PDA

View Full Version : helder, clean, overdrive, strak. welke combo of speakerkast?



diengeman
11 februari 2004, 20:24
ik heb een marshall jcm 2000 dsl 100 + 1960A. ik vind het een goede versterker met een lekker geluid, maar hij is nogal lastig in en uit te laden. de marshall wil ik het liefst wel houden omdat deze een lekker geluid heeft, zowel clean als overdrive. ik wil dus de marshall voor optredens te gebruiken, en een combo voor in de oefenruimte. ik vind 100 watt nogal veel voor in de oefenruimte, dus de combo mag heel wat minder dan 100 watt zijn. ik zit er ook aan te denken om gewoon een andere spakerkast te kopen. een 2 keer 12 ofzo, die toch wat handelbaarder is dan de 1960A.

het liefst zoek ik een versterker met niet precies hetzelfde geluid als de dsl100, omdat ik deze al heb. ik wil het liefst een versterker met een mooie heldere toon. die erg clean tot een lekkere overdrive heeft. ik heb nog een boss gt6 effectenprocessor, een ibanez ts9 en een boss superoverdrive als effecten. dus het is ook mogelijk om een cleane versterker te kopen en deze effecten er op aan te sluiten als overdrive als dit erg mooi klinkt. ik denk dat een buizenversterker het mooiste geluid heeft. maar ik denk dat een andere speakerkast de goedkoopste oplossing is. daarnaast wil ik mischien een koch loadbox kopen om het volume te reduceren op de marshall dsl100. ik wil het liefst een 2dehands versterker of speakerkast omdat dit goedkoper is.

wie kan mij helpen met mijn beslissing?

welke versterker of speakerkast kan ik het beste kopen?