PDA

View Full Version : Mogelijkheid, om je gitaar in je computer te pluggen via ver



Dude
24 februari 2002, 13:37
is er een mogelijkheid om zonder al te veel investering je gitaar in je cimputer te krijgen ?? ik zoek iets waarmee ik goed kan opnemen...

Charvel
25 februari 2002, 00:40
Je kunt in ieder geval met Spin-Docter van Easy Cd Creator via je geluidskaart opnemen.Gewoon een stereo stekkertje in je geluidskaart en je kunt net zo als een cassetterecorder opnemen.Succes.
Ps,bij mij gaat het prima.Ik heb het wel trouwens via een zoom505 gedaan.Via de koptelefoonuitgang van mijn versterker nog nooit.Maar wie weet.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Charvel op 2002-02-25 00:42 ]</font>

SchaapOpJeHoofd
26 februari 2002, 16:45
Probeer eens je versterker direct in de microfoon ingang te prikken (uiteraard met verloopplug anders moet je wel erg sterk zijn).
In line In werkt geloof ik niet vanwege verschil in impedantie, dan verlies je een hele hoop hoge tonen/helderheid. Kan wel als je er een voorversterker tussen hebt.

Sommige versterkers hebben ook nog eens een line out.

Dude
1 maart 2002, 17:32
dank je, ik ga die eerste effe proberen met de tulp stekkertjes ingangen op mijn geluidskaart, maar mijn vraag is nu, kan ik er nog een effect tussen zetten, (ratt, fuzz, distortion) zonder dat ik iets opblaas in de computer

puvin
1 maart 2002, 18:41
ja

Dude
3 maart 2002, 00:12
zeker weten ????

Charvel
3 maart 2002, 08:17
Ik zou wel donders oppassen om je gitaar rechtstreeks in je geluidskaart te zetten.
Je hebt er niet voor niets programma's voor.Zie de nieuwe Gitarist voor een Line6 voor op je comp.Via bijv Zoom 505 heb je absoluut geen problemen.Ik neem aan met andere effecten met koptelefoon-aansluiting ook niet.

Sander
3 maart 2002, 20:07
Ik heb een line out op m'n versterker, die prik ik gewoon in m'n pc en dan kan ik het opnemen in Cool edit pro.