PDA

View Full Version : nieuwe versterker



floyd
8 februari 2004, 15:45
Ik zit nu al een tijdje op gitaarles , ik ben nu begonnen op een stratocaster van stagg samen met een versterkertje van stagg.

Nou is deze versterker 3x niks , en met het idee nog eens een betere gitaar aan te schaffen (squier is dat iets :???: ) zoek ik dus een andere versterker..
Nou kwam ik een Fender frontman 15g tegen.
De vraag is. is dit een goede versterker van goede kwaliteit en geschikt om gewoon thuis op de slaapkamer bijvoorbeeld te spelen??

graag wat advies

Javaca
8 februari 2004, 15:46
Zoals al veel geadviseerd is:

NEEM EEN ROLAND CUBE

http://www.roland.be/productinfo/detail-N.asp?Welke=245

Bij feedback rond de 130 euro.
Heeft ingebouwde effecten.
Wil je meer?
De cube 30.

Wilson
8 februari 2004, 16:15
een frontman zal niet heel veel verbetering geven met je huidge versterker, zoals gezegd, ga voor de cube

floyd
8 februari 2004, 16:34
Waar ik naartoe is een beetje dat geluid van david gilmour (pink floyd).

Ik las ook een oud topic over de cube 15 en 30 ..wat zou daar de beste van zijn??

Of nog iets totaal anders???

BlackSun
8 februari 2004, 16:42
De beste van die 2 is antuurlijk de cube30, lijkt me nogal logisch:)
Uitgebreider en een grotere speaker.

Wilson
8 februari 2004, 16:42
david gilmour speelde (als ik het goed heb??) over hiwatts, dat zijn dure vintage amps, en passen denk ik niet in je budget.

floyd
8 februari 2004, 16:51
david gilmour speelde (als ik het goed heb??) over hiwatts, dat zijn dure vintage amps, en passen denk ik niet in je budget.


klopt hiwatts en fender twin reverbs geloof ik .....en dat past niet echt in mijn budget

Sj03rd
8 februari 2004, 17:07
en als je ook nog een nieuwe gitaar wilt, zou ik ff wachten met die squier, spaar dan dan door voor een mexicaanse fender ofzo of een tweedehands USA. Want squier is niet veel beter dan dat je nu hebt.....

Sj03rd
8 februari 2004, 17:07
en als je ook nog een nieuwe gitaar wilt, zou ik ff wachten met die squier, spaar dan dan door voor een mexicaanse fender ofzo of een tweedehands USA. Want squier is niet veel beter dan dat je nu hebt.....

Nielsje
8 februari 2004, 17:12
HEY dat vind ik een belediging!


er zijn best goeie squire's bij..en dat kan ik van stagg niet zeggen!

floyd
9 februari 2004, 17:46
ik vindt persoonlijk de squier er al beter uitzien als de stagg die ik nu heb.
Maar of het kwalitatief echt uitmaakt , ik heb geen idee.

Ik ga wel eens meer info zoeken over die cube-30 . en de ingebouwde effecten zijn goed??

BlackSun
9 februari 2004, 18:28
Ingebouwde effecten zijn erg bruikbaar, en met (optionele) footswitch in/uit te schakelen.

Blijepanda
9 februari 2004, 18:32
Een squier is best een aardige gitaar om mee te beginnen, je gaat er alleen niet zo heel veel op vooruit als je er nu een koopt i.p.v. je Stagg.
Ik zou dan inderdaad voor een goede tweedehands gaan.

Blijepanda
9 februari 2004, 18:33
Een squier is best een aardige gitaar om mee te beginnen, je gaat er alleen niet zo heel veel op vooruit als je er nu een koopt i.p.v. je Stagg.
Ik zou dan inderdaad voor een goede tweedehands gaan.

-No Acces-
11 februari 2004, 07:37
hey mesnen dit is ff off topic maar ik kan geen nieuw topic meer maken :???: :( maar ik dacht dat dit wel een geschikte plaats voor mijn bericht zou zijn.

Beste mensen,

Ik wil een nieuwe BAS versterker. sterker nog ik sta op het punt om een te kopen! een 250 combo met een 15 inch speaker. Er zit een 6 bands equalizer op en veel instellingen voor het geluid. nou is mijn vraag: Moet ik dit wel doen? hij is voornamelijk voor op mijn kamer(over een tijdje mischien kleinere optredens). Ik had gelezen dat een 15 inch speaker pas echt tot zijn recht komt op 3 a 4 meter afstand? Ik heb ook gehoord dat er met een 15 inch speaker de hoge tonen veel minder worden. Kan dit verholpen worden door er bijv een 2x10 aan te hangen? (er zit een speaker out op). Ik ga vooral voor het lekkere volle geluid. al met al, heeft dit wel zin? (voor op mijn kamer dan he) of kan ik beter voor dat geld een nieuwe bas kopen? want dat ben ik ook van plan, en ik twijfel dus tussen een nieuwe versterker en een nieuwe goeie basgitaar.
Alvast bedank voor jullie reacties!

-No Acces-
11 februari 2004, 07:37
hey mesnen dit is ff off topic maar ik kan geen nieuw topic meer maken :???: :( maar ik dacht dat dit wel een geschikte plaats voor mijn bericht zou zijn.

Beste mensen,

Ik wil een nieuwe BAS versterker. sterker nog ik sta op het punt om een te kopen! een 250 combo met een 15 inch speaker. Er zit een 6 bands equalizer op en veel instellingen voor het geluid. nou is mijn vraag: Moet ik dit wel doen? hij is voornamelijk voor op mijn kamer(over een tijdje mischien kleinere optredens). Ik had gelezen dat een 15 inch speaker pas echt tot zijn recht komt op 3 a 4 meter afstand? Ik heb ook gehoord dat er met een 15 inch speaker de hoge tonen veel minder worden. Kan dit verholpen worden door er bijv een 2x10 aan te hangen? (er zit een speaker out op). Ik ga vooral voor het lekkere volle geluid. al met al, heeft dit wel zin? (voor op mijn kamer dan he) of kan ik beter voor dat geld een nieuwe bas kopen? want dat ben ik ook van plan, en ik twijfel dus tussen een nieuwe versterker en een nieuwe goeie basgitaar.
Alvast bedank voor jullie reacties!