PDA

View Full Version : SESSION



Frans
22 februari 2002, 09:13
hoi.. ik heb een behringer v-amp gekocht en die op een session gezet.. hardstikke leuk voor thuis enz, maar ik heb er eigenlijk nog een kabinet ofzo voor nodig.. maja, session maakt nix meer, dus tligt niet voor t oprapen, weet iemand met ervaring hiermee een leuk alternatief kabinet ofzo???
Alvast Bedankt
frans

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Frans op 2002-02-22 09:14 ]</font>

Chiel
25 februari 2002, 09:14
Heb zelf een Session 75, welke nu nog enkel als backup dienst doet. Voorheen heb ik er een Marshall 2x12" cabinetje op aangesloten. Hiervoor heb ik wel de aansluiting van de inwendige Sessionspeaker naar buiten gebracht, zodat alleen de Marshall speakers te horen waren. Anders blaast de Sessionspeaker al zijn opgebouwde luchtdruk via allerlei openingen naar buiten toe, wat een fluitend geluid teweeg brengt. In die gevallen dat ik wel gebruik wilde maken van de sessionspeaker, sloot ik gewoon een kort kabeltje van de externe speaker uitgang op een zelfgemaakte speakerconnector aan.

Heb altijd een geweldig geluid gehad, ik zal de Session dan ook nooit weg doen. Die Marshall speaker die ik altijd gebruikte is van het type 1260 als ik me niet vergis. Een eenvoudig 2x12" cabinetje dat je tweede hands voor minder dan een acceptabele €200,- op de kop kunt tikken. Als je meer wilt/kunt uitgeven dan zou ik voor een 2x12" Koch kastje gaan (ong. €450,-). Voor jou situatie de meest perfecte keuze.

Good luck,

Greets, Chiel