PDA

View Full Version : Magazine voor gitaristen



Danny0166
24 februari 2002, 20:44
Welke magazines (maandblad) kunnen jullie me aanbevelen?
Nederlands en/of Engelse?

Danny

Luca P
24 februari 2002, 23:57
Gitaar plus is wel een goeie.
Als je lid wordt krijg je trouwens een microfoon of een stemapparaat.

dirkw83
25 februari 2002, 11:04
Ik hoorde ook al iets van 'Gitarist'.

Kitaarhiero
25 februari 2002, 12:50
Total guitar (engels, duur, veel intervieuws, weinig gearrecensies, veel techniques)

Guitar techniques (weinig intervieuws, weinig revieuws, veel tab)

Guitarist (Engels: veel gear recensies en intervieuws, weinig tab... Nederlands, veel intervieuws en recensies heeeeeeeeel weinig tab)

Guitar world (geen recensies van gear, wel van CD's, veel intervieuws en tab)

Arthur
25 februari 2002, 22:23
De Gitarist en GitaarPlus zijn allebei ondermaats, veel gejat werk en onzin.

dirkw83
26 februari 2002, 11:13
Op 2002-02-25 11:50, schreef Kitaarhiero:
Total guitar (engels, duur, veel intervieuws, weinig gearrecensies, veel techniques)

Guitar techniques (weinig intervieuws, weinig revieuws, veel tab)

Guitarist (Engels: veel gear recensies en intervieuws, weinig tab... Nederlands, veel intervieuws en recensies heeeeeeeeel weinig tab)

Guitar world (geen recensies van gear, wel van CD's, veel intervieuws en tab)




goh, geef je het in vervolg niet meer in procenten aan of zo? :smile: Zal wel liggen aan je rekenkuntsn ... :smile:

SchaapOpJeHoofd
26 februari 2002, 17:58
Engels: Total Guitar en Guitar One.

Nederlandse bladen vinnik zowiezo klotig, maar die Nederlandse Gitarist is echt ruk.
Slecht geschreven teksten, onderwerpen niet uitgewerkt, taal- en grammaticafouten en niet mijn gevoel voor humor.

Maar ja, smaken verschillen.

GitaarNet Admin
26 februari 2002, 18:02
Dit onderwerp is verhuisd van forum 'Elektrische gitaren' naar dit forum.

Kitaarhiero
26 februari 2002, 18:12
Op 2002-02-26 16:58, schreef SchaapOpJeHoofd:
Engels: Total Guitar en Guitar One.

Nederlandse bladen vinnik zowiezo klotig, maar die Nederlandse Gitarist is echt ruk.
Slecht geschreven teksten, onderwerpen niet uitgewerkt, taal- en grammaticafouten en niet mijn gevoel voor humor.

Maar ja, smaken verschillen.


waha... ik vind trapdoos wel een geinige vertaling voor stompbox :razz:
en besef wel dat gitarist gewoon een goedkope vertaalde versie van Guitarist is.

SteavisSmokin
26 februari 2002, 19:29
het engelse Guitar Magazine vind ik het beste blad dat ik tot nu toe heb gelezen. Ik heb hem alleen nog maar bij de Bruna op Arnhem Centraal station gezien en nergens anders, helaas. Maar wat mij het allerbeste blad lijkt is Tone Quest report (www.tonequest.com), die is vooral gefocused op vintage spullen en vintage toon (dus ook nieuwe produkten maar die wel een Vintage toon hebben) als je daar van houdt lijkt me dat blad echt perfekt.
Steven

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: SteavisSmokin op 2002-02-26 18:32 ]</font>

Rectifier
26 februari 2002, 19:36
Gitarre &amp; Bass....

Heb ik al eens eerder gezegd in een ander forum. Dat is een duits blad met onmeunig veel testen over gitaren/basgitaren en amps.
Kost iets van 5 euro en komt maandelijks uit.

Meestal bij de boekelier in de grenstreek.En anders vragen of ze hem ook kunnen bestellen, want dat kan de boekelier!

Markie
27 februari 2002, 15:45
Maar ja, die testen zijn allemaal in het Duits, en dat spreken we hier over het algemeen niet.

Doe het zelf dus ook voornamelijk met de Engelse bladen, koop ze in Engeland omdat ik daar regelmatig kom, dan zijn ze 5 pond maar nog niet goedkoop dus.

Guitar Technique en Total Guitar vind ik allebei prima, alleen jammer dat ze zo duur zijn.

Eigenlijk zou er een gitaarkrant moeten komen. Als je mooie foto's en CD's bij het blad wil kun je dan een van de magazines kopen en als je gewoon veel info wilt en veel tabs, zou je dan zo'n krant kunnen kopen. Goedkoop papier, geen CD's erbij, prijs laag.

