PDA

View Full Version : The Dean has landed - the sequel



Baco
10 februari 2004, 13:16
Deze middag is mijn 2e Dean aangekomen. Ik was aan het twijfelen toen ik mijn Z kocht tussen de Z en de ML. Heb dus eerst de Z gekocht, maar ik bleef maar met die ML in mijn hoofd zitten. Tja, de rest is geschiedenis...

http://users.pandora.be/baco/gitsite/pics/Dean/TC%20ML%2011%2003.JPG

Damn GAS :-D

gerrekat
10 februari 2004, 13:19
Hou op ik heb net een huis gekocht en heb helemaal geen centen meer als ik dit zie ga ik spontaan kwijlen!


een van de mooiste gitaren ooit gemaakt PERIOD!

skabouter
10 februari 2004, 13:32
je begint al aardig op gerrekat te lijken, baco :)

mooi ding, gefeliciteerd :)

mogen we je dan over een maand of wat wederom feliciteren, maar dan met de ML ?

Baco
10 februari 2004, 13:41
je begint al aardig op gerrekat te lijken, baco :)

mooi ding, gefeliciteerd :)

mogen we je dan over een maand of wat wederom feliciteren, maar dan met de ML ?

Ben erg tevreden met mijn Deans, het zijn echt erg goede gitaren (afwerking, sound, speelbaarheid, ...)

Hehe, inderdaad, Hans is mijn goede voorbeeld :wink: Hoe je het ook draait of keert, Dean verdient meer aandacht dan ze nu krijgen. Ze maken echt erg goede gitaren en ik heb het reeds gezegd, ik kan mijn Time Capsules gerust naast mijn PRS Tremonti zetten, staan zeker op hetzelfde niveau.

Trouwens, dit is de ML, de Z is het Explorer type (die had ik al en die is hier ook al de revue gepasseerd).

Ja, nu nog wat verder gaan testen :wink:

BartL
10 februari 2004, 13:53
Gefeliciteerd met je nieuwe gitaar!

...persoonlijk vind ik hem ´minder´ wat uiterlijk betreft


Maaruhm, DEAN maakt dus wel redelijke gitaren(vraagteken doet het niet) Ik wil namelijk een acoustische gaan kopen & ik heb een leuke gitaar van dean zien staan..maar ja, ik ken het merk niet...dus daarom vraag ik maar eventjes! :)

Nielsje
10 februari 2004, 13:56
leip kleurtje...

BLOK182
10 februari 2004, 16:47
Supervet, maarre, heb je daar nou een nieuwe SE halfstack staan??? Die Special Edition? Dude, eerst deed je wegens verbouwingen bijna je Gibson en je PRS weg en nu dit :-D Keep going, vette shit!!

Baco
10 februari 2004, 17:03
Supervet, maarre, heb je daar nou een nieuwe SE halfstack staan??? Die Special Edition? Dude, eerst deed je wegens verbouwingen bijna je Gibson en je PRS weg en nu dit :-D Keep going, vette shit!!
Inderdaad :oops: Nu, blijkbaar stonden we er zo slecht niet voor als ik toen dacht. :-? Was ook wel een beetje om mijzelf er mee te verzoenen dat ik die Les Paul terug weg deed...
Nu, die Les Paul was toch niet volledig mijn ding. Dit kwam vooral tot uiting als ik die Tremonti testte, dus wat mij betrof was die Les Paul "overbodig". De rest heb ik vooral gefinancierd met de verkoop van wat andere spullen die ik niet meer gebruikte (zanginstallatie, omruil rack enz.). Nu zit ik een beetje blok, in de zin van dat alles wat ik nu heb ook blijft. Anyway, mis niet echt iets op dit ogenblik. Misschien dat ik me nog wel eens een FX unit koop, maar dat zie ik dan wel.
Nu concentreer ik mij terug op ons huis. 'k Moet toch zorgen dat ik plaats heb om dit alles te zetten hé :razz:

BLOK182
10 februari 2004, 18:09
hehe ja, dat neemt nogal wat plaats in beslag :D Vette rig man, thumbs up!

