PDA

View Full Version : geluidskwaliteit versterker verbeteren



ninja
7 februari 2004, 19:36
ik heb een cube 30 en ik wil natuurlijk altijd beter geluid, wat moet ik veranderen aan mn amp om mooier/beter/warmer geluid te krijgen? dank u

yhcmarc
7 februari 2004, 19:40
een betere versterker misschien ?

ninja
7 februari 2004, 20:02
??

ninja
7 februari 2004, 20:04
altijd die bijdehande kutopmerkingen, wat wil je nou bereiken met zo'n shitopmerking? echt waardeloos hoor. ik wil alleen maar gebruik maken van jullie kennis en ervaringen met versterkers, is dat zoooo erg?

Akira
7 februari 2004, 20:07
Cube 30 word door zowat iedereen volkomen de hemel ingeprezen vanwege zijn goede geluid, dus ik denk niet dat je aan die versterker veel kan doen voor een beter geluid.
Blijft nog over:

effectpedaaltje
andere gitaar

Of een andere versterker, en dat is geen kutopmerking.

ninja
7 februari 2004, 20:12
er valt toch altijd wel iets aan te verbeteren? ik hoor wel eens dat het geluid te gericht is , wat bedoelt men daarmee?

Nielsje
7 februari 2004, 20:15
daarmee bedoelt men waarschijnlijk dat het geluid maar een kant op gaat...

dit is te veranderen, door de amp een 'open back' te geven, waardoor het geluid ook aan de achterkant eruit kan komen..

vooral combo's hebben dit, daar stacks of half stacks bijna altijd 'closed back' zijn.

open back is vooral in je voordeel als je veel en vaak clean speelt, daar wordt het gewoon voller van vindt ik

closed back is voor als je veel met distortion speelt of, bijv. veel metal..

dan ben je een strak geluid nodig, en dat heb je met een closed back..met open back wordt het behalve voller, ook wat rommeliger..

dus das nie geschikt voor palmmuting shit enzo...

ninja
7 februari 2004, 20:20
aha, bedankt. wat zou er gebeuren als ik de speaker vervang door een betere speaker, een celestion ofzo?

alhambra
7 februari 2004, 21:50
Dan klinkt die nog ruk, laat ik het ff duidelijk zeggen.

Hij is goed voor zijn geld dat is alles maar het klinkt nog steeds als een geluid van 250 euro meer niet.

alhambra
7 februari 2004, 21:51
Dan klinkt die nog ruk, laat ik het ff duidelijk zeggen.

Hij is goed voor zijn geld dat is alles maar het klinkt nog steeds als een geluid van 250 euro meer niet.

yhcmarc
7 februari 2004, 21:52
altijd die bijdehande kutopmerkingen, wat wil je nou bereiken met zo'n shitopmerking? echt waardeloos hoor. ik wil alleen maar gebruik maken van jullie kennis en ervaringen met versterkers, is dat zoooo erg?

smilie vergeten, was verder niet serieus bedoeld hoor ... mensen zijn snel op hun tenen getrapt hier :-?

RedBuell
7 februari 2004, 21:59
ff een testje. Kijken of ik wel kan reageren ik kan namelijk niet zelf een topic starten.

lupoloco
8 februari 2004, 00:00
mm je postcount :-?

RedBuell
8 februari 2004, 00:20
Sorry ben hier nieuw wat bedoel je met mm je post account?

Nicci
8 februari 2004, 01:28
ik zou zeggen zet er nieuwe knoppen op . . . . . .







oh ja . . . . . :D

EmgMaster
8 februari 2004, 10:17
hij post wel maar de postcount geeft nog steeds 0 aan.


Nou ja, op gitaarforum kan van alles gebeuren
Hebben we dat niet eens eerder gehad?

EmgMaster
8 februari 2004, 10:21
hij post wel maar de postcount geeft nog steeds 0 aan.


Nou ja, op gitaarforum kan van alles gebeuren
Hebben we dat niet eens eerder gehad?

Of hij post dubbel, dat kan ook nog :roll:

Chris Winsemius
8 februari 2004, 15:14
Hoi Ninja

Je kan een andere speaker proberen , die hebben een behoorlijke onvloed op je sound .

mvg

Chris

riesj
8 februari 2004, 20:25
Hoi,

Leuk dat het forum weer online is :) .

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat voor speaker er zou worden aanbevolen om een cube 30 mooier/warmer te laten klinken, er zijn er namelijk zoveel.

Bij het gebrek aan aanbevelingen op internet tot het veranderen van de speaker in je Cube, verwacht ik eigenlijk niet zo veel van, maar ik ben benieuwd!

Kun je trouwens niet de op de draadjes die de speaker aansturen een plug solderen en vervolgens naar een gitaarwinkel gaan en cabs gaan uittesten? (zowieso natuurlijk niet je versterker onbelast aanzetten, want dat doet auw, maaruh is dat mogelijk?).

Ow ja, op wat voor volume speel je nu trouwens?

Groeten,

Antal
8 februari 2004, 22:27
zowieso natuurlijk niet je versterker onbelast aanzetten, want dat doet auw,

Een SS amp zoals de cube30 kun je rustig onbelast aanzetten hoor. Kan geen kwaad. Dat verhaal gaat alleen voor buizenamps op.

ninja
19 februari 2004, 00:02
welke speaker bevelen jullie mij aan?

Nicci
19 februari 2004, 00:10
ik heb werkelijk geen idee. je wilt warmer en mooier. eerlijk gezegd vind ik dat de cube beide kwaliteiten reeds bezit.

ReinoutV
19 februari 2004, 00:21
Kan je er niet gewoon een extra cabinetje aan hangen? Daarnaast wil misschien een exciter (Aphex Xciter) helpen je geluid wat op te vijzelen. Maar dan is je amp bijna even duur als dat effectpedaaltje. Ik zou, als ik jou was, veel uitproberen en sparen voor een betere, grotere versterker. En nee, dat hoeft niet per se buizen te zijn ;).