Liedjes voor bij de TABs kun je toch downloaden.

Tis maar een idee.

Kitaarhiero
27 februari 2002, 15:57
Ik vind meespelen met backing tracks echter veel leuker dan meespelen met de plaat zelf... vooral nummers met solo's zijn vervelend omdat je dan 2 solo's hoort, ik raak er van in de war. geef mij maar een backing track hoor... backing tracks zijn ook meestal in de gewone stemming ipv. een halve toon lager gestemd... wat ik wel handig vind... want anders moet ik weer inplannen wat ik ga spelen (eerst die, en die, want die zijn in drop-d, dan die en die want dat is vestapol en dan die want die is weer normaal :s)

Markie
4 maart 2002, 14:09
Kitaarhero

Backing tracks zijn inderdaad wel erg handig.
Ook soms de vertraagde versies, om de riffjes te leren enzo.
Gelukkig heb ik op mijn effectenbak een 'phrase trainer' die de snelheid van korte stukjes muziek kan vertragen en steeds herhalen, zonder dat de pitch wijzigt.
Hoef je niet met de metronoom van je gitaarleraar aan de slag tik tak tik tock t.

Mark

dirkw83
5 maart 2002, 13:14
Hihi, zo'n metronoom lijkt me echt onzin, ik weet niet waarom :smile:

sash
29 maart 2002, 01:00
Persoonlijk vind ik Gitarist erg goed (NL blad). Gitaar Plus vind ik erg zuigen. En Total Guitar is gewoon fantastisch, daar beleef je echt veel plezier aan (wel erg duur, maar het is het waard).

Kitaarhiero
29 maart 2002, 14:10
Vooral de laatste tijd vind ik TG heel goed... zeker omdat ze allemaal van die metal gitaristen vragen om een guest collumn te doen... en dan doen ze iets totaal anders wat ze normaal doen... Mick thompson van slipknot is echt GOED! (en dat die gitarist van Marilyn Manson het liefst Bluegrass speelt vind ik ook wel zeer komisch :razz:)

Markie
29 maart 2002, 14:44
Ik vind alleen dat ze die nr. 7 van Slipknot niet op de voorkant hadden moeten zetten.
Verziekt het uiterlijk van editie 95 van TG.
Wat een mafketel met dat masker op en dan nog zeggen in een interview dat ze dat doen om geen aandacht te trekken naar hun persoon om zo de muziek naar voren te schuiven.

Markie
29 maart 2002, 14:45
Overigens heb ik vandaag een abonnement genomen op TG, tis duur maar nu ik eenmaal betaald heb hoef ik niet meer iedere maand te twijfelen in de boekhandel of ik het geld er wel aan uit wil geven. Nu krijg ik hem gewoon thuisgestuurd. Yes

Erik
29 maart 2002, 14:51
Hoeveel kost dat nou?

Grooveyard21
29 maart 2002, 15:05
Gitarist vind ik ok!

Kitaarhiero
29 maart 2002, 15:26
Op 2002-03-29 13:44, schreef Markie:
Ik vind alleen dat ze die nr. 7 van Slipknot niet op de voorkant hadden moeten zetten.
Verziekt het uiterlijk van editie 95 van TG.
Wat een mafketel met dat masker op en dan nog zeggen in een interview dat ze dat doen om geen aandacht te trekken naar hun persoon om zo de muziek naar voren te schuiven.




ja die nr. 7 op de cover ziet er best wel fout uit... end dat die maskers zijn om de aandacht op de muziek te richten vind ik ook wel flauw... ok, je hebt dan geen vrouwelijke fans die je een lekker ding vinden... maar wat is daar mis mee? :wink:
volgens mij willen ze ook niet patsen in hun privé leven "ha ik zit lekker bij een zeer succesvolle metal band!"... :grin:
trouwens... die intervieuwer weet nu wel hoe die gast er zonder masker uit ziet :razz:

Markie
2 april 2002, 13:43
Op 2002-03-29 13:51, schreef Erik:
Hoeveel kost dat nou?


74 pond, is zo'n 260 gulden. Dus veel.
Maar weet je, ik had een gitaar gekocht voor 1100 euro en kreeg 2 wk. later 330 euro terug omdat hij in de aanbieding ging. Netjes van die zaak om mij het verschil terug te betalen. Ik heb mezelf toen op een abonnementje TG getrakteerd. En nog wat spulletjes voor de gitaar, ik had dat geld in eerste instantie toch al uitgegeven.

Anders zou ik zo'n abonnement misschien niet genomen hebben.

