PDA

View Full Version : Ooit afgezet op Marktplaats!?



Pagina's : [1] 2

Fuhgawz
7 februari 2004, 18:16
Gewoon uit nieuwsgierigheid. Ik koop al mijn zooi 2e hands en vaak via Marktplaats, maar sommige mensen vertrouwen dit niet. Vandaar mijn vraag, is er ooit iemand afgezet met het kopen van een pedaal o.i.d. via Marktplaats?

slayurrr
7 februari 2004, 18:53
Ik heb 1 keer iets via marktplaats gekocht en dat ging allemaal heel goed, maar ik snap best waarom sommige mensen dit niet vertrouwen, je kent de verkoper niet persoonlijk en je weet nooit zeker of diegene wel de waarheid spreekt.
Maar ik denk niet dat er veel afzetters zijn op marktplaats en internet is handig om iets te kopen.

Chris Wolstenholme
7 februari 2004, 19:14
t blijft op goed vertrouwen. als iemand je wil naaien lukt het altijd wel. daar kan geen betalen onder rembours of etc iets tegen doen.
maar ik heb er zelf alleen maar goede ervaringen mee.

Javaca
8 februari 2004, 16:29
+1

Ik heb net een setje pu's gekocht. Nog ff wachten op de postbode. :-D

Kjiratsiekoedel
8 februari 2004, 17:09
ik ben een keer afgezet met CD-roms, ik wilde de legale en kreeg illegale (kon niet op internet spelen)

maar eigenlijk gaat het gewoon wel goed, ik wacht nu ook op de postbode voor verschillende onderdelen

sugarfish
9 februari 2004, 16:17
Ik heb zo'n 10 keer ge- en verkocht op de marktplaats en dat is altijd perfect gegaan. Iedereen is op z'n hoede maar dat is juist goed, toch?
..en je moet natuurlijk weten waar je op moet letten...als je de juiste vragen stelt dan kunnen een hoop verassingen voorkomen worden.

PeArLjAm
10 februari 2004, 21:48
ikzelf alleen maar goede ervaringen.. en heb al een hoop gekocht of verkocht..

gr. YOri

Javaca
13 februari 2004, 16:58
+1

Ik heb net een setje pu's gekocht. Nog ff wachten op de postbode. :-D


Ze zijn binnen.
Ook niet afgezet dit keer

Kjiratsiekoedel
13 februari 2004, 17:22
maar eigenlijk gaat het gewoon wel goed, ik wacht nu ook op de postbode voor verschillende onderdelen

deze ondelen zijn binnen!

ik heb alweer een nieuwe order: een humbucker
ik wacht weer af

NeeraDJ
18 februari 2004, 17:17
Ik heb alleen verkocht via marktplaats, maar heb nooit iemand afgezet :wink: . Ik probeer nog weleens wat te kopen op marktplaats maar dat mislukt steeds, ach. Via gitaarmarkt heb ik wel veel geruild en gekocht, nog nooit problemen gehad. Sterker nog volgens mij waren alle aankopen in mijn voordeel :-D

birt
18 februari 2004, 18:29
Ik heb alleen verkocht via marktplaats, maar heb nooit iemand afgezet :wink: . Ik probeer nog weleens wat te kopen op marktplaats maar dat mislukt steeds, ach. Via gitaarmarkt heb ik wel veel geruild en gekocht, nog nooit problemen gehad. Sterker nog volgens mij waren alle aankopen in mijn voordeel :-D

dat dachten die anderen ook 8-)

Kjiratsiekoedel
18 februari 2004, 20:58
zo, humbucker ook weer binnen

nu wacht ik weer op een andere onderdelenorder, maar daarbij hoef ik pas achteraf te betalen

Blijepanda
19 februari 2004, 17:58
Ik denk persoonlijk niet dat er veel afzetters op marktplaats zijn; ik heb nog nooit van iemand gehoord die genaaid is op marktplaats. :roll:

Kjiratsiekoedel
19 februari 2004, 18:00
wat ik me wel kan voorstellen is dat er een zeker aantal gestolen spullen rondgaan

RS-Rik
17 april 2004, 17:07
keer geen geld gekregen voor een computerspelletje (10 euro)

cas121
18 april 2004, 02:19
tot nu toe alleen maar goeie ervaringen mee gehad, en heb toch ong 90 % van mn spullen via marktplaats/2dehands en gitaarmarkt gekocht...

majestic_nico
20 april 2004, 16:31
Regelmatig doe ik aankopen om marktplaats etc. Dit gaat vrijwel altijd goed. 't enige gevaarlijke is het versturen eigelijk. Je vertrouwt er dan op dat het goeie shit is. Zo ben ik dus ook een keer genaaid. Een microfoon gekocht (voor erg weinig overigens) die het gvd niet deed. Geprobeert om contact op te nemen met de boerelul die mij het apparaat verkocht had, maar die gaf niet thuis, uiteraard. Kosten van 't grapje: Euri of 10. Jammmer joh.

Rw
8 juni 2004, 22:23
tis altijd zo duur ik zoek een mooi niet dure ovation niet te vinden voor mijn prijs...............

Gitaar-Nederland
18 juli 2004, 15:26
Mijn ervaringen met marktplaats zijn uitstekend, je kunt er zo nu en dan hele leuke dingen vinden. Zoals mijn Epiphone SG met versterker: 180 euri. Die vent had niet echt een idee wat ie verkocht :D

Ook verkopen doe ik regelmatig, en als je gewoon zorgt dat je eerst het geld binnenhebt voordat je het opstuurt dan is er geen enkel probleem.

Je kunt overigens een hoop ellende voorkomen door te kijken naar de presentiatie van zo'n advertentie. Is er een nette foto gemaakt, is er een nette omschrijving?

mensen die hun advertentieui zOnder alte veel aandacht of interpuncktie schrijven zijn niet zo heel serius bezig met hun spulltjuhs te verkopuh :???:

Dat soort advertenties kun je dus beter mijden.

Annuh
3 oktober 2004, 14:40
Hehe ik kon mijn yamaha acoustic gitaar die ongveer 2de hands 200 euro waard is verkopen aan iemand die d8 dat m'n gitaar heel bijzonder was omdat ie alleen in amerika te koop is voor 550 euro whaha
ja oke dit model kan je alleen in amrika kopen maat hij is nog wel fucked up gheheh

jammer dat ik zo eerlijk ben :lol: :razz:

patricia
17 oktober 2004, 00:12
nee, ik heb daar mijn lexicon mpx1 gekocht voor €500,-,en het ding is keurig ingepakt naar me toegestuurt.heb wel even in de rats gezeten .
het is toch een boelgeld wat je overmaakt naar een onbekende,maar zoals gezegd,hij is netjes aangekomen,en weet je wat?....hij doet het nog ook!!!

groetzzz,

patricia :wink:

Bluesbreaker
17 oktober 2004, 00:27
t blijft op goed vertrouwen. als iemand je wil naaien lukt het altijd wel. daar kan geen betalen onder rembours of etc iets tegen doen.
maar ik heb er zelf alleen maar goede ervaringen mee.

hm, onder rembours is het wel behoorlijk veilig lijkt me toch

ik verstuur/ontvang zelf nooit onder rembours, is me veel te duur voor dingen als effecten. Als ik het niet helemaal vertrouw spreek ik gewoon met de koper af dat ik het ophaal.

wietse
17 oktober 2004, 06:47
wat een gedoe opsturen en goed inpakken , ze komen het maar halen en anders niet heb echt geen tijd ervoor om dat hele verzenden te regelen.
als ik uit m'n werk kom is het postkantoor toch al dicht.

Superhero
5 november 2004, 23:37
Ik heb Wat speelkaartjes verkocht, dat ging goed. We hebben ook een keer een trap-orgel verkocht en toen kregen we zelfs meer dna we vroegen dus alleen maar goede ervaringen. :)

michielv
2 december 2004, 09:52
wat een gedoe opsturen en goed inpakken , ze komen het maar halen en anders niet heb echt geen tijd ervoor om dat hele verzenden te regelen.
als ik uit m'n werk kom is het postkantoor toch al dicht.

Zelf heb ik al vrij veel gekocht en verkocht en eigenlijk nooit slechte ervaringen gehad. 1 keer was iemand niet tevreden en die heeft gewoon zijn geld teruggekregen, nog zonder dattie er eigenlijk om vroeg. Was een stokoude multliplex body die ik zowiezo weggegooid zou hebben en hij heeft wel zelf de verzendkosten betaald.

De tijd voor verzenden valt wel mee, ik heb ook maar 1 keer per week gelegenheid om naar het postkantoor te gaan maar dat zeg ik ook altijd netjes, ook al is het geld misschien eerder binnen.

Wat mij betreft is marktplaats ed. een werelduitvinding :D

sugarfish
10 december 2004, 12:35
Jammer genoeg vorige week voor het eerst opgelicht op de marktplaats. Deels mijn eigen fout want na al die keren dat het goed ging ben ik van goed vertrouwen geweest. :cry:

Om wat tips en namen van oplichters te vinden en eventueel mede-gedupeerden moet je even naar www.internetoplichting.nl. Daar kun je een heleboel info vinden!

