PDA

View Full Version : metal hard rock gitaren



Stevie_V
22 februari 2002, 11:58
ik ben zelf wel een doom death en trash metal fan en ik zou graag willen weten welke gitaren het beste zijn voor goede snelle metal

ik had gehoord dat ibanez hele goed rock gitren heeft

maar heb er te wienig kennis van om daar over te oordelen

Kitaarhiero
22 februari 2002, 12:05
Ibanez heeft idd goeie gitaren als ik een hoop mensen op deze voorums moet gelove... dus... en ze zijn niet een zo duur.

PeArLjAm
22 februari 2002, 12:06
Jacksons zijn ook wel okay, goede metalgitaren of anders BC rich ofzo.

Lacrymosa
22 februari 2002, 13:53
Ibanez, Jackson, ESP, BC Rich

maar je kan alles op iedere gitaar spelen, ik heb wel eens mensen Metal (InFlames achtig) zien spelen op een Hollowbody Jazz Gitaar, en het gekke was, het klonk nog goed ook, dus laat je niet te veel misleiden door het uiterlijk of het merk.

Cheers

Kjiratsiekoedel
22 februari 2002, 14:50
Op 2002-02-22 11:58, schreef Stevie_V:
... een doom death en trash metal fan ...

is dat muziek?

Noctiis
22 februari 2002, 14:52
flauwe opmerking

lupoloco
22 februari 2002, 15:15
inderdaad

Lacrymosa
22 februari 2002, 17:25
Op 2002-02-22 14:50, schreef Kjiratsiekoedel:


Op 2002-02-22 11:58, schreef Stevie_V:
... een doom death en trash metal fan ...

is dat muziek?


Luister maar eens naar bands als Soilwork, Cynic, Death enz.
Dan mag jij bepalen of je het muziek vindt of niet.

Ditmar
22 februari 2002, 19:57
Is Soilwork niet ook zo'n projectje van Devin Townsend ???

BRiet
23 februari 2002, 00:29
Of het muziek is of niet wil ik ff in het midden laten, maar als de stijl al 'doom' 'death' 'black' etc. metal heet, en die bands ook allemaal zulke namen hebben, zie ik de lol er niet van. Is dat kicke ofzo? Word je vast blij van...

Weet wat je leuk vindt en waarom, en da's serieus bedoeld. Maar volgens mij kan zoiets nooit een positieve uitwerking hebben.

Lacrymosa
23 februari 2002, 00:52
Ik geef toe er zijn inderdaad mensen waarop deze muziek stijl een slechte uitwerking heeft.........maar of dat alleen de muziek is.........

Maar op mij heeft het echter een zeer positieve uitwerking....aangezien ik muziek van een aantal bands ben gaan uitzoeken en ben ik daardoor een beter gitarist geworden.

En het is zeker leuk om te zien hoe deze bands met verschillende sferen omgaan.

Cheers

Ditmar
23 februari 2002, 13:34
Ik vind het nog steeds triest dat mensen dingen niet kunnen relativeren. Ik heb ook blackmetal en deathmetal gespeeld: en nee, ik heb nog nooit geiten geslacht, nog nooit met een mes een pentagram in m'n arm lopen snijen, nooit een kerk in de fik gestoken......bladibladibla

Ik vind het triest dat je het niet kan zien als gewoon iets fijns, mensen die loze muziek over loze onderwerpen maken en daar ook nog hun geld mee kunnen verdienen.

ekkerman
23 februari 2002, 14:03
ik speelde een tijd geleden ergens met m'n toenmalige top 40/100 band en toen waren er ook een stel van die "vrolijke "jongens in de zaal uitgerust met het nodige metaal aan hand en polsen etc en die scandeerde doom en trash metal teksten zoals ; IF YOU WANT TO FUCK SOMETHING COLD JUST PUT YOUR DICK IN A CORPS ....
zouden deze jongens van jan de wit ook gewoon een moeder hebben...???

Joey
23 februari 2002, 14:07
Hee hee, trash metal is bands zoals Anthrax en MetallicA, aub niet verwarren met doom/death metal! Niks zieks aan trash metal...

