PDA

View Full Version : Speciaal voor LordRiff (soundfile!)



sash
8 februari 2004, 23:36
...

Edit: sorry het moest ff zo, want kon het verhaaltje hier niet gelijk neerzetten op de een of andere manier...

sash
8 februari 2004, 23:37
...een Chicago Iron soundclip om te bewijzen dat ie echt goed is :D

Het is een simpele jam van afgelopen zaterdag tijdens repetitie. De bassist begon zomaar wat te spelen en wij vielen in. Als je m'n klote spel niet meerekent is het nog best goed :D

Ik gebruik m'n American Vintage '57 Strat met Van Zandt Rock pickups. Hij staat in Drop-D gestemd.

De pedalen die ik gebruik zijn een Crest siliconen Fuzz Face, Everman Fuzz Drive G2, Teese RMC 1 wah, Fulltone Custom Shop DejaVibe (alleen voor het laatste akkoord op het eind :) )en natuurlijk de Chicago Iron Octavian :)

Ik gebruik hier allebei m'n amps tegelijk. De Marshall 1987x over 4x12" Greenback cab en m'n gehotrodde Fender Pro Reverb met Celestion Vintage 30 en Lead 80 speakers.

Al m'n pedalen staan vóór de signal splitter, behalve de fuzzes, die staan erachter zodat m'n Everman de Fender in gaat en m'n Crest de Marshall. De gain regel ik met de volumeknop op m'n gitaar.

De file is 4.90MB, dus het duurt een minuut of wat om te downloaden: http://home.wanadoo.nl/s.deknoop/jam.mp3

LordRiffenstein
9 februari 2004, 09:14
Sash,

thanks man, klinkt lekker moet ik zeggen, bitching jam!!! Goeie toon uit die CI maar ook zeker met je andere fuzz-pedalen. Ga vanavond nog een keertje door mijn goeie speakers luisteren. :D

Yoeri

RadiuS
9 februari 2004, 11:38
arg, post sas eindelijk een mp3tje, is het access denied, too much traffic...ben wel benieuwd naar de sound...

FNaRK
9 februari 2004, 12:11
goeie drummer !!!



:wink:

Jeroenvanhulsteijn
9 februari 2004, 14:54
Spelen jullie met oordoppen? Niet dat het slecht klinkt hoor. Is lekker riedeltje. Maar alles lijkt nogal op hoog volume te staan.

Antal
9 februari 2004, 14:59
Access denied
This homepage has exceeded the maximum amount of traffic for one day.

The page will be available again after the traffic counters have been reset at midnight local time.

Fijn zo'n server.... :-? , was wel benieuwd eigenlijk.

sash
9 februari 2004, 17:26
Hmm kut.... is Lycos een optie? Somebody help me out :D

@Roadkill: Hebbie het gehoord van Frans of had ik het verteld. Can't remember :)

sash
9 februari 2004, 17:36
Okay nieuwe link: http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/jam.mp3 maar die is maar tijdelijk omdat Chello binnenkort opgezegd wordt.

Maar hoe dan ook, ik heb nog een goeie gratis server nodig. Dus als iemand tips heeft :D

Verder alle kritiek, tips en gezeik zijn welkom :D

@ Jeroen: we spelen behoorlijk hard, maar zonder oordoppen. M'n amps staan naar de muur gericht om geen last te veroorzaken :)

sash
9 februari 2004, 20:27
Okay hier nog een CI Octavian soundclipje.

Stukje van Hey Joe.

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/heyjoesolo.mp3

The Thumb
11 februari 2004, 12:00
He Sash, leuke clips. Bij het aanslaan van de losse lage E snaar in je hey Joe solo lijkt het alsof je nogal last hebt van string pull. Wellicht je elementen wat lager?

Negative K3 fan
11 februari 2004, 16:55
jo sash, commentaar was welkom he?

Wel leuk allemaal, ik hou zelf alleen niet echt van dat octaaf fuzz gedoe. Verder vond ik de wah erg slecht afgesteld klinken, rond 3:10, misschien is het ook wel de manier waarop je hem gebruikt maar het klinkt erg slecht.

Lucky
11 februari 2004, 18:11
je geluid is vrij donker (beetje modderig) in het laag. dat is jammer want voordat je de hoogte in gaat mis je een boel definitie in je spel.

Ik zou je aanraden om je bassist af en toe wat meer om de beat heen te laten spelen en niet elke keer de accenten strak mee te spelen. dat haalt de groove er een beetje uit.
als de groove wat meer vloeit dan zal je zien dat je zelf ook wat meer opbouw in soleerwerk kunt leggen.

Vet octavia geluid !!!!! met name in de rustige stukjes.

sash
11 februari 2004, 22:06
Guys, bedankt voor het commentaar!

@ Thumb: Heb het probleem ff bekeken, want stringpull leek me sterk. Aan de baskant staan m'n pickups haast tegen de slagplaat. Op dat stuk trek ik erg hard aan de snaar met me duim, dus het is geen echt aanslaan met een plectrum. Khad er daar een 11-48 setje opzetten en ik denk dat het raadzaam is om van die 48 een 52 te maken. Blijft het geheel wat strakker

@Neg K3 Fan en Luca: De wah vind ik zo indeed veel te agressief. Denk dat ik er een FoxRox Retrofit kit in plaats en em vooraan in de lijn zet.

Het gemis aan definitie in het laag lag aan de afstelling van m'n amp, moet ik meer presence indraaien. Ik heb onlangs de bright caps eruit gehaald en dit is de eerste keer dat ik em echt gebruik zonder, dus was ff kutten met het afstellen. Met m'n Everman had ik er minder last van, alhoewel die normaal ook veel helderder moet zijn, dus a.s. zaterdag weer proberen :)

Goeie tip over de bassist! Thanks! Zal et em zaterdag voorleggen!

sash
11 februari 2004, 22:14
Edit: dubbele rot posts