PDA

View Full Version : GT 6 of ME50



Globetrotter
10 februari 2004, 20:36
Hoi!

Ik wil een effectenprocessor, maar twijfel; wat zijn jullie bevindingen van een ME50 en wat van een GT6. Is het de moeite door te sparen voor de GT6?
Zijn er nog andere merken/ types beschikbaar?

Nielsje
10 februari 2004, 20:42
ah...

weer iemand die alleen boss kent.

ja hoor

de me 50 is veel voor weinig vind ik..

en de gt-6 is een goeie bak opzich..

je kan ook voor een oudere gt3 of -5 gaan

(om een of andere blijft de gt-5 een van mn favo's terwijl ik van losse effecten hou)

je kan ook ff kijken bij digitech, die heeft er echt veel en ook veel gehad, en die zijn ook goed.

pff.. search the i-net my friend..

BLOK182
10 februari 2004, 20:49
Ik ben zelf voor de GT-6 gegaan. Die ME50 is ook wel cool, maar bedenk wel dat je wat minder pedalen hebt, niet zo handig voor live, tenminste, dan moet je handmatig weer door je banks gaan bladeren, of je moet externe pedalen aansluiten enzo. GT-6 is wat dat betreft een stuk handiger, de techniek is hetzelfde, dacht ik verder. Ik heb het ding nu 2 dagen, das een beetje kort om een goede mening te geven, maar tot nu toe bevaltie goed :)

Niels_vdw
14 februari 2004, 12:34
Hoi ik ben nieuw hier.

Wat raden jullie aan? een gt6 of digitech gnx2 (of 1 of 3)?
de prijs is denk ik ongeveer gelijk en de gnx lijkt me iets eenvoudiger in gebruik (ik hou niet zo van al die knopjes) maar ik ben natuurlijk een totale leek in dit onderwerp :cry:

Niels

ps wat denken jullie van danelectro-pedalen? zien er wel cool uit maar ik vraag me af of je niet gewoon meer betaald voor hun uiterlijk dan voor hun klank? kunnen jullie mij helpen?

BLOK182
14 februari 2004, 12:44
Die GT-6 is erg uitgebreid, maar zo moeilijk issie echt niet, tenminste, je zit geen weken te kloten met de handleiding erbij om een beetje sound te krijgen. Heb em vandaag meegenomen naar het oefenhok, heb ik in stereo over een JCM900SLX en een ouwe Ampeg gespeeld, behoorlijk vet 8-)

Nielsje
14 februari 2004, 12:48
gnx 2 van digitech is wel goed vind ik.

die gnx 3 zit alleen een opname ding bij, en vind ik niet echt nuttig..geluid ervan is niet denderend..

danelectro heeft wel leuke pedalen sommige zijn goed, sommige zijn bagger..

maar ze zijn absoluut niet duur hoor.

BartL
17 februari 2004, 13:43
...Heej Bart :)

Ik ben net mijn Boss ME-50 kwijt. Ik heb nu een Korg 104 hyper distortion (met 2 programmas) en een Boss CE-5 gekocht. Beiden tweedehands voor SAMEN 80 euro :-D Is misschien ook wel een optie voor jou, tweedehands dingetjes kopen.

P.S. Ik heb de URL van de tab doorgestuurd

BartL
23 februari 2004, 16:12
Ik heb nu een Korg 104 hyper distortion (met 2 programmas)
En die heb ik nu weer verkocht...met 80% winst :wink:
Ik ga nu een Boss ds-1 of ds-2 zoeken, voor een relaxte akkoorden-distortion :-D

Globetrotter
26 februari 2004, 13:33
Hey Bart!

Ik koop enkel 2dehandse pedaaltjes voorlopig... De DS1 heb ik, valt heel goed mee, zeker omdat de DS van mijn amp wat tegenvalt.
Adios enne bedankt voor de URL!

BartL
26 februari 2004, 13:36
You're welcome :)

Ronald
27 februari 2004, 13:19
ik heb geen ervaring met de gt6 maar ik heb wel de me-50

ik moet zeggen er zit veel op en hij was nie duur ( 300 euro) maar kwalitatief gezien is het echt nie je van het, ik vind eigenlijk geen een van de distortions die er op zitten echt goed, ze klinken nogal digitaal en ze klinken erg licht.

de modulatie is nou ook nie erg sterk , chorus is erg magertjes, had veeel voller gekund, de phaser vind ik ook erg zwak, de flanger is nog wel redelijk, de harmonist vind ik wel erg cool, de tremolo had volges mij veel beter gekund en de rate knop is echt veel te gevoelig. de vibrato eh.. ja het lijkt net of je vreselijk vals speelt, de univibe hoor je amper en de rotary net zo

de delay vind ik wel goed, zitten veel verschillende op, je kan alleen wel maar maximaal 2 seconde delay, maar de repeat kun je onderhand oneindig door laten gaan. alleen de reverse vind ik nie zo goed

de compressor substainer daar merk ik eigenlijk gewoon bijna niks van wanneer je um aant zet :-?