Ic3gl0vE
23 februari 2002, 14:10
Op 2002-02-23 13:34, schreef Ditmar:
Ik vind het nog steeds triest dat mensen dingen niet kunnen relativeren. Ik heb ook blackmetal en deathmetal gespeeld: en nee, ik heb nog nooit geiten geslacht, nog nooit met een mes een pentagram in m'n arm lopen snijen, nooit een kerk in de fik gestoken......bladibladibla

Ik vind het triest dat je het niet kan zien als gewoon iets fijns, mensen die loze muziek over loze onderwerpen maken en daar ook nog hun geld mee kunnen verdienen.



mee eens!

Stevie_V
23 februari 2002, 16:05
wat mij opvalt is als je als stereotype leeft

(je weet wel kuddedier)

dan hebben ze vaker van dat soort opmerkingen over muziek kledingsoorten en andere dingen die niet standaard zijn in hun commerciele religie

das jammer

want als je eenmaal aparte muziek van een andere kant bekijkt dan ga je meer waarderen en uitproberen

ik luister bijna alles van folk ambient drummand base tot alle vormen van metal en soms zelfs klassiek

tis gewoon een mening wat je mooi vind maar je mening oordeelt niet over of de muziek goed is

dus als je niet eens kan inzien dat mensen andere dingen leuk vind dan de de stereotypes dan ben je eigenlijk gewoon bekrompen ingestelt

en echt er is meer tussen hemel en aarde dan trance rmb en spaanse beach feesten en op elkaar lijken tja dat ik niet van voetbal auto's beachfeesten en dergelijke houd dat maakt mij nog niet minder sociaal tof cool of aardig :razz:

begrijp dat laatste maar zoals je wilt tis niet arrogant bedoeld in ieder geval

BRiet
23 februari 2002, 16:15
Wat mijn mening betreft denk ik niet dat het iets met bekrompenheid te maken heeft. Ieder moet zelf weten wat voor muziek 'ie leuk vind. (ook ik luister van alles, pop, rock, hier en daar wat dance, r&b, en hier en daar zelfs wat klassiek, jazz, blues, ...) Metal kan ik niet inkomen, maar als je het leuk vind, prima...

Waar het mij echter om gaat is dat ik denk dat die teksten minder loze teksten zijn als je wellicht zult denken. Muzikaal zal het dan nog een goede uitwerking kunnen hebben (zelf beter leren spelen), maar wat al genoemd werd: er is meer tussen hemel en aarde (dan metal), en dat is precies waarom ik denk dat het niet zomaar om loze dingen gaat, maar om zaken die een wezenlijk gevaar vormen voor je persoonlijkheid.

dirkw83
23 februari 2002, 16:21
ik vind dat die trash metal toestanden en zo vaak zó hard gaan dat je gewoon niet weet of je de teksten nu serieus moet nemen of niet. Teksten die over zelfmoord gaan en zo worden aangetrokken door mensen die daar mee bezig zijn en de vraag is nog maar of zulke mensen dat kunnen relativeren.

Ditmar
23 februari 2002, 17:44
Yeah, ik ben het helemaal met jullie eens: iedereen die naar metal luistert is dom en kan niet voor zichzelf dingen relativeren. Relativeren, da's zowiezo iets wat metalheads niet kunnen. Het is waar we nemen alle teksten serieus, en we worden er allemaal retedepressief van. Daarom springen we ook allemaal voor de trein natuurlijk. Nee tuurlijk, je hebt helemaal gelijk. Deathmetal teksten zouden een vrolijke boodschap over moeten brengen. En het is ook tijd dat Marduk een vrolijk liedje maakt over de lammetjes die in de wei spelen. En Slayer's nieuwe cd wordt een conceptalbum over de verschillen tussen het stoïcijnse gedachtengoed en de huidige maatschappij........

BRiet, neem een BC Rich Warlock en steek 'm op een plek waar het heel erg pijn doet (je weet wel waar). Jij bent hier degene die triest aan het doen is en de teksten serieus aan het nemen bent.

Noctiis
23 februari 2002, 17:46
Ditmar, je hebt gelijk... Briet is een zeikerd

Neals
23 februari 2002, 17:51
ah, dus metalheads kunnen niet ralativeren, zeer bekende discussie, maar goed, dit is een gitaarforum, geen metalforum, dus ik zeg alleen: Waar je naar wilt luisteren maakt mij geen flikker uit, zolang je het zelf maar goed vind.

Zelf ben ik ook een metalhead, maar dat eventjes ter zijde.

