PDA

View Full Version : nieuwe site vd haar



Lucky
9 februari 2004, 12:01
ziet er strak uit!

koentrend
9 februari 2004, 13:34
wat is de url/adres dan?

Fuhgawz
9 februari 2004, 13:51
http://www.haarguitars.nl/
Ik vind het trouwens behoorlijk irritant dat dat venster het hele scherm beslaat.

Mithrandir
9 februari 2004, 15:14
Dat vind ik ook het enige minpuntje ja, ik denk dat ik hem daar even over mail. Voor de rest is het een prima site geworden, erg overzichtelijk en compleet wat assortiment betreft en dat kan lang niet van elke site gezegd worden.

sash
9 februari 2004, 17:41
Goeie site, alleen vind ik het ook behoorlijk irritant dat ie fullscreen is...

Blijepanda
9 februari 2004, 18:35
Mooie site, dat fullscreen gezeik erger ik me niet zo aan.

BLOK182
9 februari 2004, 19:26
Hij heeft er zowaar een paar prijzen bijgezet :D Wel een leuke site, al is dat fullscreen idd een beetje irritant imo.

Gerben van Nazareth
10 februari 2004, 13:37
"Sorry, je kunt dit script alleen gebruiken met Internet Explorer" ???????

Lieve meneer of mevrouw van Gitaar met Haar, schaam U diep.

Stel je voor, je hebt een aannemersbedrijf en je legt in opdracht van Rijkswaterstaat een stuk openbare weg aan waar je alleen met een Opel op kunt rijden. Een Mercedes, een Toyota of elke auto van elk ander merk zakt onmiddellijk door het wegdek, krijgt lekke banden of gaat op in rook. Toch hebben ook de Toyota- en Mercedesbestuurders BPM en wegenbelasting betaald, en mogen ze verwachten dat ze op die openbare weg kunnen rijden. Dat is ongeveer wat je doet als je een internetsite inelkaar flanst die alleen werkt met één browserprogramma van één fabrikant voor één besturingssysteem.

Internet is bedoeld als een soort openbare weg: een platformonafhankelijk medium. Wees dus a.u.b. zo netjes om een site te schrijven die werkt met elke browser.

Dan kom ik ook een keer kijken.

ho-hoooooi

The Thumb
10 februari 2004, 14:27
wat betaal jij dan voor internetbelasting (vgl met wegenbelasting)?

Dirk_Hendrik
10 februari 2004, 15:24
Gerben,

Blij je hier weer terug te zien :D

Gerben van Nazareth
10 februari 2004, 15:26
OK, daar gaat de vergelijking misschien mank. Alhoewel iedereen natuurlijk telefoontikken of een kabelabonnement betaalt.

Gaan we even offtopic:

De vergelijking bedoel ik zo: iedereen die rondcrosst op de digitale snelweg (belegen metafoor) zou ongeacht het merk, de technische uitrusting, brandstofsoort of lakkleur van zijn voertuig, alle paden moeten kunnen betreden die daarvoor zijn aangelegd. Als het gaat over echte autootjes en echte asfaltweggetjes dan betalen alle bestuurders een zekere hoeveeheid poen om de aanleg en het onderhoud van die wegen te waarborgen. Zodat zij ongestoord en comfortabel kunnen rondcrossen.

Wanneer er bepaalde weggetjes worden aangelegd waar alleen rode Opel Kadetts op kunnen rijden en geen enkel ander soort autootje, dan is dat niet aardig. Die wegen zijn nl. ook betaald door de mensen in zwarte Fiatjes en groene Dafjes. Computergebruikers met Apples, Linuxmachines, BeOS gebruikers en weetikveel wat nog meer die surfen met Safari, Mozilla, Netscape, Opera, iCab etcetera, moeten jammer jammer en helaas de hartstikke mooie site van Haar-Gitaars missen. Nu betaal je als internetgebruiker niet voor het bezoek aan een site maar alleen voor de toegang tot het internet. Dus strikt genomen gaat die vergelijking niet op. Welke eisen ben ik gerechtigd te stellen aan een gratis product? Geen, dus. Daar heeft Thumb een punt. Toch wil ik graag met mijn gele Porsche eens die virtuele gitaarzaak in. En ik denk dat de vergelijking met het internet als een openbare weg (waar je dus met alle vormpjes en kleurtjes autootjes op moet kunnen rondcrossen) wel degelijk terecht is.

