PDA

View Full Version : Solo Boost



Whiteass
10 februari 2004, 15:30
Hallo, wie weet wat voor pedaal ik het best kan gebruiken voor mijn marshall buizenversterker om solo's meer volume te geven, te boosten dus, en eventueel wat te 'kleuren' qua geluid? Alvast bedankt

Jeroenvanhulsteijn
10 februari 2004, 15:36
Op marktplaats staat een DOD Bi Fet FX10 pedaal. Dit ding kan geloof ik elk signaal wat er binnenkomt ongeveer 20dB boosten. Kost niks. Maar is ook geen boutique. Het schijnt wel te werken :)

Hij staat onder "muziek/instrumenten" -> "professionele versterkers"

Antal
10 februari 2004, 15:38
Boss GE-7. Equalizer en 20db boost. Werkt perfect!

gerjo1980
10 februari 2004, 15:39
BOSS GE-7 doet het ook.

Is een equalizerpedaal met ook volumeboost

tweedehands zijn deze voor een leuke prijs te krijgen ca. € 50

Daarvoor heb ik hem tenminste

Whiteass
10 februari 2004, 15:40
hmm okay daar zal ik naar kijken. Is een Tubescreamer misschien wat voor dat soort werk?

Antal
10 februari 2004, 15:47
TS kan ook, maar een EQ is een stuk veelzijdiger. Ik zou voor de EQ gaan.

Tubefreak
10 februari 2004, 17:02
Ik zou ook voor een EQ gaan. Je wilt vooral mids boosten voor solo's en om dat effectief te doen is een EQ handiger dan een TS.

Maarten

Nielsje
10 februari 2004, 18:44
www.generalguitargadgets.com

staat meerdere op, die je zelf kan bouwen

enorm simpel, bespaart een hoop geld, super goed geluid, en het is zelfbouw, waardoor je het meer waardeert :-D

Whiteass
11 februari 2004, 13:03
Ok bedankt allemaal, kheb gister een boss GE7 uitgeprobeerd in de winkel, dat is wel zo'n beetje wat ik zoek ja...

Mike McCready
10 maart 2004, 14:47
Het lukt mij niet om een nieuw bericht te plaatsen (foutmelding) dus reageer ik maar even in een andere draad:ik krijg steeds "er is geen actie aangegeven"
Ik wil een GE7 kopen, maar hoorde iets over een CS2 of CS3 compressor-limiter die ook geschikt zou zijn om solo's meer volume te geven. Iemand ervaring hiermee?

harrie-beton
12 maart 2004, 15:35
ik heb een compress lim gebruikt als solo boost vroeger maar en dat werkt niet zo goed vanwege feedback/storing problemen.
Heb het opgelost met ACTIEF volume pedaal en later multi effect pedaal.

Een com lim beperkt je dynamiek en dat vind ik juist jammer...
Dynamiek is fun!

Dirk_Hendrik
12 maart 2004, 16:00
ik heb een compress lim gebruikt als solo boost vroeger maar en dat werkt niet zo goed vanwege feedback/storing problemen.
Heb het opgelost met ACTIEF volume pedaal en later multi effect pedaal.

Een com lim beperkt je dynamiek en dat vind ik juist jammer...
Dynamiek is fun!

http://gathering.tweakers.net/global/smileys/frusty.gif

Dit is de meest briljante opmerking in tijden op dit forum. De essentiele funktie van een Compressor is beperken van dynamiek!

Funkblaster
12 maart 2004, 18:14
MXR maakt volges mij ook een boost pedaal, hoe die zo heet weet ik niet meer

harrie-beton
13 maart 2004, 14:42
De essentiele funktie van een Compressor is beperken van dynamiek!


Klopt. Een comp lim gebruiken als solo boost is niet ideaal. Het kan wel maar goed... Ik zou het niet doen.

Solo boosten kan beter met volume pedalen of EQ.

Ps functie is met een K

Mike McCready
27 maart 2004, 13:44
Ik heb sinds kort een Boss GE7 equalizer pedaal. Deze wil ik gebruiken om mijn solo volume op te schroeven.
Als ik hem aansluit, kan ik het volume over mijn clean kanaal wel zeer goed veranderen, maar als ik over mijn scheur kanaal speel en ik activeer de GE7, gebeurt er vrijwel niets met het volume. Is dit een bekend probleem?
Ik heb een Marshall Valvestate 8040 en er zit nog een Crybaby wah-pedaal tussen. De opstelling is als volgt:
Gitaar --> wah --> GE7 --> Marshall input
Overige ingangen op mijn versterker zijn: pre-amp, power amp, line out en fotswitch (hier zit uiteraard mijn footswitch in).
Moet ik een van deze andere ingangen gebruiken?