Lord Abortion
10 december 2004, 13:28
Ik heb al heel wat ge- en verkocht zo, maar altijd gewoon gaan afhalenof laten afhalen. Dat vermijdt een hoop problemen achteraf. Zo ben je zeker van je geld, en van je product.

sickpunk
10 december 2004, 13:49
nog nix vervelends mee gemaakt, net nog ff green day kaartje verkocht... deze week als het goed is nog een mando verkocht... als zoveel verkocht en gekocht, nog nooit wat meegemaakt...

bobby
1 januari 2005, 04:19
Ik ben even gestopt met marktplaats... ben nu voor de derde keer beduveld en begin dat echt zat te worden..

1e keer was met een delay pedaal, die gast had hem wel onder rembours opgestuurd, maar dat ding deed het simpelweg niet.. ik mailen, maar hij liet niets meer van zich horen... uiteindelijk dat ding maar weggegeven aan een knutselaar...

2e keer was met xbox spellen, deze gast was echt zo dom, hij vroeg mij geld te storten op zijn rek.. en daarna stuurde die Corky mij weer een mailtje met een ander adres, en onder een andere naam, met hetzelfde rek.nr.. met de vraag of ik het geld zo spoedig mogelijk kon storten.. heb nog wat met hem gespeeld, net gedaan of ik al geld had gestuurd.. hij stond dus ook bekend als oplichter op het internet..

3e keer, was gisteren, gamecube spel betaalt die heel moeilijk te vinden is, met dat ik hem een mailtje wil sturen om te vragen of hij het spel al had opgestuurd, was zijn email adres al opgedoekt... was maar voor 15 euro.. zwerver... maar was toch sneu geweest als iemand van 12 zijn laatste verdiende krantenwijk geld erin stort...

Maar... de laatste 2 zijn voorbeelden waar het het meeste voorkomt.. kleine bedragen.. en spul wat zeer gangbaar is..
Gitaren en versterkers zijn van die "speciaal artikelen" die niet allerdaags verkocht/gekocht worden..
Kleinere kans dat je op dat gebied wordt afgezet.. maar zoals nr.1 bewijst... het gebeurt toch...

Braindead
1 januari 2005, 19:15
Een jaar of langer geleden een Boss Ge-7 Pedaaltje gekocht.
Deze doet het
-1 alleen op batterijen, en
2- was er een frequentieschakelaartje kapot.
Na reparatie had ik net zo goed een nieuwe kunnen kopen. Tja en het bekende antwoord: "oh dat wist ik niet...."

Maar of het echt oplichten is.... In ieder geval niet netjes

amon
1 januari 2005, 20:57
1 keertje: Ik had een cd gekocht, krijg ik een kopie ervan in de brievenbus.... En het was nog een kut-cd ook
:lol:

Wormaap
9 januari 2005, 16:21
Mijn Charvel heb ik van Gitaarmarkt af, zelf gaan ophalen, kwam toch door Utrecht toen ik van Ameland naar huis ging :-D
De ToneZone die in die gitaar zit heb ik via dit forum gekocht :)

timlawson
10 februari 2005, 21:50
heb er zelf nooit problemen mee gehad

heb wel een keer een jaar oude Fender Mex strat voor 560 euro verkocht aan een oliedomme vent die beweerde al jaren muziek te maken, de gitaar zat met een warm chorus geluid aan mn v-amp2 gehookt maar dat had hij niet in de gaten en d8 dat het de normale sound was..'wow wat een warm geluid zoiets heb ik nog nooit gehoord!!!'

verkocht dus

toendertijd zelf nieuw in de winkel gekocht, een jaar later dus alsnog met winst verkocht aan die oliebol

BlackStar
4 september 2005, 20:30
Ik werk nooit met marktplaats, het is ivm Ebay te onveilig.

Heb op Ebay 2 pickups gekocht, een SD Dimebucker en een '59 Bridge. Was 130 euros kwijt inc. verzendkosten.

En ik zie pickups voor 95 euro weggaan op Marktplaats, en die zijn nog eens 2e hands ook.

Rw
6 september 2005, 17:55
ik heb gistere een laney top tegen een peavey classic geruild via marktplaats hoe coool 8-)

Jeanken
12 september 2005, 16:24
Kheb wel eens iemand gehad die een gitaar bij me wou kopen, bleef maar mailen en bellen enzo, hadden we eindelijk een overeenkomst (rembours) en net voor ik vertrek krijg ik mail dat hij het wil afblazen.
Weer heel wat over en weer getelefoneer, gast geruststellen en weer overeenkomst, ben ik een dagje weg en savonds mail dat hij niet begrijpt waarom alles zo lang moet duren.. Hmmz..
Irritatie doorslikken, naar de post gaan, blijkt dat ze geen remùbours doen naar Nederland (ik ben Belg) dus ik weer bellen, jongen vertrouwde me sowieso al niet dus zonder rembours gaat het waarschijnlijk niet door, blijkt hij bij een verzendingsbedrijf ofzo te werken en kan misschien wat regelen, ik droeg verzendkosten (Post was een goeie 20EUR denk ik) maar dan moest het per se met zijn bedrijfje gebeuren, ging me een 100à150EUR kosten, mooi niet, blijft die man maar aandringen, zeg ik, je komt hem halen of ik verkoop hem wel aan iemand anders, twijfelt weer en besluit dat hij het zaakje nooit vertrouwde van in begin :???:
Hij hield mij aan het lijntje en ik bied hem aan bij mij thuis te komen, kan je nog zekerder zijn dan wanneer je een gitaar ziet, probeerd en controleert??
Rare jongens die Nederlanders zeg ik :D

Superhero
12 september 2005, 18:07
Ik heb al heel wat ge- en verkocht zo, maar altijd gewoon gaan afhalenof laten afhalen. Dat vermijdt een hoop problemen achteraf. Zo ben je zeker van je geld, en van je product.

+1

BassAgent
12 september 2005, 19:04
Ik heb een keer stemmechanieken voor mn tele gekocht (zonder foto, dat was natuurlijk dom) en het bleek dat het linkshandige waren. Die kerel zei dat ze wel op mn tele zouden passen. Mooi niet.

jacky
22 september 2005, 22:26
Doe veel zaken via internet,

het is een kwestie van elkaar vertrouwen


Ik laat zelf altijd eerst het geld overmaken en stuur dan pas op, houd de klant op de hoogte van de transactie (is het geld binnen pakketje op de post enz enz)


Ben eigenlijk nog nooit getild en til zeker geen mensen

Ok Ok een keer heb ik een buil gevallen aan een game boy maar dat was via een nederlandse site en de spullen kwamen uit Turkye

maar alles bij elkaar heb ik zeker 50 transacties gedaan (zelfs naar japan)dusss

8-)

Mark Tremonti
25 oktober 2005, 14:13
Ik heb ooit een versterker gekocht die het goed deed maar 2 maanden later deed niks het meer, gelukkig heeft PAul Lenders het voor me kunnen fixen! :)

olaf reijnders
25 oktober 2005, 14:23
heb er zelf nooit problemen mee gehad

heb wel een keer een jaar oude Fender Mex strat voor 560 euro verkocht aan een oliedomme vent die beweerde al jaren muziek te maken, de gitaar zat met een warm chorus geluid aan mn v-amp2 gehookt maar dat had hij niet in de gaten en d8 dat het de normale sound was..'wow wat een warm geluid zoiets heb ik nog nooit gehoord!!!'

verkocht dus

toendertijd zelf nieuw in de winkel gekocht, een jaar later dus alsnog met winst verkocht aan die oliebol

Bij jou zal ik nooit wat kopen, maat. :-(

Bluesbreaker
25 oktober 2005, 16:22
heb er zelf nooit problemen mee gehad

heb wel een keer een jaar oude Fender Mex strat voor 560 euro verkocht aan een oliedomme vent die beweerde al jaren muziek te maken, de gitaar zat met een warm chorus geluid aan mn v-amp2 gehookt maar dat had hij niet in de gaten en d8 dat het de normale sound was..'wow wat een warm geluid zoiets heb ik nog nooit gehoord!!!'

verkocht dus

toendertijd zelf nieuw in de winkel gekocht, een jaar later dus alsnog met winst verkocht aan die oliebol

Wat ben jij dan een ongelovelijke klootzak. Die man vertrouwde jou en daar ga je zo vreselijk misbruik van maken? Iets dat je 2e hands gekocht hebt met winst verkopen is niks mis mee. Maar iets dat jij voor de normale marktprijs nieuw hebt gekocht later gebruikt verkopen met winst terwijl je die man ook nog eens wijsmaakt dat er een ander geluid uit komt dan er daadwerkelijk bij hem thuis uit zal komen is oplichten.

