PDA

View Full Version : Wat heb ik nodig?



crazylegs
13 augustus 2001, 19:10
Hey.
Ik moet eerst even zeggen dat ik blij ben dat deze site bestaat!
O.k., mijn vraag is: wat heb ik nodig om met mijn Tascam 4-sporen rec. mijn muziek demoklaar te gebruiken?
Op dit moment plug ik m'n gitaar, drummachine en keyboard in met wat gitaareffecten eroverheen om een beetje een professioneel tintje aan het geheel te geven. Maar het opnemen van zangpartijen of gitaar met mic voor de versterker en rechtsreeks je 4-track in, klinkt voor geen meter! En dan nog die ruis!

Als je wat weet , graag.

Thanx

taylor
13 augustus 2001, 23:36
met die 4-sporen kun je niet veel doen.

de kwaliteit blijft slecht.

je zou kunnen over stappen op een pc of mac met opname sofware met midi en een goeie geluidskaart.of iets anders en hardware recorder

een pc heb je al dus.........

crazylegs
14 augustus 2001, 10:36
Hey Taylor. Ik heb thuis een I-mac, kan ik daar ook iets mee doen? En zo niet,
• welke sporenrecorder raad jij me aan?
• Moet ik ook een mixer aanschaffen?
•Wat is het stappenplan in het opnemen
van een redelijke demo?

taylor
14 augustus 2001, 14:17
met en i-mac kun je in ieder geval midi opnemen,misschien dat je ook iets met audio via usb kan doen.maar vraag dit bij en winkel.(geen ervaring met i_mac)

en mixer is wel handig ja,maar er zijn ook mensen die alles met software doen.dus mixen met cubase vst ofzo.

het stappen plan.

ja ten eerste wat wil je met de demo doen??

je hebt ten eerste goeie songs nodig,ik kan je vertellen dat het geen zin heeft om en demo optenemen voor de gein ofzo(koop toch niemand,enz)

opnemen kun je appart doen dus track voor track,beginnen met drums,bass,gitaar,zang altijd als laast.

hiervoor moet je aardig kunnen spelen anders komt het bol van de timmings fouten+je moet letten op je geluid,hoe hard je iets opneemt,enz enz

je kunt ook in een oefenruimte alles direct opnemen dus live zeg maar.

dan heb je iemand nodig die de mixer(of wat dan ook bediend).

dit geeft meestal en slechter resultaat omdat het moeilijker is en balance te maken van alle instrumenten te gelijk.
of je moet iemand hebben die er veel verstand van mixen en producties heeft.

ik kan nog wel door schrijfen maar dit is het wel zeer beknopt zeg maar.

anoniem
16 oktober 2001, 15:28
taylor heeft absoluut gelijk
bij ons gaat het altijd fout
als we live opnemen
LAterzzzzz

sleep_to_saturate
16 oktober 2001, 16:16
Ben zelf ook bezig met een demo.. Ook opgenomen in de oefenruimte, wel track voor track maar met matige apparatuur.
Ik ben meer bezig alles recht te trekken dan mixen. Maar ja misschien is dat waar mixen eigenlijk voor staat.
Als ie klaar is zet ik wel een linkje bij Sounds. :smile:

Gman
23 december 2001, 17:54
Kheb laatst in de oefenruimte opgenomen. Puur om te luisteren hoe de sound van de band nu klinkt. Maar de opnames werden dus gemaakt door de Bassist, die leeraar is, en van de school dus een harddiskrecorder had geleend. Werelds. Sommig met mic sommige direkt. En hij nam die hele handel mee naar huis en heeft thuis dus nog lekker zitten uitmixen. balanzen enso. Maar een heel goed resultaat hoor. Dus dat lijkt mij persoonlijk wel lekker voor de oefenruimte. En dat ding had 16 kanalen in. Dus ruimte genoeg.

Gerard.