Om weer eventjes lekker on-topic te komen, als je metal wilt spelen is een humbucker wel zeer belangrijk, ik weet niet of je veel ervaring met gitaarspelen hebt, maar ik raad aan om met punk liedjes te oefenen, daar thrash metal zeer lastig is om mee te beginnen.
Punk leer je wat sneller spelen, en is meteen een goeie overstap naar metal.

BRiet
24 februari 2002, 13:35
Op 2002-02-23 17:44, schreef Ditmar:
Yeah, ik ben het helemaal met jullie eens: iedereen die naar metal luistert is dom en kan niet voor zichzelf dingen relativeren.


Dit heb ik nooit gezegd of maar geïmpliceerd, en waar ik ook zeker niet achter sta.



Relativeren, da's zowiezo iets wat metalheads niet kunnen. Het is waar we nemen alle teksten serieus, en we worden er allemaal retedepressief van. Daarom springen we ook allemaal voor de trein natuurlijk. Nee tuurlijk, je hebt helemaal gelijk.


Zelfde verhaal; je doet ineens of ik je overal van beschuldigd heb, maar dat is beslist niet zo!



Deathmetal teksten zouden een vrolijke boodschap over moeten brengen. En het is ook tijd dat Marduk een vrolijk liedje maakt over de lammetjes die in de wei spelen. En Slayer's nieuwe cd wordt een conceptalbum over de verschillen tussen het stoïcijnse gedachtengoed en de huidige maatschappij........

Leg mij in elk geval uit wat je dan zo aanspreekt in al die 'death' teksten enzo, in plaats van onnodig te bekken... Wat houd mensen uberhaupt bezig om over zulke dingen teksten te schrijven?

Noctiis
24 februari 2002, 15:44
man laat iedereen toch fijn schrijven wat ie wil! Denk je nou echt dat iemand die texten schrijft over dood en verderf ook de hele dag depressief rondloopt met zelfmoord gedachten?
Waarom zingen boybands altijd over liefde? Lopen ze zeker ook de hele dag vrolijk rond met vlinders in hun buik. Nee, want dat zijn ook mensen, en mensen hebben emoties die men niet moet ontkennen maar moet accepteren.
Thematiek in muziek is een keuze van bands zelf, simpel.

ekkerman
24 februari 2002, 15:44
waarschijnlijk zijn al die metallisten ook begonnen met het na spelen van de beatles en de stones maar waar ging het dan fout ???

BRiet
24 februari 2002, 18:12
Op 2002-02-24 15:44, schreef Noctiis:
man laat iedereen toch fijn schrijven wat ie wil! Denk je nou echt dat iemand die texten schrijft over dood en verderf ook de hele dag depressief rondloopt met zelfmoord gedachten?


Nee, wel vraak ik me af waarom iemand dan wel dit thema kiest voor z'n muziek. Ook een logische vraag toch?

Stevie_V
24 februari 2002, 19:43
wat een zielig commentaar

als je al niet kan indenken wat iemand van die muziek vind dan mag je er zeker niet over oordelen

je kunt zeggen dat jij de muziek niet mooi vind dat kan

zat muziek waar ik ook niets aan vindt

maar je gaat commentaar geven op wat jij fout vind aan degene die de muziek mooi vinden en dat ze gek moeten zijn om zulke muziek te maken

tis gewoon je kan niet snappen dat iedereen ergens anders over kan oordelen en denken das de reden dat je niet snapt dat anderen die muziek mooi vinden


en als je die dingen niet snapt dan niet te snel commentaar geven op de personen die dat luisteren

Peter_1
24 februari 2002, 19:50
Op 2002-02-24 19:43, schreef Stevie_V:
wat een zielig commentaar

als je al niet kan indenken wat iemand van die muziek vind dan mag je er zeker niet over oordelen

je kunt zeggen dat jij de muziek niet mooi vind dat kan

zat muziek waar ik ook niets aan vindt

maar je gaat commentaar geven op wat jij fout vind aan degene die de muziek mooi vinden en dat ze gek moeten zijn om zulke muziek te maken

tis gewoon je kan niet snappen dat iedereen ergens anders over kan oordelen en denken das de reden dat je niet snapt dat anderen die muziek mooi vinden


en als je die dingen niet snapt dan niet te snel commentaar geven op de personen die dat luisteren





Laten we deze thread terugbrengen op het oorspronkelijke topic.