Maxxas
25 oktober 2005, 21:43
heb er zelf nooit problemen mee gehad

heb wel een keer een jaar oude Fender Mex strat voor 560 euro verkocht aan een oliedomme vent die beweerde al jaren muziek te maken, de gitaar zat met een warm chorus geluid aan mn v-amp2 gehookt maar dat had hij niet in de gaten en d8 dat het de normale sound was..'wow wat een warm geluid zoiets heb ik nog nooit gehoord!!!'

verkocht dus

toendertijd zelf nieuw in de winkel gekocht, een jaar later dus alsnog met winst verkocht aan die oliebol

Jij bent nou net 1 van het soort waar ik dus op schijt.
"heb er zelf nooit problemen mee gehad"
Je wilt zelf geen trouble maar je vern**kt wel een ander dus.
Echt slecht. Typisch een voorbeeld van onze egocultuur.

olaf reijnders
25 oktober 2005, 21:55
Is trouwens wel heel dom om dat hier te verkondigen dat je iemand hebt opgelicht, Timlawson. Zo word je heel snel uitgesloten in allerlei discussies met de gezegde "rot jij maar op, oplichter!" en terecht! :-D

Helter Skelter
22 november 2005, 03:18
ik ben behoorlijk actief op de 2ehands markt maar geen slechte ervaringen. Bij het 1e contact via e-mail vraag ik wel ALTIJD het telefoonnummer van de (ver)koper of vraag 'm telefonisch contact met mij op te nemen, als dat geweigerd wordt is het einde verhaal

cosmos
30 januari 2006, 11:44
Tja, het blijft altijd tricky dat Marktplaats. Want uiteindelijk vertrouw je de verkoper nooit en jezelf altijd wel, dus je bent altijd bang om geflest te worden. Tot nu toe heb ik het aardig getroffen, maar ik zou willen dat eBay in NL ook zo groot was als Marktplaats. Dat is toch een stuk veiliger en officieler. (waarmee ik niet wil zeggen dat je via eBay niet opgelicht kunt worden, maar de kans is in ieder geval wat kleiner)

Joey Handsome
31 januari 2006, 16:44
Net nog dus. De jongen die drumcomputer/samples deed is namelijk opgestapt en al zijn spullen zijn er dus ook niet meer. Zowieso dachten we (de rest) zelf altijd dat we het zelf beter konden :cooler: en dus besloten we dat we een sampler en drumcomputer moesten kopen om zo verder te kunnen gaan. Er stond een tr707 op marktplaats te koop en dat was precies wat we zochten. Na een hoop heen en weer geklets over de mail waren we tot een overeenkomst gekomen. Geld overgemaakt op z'n rekening en maar wachten, wachten, wachten, tot dat er een mailtje verscheen: 'ik hou de tr toch maar zelf'. Uiteindelijk wel het geld terug gestort gekregen, maar het is zo ongelooflijk irritant als je twee weken op iets zit te wachten, je helemaal zit te verheugen op dat ding en het dan vervolgens niet ontvangt. Zet dan gewoon geen advertentie als je het ding niet wilt verkopen...

patricia
31 januari 2006, 19:54
Wat ben jij dan een ongelovelijke klootzak. Die man vertrouwde jou en daar ga je zo vreselijk misbruik van maken? Iets dat je 2e hands gekocht hebt met winst verkopen is niks mis mee. Maar iets dat jij voor de normale marktprijs nieuw hebt gekocht later gebruikt verkopen met winst terwijl je die man ook nog eens wijsmaakt dat er een ander geluid uit komt dan er daadwerkelijk bij hem thuis uit zal komen is oplichten.

ben het helemaal met je eens bluesbreaker!

btw,
ik ben nooit bedondert op marktplaats!!

bat
31 januari 2006, 20:08
Tja, het blijft altijd tricky dat Marktplaats. Want uiteindelijk vertrouw je de verkoper nooit en jezelf altijd wel, dus je bent altijd bang om geflest te worden. Tot nu toe heb ik het aardig getroffen, maar ik zou willen dat eBay in NL ook zo groot was als Marktplaats. Dat is toch een stuk veiliger en officieler. (waarmee ik niet wil zeggen dat je via eBay niet opgelicht kunt worden, maar de kans is in ieder geval wat kleiner)
Marktplaats is tegenwoordig van Ebay.

BartL
31 januari 2006, 23:39
Bij mij ook alleen positieve ervaringen!
Ik heb toch ook wel al zo een (gok ik) 50-70 dingen ge-verkocht op mp en het is nog nooit fout gegaan dacht ik :)

harrie-beton
1 februari 2006, 12:54
Ik doe veel zaken via marktplaats. Een aantal dingen zijn handig tegen oplichters:


Alleen met Nederlanders. Ik koop nooit in buitenland. Een keer een cd voor 10 euro uit London.
Altijd telefoonnummer vragen en even bellen.
Zoveel mogelijk laten ophalen of zelf ophalen. Zo groot is Nederland niet.

Laatst kocht ik via de e-mail een versterker in de buurt van Amsterdam. Ik even bellen of het wel safe was. Die vent was politieagent en heel geschikt...

Joey Handsome
1 februari 2006, 13:10
Ik doe veel zaken via marktplaats. Een aantal dingen zijn handig tegen oplichters:


Alleen met Nederlanders. Ik koop nooit in buitenland. Een keer een cd voor 10 euro uit London.
Altijd telefoonnummer vragen en even bellen.
Zoveel mogelijk laten ophalen of zelf ophalen. Zo groot is Nederland niet.

Laatst kocht ik via de e-mail een versterker in de buurt van Amsterdam. Ik even bellen of het wel safe was. Die vent was politieagent en heel geschikt...

Politieagent??! hahaha :D :D :D

Dirk_Hendrik
1 februari 2006, 14:20
Marktplaats is tegenwoordig van Ebay.


Klopt en ook heel knap opgemerkt,
Maar dat voegt niets toe aan de opmerking die Cosmos daarover maakte.

marktplaats is nog steeds dezelfde ongecontroleerde snuffelhoek

Keesz
2 februari 2006, 23:28
altijd vragen naar adres, tel. nr, en of alles correct is....ik lach me altijd stuk om die knakkers die posten :

''jaa, ik heb net 400€ over gemaakt voor een super goeie strat. maar nu wacht ik al 2 weken, wat kan ik doen? ik heb alleen zn telenfoon nr..maar hij neemt nooit op :( ''

dus kids :

altijd adres, telefoon nr, huis, plaats enz checken

almarvk
3 februari 2006, 15:37
Even de naam in Google opzoeken kan ook nog vaak een boel opleveren.

drap
4 februari 2006, 15:36
Eerst ontvangen en dan pas betalen, das 't veiligste. Als degene dat niet wil, dan maar niet. Laat je niet leiden door het gevoel iets perse te moeten hebben. Daar maken oplichters nu juist gebruik van. Als een persoon echt iets kwijt wil en je hebt voor diegene een goed bedrag geboden, dan gaat hij/zij echt wel overstag

Dirk_Hendrik
5 februari 2006, 00:36
Eerst ontvangen en dan pas betalen, das 't veiligste. Als degene dat niet wil, dan maar niet. Laat je niet leiden door het gevoel iets perse te moeten hebben. Daar maken oplichters nu juist gebruik van. Als een persoon echt iets kwijt wil en je hebt voor diegene een goed bedrag geboden, dan gaat hij/zij echt wel overstag

Jammergenoeg gaan met deze instelling een hoop deals echt niet door. Ik heb nooit de intentie tot oplichten gehad maar geen geld = geen versturen.

drap
5 februari 2006, 01:26
Jammergenoeg gaan met deze instelling een hoop deals echt niet door. Ik heb nooit de intentie tot oplichten gehad maar geen geld = geen versturen.

Is ook zo, maar dan maar niet denk ik. Als ik bij een postorderbedrijf ga bestellen ga ik ook niet eerst betalen. Er zijn al genoeg oplichters gepakt die via Marktplaats mensen hebben opgelicht middels het eerst betalen en dan pas opsturen, wat dus dan ook niet gebeurde. Tijdje terug toevallig nog wat gezien bij Opgelicht geloof ik. Werden concertkaartjes aangeboden, die nooit kwamen. En een tijdje terug nog een paar zielen die laptops aanboden en nooit verzonden. Als ik dat soort dingen zie en lees dan ga ik echt niet eerst betalen. Eerst zien en dan geloven. Ik heb trouwens op die manier al 2 keer een pedaaltje gekocht. Ik vind dat dat het risico is van de aanbieder, hij/zij wil iets kwijt, dan is het risico ook voor diegene

wietse
5 februari 2006, 07:51
Eerst ontvangen en dan pas betalen, das 't veiligste. Als degene dat niet wil, dan maar niet. Laat je niet leiden door het gevoel iets perse te moeten hebben. Daar maken oplichters nu juist gebruik van. Als een persoon echt iets kwijt wil en je hebt voor diegene een goed bedrag geboden, dan gaat hij/zij echt wel overstag

behalve voor de verkoper, niet alleen zitten er oplichters die iets zogenaamd willen verkopen maar ook zijn er veel die het andersom doen, wel ontvangen maar niet betalen.
daarom stuur ik niks op en laat niks opsturen als ik iets wil hebben dan haal ik het wel op, en wie iets van mij wil kopen moet het zelf ook maar ophalen.
dat heeft het voordeel dat je als bijv de gitaar je toch tegenvalt je nog kan besluiten om hem niet te kopen (of zelfs wat van de prijs af kan krijgen), dat is stukken lastiger dan als je iets opgestuurd krijgt nadat je betaald hebt.

drap
5 februari 2006, 11:10
behalve voor de verkoper, niet alleen zitten er oplichters die iets zogenaamd willen verkopen maar ook zijn er veel die het andersom doen, wel ontvangen maar niet betalen.
daarom stuur ik niks op en laat niks opsturen als ik iets wil hebben dan haal ik het wel op, en wie iets van mij wil kopen moet het zelf ook maar ophalen.
dat heeft het voordeel dat je als bijv de gitaar je toch tegenvalt je nog kan besluiten om hem niet te kopen (of zelfs wat van de prijs af kan krijgen), dat is stukken lastiger dan als je iets opgestuurd krijgt nadat je betaald hebt.

