PDA

View Full Version : Oppassen geblazen!!!



The Thumb
11 februari 2004, 10:16
http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_instr/gitarenelectrisch/4715161.html?ses=iT4zWCogGxDjKc7&start=45

deze meneer biedt 2 (te) goedkope gitaren aan. Ik heb hem gemaild en hij vertelde in Spanje te wonen. Zijn broer kan de gitaar naar NL brengen, mits ik natuurlijk even vooraf betaal.

Maar wees gerust, als de gitaar niet bevalt krijg ik van zijn broer mijn geld terug..... :evil: :evil:

gerrekat
11 februari 2004, 10:49
LELIJK :-D

marc_o
11 februari 2004, 11:01
Mooi of lelijk maakt hier niet uit, die prijs slaat helemaal nergens op. Die dingen zijn verschrikkelijk duur in de aanschaf, ik weet niet precies hoeveel, maar ik denk niet dat je toekomt met 2500 euro.
Het zou gestolen waar KUNNEN zijn, nu kan dat natuurlijk altijd, maar dit riekt naar onraad.

gerrekat
11 februari 2004, 11:59
Ik heb geen idee wat zoiets kost...maar dat vehaal van Spanje is inderdaaad wel heel erg verdacht, ik zou dan allang afgenokt hebben!

skabouter
11 februari 2004, 12:12
I won`t buy it (read this 2 ways)

treblemaster
11 februari 2004, 13:29
Ik heb een vergelijkbaar geval meegemaakt op markplaats met mountainbikes (en dan bedoel ik niet van die crappy dingen voor op de weg, maar echt voor het serieuzere werk). Iemand bood een MTB aan voor een belachelijk lage prijs. Ik heb 'm toen gemailt voor foto's en die foto's bleek ie te hebben gekopieerd van iemands website. Hij zei in Spanje te wonen en ik moest het geld maar even over maken, dan zou hij de fiets opsturen. Yeah right!
Volgens mij zijn dat gewoon lui, die alleen maar foto's van producten plaatsen en dmv belachelijk lage prijzen mensen proberen te lokken. Er hoeft maar 1 iemand in te trappen en ze zijn toch weer een paar honderd of duizend euro rijker!

Quink
11 februari 2004, 13:59
Had de advertenties ook al gezien. Met name die van de Strat kwam op mij wat raar over.

Vooruit betalen, ja daaaaaaaaaaaaaaag. Als hij die gitaar kwijt wil, neemt zijn broer hem maar mee, zoveel plaats kost dat niet in de auto of vliegtuig. Het is geen olifant.
Ligt misschien aan mij, maar ik hou er niet van als een verkoper een hotmail of yahoo e-mail adres opgeeft.
Die Stratocaster, hmmm, hoewel de verkoper diverse malen met de naam Fender strooit, noemt hij de gitaar nergens *Fender* Stratocaster, geeft geen serienummer of bouwjaar op. En rebuilt, wat is er dan ge-rebuilt? Het lijkt mij dat elementen, etc onder customized vallen.

skabouter
11 februari 2004, 19:53
tis geen zuivere koffie

BLOK182
11 februari 2004, 21:52
Tijdje terug stond er nog een "fransman" op marktplaats dacht ik, die vete gibsons en dure strats voor nop verkocht.

srv-man
11 februari 2004, 23:33
Ik heb geen idee wat zoiets kost...maar dat vehaal van Spanje is inderdaaad wel heel erg verdacht, ik zou dan allang afgenokt hebben!

Een Anderson kost je nieuw al snel minimaal 3000 euro. Zelfs in de USA betaal je voor een goede gebruikte nog altijd een prijs die ver boven de 800 euro ligt. En dan met zoŽn verhaal erbij......dat kan gewoon niet kloppen, want waarom zou hij hem voor deze lage prijs in Nederland en niet in Spanje willen verkopen.
Hij had net zo goed kunnen schrijven dat hij Sinterklaas was, dat was net zo geloofwaardig geweest.