Ik denk dat men niet echt kan zeggen of een bepaald type gitaar expliciete kwaliteiten heeft om een bepaald soort muziek te spelen.

Veel mensen denken dat RG series van Ibanez een typische rockgitaar is. Toch kan ik me nog herrineren dat fusion grootheid Frank Gambale toch een hele tijd moderne fusion heeft gespeeld op een RG. Of Ted Nugent die bijna al zijn rauwe rock op semi-acoustics speelde. M.a.w. het soort gitaar is niet doorslaggevend. Ik denk dat je het in een combinatie moet zoeken van elementen, effectapparatuur en ampsetting.

Wanneer je alleen maar geïnteresseerd bent om met distortion te spelen zou ik persoonlijk voor dimarzio kiezen als elementen (deze zijn in distortion toch iets beter dan SD's). Of als je het echt goed wilt doen een paar actieve emg's. Dit in combinatie met een goede ampsetup vormt een goede basis voor metal en aanverwante muziekvormen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Peter_1 op 2002-02-24 20:01 ]</font>

BRiet
24 februari 2002, 22:31
Op 2002-02-24 19:43, schreef Stevie_V:
wat een zielig commentaar

als je al niet kan indenken wat iemand van die muziek vind dan mag je er zeker niet over oordelen

je kunt zeggen dat jij de muziek niet mooi vind dat kan

zat muziek waar ik ook niets aan vindt

maar je gaat commentaar geven op wat jij fout vind aan degene die de muziek mooi vinden en dat ze gek moeten zijn om zulke muziek te maken

tis gewoon je kan niet snappen dat iedereen ergens anders over kan oordelen en denken das de reden dat je niet snapt dat anderen die muziek mooi vinden


en als je die dingen niet snapt dan niet te snel commentaar geven op de personen die dat luisteren



Naar mijn beste weten heb ik geen enkele keer geoordeeld over iemand die metal leuk vind. Ik had het ook niet over de muziek op zich, maar de onderwerpen die in die muziek naar voren komen. 'k Heb het idee dat iedereen zich ineens aangevallen voelt, terwijl ik dat volgens mij niet deed, en wat in ieder geval niet mijn bedoeling was. Ik vind reacties als 'wat een zielig commentaar' ongenuanceerd en geen enkele argumentatiekracht bezitten.

Dus voor de duidelijkheid: niks ten nadele van metal-fans, niks ten nadele van de muziek, alleen wat vraagtekens bij de thema's.

gershwin5150
25 februari 2002, 00:23
Het is denk ik de hele sfeer in de muziek waar mensen (zo ook ik) zich door aangetrokken voelen. Als de muziek al enigszins 'depressief' klinkt, is het natuurlijk een beetje raar om een hele vrolijke tekst op te gaan schrijven. Ik denk dat je gewoon naar de combinatie van de tekst en de muziek moet kijken.

dirkw83
25 februari 2002, 10:02
Op 2002-02-23 00:29, schreef BRiet:
Of het muziek is of niet wil ik ff in het midden laten, maar als de stijl al 'doom' 'death' 'black' etc. metal heet, en die bands ook allemaal zulke namen hebben, zie ik de lol er niet van. Is dat kicke ofzo? Word je vast blij van...

Weet wat je leuk vindt en waarom, en da's serieus bedoeld. Maar volgens mij kan zoiets nooit een positieve uitwerking hebben.



Dat heb je gezegd, BRiet, daar kun je niet onderuit en ik kan me best voorstellen dat men zich er door aangevallen voelt. Maar goed; je bedoelde het vast niet slecht en misschien moeten we het daar maar bij laten? Ik ben het wel met je eens; die Death Metal dingen roepen inderdaad 'iets' op.

dirkw83
25 februari 2002, 10:02
Op 2002-02-23 00:29, schreef BRiet:
Of het muziek is of niet wil ik ff in het midden laten, maar als de stijl al 'doom' 'death' 'black' etc. metal heet, en die bands ook allemaal zulke namen hebben, zie ik de lol er niet van. Is dat kicke ofzo? Word je vast blij van...

Weet wat je leuk vindt en waarom, en da's serieus bedoeld. Maar volgens mij kan zoiets nooit een positieve uitwerking hebben.