Heb je ook gelijk in Wietse, dat is inderdaad het beste voor beide partijen. Alleen woon ik in het "hoge noorden" en heb nog geen rijbewijs. Dan word ophalen een stuk lastiger. Ik ga nou eenmaal niet voor een pedaaltje of iets dergelijks naar bijv Roosendaal. Als de aanbieder dan toch z'n goed aan mij wil slijten, dan is het risico ook voor de verkoper. En de verkoper gaat 9 van de 10 keer toch wel overstag. Helaas zitten er ook hufters tussen die na ontvangst nooit betalen, maar dat is als koper niet mijn risico.

matto
5 februari 2006, 11:22
:chicken: Is het dan echt zo dat muzikanten elkaar ook al gaan besodemieteren?:sneaky:

Jammer, daar gaat mijn vertrouwen in het muzikanten volk:angry:

drap
5 februari 2006, 12:28
:chicken: Is het dan echt zo dat muzikanten elkaar ook al gaan besodemieteren?:sneaky:

Jammer, daar gaat mijn vertrouwen in het muzikanten volk:angry:

Punt is, weet je wel of je met een muzikant te maken hebt. Damn... kheb net 'n mailtje gekregen dat m'n bod te laag is voor een Marshall JTM30 :(

matto
5 februari 2006, 14:42
Ja dat is altijd lastig in te schatten natuurlijk haha:jam:

sugarfish
8 februari 2006, 14:09
Tijdje terug een pedaaltje gezien die ik wilde, belde die jongen mij op en wilde het pedaal opsturen. Als ik tevreden was betaalde ik en anders zou ik het pedaal terugsturen! Hee, wat een vertrouwen.

Ik zou het niet eens in mijn hoofd halen die jongen te belazeren! Het vertrouwen wat hij me gaf wekte juist een sterk verantwoordelijkheidsgevoel/geweten.
Werkte het maar altijd zo! :harmony:

Joey Handsome
9 februari 2006, 17:09
Tijdje terug een pedaaltje gezien die ik wilde, belde die jongen mij op en wilde het pedaal opsturen. Als ik tevreden was betaalde ik en anders zou ik het pedaal terugsturen! Hee, wat een vertrouwen.

Ik zou het niet eens in mijn hoofd halen die jongen te belazeren! Het vertrouwen wat hij me gaf wekte juist een sterk verantwoordelijkheidsgevoel/geweten.
Werkte het maar altijd zo! :harmony:

grappig laatst wilde iemand eindelijk mijn POG overkopen, maar dan wel na hem eerst even getest te hebben. Ik zou het pedaal dan opsturen naar hem en als alles in orde was en prima, dan zou hij betalen. Mocht hij niet tevreden zijn, dan zou hij het pedaal terug sturen. "Zo gaat het altijd toch??", antwoorde hij toen ik zei dat ik dat niet zo'n hele fijne constructie vond. Ik zie het al voor me... Ik heb hem nog gevraagd langs te komen met z'n gitaar om het pedaal te testen, dat wilde hij ook niet. helaas, ik ben zelf niet iemand die zoveel vertrouwen heeft in degenen die ik niet ken. Jammer, was ik eindelijk dat ding kwijt...

MauP
10 februari 2006, 15:44
En daarom wordt er nooit gestolen van aardige mensen...

nielsnielsniels
10 februari 2006, 21:49
Heb weekje geleden nog een Fender Strat Deluxe gekocht via ebay.

Het is een Duitse zaak , waren vriendelijk en stuurden emails terug enzo.
Wel jammer ; bij de advertentie stond ''ausgestellt und uberpruft'' ,
dus ik denk die is wel klaar etc.
Hij kwam wel beetje laat aan ( normaal 5 dagen , maar hier een week en nog wat dagen ) en was goed ingepakt etc. Maar, de gitaar was helaas niet afgesteld ,
de snaren ratelden...
Jammer , maar volgens mij zijn ze het vergeten óf ik kan geen Duits.
Hoe dan ook ik neem aan dat zij de kosten betalen voor het afstellen.


Was trouwens best goedkoop: Een Fender Strat Deluxe Mecixo voor E 674,- incl. verzendkosten.

Bij een andere winkel : E 799,- dus ik heb geluk gehad :)

patricia
10 februari 2006, 21:58
zo heb ik via marktplaats een lexicon mpx1 gekocht.

eerst wat gemailed met die jongen...vondt ik allemaal wel vertrouwd enzo.
maar toch.......hij vroeg er 500 euro voor.'
ik heb het overgemaakt en hij zou het opsturen..hehe mijn vriend vroeg of ik gek was geworden...maar goed...die gast belde mij op en zei dat ie hem echt zou opsturen.
twee dagen later de post aan de deur met een zwaar ingepakte lexicon in uitstekende staat.
idd. der bestaan echt wel eerlijke mensen.
of nog een keer zo`n transactie zal doen???? i dunno!
patricia

drap
13 februari 2006, 01:14
zo heb ik via marktplaats een lexicon mpx1 gekocht.

eerst wat gemailed met die jongen...vondt ik allemaal wel vertrouwd enzo.
maar toch.......hij vroeg er 500 euro voor.'
ik heb het overgemaakt en hij zou het opsturen..hehe mijn vriend vroeg of ik gek was geworden...maar goed...die gast belde mij op en zei dat ie hem echt zou opsturen.
twee dagen later de post aan de deur met een zwaar ingepakte lexicon in uitstekende staat.
idd. der bestaan echt wel eerlijke mensen.
of nog een keer zo`n transactie zal doen???? i dunno!
patricia

Pfoe, inderdaad wel een enorm risico zeg. Zou ik zelf nooit zo doen

hoofd
13 februari 2006, 10:11
Idd nogal een risico...zelf zou ik spullen van dat soort bedragen gewoon op komen halen, dan weet je zeker dat 't werkt, dat je niet belazerd wordt en je hebt 't meteen binnen i.p.v. een week op de post wachten ;).

En een gitaar via Ebay in het buitenland bestellen zoals nielsnielsniels heeft gedaan zou ik sowieso nooit doen...en al helemaal niet als ik 'm voor een of twee meijer meer gewoon in NL kan halen.

Joey Handsome
13 februari 2006, 23:13
Idd nogal een risico...zelf zou ik spullen van dat soort bedragen gewoon op komen halen, dan weet je zeker dat 't werkt, dat je niet belazerd wordt en je hebt 't meteen binnen i.p.v. een week op de post wachten ;).

En een gitaar via Ebay in het buitenland bestellen zoals nielsnielsniels heeft gedaan zou ik sowieso nooit doen...en al helemaal niet als ik 'm voor een of twee meijer meer gewoon in NL kan halen.

vriend van me had z'n hagstrom bas uit amerika laten komen. Toen was het opeens 11 september en de torens kwamen naar beneden, wat volgens de verkoper er voor zorgde dat de post niet goed meer functioneerde in het land. Een paar weken later was ie er nog steeds niet, nog een paar weken later was ie er ook nog niet. En maar mailtjes naar die kerel sturen, maar het was allemaal in orde zei hij. Toen kwam er opeens een groot pakket binnen. Hij maakte het open en wat zag hij daar: alle onderdelen van zijn basgitaar. Best lullig, aangezien hij een hele bas had besteld en niet een die in stukken lag. Gelukkig heeft ie hem helemaal in elkaar kunnen zetten en speelt ie heerlijk en klinkt ie ook prima (moest wel het hele binnenwerk opnieuw bedraden). Het metalen plaatje dat waar de hals op de body geschroeft zit met het serienummer was ook verdwenen, zo kon hij ook niet meer controleren of het dezelfde was als die van de foto.

koop dus nooit, maar dan ook nooit een instument uit het buitenland

drap
13 februari 2006, 23:26
vriend van me had z'n hagstrom bas uit amerika laten komen. Toen was het opeens 11 september en de torens kwamen naar beneden, wat volgens de verkoper er voor zorgde dat de post niet goed meer functioneerde in het land. Een paar weken later was ie er nog steeds niet, nog een paar weken later was ie er ook nog niet. En maar mailtjes naar die kerel sturen, maar het was allemaal in orde zei hij. Toen kwam er opeens een groot pakket binnen. Hij maakte het open en wat zag hij daar: alle onderdelen van zijn basgitaar. Best lullig, aangezien hij een hele bas had besteld en niet een die in stukken lag. Gelukkig heeft ie hem helemaal in elkaar kunnen zetten en speelt ie heerlijk en klinkt ie ook prima (moest wel het hele binnenwerk opnieuw bedraden). Het metalen plaatje dat waar de hals op de body geschroeft zit met het serienummer was ook verdwenen, zo kon hij ook niet meer controleren of het dezelfde was als die van de foto.

koop dus nooit, maar dan ook nooit een instument uit het buitenland

Hahahaha! Die yank zei toch ook dat de postverwerking niet fatsoenlijk meer functioneerde na de 11de. Nou, dat was dus te zien aan die bas :seriousf:

Magic Bean
14 februari 2006, 00:57
ik heb zojuist dealtje gesloten voor een marshall 8008. morgen betaal ik en stuurt hij hem op. dan geeft hij mij de code van de verzending en zo kan ik mooi controleren of de TPG er geen zooitje van maakt (mijn laatste 3 brieven kwamen aan in snippers...). nog ff zijn feedback bij ebay gecheckt en was allemaal oké. Bij marktplaats zou ik dit niet zo heel snel doen, maar via Gitaarmarkt vind ik al n stuk prettiger. bovendien heb ik alle gegevens van de beste man.

