PDA

View Full Version : helder, clean, overdrive, strak. welke combo of speakerkast?



diengeman
11 februari 2004, 20:32
welke versterker of speakerkast kan ik het beste kopen?

Blijepanda
11 februari 2004, 21:52
Dat hangt er natuurlijk van af wat je er aan wilt besteden.

marc_o
11 februari 2004, 22:47
wat voor muziek wil je ermee spelen? jij had eerst die Marshall 600 stack, speel je rock?
Wat is het budget.
Koch multinone is mooi, evenals Engl, Rivera, Fender (sommige series)
oftewel, meer info a.u.b.

diengeman
12 februari 2004, 12:34
ik wil er inderdaad rock mee spelen. zachte rock tot harde rock en blues. van de 60's tot nu. een beetje in de richting van eric clapton, anouk, deep purple, ac dc, status quo, rolling stones, eels, deus, kinks, metallica, jimi hendrix, eagles, black sabbath enz. nogal verschillend dus. darom dacht ik aan een cleane versterker of speakerkast zodat ik er eventueel de gt6 of een pedaal voor kan plaatsen voor de overdrive. maar ik denk wel dat een overdrive van de versterker zelf mooier klinkt.
zelf dacht ik aan buizencombo van 30 tot 60 watt van rond de 500 euro. maar als ik voor 700 euro versterker heb die zoveel beter is dan 1 van 500 euro is 1 van 700 euro ook een optie.

diengeman
12 februari 2004, 12:34
ik wil er inderdaad rock mee spelen. zachte rock tot harde rock en blues. van de 60's tot nu. een beetje in de richting van eric clapton, anouk, deep purple, ac dc, status quo, rolling stones, eels, deus, kinks, metallica, jimi hendrix, eagles, black sabbath enz. nogal verschillend dus. darom dacht ik aan een cleane versterker of speakerkast zodat ik er eventueel de gt6 of een pedaal voor kan plaatsen voor de overdrive. maar ik denk wel dat een overdrive van de versterker zelf mooier klinkt.

diengeman
12 februari 2004, 12:38
ik dacht zelf aan een bedrag van 500 euro. of heb je hier niet echt een goede combo voor? ik wil eventueel ook wat meer uitgeven als je hiervoor ook gelijk een veel betere versterker hebt. maar het is vooral voor in de oefenruimte, de marshall dsl 100 heb ik al voor optredens.

ik denk dat 30 tot 60 watt voldoende is voor in de oefenruimte.

het liefst heb ik een buizenversterker omdat die een mooiere natuurlijke heldere toon heeft.
vooral die helderheid vind ik heel belangrijk.

diengeman
12 februari 2004, 12:39
ik dacht zelf aan een bedrag van 500 euro. of heb je hier niet echt een goede combo voor? ik wil eventueel ook wat meer uitgeven als je hiervoor ook gelijk een veel betere versterker hebt. maar het is vooral voor in de oefenruimte, de marshall dsl 100 heb ik al voor optredens.
ik denk dat 30 tot 60 watt voldoende is voor in de oefenruimte.
het liefst heb ik een buizenversterker omdat die een mooiere natuurlijke heldere toon heeft.
vooral die helderheid vind ik heel belangrijk.

diengeman
12 februari 2004, 12:39
ik dacht zelf aan een bedrag van 500 euro. ik wil eventueel ook wat meer uitgeven als je hiervoor ook gelijk een veel betere versterker hebt. maar het is vooral voor in de oefenruimte, de marshall dsl 100 heb ik al voor optredens.
ik denk dat 30 tot 60 watt voldoende is voor in de oefenruimte.
het liefst heb ik een buizenversterker omdat die een mooiere natuurlijke heldere toon heeft.vooral die helderheid vind ik heel belangrijk.

diengeman
12 februari 2004, 12:39
ik dacht zelf aan een bedrag van 500 euro. ik wil eventueel ook wat meer uitgeven als je hiervoor ook gelijk een veel betere versterker hebt. maar het is vooral voor in de oefenruimte
ik denk dat 30 tot 60 watt voldoende is voor in de oefenruimte.
het liefst heb ik een buizenversterker omdat die een mooiere natuurlijke heldere toon heeft.vooral die helderheid vind ik heel belangrijk.

diengeman
12 februari 2004, 12:40
ik dacht zelf aan een bedrag van 500 euro. ik wil eventueel ook wat meer uitgeven als je hiervoor ook gelijk een veel betere versterker hebt. maar het is vooral voor in de oefenruimte
ik denk dat 30 tot 60 watt voldoende is voor in de oefenruimte.
het liefst heb ik een buizenversterker omdat die een mooiere natuurlijke heldere toon heeft.vooral die helderheid vind ik heel belangrijk.