Dat heb je gezegd, BRiet, daar kun je niet onderuit en ik kan me best voorstellen dat men zich er door aangevallen voelt. Maar goed; je bedoelde het vast niet slecht en misschien moeten we het daar maar bij laten? Ik ben het wel met je eens; die Death Metal dingen roepen inderdaad 'iets' op.

dirkw83
25 februari 2002, 10:02
Op 2002-02-23 00:29, schreef BRiet:
Of het muziek is of niet wil ik ff in het midden laten, maar als de stijl al 'doom' 'death' 'black' etc. metal heet, en die bands ook allemaal zulke namen hebben, zie ik de lol er niet van. Is dat kicke ofzo? Word je vast blij van...

Weet wat je leuk vindt en waarom, en da's serieus bedoeld. Maar volgens mij kan zoiets nooit een positieve uitwerking hebben.

Kitaarhiero
25 februari 2002, 10:05
Op 2002-02-24 15:44, schreef Noctiis:
man laat iedereen toch fijn schrijven wat ie wil! Denk je nou echt dat iemand die texten schrijft over dood en verderf ook de hele dag depressief rondloopt met zelfmoord gedachten?
Waarom zingen boybands altijd over liefde? Lopen ze zeker ook de hele dag vrolijk rond met vlinders in hun buik. Nee, want dat zijn ook mensen, en mensen hebben emoties die men niet moet ontkennen maar moet accepteren.
Thematiek in muziek is een keuze van bands zelf, simpel.

ehm... die boybands schrijven niet eens hun eigen teksten :razz:... waha...

dirkw83
25 februari 2002, 10:21
Nee, inderdaad niet. Maar Noctiis, wat je zegt is niet per definitie de waarheid. Op school lopen hier ook mensen rond die zulke depri teksten schrijven. Een vriend van me doet het zelfs en zijn gedrag is er een tijd geleden echt aan af te lezen geweest.

Kitaarhiero
25 februari 2002, 11:21
hmm ja... misschien schreef hij die depri teksten omdat hij depri was?
Normaal gesproken identificeer ik mij enorm met m'n teksten...

Stevie_V
25 februari 2002, 14:05
ik heb ook mijn depri tijden gehad maar toen draaide ik teveel ongelooflijk blije top 40 muziek

daar werd ik niet blij van :razz:

en kijk naar mijn fote op de homepage zie ik er nou zo vaag agressief vreemd uit


btw ik luister die muziek niet echt om de texten maar tis wat je zegt ik vind de manier van spelen gewoon vet en sommige muziek roept wel een duister sfeertje op maar daar wordt ik niet depri of vaag van

sterker nog sinds ik mezelf wat meer ging uiten zit ik gewoon lekker in mijn vel
de muziek mag agresief zijn maar tja je kunt het zien als uitlaatklep of als gewoon iets waar gave actie in zit .

vergelijk het maar met films als je die echte horrorfilms kijkt krijg je geen commentaar waarom bij metal wel


tja en ik vind het fijn om die uziek te horen


ook funny is dat ik weleens opeth aanzet en dan op mijn bed ga pitten met volume bijna helemaal open

en dan slaap ik goed :razz:

Kitaarhiero
25 februari 2002, 16:14
Ik vind veel metal ook leuk om te spelen, rammstein bijvoorbeeld... een joodse vriend van mij vind dat echter minder leuk :wink:

BRiet
25 februari 2002, 17:19
Op 2002-02-25 10:02, schreef dirkw83:


Op 2002-02-23 00:29, schreef BRiet:
Of het muziek is of niet wil ik ff in het midden laten, maar als de stijl al 'doom' 'death' 'black' etc. metal heet, en die bands ook allemaal zulke namen hebben, zie ik de lol er niet van. Is dat kicke ofzo? Word je vast blij van...

Weet wat je leuk vindt en waarom, en da's serieus bedoeld. Maar volgens mij kan zoiets nooit een positieve uitwerking hebben.



Dat heb je gezegd, BRiet, daar kun je niet onderuit en ik kan me best voorstellen dat men zich er door aangevallen voelt. Maar goed; je bedoelde het vast niet slecht en misschien moeten we het daar maar bij laten? Ik ben het wel met je eens; die Death Metal dingen roepen inderdaad 'iets' op.


Oke, kan me inderdaad voorstellen. Maar toch blijf ik er bij dat ik hiermee alleen mijn mening over de muziek heb gegeven, en niet luisteraars als 'dom' betiteld heb of op andere wijze heb veroordeeld.

