PDA

View Full Version : Weet iemand ergens een Levin te koop te staan?



prs
10 februari 2004, 00:58
Hallo allemaal,

Ik wil graag een Levin gitaar hebben. Een jazzgitaar gemaakt in Zweden.
Ik wil graag een in naturel (Jesse van ruller heeft er ook zo een).
Nu heb ik al overal in nederland gezocht, maar ik kom buiten de 3 levins die ik hier op gitaarnet en gitaarmarkt bij nederlandse gitaarwinkels heb zien staan, niet verder. Bovendien vragen zij belachelijke prijzen (en zijn ze allemaal sunburst).
Weet iemand misschien nog eentje te koop te staan (of iemand die er een bezit)?
Misschien weet iemand wel iets van een particulier die hem wegdoet, of weg gaat doen.
Nou ja, de strekking zal wel duidelijk zijn.
Ik hoor graag iets van jullie.
Groeten,
PRS

http://www.gitaarnet.nl/img/magazine/degitaarvan/jesse.jpg

ReinoutV
10 februari 2004, 09:24
Mijn leraar (4e jaars conservatorium) heeft er ook een: mooi ding. Maar de pest is dat ze niet meer gemaakt worden. En aangezien het best goede gitaren zijn, zijn de prijzen ook hoog. Ik ben bang voor je dat er niet zo'n heel groot aanbod van deze gitaren is.

Mithrandir
10 februari 2004, 10:01
Bij Kees Dee staat er 1 te koop voor het luttele bedrag van 5000 euro :o

http://www.keesdee.nl/occie7/DSC02149.JPG

prs
10 februari 2004, 15:56
Hallo Reinout en Mirthandir,

Die Levin bij keesdee had ik ook al gezien (staat ook op gitaarmarkt/gitaarnet). €5000 is echt te veel voor deze gitaar.
Ik zie er wel vaak te koop staan in zweden (bij gitaarwinkels op internet) omgerekend kom je dan op zo'n €1300 tot €1400 euro uit voor een goede.
Probleem dat ik niet zo houd van verschepen. Zeker met zo'n kwestsbare gitaren als Levin, kan niet voorzichtig vervoeren leiden tot ongelukken.
Ik hoorde ook van iemand dat hij ze vaker te koop had zien staan bij de vinatge beurs in veenendaal?
Heeft iemand ze daar ook wel eens gezien?
Ow ja, Reinout bog een vraagje aan jou. Weet je toevallig wat je leraart exact voor een heeft? (325/330/335, M1 of M2, naturel of sunburst)?
En wat vind je leraar van die gitaar? Qua bespeelbaarheid, geluid en dergelijke. Misschien wil je het hem wel eens vragen als de gelegenheid zich voordoet.
Bedankt alvast allemaal.
Nog meer reacties zijn welkom.
Groeten,
PRS

prs
10 februari 2004, 15:57
Hallo Reinout en Mirthandir,

Die Levin bij keesdee had ik ook al gezien (staat ook op gitaarmarkt/gitaarnet). €5000 is echt te veel voor deze gitaar.
Ik zie er wel vaak te koop staan in zweden (bij gitaarwinkels op internet) omgerekend kom je dan op zo'n €1300 tot €1400 euro uit voor een goede.
Probleem dat ik niet zo houd van verschepen. Zeker met zo'n kwestsbare gitaren als Levin, kan niet voorzichtig vervoeren leiden tot ongelukken.
Ik hoorde ook van iemand dat hij ze vaker te koop had zien staan bij de vinatge beurs in veenendaal?
Heeft iemand ze daar ook wel eens gezien?
Ow ja, Reinout bog een vraagje aan jou. Weet je toevallig wat je leraart exact voor een heeft? (325/330/335, M1 of M2, naturel of sunburst)?
En wat vind je leraar van die gitaar? Qua bespeelbaarheid, geluid en dergelijke. Misschien wil je het hem wel eens vragen als de gelegenheid zich voordoet.
Bedankt alvast allemaal.
Nog meer reacties zijn welkom.
Groeten,
PRS

The Thumb
10 februari 2004, 16:39
in Veenendaal zie je ze wel eens. De prijzen in Veenendaal zijn echter over het algemeen vrij schokkend (hoog). Het feit dat jesse v ruller er over speelt drijft de prijs in NL ook wat op.

prs
10 februari 2004, 17:33
ja, dat is natuurlijk ook weer waar. Dan wordt het of importeren of wachten op een teken van een particulier.
Iemand anders nog een reactie?

Javaca
10 februari 2004, 17:43
Zet een vraag-advertentie op gitaarmarkt, en desnoods op marktplaats

ReinoutV
10 februari 2004, 19:22
De gitaar die mijn leraar heeft is eerder een volledig akoestische geweest, maar iemand heeft er een Benedetto humbucker ingezet (niet hijzelf). Er is dus een gat gezaagd in het bovenblad, in plaats van de zwevende versie aan de slagplaat. Hij is er erg tevreden mee en zou niet wat anders willen (op een veel te dure Gibson na dan...).

alhambra
10 februari 2004, 19:39
Tja levins behoren nu 1maal tot de merken die steeds meer worden verzamelt/d/dt en dus betaal je er flink voor. Maar als je hem in zweden of denemarken 1 voor een heel stuk minder kan kopen dan rij je voor dat geld toch heen en weer zo ver weg is dat nu ook weer niet. Plan je er meteen een weekje vakantie bijaan heb je vriendin/vrouw/vriend (speciaal voor lennart) ook minder te zeuren. En het is een investering want ze zullen vast wel meer waard gaan worden, zeker als de economie weer beter zal gaan (er zijn nu echt minder kaper op de kust en meer aanbod).

jelled
25 maart 2007, 14:05
Levin wordt idd weinig aangeboden, ik heb zelf een royal weten te bemachtigen voor een hele leuke prijs. moest nog iets aan gebeuren maar dat heb ik door frans elferink laten doen en nu is het een top gitaar!! er staat trouwens via veilingkijker een levin 325 te koop voor 2400. of je moet geduld hebben, de enige gitaren waar ik de mijne voor inruil zijn een super 400 of een elferink. Maar dat is nog even bijsparen.

de beste kans heb je idd om naar denemarken of zweden te gaan en er daar 2 op te halen, zodat je eentje hier kan verkopen om je reis terug te verdienen.

groeten,

Jelle

DarknessAwaits
25 maart 2007, 14:40
Je weet wel dat de laatste vorige post meer dan drie jaar oud is?

prs
25 maart 2007, 14:56
Ik ben inmiddels voorzien.....mijn post is inderdaad 3 jaar oud :)

Heb een Levin 320/M2 weten te bemachtigen 2 jaar geleden. Zelfde model als Jesse van Ruller.