Aan de andere kant: ik kan me best indenken dat de wegbeheerder van een smal modderig digitaal bospaadje mij de toegang ontzegt als ik aan kom zetten met mijn formule 1 browsermobiel. :-D

Gerben van Nazareth
10 februari 2004, 15:28
Heui DirkHendrik jong'n. Van't zelfde. Het is hier veul knusser dan bie de basgitaar'n.

Komm'n joe ok kiek'n en luuster'n op d'n 20e in Utrecht?

Mithrandir
10 februari 2004, 15:39
En dat is dus ook dat full-screen script die idd voor problemen zorgt in Opera, Mozilla whatever. En aangezien opera en mozilla weer terein aan het winnen zijn op MSIE vind ik dat je daar als webdesigner idd rekening mee moet houden. Weg met de browserafhankelijke scripts!!!

Antal
10 februari 2004, 15:45
"Sorry, je kunt dit script alleen gebruiken met Internet Explorer" ???????

Ik had hierzo hetzelfde probleem. Beetje jammer Gelukkig hebt ik IE wel op me compu staan, maar echt handig is het niet nee. Op zich een mooie site, alleen dat fullscreen gebeuren is echt heel irritant...

Dirk_Hendrik
10 februari 2004, 15:50
"Sorry, je kunt dit script alleen gebruiken met Internet Explorer" ???????

Effe anders gesteld. Waarom zou 'n internetpagina ubehaupt met een script moeten beginnen? Niets zo storend als "loading" en "click here to skip intro...."

Niets is volgens mij zo everschat als intro's op internetpagina's. Geen hond die zin heeft er op te wachten.

The Thumb
10 februari 2004, 16:10
"Sorry, je kunt dit script alleen gebruiken met Internet Explorer" ???????

Effe anders gesteld. Waarom zou 'n internetpagina ubehaupt met een script moeten beginnen? Niets zo storend als "loading" en "click here to skip intro...."

Niets is volgens mij zo everschat als intro's op internetpagina's. Geen hond die zin heeft er op te wachten.

dat ben ik volledig met je eens. Sinds ik adsl heb kijk ik af en toe nog wel eens naar zo'n intro (met analoge telefoonlijn duurt het loaden sowieso vaak veel te lang), maar heb er nog geen 1 gezien die echt toegevoegde waarde heeft.

Nicci
10 februari 2004, 17:00
Die van der Haar kan het schudden. Ik krijg een javamelding dat ik hem alleen kan openen met internet explorer . . . . . :???:

Ook al heb ik in het verleden goede zaken met hem gedaan, dit doet voor een Apple eigenaar de deur dicht!

Nicci
10 februari 2004, 18:15
Enkel Internet Explorer? Dan kan van der Haar het wel schudden! :D

Wel een vage beslissing overigens. Internet was toch van iedereen?

hoofd
10 februari 2004, 19:55
Jezus kolere, het is gewoon een mooie overzichtelijke site, en dat zijn er niet veel, met alles erop wat nodig is. Dat die paar mensen zonder IE 'm niet kunnen openen is hun eigen probleem, 95% van de internetgebruikers gebruikt gewoon IE en Windows (en heeft nergens last van).

sash
10 februari 2004, 20:40
Nog steeds bij een groot deel geen prijzen en er zijn niet veel meer dingen toegevoegd als bij de ouwe.
Overzichtelijk issie wel, maar dat was de ouwe ook.

Gerben van Nazareth
10 februari 2004, 20:41
95% van de internetgebruikers gebruikt gewoon IE en Windows (en heeft nergens last van

Nergens last van? Behalve dan van kramp in de gitaristenvingers door een overmatig gebruik van het middel ControlAltDelete, een wegens sluipende waanzinnigheid nadelig beïnvloede arbeidsproductiviteit, dagelijkse hoofdpijn van het bonken met het hoofd tegen de tafel en op de lange duur een sluipende corrumpering van alle gevoel voor logica ("om te stoppen: klik op "start")...

naar voor je (http://www.apple.com/nl/switch/whyswitch/)

Robbert
10 februari 2004, 21:19
Ondanks alle gebreken aan Windows, is er nog steeds geen _gebruikersvriendelijk_ programma dat wel stabiel is.