Joey Handsome
14 februari 2006, 20:36
ik heb zojuist dealtje gesloten voor een marshall 8008. morgen betaal ik en stuurt hij hem op. dan geeft hij mij de code van de verzending en zo kan ik mooi controleren of de TPG er geen zooitje van maakt (mijn laatste 3 brieven kwamen aan in snippers...). nog ff zijn feedback bij ebay gecheckt en was allemaal oké. Bij marktplaats zou ik dit niet zo heel snel doen, maar via Gitaarmarkt vind ik al n stuk prettiger. bovendien heb ik alle gegevens van de beste man.

die barcode van de TPG is inderdaad heel handig, dan weet je tenminste waar het ding blijft en of ie ook daadwerkelijk verstuurd is

bat
14 februari 2006, 21:00
grappig laatst wilde iemand eindelijk mijn POG overkopen, maar dan wel na hem eerst even getest te hebben. Ik zou het pedaal dan opsturen naar hem en als alles in orde was en prima, dan zou hij betalen. Mocht hij niet tevreden zijn, dan zou hij het pedaal terug sturen. "Zo gaat het altijd toch??", antwoorde hij toen ik zei dat ik dat niet zo'n hele fijne constructie vond. Ik zie het al voor me... Ik heb hem nog gevraagd langs te komen met z'n gitaar om het pedaal te testen, dat wilde hij ook niet. helaas, ik ben zelf niet iemand die zoveel vertrouwen heeft in degenen die ik niet ken. Jammer, was ik eindelijk dat ding kwijt...
In het pre-marktplaats tijdperk heb ik ook eens zoiets meegemaakt. Had een gitaar te koop staan in het plaatselijke sufferdje. Belt iemand die wel interesse heeft. Ik had op dat moment geen versterker staan, maar wel een multieffect met koptelefoon, om te bewijzen dat ie het in ieder geval deed. Voorstel van de potentiele koper: 'ik neem hem wel mee en probeer hem uit en als ie het doet kom ik wel betalen.'

Yeah right.

Robbert
14 februari 2006, 21:28
Alweer een paar jaar geleden heb ik tot tweemaal toe via Marktplaats iets verkocht, en verstuurd voor betaling. Heb beide keren minimaal vier weken moeten wachten op de cash, waarbij ik de tweede keer het telefoonnummer maar heb opgezocht.

Nooit meer. Eerst dokken en dan hoef ik iedergeval niet te mokken :D

patricia
14 februari 2006, 21:34
haha niet mokken maar dokken .lol

Flipkoos
16 februari 2006, 11:02
Ooit es een takamine gekocht op marktplaats...laten verzenden via TPG...heb de originele bon en alles...heb betaald...maar het kreng is nooit aangekomen!
Ben benieuwd wat voor lot het beschoren is. Staat waarschijnlijk krom te trekken in de garage van een tweederangs postbode ofzo..
Jammer van mijn geld en van de gitaar!

Sindsdien haal ik ze altijd zelf op, of laat ze brengen.

almarvk
16 februari 2006, 11:13
Als je dat overkomt kan je een formulier aanvragen waarin je aangeeft wanneer het is verzonden, wat het kost en wat voor actie er moet worden genomen.

Flipkoos
16 februari 2006, 15:12
klopt, heb ik ook ingevuld...maar de TPG zei dat er geen aanname- en aflevergegevens van de zending bekend zijn (logisch, ik heb nooit iets ontvangen)...
en sloot daarmee na veel brieven mijn dossier...eikels!

Magic Bean
22 februari 2006, 16:21
Pakket werd afgelopen zaterdag bezorgd. Was heel erg netjes ingepakt: verhuisdoos vol met plastic bollenpapier (van die grote). De vs8008 had ook zijn eigen hoesje met bollenpapier. Allemaal prima in orde :)

Alleen m'n huisgenoot was niet zo blij dat ze hem om half 11 kwamen afleveren :D (ik was net weg)

arjanb01
22 februari 2006, 16:26
Gewoon uit nieuwsgierigheid. Ik koop al mijn zooi 2e hands en vaak via Marktplaats, maar sommige mensen vertrouwen dit niet. Vandaar mijn vraag, is er ooit iemand afgezet met het kopen van een pedaal o.i.d. via Marktplaats?

never afgezet ! Vorige week een Gibson Les Paul Standard (heritage cherry sunburst) gekocht !

Herman
23 februari 2006, 13:07
Ik ook nog nooit afgezet...
IK heb laatst een Korg gekocht, ook eerst betalen (€100,-) en dan zou hij hem opsturen, was allemaal harstikke netjes gebeurd, pedaaltje zag er goed uit en was HEEL goed ingepakt, net zoals hij me verteld had...
Maar toen hij op een gegeven moment na elke dag ff mailen niet meer terug mailde in het hele weekend werd ik toch wat achterdochtig...:chicken:

Dastard
25 februari 2006, 18:36
Er is een manier om bijna zeker te weten dat wat je koopt, je ook echt krijgt.
Als je iets wilt kopen, dan mail je met de desbetreffende persoon, je zegt dat je het wilt kopen, hij/zij gaat akkoord, je vraagt zijn/haar adres, als hij/zij dat geeft, dan spreek je af wanneer je langs komt, een dag daarvoor mail je dat het misschien handiger is om op te sturen, dan maak je het geld over, en wacht je op wat je gekocht hebt, krijg je echter niets dan heb je het adres.
Wil iemand zijn/haar adres niet geven dan weet je dat je te maken hebt met oftewel een heel bang persoon of met een oplichter...

Madcap
27 februari 2006, 13:02
LOL!!
ik heb ooit eens iemand 10 euro fooi gedaan omdat ik niet kon geloven dat die gast dat zo goedkoop wegdeed... volgens mij had hij het pedaal ergens op zolder gevonden en nooit de waarde ervan geweten...
hij vroeg 15 euro voor een ibanez CP-9..
had ik er maar 25 van gedaan...
stomme zet van mij? niet echt.. was gewoon dolgelukkig..

gertgert
2 maart 2006, 15:35
Kort geleden 30 euro betaald voor een paar sample CD's.
Nooit ontvangen. Had geen tel.nr. van hem, ook geen adres. Leergeld...
Pas dus op voor:
'Photine', oftewel 'Gerard', oftewel 'ontarion.studio@gmail.com' oftewel L.C. van Buren uit Emmen.

Remindermailtjes worden niet beantwoord, zijn gegevens zijn afschermt (zijn url is een pornosite…) en het bleek dat hij meerdere advertenties had staan maar met een andere naam en woonplaats (Uden).

Yv
2 maart 2006, 15:57
Ik zal hem eens voor je opzoeken ! En zn kop eraf rukken !

BartT5R
23 maart 2006, 16:09
Heb al veel zaken gedaan over internet, en op 1 keer na altijd goed gegaan.
Die ene keer betrof het een cd lader, die is dus nooit aangekomen.
komt er denk ik op neer dat je dingen als DVD's, CD's, Computerspelletjes, mp3 spelertjes, en dergelijke beter niet met vooruitbetaling laat versturen.
Ook zijn concerttickets naar het schijnt niet echt aan te raden.

Maar in de afdeling instrumenten en versterkers nog nooit een probleem gehad, buiten een Mesa Formula die ik had gekocht (van een gitaarnet forumlid dan nog wel, je weet wel wie je bent!!! :sssh: ) en waarmee echt vanalles mis bleek, heeft me nog een pak geld gekost aan reparatiekosten, ongeveer 200 euro.
En dan nog was die formula geen hoogvlieger, nadien in de winkel nog een geprobeerd om te zien of die hetzelfde klonk, en inderdaad, het zijn gewoon slechte preamps.

