PDA

View Full Version : Verzekeren muziekinstrumenten !



the_only_mordred_fan
10 februari 2004, 14:39
Hoi,

ik ga met mijn band stockholm syndrome binnenkort voor een kleine tour naar Spanje en wil mijn instrumenten verzekeren tegen diefstal, echter de meeste verzekeraars beginnen hier niet aan.

Heeft iemand een adres van een verzekeraar die dit wel doe, of een andere oplossing ??

alfarinn
10 februari 2004, 15:00
http://www.instrumentenverzekering.nl/index.htm


En daar is een speciale instrumenten verzekering voor heel europa en niet eens zo duur :-D :-D :-D

the_only_mordred_fan
10 februari 2004, 15:09
hartstikke bedankt man, ik ga meteen even kijken...

alfarinn
10 februari 2004, 17:54
hartstikke bedankt man, ik ga meteen even kijken...

"Man"........... :cry: :cry: :cry:

Ben een vrouwtje hoor....

the_only_mordred_fan
10 februari 2004, 19:51
Oh jee, heb ik je nu erg geraakt ?
Kusje erop dan...


sorry hoor ik was vergeten naar je profile te kijken, omdat ik niet zoveel tijd had.

Heb je zelf overigens ook in het buitenland optredens gedaan ?
want er zijn nog wel een paar andere dingetjes die ik hierover wil weten...

the_only_mordred_fan
10 februari 2004, 19:51
Oh jee, heb ik je nu erg geraakt ?
Kusje erop dan...


sorry hoor ik was vergeten naar je profile te kijken, omdat ik niet zoveel tijd had.

Heb je zelf overigens ook in het buitenland optredens gedaan ?
want er zijn nog wel een paar andere dingetjes die ik hierover wil weten...

alfarinn
10 februari 2004, 19:58
Nee hoor,ik doe geen optredens.

Ik hou me bij wat amateuristisch gepingel.

Maar veel plezier in het buitenland!! :-D

BLOK182
8 maart 2004, 21:02
Ik heb vandaag mijn instrumenten verzekerd via de kostbaarhedenverzekering van de Rabobank. Ik ben wel geen pro ofzo, en je betaald per jaar dan iets van 2% van de verzekerde waarde.

sander666
26 maart 2004, 11:39
en die kosbaarhedenverzekering wat dekt die dan allemaal:

optredens enzo ook

Aat
26 maart 2004, 23:35
Volgens mij staat er een bijnan identieke topic in Gitaar Algemeen. Maakt niet uit. Een kostbaarheden verzekering is de beste oplossing ook al omdat je gaat optreden met je spullen. Het kan, zoals iemand al aangaf, ook als een soort extra verzekering bij je inboedel verzekering maar dan is het alleen gedekt als er thuis iets mee gebeurt volgens mij.
Ik heb zelf een kostbaarheden verzekering voor mijn spullen, maar dan krijg je wel alles vergoed (wat er ook gebeurt) dus diefstal, dronken op je eigen gitaar gaan zitten enz. Speciaal voor de Hendrix fans, het zelf in de fik steken van een gitaar wirdt natuurlijk niet vergoed maar dat is logisch (zoals J.Cruyff pleegt te zeggen)

Aat
26 maart 2004, 23:38
Volgens mij staat er een bijnan identieke topic in Gitaar Algemeen. Maakt niet uit. Een kostbaarheden verzekering is de beste oplossing ook al omdat je gaat optreden met je spullen. Het kan, zoals iemand al aangaf, ook als een soort extra verzekering bij je inboedel verzekering maar dan is het alleen gedekt als er thuis iets mee gebeurt volgens mij.
Ik heb zelf een kostbaarheden verzekering voor mijn spullen, maar dan krijg je wel alles vergoed (wat er ook gebeurt) dus diefstal, dronken op je eigen gitaar gaan zitten enz. Speciaal voor de Hendrix fans, het zelf in de fik steken van een gitaar wirdt natuurlijk niet vergoed maar dat is logisch (zoals J.Cruyff pleegt te zeggen)

sander666
27 maart 2004, 19:25
bedankt,

Ik zal eens gaan praten met mijn verzekerings maatschappij

groete

Aca Ilic
5 april 2004, 21:22
Hi Guys!!!
Om jullie allemaal uit de droom te helpen: er bestaat geen enkele verzekeringsmaatschapij die diefstal uit de auto ( het meest voorkomende soort diefstal) vergoedt.

alhambra
6 april 2004, 14:37
Hi Guys!!!
Om jullie allemaal uit de droom te helpen: er bestaat geen enkele verzekeringsmaatschapij die diefstal uit de auto ( het meest voorkomende soort diefstal) vergoedt.

Sterker nog er bestaat niet 1 goedkope verzekering die je spullen dekt bij b.v. een optreden omdat het dan al snel als professioneel wordt gezien en dat wordt dus NIET gedekt bij de goedkope verzekeringen.
En je inboedel verzekering is alleen maar goed voor.......................................


Idd je inboedel en dus wordt er niks gedekt zodra je het je huis uit neemt.

BLOK182
13 april 2004, 10:29
Mijn gitaarleraar zei dat er ook voor professioneel gebruik en kostbaarhedenverzekering was, hij betaalt daarvoor het dubbele van mij, maar deze hoefde je pas af te sluiten als je een bepaald bedrag verdeinde met optredens / bepaald aantal optredens had. Zal het anmiddag nog eens navragen hoe het zat.

AntY
20 april 2004, 15:54
en wat is t geworden?


en dan nog iets: de kostbaarhedenverzekering van de rabobank dekt geen lakschade.

en dan nog iets: er wordt niet uitgekeerd als er sprake is van opzet of nalatigheid. en welke gek laat zn gitaar jatten? alleen als je m niet in de gaten houdt, en dat is al gauw nalatigheid. klinkt leuk, maar in de praktijk krijg je nog best wel problemen als je '58 les paul wordt gejat uit een kroeg...