Bij de weg: over horrorfilms heb ik precies hetzelfde idee. Ik snap simpelweg niet waarom zo'n duister sfeertje zulke aantrekkingskracht heeft. Maar goed, ik luister dan ook voornamelijk Gospel... :smile: 'k Heb trouwens ook wel eens wat gehoord over metalen Gospel, maar 'k denk niet dat ik dat leuk vind :smile:

Noctiis
25 februari 2002, 17:39
Gospel... dat verklaard een hoop moet ik zeggen. Ik heb wel vaker aanvaringen gehad met kerk-gezinden over 'mijn' muziek.
Maargoed close topic en geen gezeik meer over wat wel en niet mooi is want over smaak valt niet te twisten.
En Stevie_V, Opeth is inderdaad fantastisch om op vol volume snachts te draaien :smile:

gangsta
25 februari 2002, 20:43
als je over 1 ding, altijd moet bljven twisten is het wel smaak.

dirkw83
26 februari 2002, 10:11
Nee, goed, wat dat betreft heeft B (riet? :smile:) gelijk toch? Enne, horrorfilms, haha, ik vind ze wel leuk. Vooral scary movie 1 + 2, wat een horror...

Ic3gl0vE
1 maart 2002, 18:43
Op 2002-02-23 17:44, schreef Ditmar:
Yeah, ik ben het helemaal met jullie eens: iedereen die naar metal luistert is dom en kan niet voor zichzelf dingen relativeren. Relativeren, da's zowiezo iets wat metalheads niet kunnen. Het is waar we nemen alle teksten serieus, en we worden er allemaal retedepressief van. Daarom springen we ook allemaal voor de trein natuurlijk. Nee tuurlijk, je hebt helemaal gelijk. Deathmetal teksten zouden een vrolijke boodschap over moeten brengen. En het is ook tijd dat Marduk een vrolijk liedje maakt over de lammetjes die in de wei spelen. En Slayer's nieuwe cd wordt een conceptalbum over de verschillen tussen het stoïcijnse gedachtengoed en de huidige maatschappij........

BRiet, neem een BC Rich Warlock en steek 'm op een plek waar het heel erg pijn doet (je weet wel waar). Jij bent hier degene die triest aan het doen is en de teksten serieus aan het nemen bent.


en als metaler zie je er natuurlijk ook totaal niet uit!

hey BRiet... stop die Warlock maar niet op een plaats waar het heel veel pijn doet, geef 'm aan mij!! :grin:

Ic3gl0vE
1 maart 2002, 18:46
Ik ben het wel met je eens; die Death Metal dingen roepen inderdaad 'iets' op.


misschien wel ja, maar niet satan en demonen en de hel zoals sommige mensen denken

Kitaarhiero
1 maart 2002, 19:43
waarom is het zo erg als je over demonen en satan zingt?

BRiet
2 maart 2002, 00:11
Omdat die alleen negatieve dingen kunnen voortbrengen. Je geeft toch een bepaalde eer door over satan te zingen, terwijl ik niet denk dat je blij bent met zijn daden. Volgens mij stel je je alleen maar open voor deze zaken, en ik kan me niet voorstellen dat dat een aantrekkelijk iets is.

Ditmar
2 maart 2002, 02:45
Satan en demonen zijn zowiezo een verzinsel van christenen, dus wat is er mis met een beetje ranzige teksten schrijven over demonen enzo ???? 't zijn toch maar verzinsels.....

Bovendien: kijk effe om je heen...... Er zijn nog nooit massale slachtingen geweest vanwege het luisteren van death metal, er is nog nooit iemand een oorlog begonnen omdat de teksten van die muziek ze aanzetten tot het massaal afslachten van andersdenkenden (een paar psychos daargelaten, maar die waren al psycho voor dat ze naar dat soort muziek luisterden hoor) Daarentegen zijn er aardig wat massale slachtingen geweest in de naam van god, dus of het lezen van de bijbel nou zo goed voor je is ?????

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ditmar op 2002-03-02 02:49 ]</font>

Noctiis
2 maart 2002, 11:21
De kerk is inderdaad de grootste oorzaak van ellende en oorlog in de wereld.