Ik probeer wel zo veel mogelijk zelf op te halen en uit te proberen, maar ga niet voor 200 euro van noord België naar Groningen rijden.

wateenbende
23 maart 2006, 19:26
meestal als ik iets bestel via marktplaats kom ik et gewoon zelf ophalen met de trein (OV) en dan contant betalen.
kan niet misgaan en ik heb weer een relaxt treintripje gehad.
Pas nog een ibanez sc10 chorus voor 40 euro gekocht, hij is et me dubbel en dwars waard:)

Rude Perception
23 maart 2006, 19:33
ik heb nooit dure dingen laten opsturen, op een keer na. Dat was een mengpaneeltje van behringer. Maar die had ik gekocht van Iceglove. Ik heb zijn gegevens gekregen, en hem een aantal keer op msn gesproken, toen durfde ik het wel aan.
Ik heb goed gegokt (al was het voor mij geen gokken).
De mengtafel kwam beter verpakt dan ik ooit had durven dromen aan, alles deed het, en me pa dacht dat hij nieuw was :satisfie: .

no 1 hops
28 maart 2006, 09:35
afgezet, tja, in het begin benje misschien wat te goed gelovig dus heb mijn geld een keer niet gekregen, of iemand mailt net voor de dag dat het zal worden opgehaald (koop was dus al gesloten) dat het toch te ver is.

men beseft vaak niet dat als je ja zegt op een prijs de koop wettelijk gesloten is.

wel een keer een multieffect pedaal gekocht, prima ingepakt maar alles begon daarna verkeerd.
verkeerde adapter meegestuurd, persoon had een keyboard en pedaal te koop en had bij de keyboard mijn adapter meegegeven.
.
thuis toch aan de praat gekregen kreeg ik twijfels over de werking, presets veranderden zonder dat ik ook maar ergens aan zat.
apparaat beter bekeken en zag op de metalen bovenplaat tekenen van een vouw of deuk, dus maar de bovenplaat losgehaald.
werd ik niet vrolijk van.
ik kon zien dat de bovenplaat zover ingedrukt was geweest dat een pin van een soldering dwars door de bovenkant van een elco was gegaan (die voor de voedingspanning zorgt)
enkele van die pinnen waren zo verbogen dat ze met elkaar in kontakt kwamen en 1 minipotmeter was zo verbogen dat die dus spontaan kon draaien en dus steeds mijn instellingen in de war bracht.

ik mail die gast of hij dat ding tweedehands had gekocht, nee nieuw hoezo, dus vertel hem en mail hem foto's.
bleek dus dat hij drie maanden dat ding aan een bevriende gitarist had uitgeleend en die hem dus niet verteld had dat er een buizen top op gedondert was.

toen ik hem vroeg hoe dat nu verder moest met die adapter werd hij nog nijdig ook, wat een drukte om 25 euro.
eind van verhaal, drie maanden wachten op die potmeter, zelf een voeding gemaakt en geniet nog elke dag van dit pedaal.
wel ben ik hierdoor voorzichtiger geworden.

vasnd
28 maart 2006, 13:40
ik heb er nooit problemen mee gehad, regelmatig wel eens iets gekocht en ik zometeen met iemand mee een versterker ophalen in utrecht.

maar zoals al eerder gezegd, als iets redelijk wat waard is (beter gezegd: de vraagprijs hoog) ga het dan uittesten

tillens
29 maart 2006, 22:35
Er was laatst een program op de televisie over een vrouw die uit Emmen kwam die had weet ik veel hoeveel mensen bedonderd, met van alles en nog wat... wellicht de zelfde?




Kort geleden 30 euro betaald voor een paar sample CD's.
Nooit ontvangen. Had geen tel.nr. van hem, ook geen adres. Leergeld...
Pas dus op voor:
'Photine', oftewel 'Gerard', oftewel 'ontarion.studio@gmail.com' oftewel L.C. van Buren uit Emmen.

Remindermailtjes worden niet beantwoord, zijn gegevens zijn afschermt (zijn url is een pornosite…) en het bleek dat hij meerdere advertenties had staan maar met een andere naam en woonplaats (Uden).

JCG
6 april 2006, 20:51
Eerst ontvangen en dan pas betalen, das 't veiligste. Als degene dat niet wil, dan maar niet. Laat je niet leiden door het gevoel iets perse te moeten hebben. Daar maken oplichters nu juist gebruik van. Als een persoon echt iets kwijt wil en je hebt voor diegene een goed bedrag geboden, dan gaat hij/zij echt wel overstag

Eerst geld op je rekening dan pas versturen, das't veiligste
Laat je niet leiden door het gevoel iets perse te moeten hebben. Daar maken oplichters nu juist gebruik van. Als een persoon echt iets kwijt wil en je hebt voor diegene een goed bedrag geboden, dan gaat hij/zij echt wel overstag

B-Style
27 mei 2006, 14:39
ik had een keer twee cd's gekocht via marktplaats, ik moest eerst betalen, en zijn daarna niet opgestuurd... normaal als ik iets koop ga ik het ook zelf ophalen...

Toaster
28 mei 2006, 15:37
Ik heb verschillende spullen gekocht en verkocht via marktplaats. Het is voor mij de enige bron van vintage spullen.


Ik wil wel altijd bellen met degene die het koopt of verkoopt van me. Dan heb ik een beter beeld.



Verder neem ik eigenlijk altijd alle verkoopverhalen met een korreltje zout. Is van een oud omaatje geweest..... jaja.

Fender showman: was perfect breng je hem weg, krijg je op je flikker dat
alles aan het lekken is.

Sound City: perfect. Breng je hem weg. Heeft de kneus er vroeger zelf buizen in gestopt en niet gebiased

Marshall Superlead. Was gemaakt door een gitaarzaak. Kom je thuis laat de reparatie sticker los en zit er allemaal vuil op van ..? ouderdom zullen we maar zeggen.

Daarom moet je goed vertrouwen op je eigen kennis en ervaring als je dingen koopt. Hier ben ik helaas nog niet goed in maar ik leer gaandeweg wel.


E-bay heb ik niks mee trouwens

fivelastwords
28 mei 2006, 21:43
Paar dagen terug na een goede afspraak vai marktplaats voor een Marshal 8100 valvestate head met 2x12 valvestate cab gaan ophalen. Deal was 220 euro, maar bij aankomst bleek dat er geen footswitch bij zat er er 2 drukknopjes om van OD1 naar OD2 en van Clean naar Crunch te schakelen ontbraken. Heb ik de set alsnog gekocht, voor maar 150 euro! Nette oplossing dacht ik zo. Check trouwens ook ff de post die erbij hoort, want ik zit nog met een vraagje: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=905942#post905942

ssj3goku
2 juni 2006, 12:22
ik heb nooit dure dingen laten opsturen, op een keer na. Dat was een mengpaneeltje van behringer. Maar die had ik gekocht van Iceglove. Ik heb zijn gegevens gekregen, en hem een aantal keer op msn gesproken, toen durfde ik het wel aan.
Ik heb goed gegokt (al was het voor mij geen gokken).
De mengtafel kwam beter verpakt dan ik ooit had durven dromen aan, alles deed het, en me pa dacht dat hij nieuw was :satisfie: .

Hehe Ic3gl0vE is een vriend van me, hem kan je wel vertrouwen ;) Hij is heel erg zuinig op zijn spullen, en TERECHT. Als ik zie wat voor halve zolen er rond lopen die met hun spullen rond lopen te slingeren en zich dan afvragen waarom hun apparaten zo vaak kapot gaan :S

Ik ben en heb nooit iemand afgezet. Alles wat ik via Marktplaats/Ebay heb gekocht er verkocht is tot vandaag de dag goed gegaan. Ik had een hele tijd geleden een Digitech Rp100 pedaal verkocht aan zo'n kerel. D'r zat geen adapter bij toen ik em kocht, dus had mijn vader een (veel te goede) adapter gemaakt (handig als je vader elektronicus is :D). Die heb ik em erbij gegeven en we hadden hem ook verteld dat als het apparaat binnenkort kapot zou gaan, dat ie hem gewoon terug mocht brengen en dat ie zijn geld terug zou krijgen (waarom dat ding in godsnaam kapot zou gaan? Ik ben ook heeeeeeel erg zuinig op mijn spullen, magoed ik ben gewoon eerlijk).

Vaak kom je met wat logisch verstand ook heel ver en dat is ook een van de redenen dat ik nooit ben afgezet. Sommigen hebben het wel geprobeerd bij mij, maar dat is gelukkig nog niet gelukt. Ik snap dat soort mensen niet. Ik heb een Flying V die nieuw 133 euro kost (dubbel en dwars waard btw). Een vriend van me wil em kopen maar weet niet wat ie nieuw kost. Ik kan zo makkelijk 150 of meer vragen, maar ik KAN dat gewoon niet en ik WIL het ook niet. Eerlijk zijn is toch het best... :D

huskey
2 juni 2006, 13:47
Ik heb de bas die ik nu bespeel ook via marktplaats gekocht.
Nu toch een beetje spijt van, ik denk dat ik toen die bas te graag wilde en te weinig lette op of hij wel lekker speelde. Ik laat hem vanmiddag dan ook afstellen, heb hem al een keer laten reparen door vreselijke balans, maar deze keer gaat het vooral om de hals.
En helaas woonde die gast ook nog in het puntje van friesland dus ik ben een hele dag bezig geweest met reizen.

