PDA

View Full Version : Manic Depression / Jimi Hendrix



philbee
9 februari 2004, 20:04
opgenomen enige tijd geleden met enkele vrienden in een studio hier vlak in de buurt.

http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000132441_000014954.mp3

Hempo
9 februari 2004, 20:52
mjamjamjam heerlijk! :)

sash
9 februari 2004, 21:40
Hmm... that makes me feel... uhrr... insignificant :D

Ik kende em, maar hij blijft goed!

philbee
9 februari 2004, 22:04
ja ik was wat aan het uitproberen hoe mijn mp3's op internet te zetten en toen dacht ik doe deze maar

Bouke
9 februari 2004, 23:33
hey Phil,

Lekkah! Zing jij? Speel jij gitaar? Klinkt erg lekker. Mooie tone. Zang is erg relaxed. Dus. Nou.

Ik ga weer oefenen.

Groets,

Bouke

philbee
9 februari 2004, 23:45
gitarist is Marcel uit Zwitserland, drummer Marcus en bassist Eric muzikanten die ik al jaren ken en ik zing. Bedankt voor het compliment.

Blijepanda
11 februari 2004, 21:28
Ik ben onder de indruk, goede zang en ook een cool gitaargeluid, welke effecten gebruiken jullie?

paul15
11 februari 2004, 21:30
Dit is net het origineel, ook je stem klinkt echt heel goed!

Maiden Michiel
11 februari 2004, 23:22
Wow, kloinkt echt erg goed ja, die zang is perfect!

moretel
12 februari 2004, 21:27
Hoi Phil,
klinkt bekend, staat volgens mij op je CD :) die ik weer veel draai, ben momenteel weer helemaal into Hendrix.
Doe je momenteel nog iets leuks ?

philbee
13 februari 2004, 16:53
aan allen die gereageerd hebben tot dus ver.

*bedankt voor de complimenten, ik had ook wel een aardig groepje muzikanten bijelkaar tijdens de opnames. De stem klinkt relaxed, bedankt, ja dat was ook de bedoeling om een beetje op zijn Jimi's te zingen
* Marcel (gitarist) gebruikt alleen ouwe zooi, vintage gitaren (64 Strat, ouwe Marshalls) en pedalen zo heeft hij een ouwe fuzz, band echo etc. Meer info op zijn site www.more-experience.com.
* het nummer komt idd van mij CD, voor de geinteresseerden wil ik anders nog wel 1 of 2 nummers van de CD op MP3 gooien.

Het is niet de bedoeling om de CD te pluggen want daar heb ik nu nog te weinig exemplaren voor, maar wil best wat nummers op internet ter beschikking stellen, bij interesse van jullie, de toehoorders.

gr
Phil

Bosch
13 februari 2004, 20:31
Erg goed gedaan!

Doet me weer denken aan de tijd dat ik begon met spelen. Toen luisterde ik dus veel Hendrix!

Goeie sound ook overigens. Solo en zang zijn erg mooi gedaan.

philbee
13 februari 2004, 22:33
nog maar eentje dan

http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000132441_000015193.mp3

gr. Phil

Maiden Michiel
13 februari 2004, 23:24
Heerlijk weer!

Blijepanda
14 februari 2004, 12:54
Ook erg goed. :o

Axl Rose
24 februari 2004, 12:15
wow, geweldig! :)

Barret Wallace
24 februari 2004, 12:32
Awesome, respect.

Gert-Jan
28 februari 2004, 07:15
Heel gaaf, mooie sound. Doet me heel erg denken aan Deep Purple (je zingt als Ian Gillan). Met een stevige Hammond was het af geweest 8-)

Mijn complimenten (voor wat dat waard is)
:razz: :razz:

martinos
2 maart 2004, 19:30
klinkt erg lekker, mag nog meer van komen :D

ArpeggioKing
9 maart 2004, 14:44
dit is echt muziek waar ik een harde plasser van krijg! Respect, zeker die tweede mp3 is heel erg mooi. Die orgel! :o ganz gut!
Leuk dat hier ook nog mensen deze muziek waarderen ipv al die oh-wat-ben-ik-weer-snel-en-technisch-shred-muziek. :P

philbee
17 maart 2004, 21:59
zeer bedankt jongens, we hebben er ook veel plezier aan gehad om het op te nemen en live te spelen. Bouke heeft inmideels de hele CD gekregen, sorry guys ik heb er inmiddels zo weinig meer dat ik ze niet meer weg kan doen, misschien dat Bouke wat kan 'recenseren'.

gr
Phil

spanky_franky
18 maart 2004, 13:30
klinkt zeker lekker!

