PDA

View Full Version : welke ibanez heb ik gekocht



jules
11 februari 2004, 11:12
Een vriend van mij heeft een van zijn telecasters ingeruild voor een les paul, hij vond de ruil niet helemaal eerlijk en heeft dit ibanezje er bij geluld omdat tie wist dat ik het op de kleur na wel een grappig dingetje vond. Hij heeft hem aan mij verkocht voor 100 euro. Hij speelt en klinkt best wel heel erg goed en heeft wel een paar deukjes en krasjes, maar kan iemand mij vertellen wat voor een modelletje het is (het lijkt op een joe satrianni qua model) en of ik er niet te veel voor heb betaald

jules
11 februari 2004, 11:15
dit is um
http://www.psychology.unimaas.nl/images/Jules_spullen/nieuwe_gitaar.jpg

skabouter
11 februari 2004, 11:21
allereerst gefeliciteerd met je gitaar, ziet er leuk uit !
een Satriani is het niet, die hebben 2 humbuckers, en zijn er niet in die kleur. het lijkt ofwel zo`n S370 (maar dan klopt het missende plastic rond de 5 way switch niet, en de pu config) ofwel een GSA (maar dan klopt de trem niet)

denk dus kruizing tussen GSA en S. maar ik heb hem verder nooit gezien.
either way, 100 euro kan nooit teveel zijn, als hij het zowieso al doet. ziet er goed uit ! hoe is die floyd ? bij gebruik van divebombs

jules
11 februari 2004, 12:05
die floyd is gewoon niet uit stemming te krijgen echt goed. oh jah op de humbucker staat v2 en op de single coils s1 en achterop staat made in japan

Harry
11 februari 2004, 12:07
voor een ibanez is het best een aardig model. Effe schuren, spuiten en je hebt een leuke gitaar!!

skabouter
11 februari 2004, 12:12
die floyd is gewoon niet uit stemming te krijgen echt goed. oh jah op de humbucker staat v2 en op de single coils s1 en achterop staat made in japan

nou, indat geval heb je een prima gitaar aan de haak geslagen, me dunkt. vergelijkbare ibanezzen zijn toch al snel veel duurder, dus een goede koop was het zowieso (plaats even in dat andere topic :wink: )
als je niet echt tevreden bent moet je maar eens aan een pick-up change denken. als jij zegt dat de floyd ook erg goed is (wat ik eigenlijk een beetje betwijfel) is dat het enige wat heb echt beter zou kunnen maken (voor jou).

jules
11 februari 2004, 12:18
ik heb dus effe een mailtje gestuurd naar ibanezrules en ik weet nu welke gitaar het is als jullie het willen weten zal ik effe wat fotos posten die ik van ibanezrules heb gekregen ik denk toch dat je mening over de floyd verandert als je weet welk model het is skabouter

skabouter
11 februari 2004, 12:20
vertel maar dan :)

(misschien komt het omdat ik zelf 1 van de mooiste floyds van ibanez heb, en zelfs daar soms wat klachten overheb. ik ga er instant vanuit dat een floyd op een gitaar van 100 euro niet top is. lo-trs oid ?)

jules
11 februari 2004, 12:26
het is deze ibana 440rld dit was vroeger de gitaar van Joe satriani voor drie jaar daarna is radius het joe satriani model geworden
hier komen wat plaatjes

jules
11 februari 2004, 12:29
http://www.psychology.unimaas.nl/images/Jules_spullen/440-540r.jpg

jules
11 februari 2004, 12:29
http://www.psychology.unimaas.nl/images/Jules_spullen/joe.jpg

jules
11 februari 2004, 12:30
http://www.psychology.unimaas.nl/images/Jules_spullen/joe.jpg

jules
11 februari 2004, 12:31
http://www.psychology.unimaas.nl/images/Jules_spullen/r_3.jpg

ilovemyguitar
11 februari 2004, 12:38
damn ik krijg spontaan een GAS aanval hier... :(

Wilson
11 februari 2004, 12:42
volgens mij is 100 euro voor zon gitaar echt een heel erg koopje

Anders Destium
11 februari 2004, 13:07
Dat is een belachelijke prijs :o

Felici :lol:

skabouter
11 februari 2004, 13:31
damn kerel, sorry voor mijn trem commentaar :)

hier zit je echt goed mee !!!!!! geweldig, en dat voor die prijs, man














hee, ik koop hem van je over. 150 euro ? :wink:

jules
11 februari 2004, 14:05
helaas hij is niet te koop, ben er echt mee in mijn sas. Ik voel me wel een beetje schuldig ten opzichte van die vriend waar ik hem van gekocht heb

Harry
11 februari 2004, 14:22
hoezo, het was toch een vriendenprijsje?

het wordt pas lullig als je die gitaar met veel winst gaat verkopen.

jules
11 februari 2004, 14:29
ja snap ik maar ik denk toch dat die gitaar wel 300 euro waar dis ze zijn best wel zeldzaam

Ibanez RuleZ
11 februari 2004, 14:39
super gitaartje, ga je veel plezeier van hebben (als je de PU's ff vervangt)

Harrald

jules
11 februari 2004, 14:41
aha een kenner hoezo pu's vervangen zo alecht klinken ze toch niet
beetje weinig output maar wel vol en warm zeker dat humbuckertje.
of heb je mischien een tipje wat ik er in zou kunnen zetten ?

Harry
11 februari 2004, 15:00
en anders laat je ze lekker zitten als het geluid je bevalt? Anders kun je wel aan de gang blijven....

Ibanez RuleZ
11 februari 2004, 18:05
aha een kenner hoezo pu's vervangen zo alecht klinken ze toch niet
beetje weinig output maar wel vol en warm zeker dat humbuckertje.
of heb je mischien een tipje wat ik er in zou kunnen zetten ?

compliment dat ik niet verdien. Ik ben persoonlijk gewoon geen liefhebber van die ibanez PU's, of ze nou van IBZ zijn of dat het PU's uit de vintage serie zijn (die IBZ zijn wel beter dan die andere). Ik ben meer een liefhebber van DiMarzio elementen erin, gewoon persoonlijke voorkeur.

zoek het forum maar eens af, over elementen. staan talloze discussies over al dan niet actieve elementen (zie FAQ), mensen die DiMarzio rotzooi vinden, of Seymour Duncan elementen rotzooi vinden of wat dan ook en er zijn mensen die erbij zweren.

maar als je happy bent met wat je hebt: gewoon laten zitten. :)

harrald

michielv
12 februari 2004, 08:38
Dat is niet verkeerd joh! Gefeliciteerd, voor 100 euro had ik hem ook direct meegenomen. Effe afschuren (da's wel nodig :razz: ) en olie-en en klaar is klara!

EmgMaster
12 februari 2004, 15:45
zo daar heb je geluk mee gehad, zeker voor zo'n prijsje!!!!
Dit model heb ik nog nooit eerder gezien. Super, ik hoop dat je er veel plezier mee hebt/gaat hebben!!!

groeten