AART
4 juni 2006, 00:46
Ik heb al veel gekocht via MP en laten versturen of opgehaald, en maar een keer een probleem gehad met mijn eerste Mark IV, maar dat is netjes opgelost.

sickpunk
8 juni 2006, 08:26
nog nooit hoewel et er lichtelijk op begint te lijken nu, nouja et irriteert me in elk geval... had LP's gekocht, geld overgemaakt en niets meer gehoord... we zijn 7 dagen verder ondertussen... goed we kijken het nog aan... op mailtjes wordt (nog) niet gereageerd

guitardude
8 juni 2006, 10:40
nog nooit hoewel et er lichtelijk op begint te lijken nu, nouja et irriteert me in elk geval... had LP's gekocht, geld overgemaakt en niets meer gehoord... we zijn 7 dagen verder ondertussen... goed we kijken het nog aan... op mailtjes wordt (nog) niet gereageerd
LP's gekocht?
Meerdere Les Pauls dus?
Wat voor soort en voor welke prijs? Hoop dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rang wou zitten en er in getrapt bent? :)

ssj3goku
8 juni 2006, 11:43
Hij zal vast Langspeel Plaaten bedoelen ;)

Ik had mijn Boss GT3 op marktplaats gezet en iemand heeft gereageerd. Heeft me een mail gestuurd, dat hij (of zij? buitenlandse naam, kan het geslacht erdoor niet bepalen) hoeft het niet uit te proberen en koopt het op goede vertrouwen :| Ik voel me dan hartstikke goed! Als iemand mij zoveel vertrouwt dan zou ik nooit zijn of haar vertrouwen durven te schaden! Zo zou het eingenlijk moeten, maar jah je hebt oplichters die het voor de rest van ons verzieken...

sickpunk
8 juni 2006, 15:10
juist goku snapt em ;) naast instrumenten freak, ben ik ook nog een hele(veel grotere) grote LP/CD freak....
goed dit is wat minder dus...

nouja zometeen maar even een fender elementen setje op de post doen

Reigor
8 juni 2006, 16:07
Ik heb al heel veel gekocht via Marktplaats en Ebay, en ik ben nog nooit opgelicht. Meestal heb ik een redelijk lange emailgesprek over het product, en zo leer je wel met wie je te maken hebt. Ik betaal trouwens meestal van te voren, en laat het dan opsturen. Ook haal ik het weleens op. Ik weet niet, maar ik heb altijd wel een goed vertrouwen in de mens.

sickpunk
8 juni 2006, 16:23
ik ook, alle pedalen op me pedalen board+het board+ kabbels en pluggen komen via via naar me toe. nog nooit fout gegaan... alleen nu dus ff met 5 stomme LP's... maar om nou iemand op te lichten voor 15,50... ach we zien wel, stuur morgen wel weer een mailtje anders

Ic3gl0vE
8 juni 2006, 18:52
ik heb nooit dure dingen laten opsturen, op een keer na. Dat was een mengpaneeltje van behringer. Maar die had ik gekocht van Iceglove. Ik heb zijn gegevens gekregen, en hem een aantal keer op msn gesproken, toen durfde ik het wel aan.
Ik heb goed gegokt (al was het voor mij geen gokken).
De mengtafel kwam beter verpakt dan ik ooit had durven dromen aan, alles deed het, en me pa dacht dat hij nieuw was :satisfie: .


Hey dat is fijn om te horen :) Ben je nog steeds tevreden over de tafel?

Neals
9 juni 2006, 00:06
Zelf heb ik meer moeite met lieden die op het laatste moment afhaken.

sickpunk
9 juni 2006, 22:35
ze waren een paar daagjes offline... maandag gaan dan toch me LP's op de post :P bijna 2 weken later maar goed....

ssj3goku
9 juni 2006, 22:41
Ah kijk, liever later dan nooit he? ;)

En ik heb mijn GT3 verkocht. Ik blijf me verbazen dat die gast niet even erop ging spelen voordat hij hem kocht. Tis dat ik eerlijk ben, maargoed had het ook niet kunnen zijn... Naja eind goed, al goed!

sickpunk
9 juni 2006, 22:42
nouja dna had ie vast wel weer bij je aan de deur gestaan dnek ik ;)

ssj3goku
10 juni 2006, 00:21
nouja dna had ie vast wel weer bij je aan de deur gestaan dnek ik ;)

Hij heeft mijn adres niet :D *wat de fk is de code voor dat icoontje met shhhh*

Bijl
12 juni 2006, 12:17
Inderdaad wel een beetje uitkijken met marktplaats. Ik heb eens een Digitech Space station verstuurd onder rembours (betalen aan de postbode). Duurde laaaaaang! Maar uiteindelijke wel mijn geld op mijn rekening gekregen zonder dat ik er om hoefde vragen.

Ik heb ook een keer een heel goed klinkende buizenversterker in nieuwstaat geruild voor een oud model van Koch. Ik maak die Koch een dag later open, is er een buis van de eindverster naar de kloten. Belt die gast een dag later op dat zijn versterker ermee kapte wegens oververhitting! Ja, dat wist ik dus ook niet, en toen ik vertelde van die kapotte buis hebben we het er maar bij gelaten zo :)

Voortaan doe ik het gewoon zo: eerst zien, uitproberen en dan kopen. Niks meer ruilen of opsturen.

Neals
15 juli 2006, 15:33
Inderdaad wel een beetje uitkijken met marktplaats. Ik heb eens een Digitech Space station verstuurd onder rembours (betalen aan de postbode). Duurde laaaaaang! Maar uiteindelijke wel mijn geld op mijn rekening gekregen zonder dat ik er om hoefde vragen.

Ik heb ook een keer een heel goed klinkende buizenversterker in nieuwstaat geruild voor een oud model van Koch. Ik maak die Koch een dag later open, is er een buis van de eindverster naar de kloten. Belt die gast een dag later op dat zijn versterker ermee kapte wegens oververhitting! Ja, dat wist ik dus ook niet, en toen ik vertelde van die kapotte buis hebben we het er maar bij gelaten zo :)

Voortaan doe ik het gewoon zo: eerst zien, uitproberen en dan kopen. Niks meer ruilen of opsturen.

Maar hoe kan je het beste regelen van verkopers kant, ik had een versterker verkocht (vox AD30VT), is goed de deur uitgegaan, meneer stond erop dat hij hem niet hoefde te testen, en nu schijnt er van alles aan te mankeren.

Tips anyone?

Rude Perception
15 juli 2006, 17:26
Hey dat is fijn om te horen :) Ben je nog steeds tevreden over de tafel?
JA, alles doet het nog prima. Nog geen enkel probleem mee gehad.

Net trouwens een boss ce-2 binnen gekregen. Ook allemaal netjes gegaan. 50 euro betaald en 3 dagen later in de bus.

hidde630
15 juli 2006, 18:13
tot nu toe altijd goed gegaan met kopen...ook geruild wel via marktplaats. Altijd even mailen of beter nog bellen...naw gegevens uitwisselen dat je weet met wie je te maken hebt.
grote dingen als gitaren/versterkers..altijd laten ophalen of zelf ophalen...nooit sturen/laten versturen

goed concept dat MP!

hendrix2
16 juli 2006, 11:13
geen ervaring met marktplaats, maar wel met 2dehands.be
nooit afgezet geweest, maar de post heeft me wel eens in het zak gezet.
Ik stuur 2 pedalen onder rembours op, terwaarde van 100 euro. Ze komen toe bij die persoon voor wie ze bestemd zijn, maar die is er niet. Normaal steken ze dan een briefje in de bus, maar neen, deze postbode stak het pakje in een vak onder de brievenbus, waar de persoon eigenlijk nooit in kijkt.
Een week later bel ik hem even op om te vragen of het al is aangekomen, hij zegt neen, we vinden dit beiden raar, dus gaat hij toch zijn vak onder de brievenbus checken, daar vind hij het pakje.
Maar onder rembours is het zo dat betaald word aan de postbode en dat de post het op je rekening stort (die optie had ik in ieder geval gekozen). Nu was de koper gelukkig zo eerlijk om het geld gewoon rechtstreeks op m'n rekening te storten want van de post heb ik nooit iets ontvangen... Uiteindelijk 5euro betaald voor rembours verzending, terwijl ik het evengoed gewoon had kunnen verzenden...
ik haat de post

no 1 hops
16 juli 2006, 17:42
het blijft een probleem als er en grote afstand is tussen beide partijen.

rembours heeft als nadeel dat als het pakje niet aangenomen word het terug gaat naar het postkantoor waar het een tijd blijft liggen en dan terug gaat als het alsnog niet word opgehaald.
je verzendkosten ben je dan kwijt.

verder goed doorspreken hoe het ingepakt word.
heeft even niets met muziek te maken , maar we hadden twee tinnen schalen besteld.
zo'n schaal heeft drie pootjes.( de ene was groter dan de andere)
betaal dus ook nog extra voor verzekerd verzenden.

staat mener pakket voor de deur, met een pakje.
half afgescheurt pakpappier, daardoorheen zie ik kranten papier met touw en de pootjes staken er dwars doorheen.

dus 1 poot had zo'n opdonder gehad dat de aanhechting in de schaal voor een deel was ingescheurd.
andere kleine schal was op de kop in de grote gezet, maar de randen waren naar binnen toe verbogen.

mail dat mens, want ik had duidelijk gevraagt of alles heel was.
ja wat dan?
dus doe mijn verhaal.
antwoord
wat jammer, het was echt allemaal nog heel toen ik het verstuurde, sorry.

petpas
18 juli 2006, 11:18
Veiligste manier om niet afgezet te worden is om de spullen op te halen. Ik kijk altijd voor advertenties bij mij in de buurt. Heb 1 nare ervaring op marktplaats gehad en dat heeft me ingezien dat je voor de wat duurdere kopen het beter op kunt halen.

sugarfish
20 juli 2006, 15:23
Maar hoe kan je het beste regelen van verkopers kant, ik had een versterker verkocht (vox AD30VT), is goed de deur uitgegaan, meneer stond erop dat hij hem niet hoefde te testen, en nu schijnt er van alles aan te mankeren.

