PDA

View Full Version : DreamTheater - A Change of Seasons - Welk effect?



Sandman
25 februari 2002, 10:29
In dit nummer begint er op 11m54s een riff en duurt tot 12m18s met ik denk een wahwah. Correct me if I'm wrong. Welk type wahwah is dit (cry etc.) en op welk niveau staat dan je expressiepedaal?

Dionyios
25 februari 2002, 15:12
Op de site van petrucci ( http://www.johnpetrucci.com/equipment.html ) staat dat ie de volgende wah's gebruikt:
- Dunlop 535 Wah
- Dunlop Rack Mount Cry Baby Wah

Misschien dat je op het petrucci-forum de instellingen kan achterhalen (of iemand moet het hier weten?).

Gr. Dennis

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dionyios op 2002-02-25 15:12 ]</font>

Ibanez
26 februari 2002, 13:29
Op 2002-02-25 15:12, schreef Dionyios:
Op de site van petrucci ( http://www.johnpetrucci.com/equipment.html ) staat dat ie de volgende wah's gebruikt:
- Dunlop 535 Wah
- Dunlop Rack Mount Cry Baby Wah

Misschien dat je op het petrucci-forum de instellingen kan achterhalen (of iemand moet het hier weten?).

Gr. Dennis

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dionyios op 2002-02-25 15:12 ]</font>
Volgens mij is dat geen wah?

Sandman
26 februari 2002, 13:30
Waar zit jij dan aan te denken Ibanez?

Dionyios
26 februari 2002, 15:27
Ik heb alleen ff opgeschreven welke wah's petrucci gebruikt (want dat staat gewoon op zijn site). Ik heb verder niet zo veel verstand van effecten enzo maar ik vind het ook wel als wah klinken...

maar zoals ik zei ben ik niet goed in dat soort dingen...
ben nog lerende :smile:

Ibanez
27 februari 2002, 10:32
Ik had hem ff geluisterd maar ik hoorde geen wah, Volgens mij was dat gewooon een distortion.

Lacrymosa
7 maart 2002, 08:29
Hij gebruikt wel een wah
alleen laat ie em gewoon op de helft staan, hij gebruikt em hier dus als een soort EQ.
Maar et is dus gewoon een wah.

cheers

Rectifier
7 maart 2002, 19:17
Je krijgt hetzelfde effect inderdaad met een EQ. Je moet dan een V-Curve erin draaien.
Dus alle MID eruit en veel BASS en TREBBLE...

Wah in de middenstand klinkt hetzelfde...

Thomasvv
13 juni 2002, 16:53
is het niet een flanger ofzo?

Raffel
4 juli 2002, 14:14
hetzelfde als wat Mike Einziger gebruikt in het nummer New Skin en Wes Borland in dat nummer in dat nummer op Three Dollar Bill Y'all.

Is inderdaad een wah die halverwege staat. Maar over die rack-wah's valt wel te twisten.

In de studio wil JP namelijk nog al wat verschillende produkten gebruiken. Voor Awake heeft hij bijvoorbeeld ook een V-twin gebruikt, een Heartbreaker, MArk II reissue, Mark 4.... Zal trouwens op Change of Seasons ook wel zijn