Markie
2 april 2002, 13:46
trouwens... die intervieuwer weet nu wel hoe die gast er zonder masker uit ziet


Ja, die is vast geschrokken. Ik bedoel, als je het er voor over hebt om iedere dag op het podium met zo'n ding op je bek te staan zweten, moet er wel iets mis zijn met wat er onder zit :smile:)

plukker
28 juni 2002, 21:51
Op 2002-02-27 14:45, schreef Markie:
Maar ja, die testen zijn allemaal in het Duits, en dat spreken we hier over het algemeen niet.

Doe het zelf dus ook voornamelijk met de Engelse bladen, koop ze in Engeland omdat ik daar regelmatig kom, dan zijn ze 5 pond maar nog niet goedkoop dus.

Guitar Technique en Total Guitar vind ik allebei prima, alleen jammer dat ze zo duur zijn.

Eigenlijk zou er een gitaarkrant moeten komen. Als je mooie foto's en CD's bij het blad wil kun je dan een van de magazines kopen en als je gewoon veel info wilt en veel tabs, zou je dan zo'n krant kunnen kopen. Goedkoop papier, geen CD's erbij, prijs laag.

Liedjes voor bij de TABs kun je toch downloaden.

Tis maar een idee.

Maarreh..... ze praten hier over het algemeen toch ook geen engels?????

Annuh
27 november 2004, 19:29
Ik haal een heel oude topic weer ff boven maar ik had ff een vraagje:
Hoe word ik lid van Gitaar Plus?
En krijg ik er iets meer info over...hebben ze bijv. een Website???!
thanks

Azrael
27 november 2004, 19:36
Op 2002-02-27 14:45, schreef Markie:
Maar ja, die testen zijn allemaal in het Duits, en dat spreken we hier over het algemeen niet.

Doe het zelf dus ook voornamelijk met de Engelse bladen, koop ze in Engeland omdat ik daar regelmatig kom, dan zijn ze 5 pond maar nog niet goedkoop dus.

Guitar Technique en Total Guitar vind ik allebei prima, alleen jammer dat ze zo duur zijn.

Eigenlijk zou er een gitaarkrant moeten komen. Als je mooie foto's en CD's bij het blad wil kun je dan een van de magazines kopen en als je gewoon veel info wilt en veel tabs, zou je dan zo'n krant kunnen kopen. Goedkoop papier, geen CD's erbij, prijs laag.

Liedjes voor bij de TABs kun je toch downloaden.

Tis maar een idee.

Maarreh..... ze praten hier over het algemeen toch ook geen engels?????

Mag hopen van wel..............

Kitaarhiero
28 november 2004, 16:05
Ik haal een heel oude topic weer ff boven maar ik had ff een vraagje:
Hoe word ik lid van Gitaar Plus?
En krijg ik er iets meer info over...hebben ze bijv. een Website???!
thanks

Je kunt ook 1 keer een los nummer kopen en/of inkijken/lenen bij de bieb en dan de abbonementsinstructies volgen.

matto
10 december 2004, 15:40
Gitarre & Bass....

Heb ik al eens eerder gezegd in een ander forum. Dat is een duits blad met onmeunig veel testen over gitaren/basgitaren en amps.
Kost iets van 5 euro en komt maandelijks uit.

Meestal bij de boekelier in de grenstreek.En anders vragen of ze hem ook kunnen bestellen, want dat kan de boekelier!

Helemaal mee eens, daar kunnen ze in de uk of in usa nog wel wat van leren.
NL , gitarist en music maker hebben nog wel een beeetje niveau. :-?

turboblues
9 januari 2005, 04:50
Gitarre & Bass....

Heb ik al eens eerder gezegd in een ander forum. Dat is een duits blad met onmeunig veel testen over gitaren/basgitaren en amps.
Kost iets van 5 euro en komt maandelijks uit.

Meestal bij de boekelier in de grenstreek.En anders vragen of ze hem ook kunnen bestellen, want dat kan de boekelier!

Helemaal mee eens, daar kunnen ze in de uk of in usa nog wel wat van leren.
NL , gitarist en music maker hebben nog wel een beeetje niveau. :-?Ik weet niet of je het Engelse maandelijkse magazine Guitar Buyer kent, maar dat staat eveneens vol recencies van gear. Heel uitvoerig en nog eens heel goedkoop. Top! Samen met die andere Engelse bladen Guitar, Guitarist mijn favoriet. In de jaren tachtig en negentig kocht ik vooral de Amerikaanse bladen maar die vind ik sterk verminderd van kwaliteit! Sorry voor het ophalen van de stokoude topic.

Squier4ever
10 januari 2005, 16:55
Ik lees idd ook heel vaak de Gitarre & Bass