PDA

View Full Version : Hoe synchroniseren?



nickelwound
21 februari 2002, 17:50
Ik heb sinds kort 'cool edit pro' en wil doodgraag beginnen opnemen. Maar ik vroeg mij het volgende af. --> Stel dat je op minidisc eens een backing track hebt opgenomen die je importeert in het programma op track 1. Ben je dan verplicht om steeds die af te spelen en op een volgende track op te nemen. Of kan je ook gewoon op minidisc opnemen en daarna alles synchroniseren? ( Dus, 2 verschillende en apart opgenomen minidisc-tracks synchroniseren? )
==> Dus als er iemand tips of zo heeft, zijn die zeker welkom.

moretel
22 februari 2002, 15:04
Je kan 2 verschillende tracks als wav bestand importeren in cooledit en hier 1 wav bestand van maken. Alleen moet dan het ritme konstant zijn dus zal je bij het origineel gebruik moeten maken van een metronoom. Op die manier moet het wel lukken denk ik. Het tegelijkertijd starten met afspelen van de twee afzonderlijke tracks is een kwestie van knippen en plakken.

Eddie van Halen
24 februari 2002, 13:04
Als je alles zo goed mogelijk wilt laten verlopen, neem je toch - drums, bas en gitaren - in 1x op (bij elkaar) laat je zanger(es) meezingen, maar NIET opnemen. Dan heb je alles goed erop staan, en kun je in alle rust de zang opnemen.
Nadeel: De band mag geen fouten maken (mag met 'minidisk-methode' ook niet trouwens)

suxxes

nickelwound
24 februari 2002, 18:49
Thanx!!! donderdag gaan we opnemen. Ik hoop dat het lukt. Alvast bedankt!