PDA

View Full Version : Wat is het verschil tussen



Iced Dragon
11 februari 2004, 17:49
een midi interface port en een midi switcher? :-?

Baco
11 februari 2004, 18:38
Correct me if I'm wrong, maar is een MIDI interface port niet gewoon de poort/aansluiting zelf terwijl een MIDI switcher gebruikt maakt van MIDI om een bepaalde schakeling uit te voeren die dan via 1/4" plugs je amp settings aanstuurt (vb Powerball: Lo/Hi Gain, Lead1/2, ...).
Zo kon mijn ex JFX-1 gebruikt worden om het kanaal op de versterker te switchen. De Z7 van Engl bijvoorbeeld kan (als ik mij niet vergis) in totaal 6 signalen/settings in eens doorsturen (de 1e 2 jacks zijn stereo, de 2 andere mono).
Dat zou het zo ongeveer moeten zijn, me dunkt... :roll:

LordRiffenstein
12 februari 2004, 08:44
Correct me if I'm wrong, maar is een MIDI interface port niet gewoon de poort/aansluiting zelf terwijl een MIDI switcher gebruikt maakt van MIDI om een bepaalde schakeling uit te voeren die dan via 1/4" plugs je amp settings aanstuurt

Dit klopt helemaal maar er is meer. Het is ook niet echt een goeie naamgeving van Engl als je het mij vraagt.

De Midi Interface Poort vind je maar op 3 versterkers van Engl: de Savages en de Sovereign. Dit is een 25-pins poort waaraan je een midi-switcher of een footpedal kan hangen. Je gebruik best voor deze versterkers hun Z-7 switcher.

Engl maakt ook nog een Z-11, ook een midi-switcher maar eentje die je universeel kan gebruiken. Werkt op elke Engl maar ook op elke andere versterker die met gewone on/off-schakelaars te bedienen is.

Baco
12 februari 2004, 13:41
Engl maakt ook nog een Z-11, ook een midi-switcher maar eentje die je universeel kan gebruiken. Werkt op elke Engl maar ook op elke andere versterker die met gewone on/off-schakelaars te bedienen is.

Oeps :oops: , ik had het over die Z-11 (was even verkeerd met de nummering)