tone modify zijn best veel mogelijkheden maar (altans voor mij ) nie zo bruikbaar , alleen akoustic simulator

de reverb is wel goed opzich, vooral de modulation reverb is erg cool

het expressie pedaal is wel redelijk, wah is beetje magertjes, en de andere functies zijn nie erg bruikbaar , vooral de ring modulator klinkt echt voor geen meter, ik had een inbanez cf7 waarmee je nog een 10 keer zo'n goeie ring modulator uit kon halen


maar wat het ergste is , is dat wanneer je de distortion van je amp gebruikt het hele multieffect amper bruikbaar is , reverb klinkt echt vreselijk, de modulatie hoor je eigenlijk gewoonweg niet, alleen de delay is dan bruikbaar

verder zit er een memory mode op, maar het probleem hierbij is dat je wisselt van de ene bank naar de andere dat er een korte stilte valt, bovendien moet je voor iedere kleine verandering een nieuwe bank aanmaken


dus ik ben er nie al te enthousiast over, het is wel leuk dat je veel in 1 hebt maar wat je dan hebt is mischien leuk voor de prijs maar verder stelt het nie al te veel voor, alleen de delay is goed

maar ik heb geen idee of dit nou allemaal aan boss ligt, want over boss effecten ben ik toch al nie zo te spreken, maar over de gt6 hoor je wel heel veel goeie dingen maar goed ik zou in ieder geval niet voor de me-50 gaan

BartL
27 februari 2004, 14:11
Zie bovenstaande. Daarom heb ik de mijne verkocht voor 235 euro :-D

Ronald
27 februari 2004, 19:16
ach ik speel pas anderhalf jaar en mn geld heb ik eerst nodig voor nieuwe gitaar en nieuwe versterker en dan pas zie ik wel wat ik met de effecten doe , dus ik ga um nog zeker nie verkopen

maar echt aan te raden is ie dus nie

BartL
27 februari 2004, 20:18
ach ik speel pas anderhalf jaar
Ik ook :)

Bigfoot414
1 maart 2004, 11:46
Ieder zn eigen smaak natuurlijk, maar als je niet zo veel nodig hebt, vind ik de ME-50 erg geschikt. Vooral als je over een buizenversterker speelt klinken de meeste distortions heel aangenaam. Vooral de TubeScreamer en de Rat bevallen me erg goed. De chorus mist inderdaad een beetje volume, maar daar val ik niet over. De wah vind ik af en toe ook een beetje slapjes, maar dat kan verholpen worden door er een betere aan te hangen. Delay vind ik vet, maar ik vind het nog lastig te gebruiken. Dat is meer een kwestie van ervaring denk ik zo. Als ik genoeg krijg van mn Bossje, kan ik em nog altijd verkopen aan de andere gitarist in mn band, die nog zonder effecten speelt.

Shaggy
9 maart 2004, 17:00
Aloha,

Qua geluid zijn ze exact hetzelfde alleen heeft de gt6 meer optiesen is veel beter geschikt voor het live spel.

Nadeel van zulke bakken is dat er een modem in zit en je gitaarsound aantast. Als je een fijnproever bent en een exclusieve gitaar of amp hebt dan zou ik je adviseren om nooit aan zoiets te beginnen (m.u.v. G-Force aangezien deze aantast op een goede manier). Koop dan goede analoge pedaaltjes.

Zelf heb ik ook een gt6 en 9ik kam zeggen dat zo'n gt6 een goedkope richwood en een aria versterkertje erg redelijk kan laten klinken ..

zeers geen weggooi geld

eddienew
12 maart 2004, 14:56
Ik speel nu zoŽn 3 maanden op de ME-50 en ben er nog steeds helemaal weg van, probeer hem eens op een marshall buizen combo!!! voor 300 euro een hele berg effecten die op een hele eenvoudige manier zijn aan te passen, dit in tegenstelling tot de GT-serie waarbij je hele menuŽs moet door kammen. De distortions klinken wat mij betreft goed maar dat komt denk ik doordat ik over een buizen combo speel. Multi effecten klinken over het algemeen digitaal zowel de gt serie als de me serie is gebasseerd op een cosm chip en zal nooit zo klinken als losse pedalen.
De modulation effecten zijn idd niet echt extreem, maar als je goed weet te combineren zijn er zeker extreme geluiden uit te toveren. Prima apparaat. En ga nou niet zeggen dat ik nog nooit het geluid heb gehoord van een.................! Ik heb reeds gehad een boss gt-3 gt-5 gt-6, zoom 505, digitech rp300, losse boss pedalen , dod pedalen etc. maar deze me-50 voldoet prima! wat mij betreft beter dan heel de gt-serie. Veel succes met de aanschaf!!!!!!