PDA

View Full Version : Yamaha DG-Stomp



BillyG
11 februari 2004, 15:02
Wie heeft er ervaring met de Yamaha DG-Stomp en kan hier iets over vertellen?

En is ie nu wel of niet geschikt om live te gebruiken. Met name het switchen tussen en tijdens nummers ?

b.v.d.

marc_o
11 februari 2004, 16:05
Ik reperteer er altijd mee en eigenlijk voldoet ie prima.
Verwacht nu geen "sound from heaven", maar werkt snel en makkelijk, en het kan veel en veel slechter.
Zelfs direct in een mengtafel krijg je een prima geluid.
Er zitten wat verschillende versterkertypes in, al noemen ze dat bij Yamaha niet zo, je kunt kiezen uit vox-achtige geluiden, marshall-achtige geluiden, Fender-geluiden en nog wat high-gain geluiden. Er zitten een paar simpele effecten in en een leuke delay.

Echt wel de moeite waard.

Het schijnt dat de AC-stomp, voor de acoustische gitaar, erg goed is voor z'n geld.

henk
12 februari 2004, 21:32
Ik heb hem en vind hem erg mooi, warm zelfs klinken. het is eigenlijk een soort POD, maar dan in zware behuizing voor het podium. Switchen binnen en tussen nummers gaat erg goed (3 sounds per nummer).

Maar toen ik hem in de oefenruimte aansloot op de JCM900 bleek de scheur geen schim van wat die buizenbak zelf levert. Het geluid is veel kleiner, verder weg, dunner en minder direct. Dat ligt niet aan de Stomp, maar geen enkele digitale ampsimulator klinkt goed op een lekkere buizenbak. Misschien dat het wel klinkt op een solidstate of als je rechtstreeks in de PA plugt.
Nu gebruik ik hem thuis op de PC/stereo en daar klinkt de DG Stomp (http://www.yamaha.co.jp/english/product/guitar/dg/dg_stomp.html) erg mooi.
Hier een bespreking + vergelijking met de concurrentie + soundsamples:
http://www.dthraco.com/competition.htm

peveo
14 februari 2004, 09:53
Als je die Dg stomp grappig vindt moet je toch echt eens kijken naar de Magic stomp.
Die laat de DG ver achter zich en is aan zienlijk goedkoper.
Heb zelf een DG, Pod 2, Pod Xt gehad en vond de klanken van de DG toch wel beter als die van de Pods.
De magic stomp heeft de zelfde klanken als de DG en veeeeeeeel meer effecten , die van oa. de UD stomp afkomstig zijn. 8 voudige delays en zo, waanzinnig ding voor 199 euro.

BillyG
17 februari 2004, 10:01
Ik heb hem zaterdag uitgeprobeerd, maar ik moet zeggen
dat het helemaal niet makkelijk is om te wisselen binnen 1 nummer.
Als je bv het nummer clean wilt beginnen en daarna overdrive dan
zal dat niet lukken, maar moet je toch weer een apart pedaaltje hebben.

henk
21 februari 2004, 14:25
Ik heb hem zaterdag uitgeprobeerd, maar ik moet zeggen
dat het helemaal niet makkelijk is om te wisselen binnen 1 nummer.
Als je bv het nummer clean wilt beginnen en daarna overdrive dan
zal dat niet lukken, maar moet je toch weer een apart pedaaltje hebben.

??je moet het wel ff inprogrammeren maar dat is zo gebeurd en dat heb je onder 3 knoppen 3 sounds.

peveo
21 februari 2004, 15:45
Deze server heeft kuren geloof ik.

peveo
21 februari 2004, 15:46
Ik heb die Magic stomp zo geprogrammeerd dat ik dat ding uit kan schakelen als ik wil.
Verder heb ik diverse programmas die ik gebruik naast elkaar geprogrammeerd zodat ik makkelijk op en neer kan schakelen.
bv. 1=drive 2= clean en 3 =drive met chorus.
als ik nu een nummer heb waarbij ik deze gebruik dan begin ik in program.
2 en kan dan met 1 tik op de + of - respectievelijk de drive erin gooien of de drive met chorus.
Of ik kan de magic uitschakelen en dus alleen de sound van mijn amp gebruiken.
Je kan hem ook zo programmeren dat je inderdaad onder alle 3 de switches een program. cahnge hebt, dat is maar net wat je voorkeur is.

Zo kan je dus verschillende setjes van 3 maken om voor ieder nummer te gebruiken.

Ik gebruik hem vnl. voor aan de pc maar soms mag ie mee met de grote jongens en gebruik ik hem voor de echo,s, chorussen ( en die zijn vet), delays ( nog vetter) en reverb.

Al met al een goed aparaat voor weinig geld, als je bv. ziet wat ze voor een Digitech RP100 vragen , en die klinkt lang zo goed niet.

BillyG
4 maart 2004, 17:21
Ik heb toch de dg-stomp van yamaha aangeschaft,
en het is toch wel een goed apparaatje.
Ben eigenlijk heel tevreden, ondanks eerdere berichten!