PDA

View Full Version : Alternatief voor de Flea-bass?



BassBoy
7 februari 2004, 17:59
Ik ben eigenlijk op zoek naar het soort bas die Flea heeft. Een Modulus zit er voor mij niet in, omdat ik natuurlijk maar een arm scholiertje ben, maar ik heb +/- 500 eur te besteden. Ik zoek me eigenlijk helemaal lam, maar een echt alternatief in deze prijsklass heb ik nog niet gevonden. Hulp van jullie zou dan ook erg welkom zijn. (p.s. uiterlijk het liefst in de sr/srx stijl van ibz.)
thnx n cheers

Chris Wolstenholme
7 februari 2004, 18:05
tja qua sound kan je iets in de richting van musicman zoeken, misschien een OLP, looks zijn t zelfde. Zoek je er nou 1 2ehands hou je geld over om er een beter element in te gooien, heb je hele fijne sound :)

AntY
7 februari 2004, 18:51
dr staat een spotgoedkope OLP 5-string op marktplaats, 200 euro

emielow
7 februari 2004, 20:12
2ehands mtd kingston zoeken,

lijkt er wel een beetje op, en heeft ook een goeie sound

er is er een te koop voor 531euro tis weleen 5 string

http://www.bassmatters.nl/img/kingston.jpg

www.bassmatters.nl

Chris Wolstenholme
7 februari 2004, 20:14
tzo kon die neck niet breder?

Pöl
8 februari 2004, 11:14
Als je als Flea wil klinken moet je oefenen. Een nieuwe bas zal je nauwelijks vooruit helpen. De groove komt uit je vingers, niet uit je bas...
Iets om over na te denken voor je 500 euro uitgeeft...

BassBoy
8 februari 2004, 13:05
Das natuurlijk weer een post die nergens op slaat. Het geluid komt toch echt uit de bas zelf. Het gevoel komt natuurlijk uit je vingers, en dus volgende keer even beter het onderwerp checken aub.

AntY
8 februari 2004, 13:12
bassboy, misschien dat jij eens wat meer over techniek zou moeten lezen. je vingers kunnen namelijk wel degelijk een enorm verschil maken in het geluid wat je produceert. ik weet niet op wat voor bas je nu speelt, maar als je flea een halfgare squier in zn handen geeft zal hij nog steeds als flea klinken.

ik zeg niet dat het onverstandig is een nieuwe bas te kopen, maar waar je wel rekening mee meot houden is dat je er niet meer als flea mee zal klinken. natuurlijk kan het zijn dat je huidige bas niet zo goed zal spelen als je nieuwe, en inderdaad iets beter zal klinken.

Bastijn
8 februari 2004, 13:13
eigenlijk zou je ff alle bassen binnen die prijsklasse met een musicman-stijl element op een rijtje moeten zetten, en op Harmony Central een beetje aan het lezen slaan. dan kom je r wel echter welke het meeste het Flea geluid heeft

Surferboy
8 februari 2004, 13:36
Iets met een graphite-neck denk ik........ik zou zeggen een Warmoth jazz-body met een Moses-neck en daarin een MM-element.......

ToolRulez
8 februari 2004, 13:38
Is een Ibanez ATK niks? Volgens velen de beste musicman-sound die je kan krijgen voor een beperkt budget. Tweedehands moeten ze ruim onder jouw maximumbedrag te krijgen zijn.

Surferboy
8 februari 2004, 13:45
Jupz, ATK is erg vet......heb er zelf ook 1! Alleen ze zijn zo moeilijk te vinden :-?

AllodoX
8 februari 2004, 17:36
Ibanez ATK > Stingray, period.

BassBoy
8 februari 2004, 17:41
Idd, maar bestellen is wel erg makkelijk. Maar dan ken je m weer niet uitproberen. (Kennen jllie die trouwens al? guitarbargains.com vind je eenaantal grote merken voor de zachtste prijzenvan europe)

bassopotmus
10 februari 2004, 20:49
je zou voor je budget een Olp kunnen kopen, nu met een Flake pickgaurd (can't get more Flea) en veel oefenen!
Trust me er zit een flea sound in een olp