lekker is ook het geluid van die solo gitaar van het tweede nummer.. lekker vintage bluesy

spanky_franky
18 maart 2004, 13:32
dit is echt muziek waar ik een harde plasser van krijg! Respect, zeker die tweede mp3 is heel erg mooi. Die orgel! :o ganz gut!
Leuk dat hier ook nog mensen deze muziek waarderen ipv al die oh-wat-ben-ik-weer-snel-en-technisch-shred-muziek. :P

precies!

philbee
18 maart 2004, 14:36
klinkt zeker lekker!

lekker is ook het geluid van die solo gitaar van het tweede nummer.. lekker vintage bluesy


Is Richard van Bergen op die track, een van de beste blues gitaristen van Nederland, for sure

guitarmonk
18 maart 2004, 15:18
woooooooow man dit is echt geweldig
Voordat de zang begon dacht ik echt dat het gewoon jimi was en de zang is ook geweldig
normaal zet ik een liedje van een forum snel weer af maar dit kon ik gewoon niet stoppen

Bouke
18 maart 2004, 21:34
Hey Phil,

Ja, mooie cd('s- want ook de Dr. Bibber ehh Rhytm cd is tof).

Oke, de Hendrix Files. Je hoort diverse muziekanten, sterk beinvloed door Hendrix in hun spel, die Hendrix Songs doen. Het leuke is dat het hun eigen liedjes worden. Je herkent de songs en de stijl, maar als je de individuele artiesten kent (ik herkende er een paar) hoor je 'hunnie' eigense dingen er ook in en dat vind ik erg leuk. Ik heb 'm inmiddels een aantal dagen in de speler en hij mag zeker nog even blijven zitten. Mooie zang van Phil, lekkere gitaren van Aeby, Roseman, van Bergen en Patty. Ik ben Hammond-fan dus de lijnen van Roel Spanjers deden mij zeker deugd, lekker losjes allemaal. Mooie piano versie van Angel en een alternatieve/jazzy Red House.

Mooie aanvulling op mijn collectie!

Dat geldt dus ook voor de cd van Dr. Rhythm. Heerlijk gitaarwerk van Stanley Patty, de lekkere zang van Phil en als bonus weer die lekkere Hammond van Roel Spanjers (Kingsnakes, SunSet Travellers, Normaal, Hendrix Files, Luther (en Bernard??) Allison, etc.). Hoor je als extraatje nog even Boyd Small (Cool Buzz records) voorbij zingen ook! Mooi man.

Groets,

Bouke

philbee
19 maart 2004, 00:18
Hee Bouke,
thnx man, en inderdaad met dank aan al die goeie muzikanten die hebben meegedaan. Aangezien ik de CD niet meer genoeg in voorraad heb wil ik best nog een nummer hier op het forum zetten, Bouke my man, jij mag het zeggen.

Doctor Rhythm CD is wel nog te krijgen, band is inmiddels opgedoekt, maar Stanley Patty is nog steeds mijn 'side man' op gitaar ook in de nieuwe band. We hebben nu een vaste hammond speler erbij. ipv sax.

Ik heb geprobeerd een MP3 naar je te sturen Bouke, van onze nieuwe band Phil Bee and the Buzztones....heb je die gehad, want ik kreeg een foutmelding, is wel zoŽn 5MB, vandaar misschien

gr
Phil

Bouke
19 maart 2004, 10:23
Man!!! Ik moet kiezen?? Dat kun je me niet aandoen :o

Oke dan, ehhhmmm... doe maar.... Spanish Castle Magic. Of toch ehh... Belly Button Window (zeer relaxte zang!!) oh nee... het moet Hear My train Coming worden( Richard van Bergen op 12-string, lekker bluesy). Nu ik Wind Cries Mary hoor mag die ook wel. Dus ehhhhhrm...

Zet Dolly Dagger maar online, samen met de rest :D

Succes!

Bouke

Edit: Phil geen mail ontvangen, te groot denk ik

philbee
20 maart 2004, 00:27
http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000132441_000016053.mp3


OK nog 1tje dan
Richard van Bergen op 12 snarige Ibanez, Ben Bouman op harp, yours truly op zang.

gr
Phil

Stitch
20 maart 2004, 00:52
Gaaf, erg professioneel. Alleen als ik dan wat te zeiken moet hebben is het de opnamekwaliteit van de stem. Die mocht van mij wel wat minder :-D , zodat je dat "ik ben arm en heb dit nummer opgenomen in een krot" geluid krijgt. Met af en toe zo'n stampende voet op een houten vloer is het af!. Maar dat doet niks af aan het geheel hoor! Pet af!