Pickslide
10 februari 2004, 18:43
Hoe zit dat nu trouwens met de relatie tussen Dean en Washburn guitars?? of is die er niet en maken ze alleen ongeveer precies dezelfde gitaren

Baco
10 februari 2004, 18:59
Hoe zit dat nu trouwens met de relatie tussen Dean en Washburn guitars?? of is die er niet en maken ze alleen ongeveer precies dezelfde gitaren
Het ML design komt van Dean en Washburn mag (onder licentie) deze shape gebruiken. Oorspronkelijke speelde Dimebagg Darell (ex-Pantera, nu DamagePlan) dus op Dean, maar toen hij overstapte nr Washburn heeft hij dit model geïntroduceerd in het Washburn gamma.
Naar mijn mening zijn de huidige Washburn modellen trouwens flauwe afkooksels van de oorspronkelijke Dean modellen. De nieuwe Washburn zijn erg puntig, wat ik niet mooi vind...

gerrekat
10 februari 2004, 19:16
Washburn maakt nu ook een V model met een V headstock die is echt lelijk!

Dime laat alles precies namaken hij speelde jarenlang L 500 XL van Bill Lawrence, toen bood Seymour Duncan hem een hoop geld en ja hoor Dimebag ging naar Seymour als ze maar exact een L 500 XL namaakten, dat is de Dimebucker...kost alleen 3 keer zoveel als een BL!

Zelfde een beetje met die Washburn Dime, dat is gewoon een ML copy beetje slap aftreksel...maar sommige zijn wel mooi qua finish...

Die V echter is echt een drol!!

skabouter
10 februari 2004, 23:54
[quote=skabouter]je begint al aardig op gerrekat te lijken, baco :)

mooi ding, gefeliciteerd :)

mogen we je dan over een maand of wat wederom feliciteren, maar dan met de ML ?

Hoe je het ook draait of keert, Dean verdient meer aandacht dan ze nu krijgen. Ze maken echt erg goede gitaren en ik heb het reeds gezegd, ik kan mijn Time Capsules gerust naast mijn PRS Tremonti zetten, staan zeker op hetzelfde niveau.
quote]

tja, goed of niet........het moet ook je ding zijn. ik vind maar 1 dean echt mooi, dat zijn die hardtails. maar die gekke kruizingen tussen de orginele gibsons hoeven van mij neit, enik vind het niet zo mooi. maar dat het degelijk is laat ik geen twijfel over bestaat, hoor :)

Baco
11 februari 2004, 01:09
tja, goed of niet........het moet ook je ding zijn. ik vind maar 1 dean echt mooi, dat zijn die hardtails. maar die gekke kruizingen tussen de orginele gibsons hoeven van mij neit, enik vind het niet zo mooi. maar dat het degelijk is laat ik geen twijfel over bestaat, hoor :)

Die hardtails vind ik eerlijk gezegd ook wel mooi. Die Midnight Blue en Faded Denim finish vind ik super voor die gitaar. Die ML is inderdaad een geval apart en ik kan begrijpen dat sommigen deze niet mooi vinden, maar ik ben er erg tevreden mee en uiteindelijk is het dat wat telt, niet :razz:

Om het af te leren, een familieportret:

http://users.pandora.be/baco/gitsite/pics/Dean/TC%20Twins%2001.jpg

:-D

gerrekat
11 februari 2004, 06:47
Geil....hmmm ML's zijn de mooiste DEANs HAHAHHA, Hardtails vinnik geen reet aan, daar is weinig DEAN aan, ze missen alle essentiele features...

Ze hebben geen V headstock, geen V neck, geen rounded binding over de frets, geen DiMarzio's, geen string thru body etc etc, het zijn gewoon hele andere gitaren.....heel goede gitaren dat wel....maar ze missen de features die DEAN IMO onderscheiden van andere fabrikaten.

Ze zijn wel mooi in de zin van dat ze super in elkaar zitten en van hoge kwaliteit, maar een "DEAN"...ze zijn te duidelijk bedoeld om het PRS segment aan te spreken, en dat vind ik jammer ik zou liever een Caddilac hebben.

BLOK182
11 februari 2004, 15:43
Ehm, vroeg me af, wat kost zo'n time capsule ongeveer? Het zal vast wel in een van de gerrekat's-50ste-dean-topics genoemd zijn, maar ik heb luie zin :D

slayurrr
11 februari 2004, 15:46
Vette gitaartjes Baco :-D

gerrekat
11 februari 2004, 15:52
2400 EURO in Europa, ongeveer $ 1700-1900 in de USA