PDA

View Full Version : WSC paf pro



Kjiratsiekoedel
11 februari 2004, 07:15
ff wat vraagjes over deze pickup

1. is een paf nou een humbucker?
2. waar staat paf voor?
3. wat kost hij nieuw/wat moet ik 2ehands voor betalen?
4. hoe klinkt hij (ongeveer)?/klankeigenschappen voor een paf

gerrekat
11 februari 2004, 08:17
PAF staat voor Patent Applied For en was de eerste humbucker die er gemaakt is, uitgevonden door GIBSON en gelijk gepantenteerd vandaar de naam.

De PAF is een hele vintage sounding humbucker weinig output rond warm geluid.

Boor rock en Blues klinken ze mooi, maar voor het stevigere werk zou ik wat meer output nemen!

michielv
11 februari 2004, 09:47
PAF staat inderdaad voor "Patent Applied For" (patent aangevraagd) en deze kreet stond op de humbuckers van Gibson tot het moment dat het patent ook daadwerkelijk toegewezen werd.

Maar volgens mij is de humbucker uitgevonden door Seth Lover (die weliswaar voor Gibson werkte) *nitpicking* :D

gerrekat
11 februari 2004, 09:50
Door GIBSON dus........ :cool:

Kjiratsiekoedel
11 februari 2004, 17:50
voor het stevige werk heb ik een nekhumbucker uit een gibson US-1. voor de veelzijdigheid lijkt mij een PAF in de nekpositie wel mooi

NeeraDJ
11 februari 2004, 20:32
Van de WSC Paf Pro heb ik nog nooit gehoord :???: (of begrijp ik hier iets verkeerd?)

De PAF is verder gebalanceerd, en er wordt vaak een vintage smaakje aan toegevoegd. PAF's kunnen ook aardig wild klinken hoor (luister maar naar Eddie Van Halen), maar zijn over het algemeen niet voor heaviness bedoelt. Verder is er vaak sprake van een warme volle klank, en geweldige (glassy/bell like) clean sounds.

Van de DiMarzio Paf Pro heb ik overigens wel gehoord, sterker nog die zit in één van mijn gitaren. Of het als een Paf klinkt? Nou nee, maar aangezien ik niet weet of je deze bedoelt (waarschijnlijk niet) ga ik er maar niet over door.

Javaca
11 februari 2004, 20:53
WSC zijn goedkope elementen die Vox-Humana verkoopt.