Blijepanda
12 februari 2004, 00:53
Het lijkt mij niet echt een betrouwbare zaak als ik het zo lees.

schaap
12 februari 2004, 02:01
Dat er nog steeds mensen zijn die zulke dingen flikken :x
Kunnen ze niet op respectabele manier wat geld binnenbrengen zeg :evil:

skabouter
12 februari 2004, 02:27
er zit een addertje onder het gras

slayurrr
12 februari 2004, 03:15
Fred Alfred.... de naam staat me al niet aan.

schaap
12 februari 2004, 03:19
Hmm, wat zou er gebeuren als ik klik op foute advertentie of een reactie plaats :roll:

Edit: Bah, je mag niet zomaar iets neerzetten, wat is dat nou voor internetsite :evil:

cas121
12 februari 2004, 12:50
Het is een zelfde gast die dit geintje al een hele tijd flikt op 2dehands, zegt dat hij in spanje, italie of frankrijk woont.

Mooie instrumenten voor onmogelijke prijzen

Het is zelfs zo dat ze de registratie bij ups faken zodat het lijkt alsof er daadwerkelijk een instrument wordt opgestuurd..

een maat van me heeft eeen keer gereageerd van " ben over 3 weken in italie, kom hem wel ophalen." vervolgens hoor je natuurlijk niks meer...

Let maar eens op de email adressen als je een mailtje stuurt of krijgt, zijn altijd makkelijk te verkrijgbare adressen via yahoo enzo...

savecracker85
12 februari 2004, 13:57
hmm je zou kunnen vragen of hij hem onder rembours wil opsturen...en dan zn reactie afwachen :D

ToTaL FaKe
12 februari 2004, 17:44
Ik zou het niet doen..
Btw..

Hebbe jullie ook wel eens als je zelf een advertentie zette op marktplaats dat er dan zoon ventje komt aankakken die wel wil ruilen tegen zijn star wars spulletjes??

gegroet..

ToTaL FaKe
12 februari 2004, 17:44
Ik zou het niet doen..
Btw..

Hebbe jullie ook wel eens als je zelf een advertentie zette op marktplaats dat er dan zoon ventje komt aankakken die wel wil ruilen tegen zijn star wars spulletjes??

gegroet..

sickpunk
12 februari 2004, 18:03
ja die gozer mailed me steeds.......:S en als ik zeg dat ik die troep niet wil... omdat ik een bass versterker wil(hbe ik onder tusse al) komt ie aan met "ow ik heb nog wel een 50 watt voor je liggen" (had al verteld dat ik een 300 watt ging kopen.....) GRRR ventje is irri!

theloniousmonkeyman
13 februari 2004, 13:17
Deze persoon probeert ook o.a. een zwarte jazz bass te verkopen van ergens eind jaren 70 voor +/- 800€.
Hier hetzelfde verhaal. Verzending via UPS, hij stuurt de gegevens door & daarna zou je het geld moeten storten. In mijn geval noemde hij zich "Lucian Damian" & ook weer met een yahoo email adres. Hij heeft ook al advertenties geplaats met een Es 335 Gibson of andere dure gitaren & spijtig genoeg zijn er al mensen ingetrapt. Ik herinner mij een tijdje geleden iemand die een advertentie plaatste om te voorkomen dat iemand anders dezelfde fout zou maken. Weet er niemand hoe je een virus naar zijn pc kunt sturen of zo ?

theloniousmonkeyman
13 februari 2004, 13:17
kutforum

theloniousmonkeyman
13 februari 2004, 13:25
:evil:

ToTaL FaKe
13 februari 2004, 17:26
geef zijn email adres maar k zal wel ff een bom brief late sturen :razz:

gegroet

ToTaL FaKe
13 februari 2004, 17:26
of iig een erg virus waar zijn pc van gaat flippe

theloniousmonkeyman
13 februari 2004, 21:15
geef zijn email adres maar k zal wel ff een bom brief late sturen :razz:

gegroet



luciandammian@yahoo.com

't amusement ermee

cas121
14 februari 2004, 13:28
zijn trw genoeg details te vinden in die advertenties waaraan je ziet dat het waarsch fake is

neem nou die lucian damian, schrijft zn achternaam in de advertentie anders dan in zn mailadres. toch vreemd

Hempo
3 mei 2004, 21:04
en de advertentie is verwijderd

Thom TK
3 mei 2004, 21:28
en de advertentie is verwijderd

Juist, en ik mis alle lol ook weer...