diengeman
12 februari 2004, 12:40
ik dacht zelf aan een bedrag van 500 euro. ik wil eventueel ook wat meer uitgeven als je hiervoor ook gelijk een veel betere versterker hebt.
ik denk dat 30 tot 60 watt voldoende is voor in de oefenruimte.
het liefst heb ik een buizenversterker omdat die een mooiere natuurlijke heldere toon heeft.vooral die helderheid vind ik heel belangrijk.

diengeman
12 februari 2004, 12:41
ik dacht zelf aan een bedrag van 500 euro.
ik denk dat 30 tot 60 watt voldoende is voor in de oefenruimte.
het liefst heb ik een buizenversterker omdat die een mooiere natuurlijke heldere toon heeft.vooral die helderheid vind ik heel belangrijk.

diengeman
12 februari 2004, 12:43
zo te zien ging er iets mis. ik krijg steeds te zien dat m'n bericht niet geplaatst kan worden. maar blijkbaar toch wel

Phyrexian
12 februari 2004, 12:48
zo te zien ging er iets mis. ik krijg steeds te zien dat m'n bericht niet geplaatst kan worden. maar blijkbaar toch wel

als er iets fout gaat, ga je best eerst checken of je bericht al dan niet toch geplaatst werd... nooit tien keer op 'submit' klikken ;)

robpeters87
14 februari 2004, 17:50
Ik heb redelijk dezelfde stijl als jij en ik ga binnekort voor een line 6 spider 2 - 112, toch wel iets meer voor het zwaardere werk enzo maar het crunch kanaal is ook echt hemels (ben echt helemaal verliefd op dat ding :razz: ), maarja, ga gewoon eens wat proberen dan weet je ook waar je aan toe bent....

Droffie
16 februari 2004, 14:32
Je hebt een DSL 100 watt? waarom een combo kopen van 500 a 700 euro als je een goede versterker hebt. Als het wattage het enige is, kan je;
een powerbrake aanschaffen
of twee buizen uit je dsl halen (heb je 50 watt) overigens vind ik de dsl op lagere volumes helemaal niet slecht klinken.

Droffie
16 februari 2004, 14:33
Je hebt een DSL 100 watt? waarom een combo kopen van 500 a 700 euro als je een goede versterker hebt. Als het wattage het enige is, kan je;
een powerbrake aanschaffen
of twee buizen uit je dsl halen (heb je 50 watt) overigens vind ik de dsl op lagere volumes helemaal niet slecht klinken.

diengeman
16 februari 2004, 14:40
ik vooral een combo omdat die compacter is dan een dsl met 1960 A. de 1960A speakerkast past maar net aan in de auto. een combo is veel handelbaarder en dus makkelijker in en uit te laden. dit is voornamelijk de hoofdreden. daarom zat ik ook aan een andere speakerkast te denken, wat ook al iets handelbaarder is. een koch 2 keer 12 ofzo iets. maar ik wil de 1960 A er wel bij houden omdat veel mooier op het podium staat. en er een lekker geluid in vind ik.

Droffie
16 februari 2004, 15:13
ik vooral een combo omdat die compacter is dan een dsl met 1960 A. de 1960A speakerkast past maar net aan in de auto. een combo is veel handelbaarder en dus makkelijker in en uit te laden. dit is voornamelijk de hoofdreden. daarom zat ik ook aan een andere speakerkast te denken, wat ook al iets handelbaarder is. een koch 2 keer 12 ofzo iets. maar ik wil de 1960 A er wel bij houden omdat veel mooier op het podium staat. en er een lekker geluid in vind ik.
Misschien is dat wel een oplossing voor je. een goede 2 x 12 cab er bij kopen (met vintage 30 speakers natuurlijk :razz: ). Veel combo gebruikers vinden juist losse top met cab handelbaarder, makkelijker vervoeren. Zeker als je een buizencombo wilt.
Ik heb toevallig een paar weken geleden op de een dsl toppie gespeeld. vind ze erg vet klinken.

diengeman
16 februari 2004, 17:29
ja he. klinkt clean ook erg mooi vind ik. hoe zou de dsl100 klinken met een koch 212 eronder, of met een engle speakerkast met 1 vintage 30 speaker er in? volgens mij moeten deze wel lekker klinken onder de dsl100. volgens mij zijn deze 2 speakerkasten erg helder en natuurlijk, en valt er een goed crunch uit te halen. of zijn er betere speakerkasten? deze kan ik namelijk 2dehands kopen.

Droffie
16 februari 2004, 21:35
ja he. klinkt clean ook erg mooi vind ik. hoe zou de dsl100 klinken met een koch 212 eronder, of met een engle speakerkast met 1 vintage 30 speaker er in? volgens mij moeten deze wel lekker klinken onder de dsl100. volgens mij zijn deze 2 speakerkasten erg helder en natuurlijk, en valt er een goed crunch uit te halen. of zijn er betere speakerkasten? deze kan ik namelijk 2dehands kopen.
Check de site van haarguitars. Die is importeur van Bogner. Klinkt retestrak die speakerkasten.
zeker de 2 x 12.