Dus oók de MAC niet; als die namelijk vastslaat moet je het resetknopje forceren.

Overigens, hoeveel storingen in Windows is wel niet te wijten aan defecte hardware?

Nicci
10 februari 2004, 22:40
Jezus kolere, het is gewoon een mooie overzichtelijke site, en dat zijn er niet veel, met alles erop wat nodig is. Dat die paar mensen zonder IE 'm niet kunnen openen is hun eigen probleem, 95% van de internetgebruikers gebruikt gewoon IE en Windows (en heeft nergens last van).


mensen die site's ontwerpen weten dat er gebruikers zijn die geen IE hebben en het is simpel om er voor te zorgen dat het voor iedereen werkt.

ps: ik heb 2 keer min of meer hetzelfde berichtje getiept omdat hij niet scheen te werken . . . .

Nicci
10 februari 2004, 22:43
Dus oók de MAC niet; als die namelijk vastslaat moet je het resetknopje forceren.


vastlopen? dat ken ik niet . . . . . . heb jij daar last van? :cool:

hoofd
11 februari 2004, 18:33
Ik heb nu al meer dan anderhalf jaar een pc met windows XP, en die pc draait veel, zwaar en vaak alles tegelijk (voorbeeldje: reason, cubase, fruity loops en the ususal ie, winamp, msn en virusscanner tegelijk) en is nog geeneen keer, ja je leest het goed, GEEN EEN KEER vastgelopen...

Nielsje
11 februari 2004, 18:40
jup,

mijne ook

ik draai geen cubase ofzo, maar draai wel zware Cad programma's en comp doet nooit moeilijk dus dat XP werkt toch wel..

alleen wel soms dat een programma vastloopt, maar das altijd beter dan de comp zelf..

Robbert
11 februari 2004, 20:46
jup,
alleen wel soms dat een programma vastloopt, maar das altijd beter dan de comp zelf..

:lol:

LordRiffenstein
12 februari 2004, 07:38
Nergens last van? Behalve dan van kramp in de gitaristenvingers door een overmatig gebruik van het middel ControlAltDelete, een wegens sluipende waanzinnigheid nadelig beïnvloede arbeidsproductiviteit, dagelijkse hoofdpijn van het bonken met het hoofd tegen de tafel en op de lange duur een sluipende corrumpering van alle gevoel voor logica ("om te stoppen: klik op "start")...

naar voor je (http://www.apple.com/nl/switch/whyswitch/)

Haal je hoofd uit je aars en lees wat minder Apple-bullshit. TYPISCHE commentaar van een Macintosh-gebruiker. Trouwens, met XP hoef je helemaal gaan CTRL-Alt-Del te gebruiken :roll:

Gerben van Nazareth
12 februari 2004, 19:06
Ik wist wel dat het zou lukken, haha, beetje stoken hier.


Haal je hoofd uit je aars

Daar kan ik niet bij, zo lenig ben ik niet.


Trouwens, met XP hoef je helemaal gaan CTRL-Alt-Del te gebruiken

Klopt, weet ik. Stekker uit het stopcontact trekken en er daarna weer insteken werkt ook. Een bijl trouwens ook maar dan moet je weer zo'n lelijke nieuwe beige bak gaan kopen, k*t...

Gerben van Nazareth
12 februari 2004, 19:06
Ik wist wel dat het zou lukken, haha, beetje stoken hier.


Haal je hoofd uit je aars

Daar kan ik niet bij, zo lenig ben ik niet.


Trouwens, met XP hoef je helemaal gaan CTRL-Alt-Del te gebruiken

Klopt, weet ik. Stekker uit het stopcontact trekken en er daarna weer insteken werkt ook. Een bijl trouwens ook maar dan moet je weer zo'n lelijke nieuwe beige bak gaan kopen, k*t...