BassBoy
10 februari 2004, 21:06
Het toeval wil (;)) dat ik daar net op heb lopen zoeken! En gevonden! (je bedoelt toch de zwarte OLP met die Pearl slagplaat). Weet je toevallig of 'ie in Nederland verkrijgbaar is in die finish? (ik had hier al een topic over btw)

bassopotmus
10 februari 2004, 21:10
ja meen van wel, de vorige serie was hier ook gewoon te koop

emielow
11 februari 2004, 10:51
kheb nog eentje te koop in "flea-kleur"

http://groups.msn.com/_Secure/0TAATAxQXmoHrEA*7XmKMsAyDIucTomMMvfBXvHaSWH04ltOum LZNBCWmkms8H8b4I8KGU660z67XgFhQrmyYMH7FPSwtJLYr1sk B6GZw6pQJJai6KZescA/olp-fender-epi%202.jpg?dc=4675455276502000835

wat wil je geven?

Clunk
11 februari 2004, 15:09
Ibanez ATK > Stingray, period.

vind ik ook :lol:

en vooral slordig en ruig spelen... :D
flea speelt trouwens gewoon erg fel met veel treble... that's it.. (in ieder geval een motown sound :razz: )

BassBoy
11 februari 2004, 16:18
emielow: ik denk da'k toch voor die MM3 (5-string) ga

De ATK vind ik btw lelijk :-D, sry mensen

emielow
11 februari 2004, 16:30
tuukniet, 4 string kicks ass!

Surferboy
11 februari 2004, 19:20
emielow: ik denk da'k toch voor die MM3 (5-string) ga

De ATK vind ik btw lelijk :-D, sry mensen

RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *Is bezitter van een ATK*......zonder slagplaat is het net een MM Stingray......vooral als je de Sunburst hebt.....(zoals ik) :razz: :cool: 8-)

BassBoy
11 februari 2004, 20:17
ATK's hebben toch geen slagplaat?

Surferboy
12 februari 2004, 08:12
De eerste (betere) serie wel......(beter als in Ash body en betere pu's dan de huidige)

JoVe
12 februari 2004, 09:41
Ja als je een ATK zou willen, probeer dan wel eentje van de oude 300 serie te pakken te krijgen. Die zijn heel wat beter in elkaar gedraaid dan die lelijke 400 serie dingen

Surferboy
12 februari 2004, 19:54
Ja als je een ATK zou willen, probeer dan wel eentje van de oude 300 serie te pakken te krijgen. Die zijn heel wat beter in elkaar gedraaid dan die lelijke 400 serie dingen

Dat zeg ik..... :-D

Chris Wolstenholme
12 februari 2004, 20:36
slappen met je wimpie 8)

BassBoy
12 februari 2004, 21:05
Ongelooflijk Pöl, een beetje off-topic! Nog steeds gefrustreerd? :wink:
Cool down...

niels_r
12 februari 2004, 21:17
Ongelooflijk Pöl, een beetje off-topic! Nog steeds gefrustreerd? :wink:
Cool down...

Nope, dat heet 'gelijk hebben'

:D

sickpunk
12 februari 2004, 21:17
Ongelooflijk Pöl, een beetje off-topic! Nog steeds gefrustreerd? :wink:
Cool down...

nee nix....jij liep te zeiken, terwijl die lui je alleen maar willen helpen! als je goed kan bassen....kan je ook op een KUT bass, goed bassen! grotendeels kotm het uit je vingers....

BassBoy
13 februari 2004, 17:08
Ik liep helemaal niet te zeiken :roll: , maar goed, als jullie dat vinden bied ik bij deze mijn excuses aan. Proost, BB :wink:

Edit: -vanaf nu blijven we bij het topic, k?-

emielow
13 februari 2004, 17:40
tuurlijk zit goed bassen in je vingers, maar het is natuurlijk nogal een verschil of je op een knakenbas speelt, of op een goed ding, met een vet geluid. en het instellen van het een en ander (versterker / bas) is ook een kunst op zich

basssssplayer
17 februari 2004, 00:32
Ibanez ATK > Stingray, period.

vind ik ook :lol:

en vooral slordig en ruig spelen... :D
flea speelt trouwens gewoon erg fel met veel treble... that's it.. (in ieder geval een motown sound :razz: )

Misschien ligt 't aan mij, maar luister eens goed naar Motown als je een motown bass sound wil horen. Voor een echte motown sound moet je een p-bass hebben met snaren waar geen toon meer in zit.

8-) J!

Clunk
18 februari 2004, 16:53
ik bedoelde in iedergeval GEEN motown sound.. typfout.. sorrie :oops: