PDA

View Full Version : Ik vindt mijn nieuwe G&L Gitaar echt te gek!



tonvanwessel
24 februari 2002, 21:24
Ik heb sinds kort een nieuw G&L gitaar gekocht en ben er enorm enthousiast over.
Ik zie er weinig over en zie ze ook niet veel in winkels staan. Wie heeft er ook een G&L en kan ervaring met mij uitwisselen?

Voor meer informatie zie: http://www.guitarplayersworld.nl

PeArLjAm
24 februari 2002, 22:29
Ik ben net even toevallig op de website geweest en wow die gasten maken mooie gitaren zeg. Ik geloof dat het bedrijf van leo fender is dus volgens mij zit het me tde kwaliteit wel goed. Alleen een minpuntje, de headstock vind ik echt lelijk maar ja ieder zijn smaak nietwaar. Dat had ome leo wel eens wat beter kunnen ontwerpen.

tonvanwessel
24 februari 2002, 22:48
Het bedrijf is inderdaad van Leo Fender.
Het is het laatste bedrijf die hij heeft opgericht en heeft er gewerkt tot zijn dood.
Aan de kop moest ik ook erg wennen, maar nu ik hem een tijdje heb begin ik het erg mooi te vinden.De gitaren zijn een verbeterde versie van de bestaande Fenders met een aantal interesante technieken er in.
Het model die ik heb (G&L Lagacy special) heeft hij als laatste aan gewerkt en is dus een verbeterde versie van de stratocaster.
Allemaal handwerk!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: tonvanwessel op 2002-02-24 21:49 ]</font>

Roel
27 februari 2002, 23:24
Da's ook toevallig; ik heb een paar dagen geleden besloten dat ik maar eens een G&amp;L moet gaan aanschaffen. (Een ASAT Classic) Die dingen zijn alleen vrij lastig te vinden.
Bij welke dealer heb jij hem gekocht als ik vragen mag ?

Groeten,
Roel

tonvanwessel
2 maart 2002, 11:47
Ik heb hem bij Staffhorst in Utrecht aangeschaft. Prima bediening!
Ze hadden alleen niet erg veel keus.
Ze hadden toevallig voor mij een linkshandige die ik precies zocht.

In duitsland heb je ook zaken waar je online kan kijken en bestellen zie mijn site:
http://www.guitarplayersworld.nl 3e kolom.
Maar ik koop zelf liever in nederland ivm service en zo.

Roel
3 maart 2002, 18:37
Da's ook toevallig; ik wilde ook eerst een G&amp;L in Duitsland kopen maar kwam er per ongeluk achter dat Staffhorst nog wat van die dingen had hangen. Die hebben ze trouwens al jaaaaaren hangen want de ASAT Special die ik daar gisteren heb gekocht heeft zwarte hardware en dat gebruikt G&amp;L al 5 jaar niet meer. De kwaliteit en sound van die gitaren is trouwens helemaal geweldig. Een Fender Customshop gitaar kan er niet aan tippen. Onbegrijpelijk dat dat merk niet meer populariteit geniet. Er is trouwens een site voor G&amp;L-freaks; http://www.guitarsbyleo.com

Groeten,

Roel

Gitaarwerk
3 maart 2002, 20:59
Prijzen???? :smile:

damn.. ik ben verliefd geloof ik..dat word gelijk weer ff een link op de site erbij zetten :smile:

Peter_1
3 maart 2002, 21:07
Hoe was eigenlijk de toets van je G&amp;L toen je hem kocht. Maat van mij heeft er ook één, hij heeft eerst de toets moeten behandelen met citroen-olie zodat hij beter bespeelbaar werd. Tevens vond ik dat de gaten voor de elementen niet echt mooit gefreesd waren, leek beetje op de manier waarop de gaten voor de standard american stratocaster gefreesd werden. Ik hoop dat ze dat inmiddels beter doen.

tonvanwessel
3 maart 2002, 22:24
Roel, ik ben het helemaal met je eens. Onbegrijpelijk dat dit merk niet meer naamsbekendheid geniet. Ik heb eindelijk een advertentie kunnen ondekken in het blad Dream Machines van Guitar Player 2002.

Peter_1 Zover ik mijn gitaar kan beoordelen qua element gaten ziet het er erg goed afgewerkt uit. Ik heb niet de slagplaat er af gehad. Zou je moeten melden lijkt me. Het blijft handwerk natuurlijk, maar hebben ze het schijnbaar niet gezien bij controle. Qua bespeelbaarheid van toetsen geen enkel probleem mee gehad.

philbee
3 maart 2002, 23:53
Ja ik weet van een amerikaanse gitarist die in Belgie woont (Bill Roseman) van de ASAT. Dingen schijnen behoorlijk prijzig te zijn ook 2e hands. Einig idee hoeveel?
gr
Phil

Roel
4 maart 2002, 17:39
Op 2002-03-03 19:59, schreef Gitaarwerk:
Prijzen????


Die van mij was 1490 inclusief koffer.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Roel op 2002-03-04 16:40 ]</font>

Roel
4 maart 2002, 17:42
Op 2002-03-03 20:07, schreef Peter_1:
Hoe was eigenlijk de toets van je G&amp;L toen je hem kocht.


Toets is prima. Ik heb overigens een maple toets.

[guote}
Maat van mij heeft er ook één, hij heeft eerst de toets moeten behandelen met citroen-olie zodat hij beter bespeelbaar werd. Tevens vond ik dat de gaten voor de elementen niet echt mooit gefreesd waren, leek beetje op de manier waarop de gaten voor de standard american stratocaster gefreesd werden. Ik hoop dat ze dat inmiddels beter doen. [/quote]

Ik moet zeggen dat die G&amp;L's beduidend beter zijn afgewerkt dan (Custom Shop) Fenders. Ik heb zelf ooit een CS-Strat gehad en de afwerking van die gitaar was echt schandalig.

Groeten,

Roel