Kitaarhiero
2 maart 2002, 11:34
Op 2002-03-02 00:11, schreef BRiet:
Omdat die alleen negatieve dingen kunnen voortbrengen. Je geeft toch een bepaalde eer door over satan te zingen, terwijl ik niet denk dat je blij bent met zijn daden. Volgens mij stel je je alleen maar open voor deze zaken, en ik kan me niet voorstellen dat dat een aantrekkelijk iets is.


wat doen satan en god nou helemaal? god zweeft ergens rond op een wolkje en satan ligt lekker in het vuur in het binnenste van de aarde te baden...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kitaarhiero op 2002-03-02 11:43 ]</font>

alhambra
2 maart 2002, 14:21
Om al deze woorden kracht bij te zetten en de discussie af te sluiten lijkt het me wel gaaf om met z'n allen "The number of the beast" te spelen.

Noctiis
2 maart 2002, 16:09
goed id :smile:

Jeroen_SRV-fan
3 maart 2002, 01:10
als iemand zelfmoord wil plegen doet hij/zij dat toch wel, en dat hij/zij toevallig naar metal luisterd doet ie r niet toe, maar word vaak als argument aangehaald wat een onzin.
mij kan die tekst weinig schelen als gitarist, maar het het moet wel lekker klinken. Maar ik ga die teksten niet allemaal letterlijk nemen,.

BRiet
3 maart 2002, 16:10
't is moeilijk uit te leggen wat de invloed van muziek kan zijn als je denkt dat satan een verzinsel is, of dat God ergens op een wolk zweeft. Dus dat zal ik wel laten voor wat het is. Maar als je om je heen kijkt, is het naar mijn idee behoorlijk naïef om te denken dat het allemaal verzinsels zijn of een 'ver-van-m'n-bed-show'.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BRiet op 2002-03-03 20:21 ]</font>

bonecollector
3 maart 2002, 17:28
Jackson Rules,

Tenminste, vind ik. Speel zelf een Kelly en volgende week koop ik een Rhoads. Ik heb ibanez gespeeld, maar toen ik op een Jackson gespeeld had was ik meteen verkocht.

Bloodygothkiss
9 november 2002, 17:49
Hallo mensen!
Ik ben opzoek naar een zwarte BC Rich Warlock gitaar voor niet TE veel geld, wie heeft er 1 te koop of weet waar ze te koop zijn (niet die van 1000 euro ofzo) Ik ben nog een (super slechte) beginner maar leer het wel :razz: dan wil ik metal, gothrock enzo spelen (als het maar hard en evil klinkt) kan alleen nog maar wat duffe akoorden ofzo (of hoe je dat schrijven moet) maar goed, met de nodige inzet zal het wel lukken!!! ik hoop dat iemand wat weet want ik wil er heel graag 1 (2 is ook goed maar daar heb ik het geld weer niet voor) ...... Greetz

Swan
9 november 2002, 17:59
gothrock is niet hard en evil maargoed
koop n bronze warlock, lekker goedkoop en t kwaliteitsverschil hoor jij toch niet

Noctiis
9 november 2002, 18:06
ik heb een oude Platinum (toen nog met Floyd Rose) liggen, pointed headstock, geen tremolo pookje (maar die zijn wel vrij goedkoop te krijgen), inclusief perfecte tas en de bovenste strapbutton is verplaatst zodat de gitaar veel lekkerder om je lichaam hangt als je staand speelt.
prijs 200 euro, mail me anders even op noctiis@hotmail.com

Cloud Strife
9 november 2002, 18:14
kijk es op http://www.speelonk.nl ze hebben ook wel wat warlockjes en ze bieden een erg goede service. Hele aardige mensen enzo

Swan
9 november 2002, 18:26
ja erg goed...vooral in het afstellen van gitaren !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Swan op 2002-11-09 18:29 ]</font>

Ironhead
9 november 2002, 18:36
Jackson all the way!

Static-M
9 november 2002, 19:49
Op 2002-11-09 18:06, schreef Noctiis:
ik heb een oude Platinum (toen nog met Floyd Rose) liggen, pointed headstock, geen tremolo pookje (maar die zijn wel vrij goedkoop te krijgen), inclusief perfecte tas en de bovenste strapbutton is verplaatst zodat de gitaar veel lekkerder om je lichaam hangt als je staand speelt.
prijs 200 euro, mail me anders even op noctiis@hotmail.com


Holy Shit. Platinum wat? Warlock, Bich? Ik heb zeeerrrr zeker interesse. PLeaz. Mail op ulairetoldea@mad.scientist.com

EpiFiel
9 november 2002, 21:18
metalgitaren zijn zo puntig

Anders Destium
9 november 2002, 21:57
Er staat een erg coole transparant blauwe NJ Beast bij Speelonk, ideetje Cloud?

