PDA

View Full Version : Electrisch oefenen, zonder versterker....



Rooligan
9 februari 2004, 23:19
Aangezien ik (wegens omstandigheden) voorlopig niet thuis kan zitten pielen, ben ik een beetje rond wezen neuzen naar een alternatief.
Op aanraden van Gretsch6120 (ha jong!) heb ik al met een scheef oog naar de Line 6 POD en de Behringer V-amp gekeken.

Wat ik precies zoek?
Ik zoek dus een vervanging voor mijn eigen versterker, voor thuis te spelen. Deze kan ik thuis niet gebruiken; wegens plaatsgebrek en wegens geluidsoverlast. Ik wil wel gebruik maken van mijn effecten. Dus eigenlijk de volgorde: gitaar - effecten - ALTERNATIEF VOOR VERSTERKER.

De headphones-out op mijn versterker geeft een bagger geluid; dus dat is al geen optie. De V-amp lijkt wel het antwoord, op wat ik zoek; maar ik ben er nog niet zeker van. Qua geluidskwaliteit mag het ietsje minder zijn, als ik maar kan spelen zonder dat mijn 'geluid' brak wordt.

Zijn er nog alternatieven dan de V-amp of de POD? Uiteraard als zuinige Hollander zijnde, mag het niet te duur worden.
Oh ja, mijn gitaar op de PC aansluiten heb ik al geprobeerd via Guitarworks, maar dat is helemaal niks.

Wie kan mij op weg helpen?

P.S. ik houdt het topic Pod of V-amp2 (http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=23125) al in de gaten.