PDA

View Full Version : Andere kleur voor mijn Ibanez?



RedBuell
9 februari 2004, 13:37
Ik heb een al ruim 13 jaar oude Ibanez RG 770, bordeaux rood van kleur en enkele beschadegingen op de randen. Hij heedt de laatste 8 jaar op zolder gestaan nu wil ik weer gaan beginnen heb nu eindelijk de tijd omdat ik 24 uurs diensten werk.

Eerst een versterker kopen maar eigenlijk wil ik ook van die lelijke kleur af en een ander kleurtje hebben, het liefst een andere gitaar maar ben bang dat als ik deze inruil er toch niet veel voor terug krijg, ik wil het liefst zo'n lp achtige ESP hebben (krik hammet model).

Kan ik mijn gitaar zo maar strippen, schuren en een kleur naar wens geven of is hier een bepaalde procedure voor en moet er speciale verf op in verband met sustain verlies of iets dergelijks. Mischien dat als ik ga spuiten, dat ik dan de gitaar in de stijl van mijn motor maak.

Soulflyhigh
9 februari 2004, 17:28
Ik zou er niet echt zelf aan beginnen maar als je denkt dat je het aankan dan moet je het gewoon doen. Wat ik zou is het volgende:
1) spaar flink door
2) Schaf een ESP KH 3 aan
3) Spelen!
8-) :-D

RedBuell
9 februari 2004, 17:53
Ik kan redelijk knutsellen maar ik ben een beetje bang dat als ik mijn snaren en hals eraf haal dat ik het dan niet meer goed en lekker spelend in elkaar krijg, ik heb ooit eens gehoord dat je voaaral van een floyd rose nooit alle snaren in eenkeer eraf mag halen ivm spanningen op de hals en tremelo.

Spuiten e.d. is niet het probleem, heb weleens gehoord dat de lak soort heel belangrijk is voor het geluid, of dat nu meetbaar of hoorbaar is????

roppie
9 februari 2004, 18:02
lakken komt een hoop bij kijken hoor, vergis je niet. Maar blijkbaar durf je het aan, ik weet natuurlijk niet wat voor spuitervaringen je hebt :) Maar als je over zoveel dingen onzeker bent, zou ik het lekker laten doen, een beetje ervaring en verstand van gitaren is wel nodig wil zoiets lukken

jorrit
9 februari 2004, 18:05
je kan best alle snaren er afhalen hoor met een floyd als je dat met een beetje beleid doet. je zult wel je hele gitaar weer moeten afstellen als je de snaren er weer op zet maar das zo gebeurd als je weet wat je moet doen.

jorrit
9 februari 2004, 18:05
je kan best alle snaren er afhalen hoor met een floyd als je dat met een beetje beleid doet. je zult wel je hele gitaar weer moeten afstellen als je de snaren er weer op zet maar das zo gebeurd als je weet wat je moet doen.

Blijepanda
9 februari 2004, 18:29
Wat versta je onder: 'met beleid' ?

Diedo
9 februari 2004, 18:45
zonder kettingzaag en dergelijke... :-?

jorrit
9 februari 2004, 19:48
ik bedoel dat je niet bijvoorbeeld je snaren via de floyd dr uit gaat halen etc....of doorknipt ofzo... gewoon ff je floyd blokken met een stukkie hout of iets anders zodat hij ff vast staat en dan rustig je snaren dr af halen.

jorrit
9 februari 2004, 19:49
ik bedoel dat je niet bijvoorbeeld je snaren via de floyd dr uit gaat halen etc....of doorknipt ofzo... gewoon ff je floyd blokken met een stukkie hout of iets anders zodat hij ff vast staat en dan rustig je snaren dr af halen.

Soulflyhigh
9 februari 2004, 19:53
tip van de dag: http://www.playmusicfree.com/special_promotions/jackson%20page/jackson_floyd_howto.htm

:-D thank me later

jorrit
9 februari 2004, 19:53
ik bedoel dat je niet bijvoorbeeld je snaren via de floyd dr uit gaat halen etc....of doorknipt ofzo... gewoon ff je floyd blokken met een stukkie hout of iets anders zodat hij ff vast staat en dan rustig je snaren dr af halen.