Swan
9 november 2002, 22:00
hahahaha
wat n kutzaak is dat

Anders Destium
9 november 2002, 22:03
Ik ben er nog NOOIT geweest Swan, op Clouds aanraden (vorige post) even heen gesurft....
geen enkele gitaar boven de 1000 euro, daar draai ik me nog niet voor om terwijl ik slaap :wink:

Swan
9 november 2002, 22:38
als je er binnen stapt kom je t komende uur niet weg omdat die gast zn hele marketing strategien gaat vertellen

Cloud Strife
9 november 2002, 22:53
ja echt een trieste gozer istie, hij zei ook een keer van ik verkoop die versterkers omdat het moet en de accesoires ook. hij zegt ik kan geen noot spelen maarja ik doe het om geld te verdienen dat soort rotzooi loop ie je te vertellen als je em iets vraagt :grin: dus iemand die van plan is naar die zaak te gaan... VRAAG HEM NIKS
tenzij je de eerst komende uren niks te doen hebt :wink:

Cloud Strife
9 november 2002, 22:54
Op 2002-11-09 21:57, schreef Anders Destium:
Er staat een erg coole transparant blauwe NJ Beast bij Speelonk, ideetje Cloud?

ik val meer op strat-achtige vormen tegenwoordig :wink:

Darklight
10 november 2002, 16:21
Probeer gewoon alle gitaren uit :smile: Maar met alleen een dikke rock/metal gitaar heb je nog geen rock/metal :wink:



Het zijn toch vaak (ja VAAK, niet altijd dus) gelovigen die lopen te zeiken over metal... Ik weet zeker dat satan niet bestaat (De enige satan die bestaat is een archetype). Het is gewoon een image van BIJNA al die bands. het klinkt misschien raar, maar ik krijg een goed gevoel van harde metal met duistere teksten (meer zelfvertrouwen en zin om te leven o.a.)

axkman
22 november 2002, 16:58
BRiet, I know what you mean. Satans dingen en demonen zijn echter dan de meeste hier denken. Dat die metalstyle datsoort krachten of bedoelingen oproept licht toch meer aan de persoon zelf denk ik. Ik heb een hekel aan zogenaamde satanisten die dieren slachten voor het geloof. Belachelijk. Wel heb ik dingen meegemaakt die hierop lijken zonder dat er opzet in het spel was. Kortom, ik kan genoeg relativeren om te zien wat de muziek met je doet, en het licht toch meestal bij de luisterende metalhead zelf.... Zow.. en nu een... grolsch!

Anders Destium
22 november 2002, 17:16
Ik ging als puber wel voor het evil uiterlijk en dergelijke, maar niet dat het voor mij echt inhoud had behalve dat het me wel stond :wink: Ik kwam er pas later achter dat je er christenen erg mee kan kwetsen zonder dat je er zelf erg in hebt... Het is vaak maar net hoeveel waarde je aan het een en ander toekent. Ik ben wel voor het live and let live principe, maar als ik zei dat ik een pentagram er mooi vond uitzien stuitte ik eerder op onbegrip dan dat degene die me er op aansprak de moeite nam mijn standpunt in overweging te nemen.

Ic3gl0vE
22 november 2002, 17:45
iedereen die metal tyfusherrie noemt heeft ook niet door dat ze daar iemand hard mee kunnen kwetsen...

Anders Destium
22 november 2002, 19:10
Nee dat telt (natuurlijk) niet, want metal bestaat zo kort in vergelijking tot het geloof, heb ik wel eens als verweer gehoord...

Kitaarhiero
22 november 2002, 19:17
Maar het geloof is niet echt... en metal wel :razz:

axkman
22 november 2002, 20:53
Haha :smile:

Ic3gl0vE
23 november 2002, 16:40
oftewel het geloof heeft z'n kans al lang gehad om in te zien dat het achterhaald is en dat het leven ook als je wel in een of andere 'god' gelooft nog steeds kut is...