PDA

View Full Version : Phaedra List (demo) Is het wat?



Bluppie
9 februari 2004, 23:55
http://members.chello.nl/t.stijnen/mp3/ hier zijn een aantal mp3tjes te vinden, zouden jullie je mening kunnen geven?

De Teng
10 februari 2004, 17:49
Mijn realtime compacte commentaar per nummer:

1- Mooie intro! Het eerste deel dan... het tweede deel erna komt te geforceerd over. Onzuivere zang en de ritme sectie niet altijd even strak.. sterker nog... wiebelt halverwege nogal. Alsof het ingewikkeld moet klinken, maar het lukt net niet. Drums soms wat slap, dan weer niet.

2- Wederom mooie intro... die extra akkoorden eronder, dikke prima! De intro geeft een andere sfeer weer dan het uiteindelijke nummer. Beetje Di-Rect maar dan anders, maar das niet altijd positief bedoeld eigenlijk. Shoot me for it, but I mean it. Alleen hebben zij slechter gitaarwerk. Beter dan nr. 1.

3- Intro moet wel laidback gespeeld worden door de bassist, als de drummer dat ook probeert. Beetje meer accentjes a la Jaco zouden op hun plaats zijn. Voor zover hij niet weet wie dat is: leg ff uit. Een distortion gitaar erbij wil niet zeggen, dat het afwisselend is. Thema komt wel erg vaak terug, maar desondanks best lekker nummer.

4- Had beter weg gelaten kunnen worden, ik heb niet het gevoel dat dit nummer iets toevoegt. Raggen, maar dan anders

5- Leuke samenzang nog wel, akkoordjes werken niet echt mee in het geheel. In de zin dat het niet iets toevoegt aan de context. Ook niet altijd even strak gespeeld (rechter kanaal). Waar is de mooie solo, waarbij dit nummertje om vraagt?

6- Lekker vies! Dit is een stuk beter dan de rij ervoor. 't Heeft wel een lekker geluid. Op de opname klinkt het niet zo goed als de nummers ervoor... iets met de mix te maken of zo?


Algeheel commentaar:

- Sommige metalbedoelde stukken komen niet helemaal uit de verf. De zang is er niet echt altijd geschikt voor op dat moment, al kan die wel heavy zijn overigens. Ik zou die dingen eruit halen misschien, zoals bij nr. 1. Intro's zijn soms wat aan de lange kant en ik zou er wat meer variatie in het algemeen doorheen gooien, als het nummer vordert.

- Misschien hard gezegd, maar soms heeft het nog wat tijd nodig om aangepast te worden? Beetje veel van't zelfde en op de som genomen, werkt dat niet altijd even positief genomen, al zitten er ook wel zeer lekkere stukken tussen.

Commentaar blijft ook maar subjectief.. :roll:

Guitarfreak
16 februari 2004, 21:41
Eej ik herken phoenix van stockholmsyndrome check hun demo's http://stockholmsyndrome.nl

m^rton
24 februari 2004, 12:04
Lange tijd geleden al een keer Free Fall hier vandaan gehaald. Die vond ik altijd wel goed. Maar Lasting Impressions vind ik echt top!