Tips anyone?

Jij hebt die versterker ter goeder trouw verkocht en de koper heeft ZELF besloten dat hij de versterker niet wilde testen.
Dat was het risico wat hij nam! Hij heeft in deze geen rechten! Wel verdacht dat hij "erop stond" om niet te testen! Misschien probeert hij geld los te trekken (maarja dat kan mijn paranoide gedachte zijn omdat ik al wat slechte ervaringen heb gehad met kopers/verkopers)

timgte
21 juli 2006, 11:07
Maar hoe kan je het beste regelen van verkopers kant, ik had een versterker verkocht (vox AD30VT), is goed de deur uitgegaan, meneer stond erop dat hij hem niet hoefde te testen, en nu schijnt er van alles aan te mankeren.

Tips anyone?


Als je wist dat er wat aan mankeerde, maar hebt het niet vermeld (maar gezegd dat hij prima in orde was) dan aanbieden het te laten maken of terugnemen.

Als hij bij jou weten goed was of je hebt hem gewezen op (mogelijke) imperfecties... Pech voor hem.

Ik begrijp van je dat het tweede het geval was gelukkig.

CowGuitar
21 juli 2006, 15:39
Ik heb mijn eerste eigen elektrische gitaar gekocht op marktplaats, ik wist er nog niks vanaf en vertrouwde die kerel gewoon (misschien ietwat naïef =P).

Maar ik heb hem voor 130 euro gekregen en hoe meer ik er van af weet hoe meer ik die kerel waardeer. Die gitaar heeft alles wat ik nodig heb, hij had er makkelijk honderd euro meer voor kunnen vragen en nog meer als hij me af had willen zetten.

Ik ben hem zeer dankbaar dattie me die gitaar zo heeft verkocht =).

Neals
24 juli 2006, 00:53
Als je wist dat er wat aan mankeerde, maar hebt het niet vermeld (maar gezegd dat hij prima in orde was) dan aanbieden het te laten maken of terugnemen.

Als hij bij jou weten goed was of je hebt hem gewezen op (mogelijke) imperfecties... Pech voor hem.

Ik begrijp van je dat het tweede het geval was gelukkig.


Het was idd tweede geval, punt is wel dat er nu niks meer boven de 25 euro de deur uitgaat zonder dat het getest wordt, zelf test ik ook altijd.

Aan de ene kant zodat ik ook kan bevestigen of het allemaal wel in orde is.

Pleister
30 juli 2006, 23:25
Drie gitaren gekocht via marktplaats.
2 op laten sturen, kon ze wel vertrouwen dacht ik, 1 keer ging het om eentje van 120 euro, andere keer 180.
Een ben ik voor naar Purmerend geweest, 350 euro gitaartje. En ik vond de kerel wat vreemd, dus dan word het ophalen.
(toch karig als je in zeeland woont, 1 km van de Belgische grens)

armageddon
31 juli 2006, 09:34
Via Ebay heb ik eens een GT-8 verkocht aan een spanjaard. Het bieden was opgelopen tot 440 euro (tientje minder dan de aankoopprijs). Hij maakte het mooi over en ik verzond hem, incl. barcode. Het hele ding heeft Delft nooit verlaten en is gejat door een medewerker. Ik had hem onherkenbaar ingepakt, maar helaas.....
7 maanden aan bellen, dreigen en schelden bij die arrogante hufters van de TPG en ik kreeg het vergoed.....en dus die jongen ook, maar oh oh, wat zat ie in de rats en ik vond het zo lullig voor hem. Maar ik ga niet zomaar het geld weer teruggeven, want voor hetzelfde geld krijgt ie opeens die GT-8 wel en kan ik naar mijn centen fluiten, dus helaas voor hem 7 maanden wachten. Nou, ik zou in zijn positie ook helemaal gestoord geworden zijn.

Pleister
31 juli 2006, 18:07
Nare zaak. Hebben ze de dader te grazen gekregen?

armageddon
31 juli 2006, 20:59
Aangezien TPG het onderzoek deed ga ik ervan uit dat dat niet gelukt is. Echt....ik heb bijna een vrouw aan het huilen gekregen aan de telefoon omdat ik na 10x bellen, en aan heb moeten horen dat ik zou worden teruggebeld, wat dus niet gebeurde, van haar te horen kreeg dat ik inderdaad 'al eens' eerder gebeld had volgens het systeem. Toen heb ik meteen gezegd dat ik verwacht dat ik binnen 1,5 uur teruggebeld wordt. Toen zei zij letterlijk "Meneer, u heeft niks te eisen". Vervolgens vroeg ik heel snel en dringend om haar naam en ze was overdonderd en gaf die :D Toen zag ze in dat ze een fout gemaakt had en toen hing ik op. Binnen 5 minuten (!!!!) kreeg ik de manager aan de lijn en die regelde vervolgens alles en toen was het binnen een week geregeld (geldteruggave). Vervolgens werd ik weer door die vrouw gebeld en ze bood haar verontschuldigingen aan en dat ze het wel leuk werk vond maar zich liet gaan etc etc en of ik geen stappen wou ondernemen....ik ben natuurlijk de kwaadste niet en zij kan er natuurlijk ook niks aan doen dus gewoon gezegd dat ze het goed gedaan heeft door meteen de manager te waarschuwen :) Maar echt.....de tpg:
- 4 weken duurt het voordat je uberhaubt een verzoek tot opsporing in mag dienen
- dan duurt het 8 weken voordat je daar bevestiging van krijgt en bellen ze je op of je het pakketje niet weer thuis hebt of dat het al aangekomen is bij de geadresseerde (are you kidding me?)
- 3 maanden radiostilte omdat ze per post(!!!) corresponderen met de postkantoren in Spanje.
- 4 weken na dat onderzoek krijg je te horen dat er niks gevonden is en dat je een schadevergoedingsformulier krijgt
- blijkbaar is dat niet gelukt en sturen ze een nieuwe, dat duurt gelukkig maar 2 weken
- vervolgens de verkeerde gekregen, weer nieuwe, 2 weken later
- originele bon toegevoegd van feedback, teruggestuurd
- 4 weken niks
- bellen, blijkt dat ze niks ontvangen hebben, ze sturen een nieuwe
- 2 weken later en een nieuwe bon aanvragen bij feedback weer opgestuurd
- nu wel aangekomen en het komt goed
- 4 weken later niks
- toen het bovenstaande gesprek en toen was het eindelijk opgelost en stond het binnen een paar dagen op mijn rekening. Het was echter wel van een rekening die niet van TPG was. Dus ik denk dat die manager gewoon zelf even heeft voorgeschoten.

Rob90
4 augustus 2006, 16:48
Via Ebay heb ik eens een GT-8 verkocht aan een spanjaard. Het bieden was opgelopen tot 440 euro (tientje minder dan de aankoopprijs). Hij maakte het mooi over en ik verzond hem, incl. barcode. Het hele ding heeft Delft nooit verlaten en is gejat door een medewerker. Ik had hem onherkenbaar ingepakt, maar helaas.....
7 maanden aan bellen, dreigen en schelden bij die arrogante hufters van de TPG en ik kreeg het vergoed.....en dus die jongen ook, maar oh oh, wat zat ie in de rats en ik vond het zo lullig voor hem. Maar ik ga niet zomaar het geld weer teruggeven, want voor hetzelfde geld krijgt ie opeens die GT-8 wel en kan ik naar mijn centen fluiten, dus helaas voor hem 7 maanden wachten. Nou, ik zou in zijn positie ook helemaal gestoord geworden zijn.

nouw lekker is dat zeg :o voor dat soort dingen ben ik af en toe ook nog wel bang voor, dat datgene dat ik over internet heb ge/ verkocht word gestolen door zon medewerker :mad:

glacius
4 augustus 2006, 17:51
heb eens lang moeten wachten op mijn geld nadat ik een seymour duncan had verkocht

na lange tijd kwam de tpg met het verhaal :

sorry dat het zo lang duurde, maar we hebben een brandje gehad in een van onze bussen.

waarna ik dus een half afgefikt pakje terug kreeg met een half gesmolten SD ..

die klant zijn geld terug gestort... en heb ik een half jaar moeten wachten tot ik van de tpg het geld (jaja nieuw waarde) terug kreeg ...

toch lullig dat soort dingen ..

BLOK182
4 augustus 2006, 18:13
Ik doe kopen via marktplaats alleen face to face. Versturen heb ik het niet zo op. Wel een paar keer wat opgestuurd, maar dan was dat van tevoren betaald. Is iets te ver om te reizen, tja, dan zoek ik het wel dichterbij. Voor zaken als gitaren reis ik best wat af, maar ach, je hebt het dan ook over veel geld.

glacius
4 augustus 2006, 18:17
inderdaad, gitaren moet je ook altijd even voelen enzo,

je koopt niet een gitaar omdat hij er op marktplaats mooi uitziet ..

ja die mensen bestaan die zon ding laten opsturen dan ..

Joey Handsome
4 augustus 2006, 22:16
Ben ik het helemaal mee eens. Maar voor een pedaaltje vind ik het soms toch een ander verhaal. Zo heb ik laatst een leuke compressor gekocht van een kerel in Utrecht. Eerst gebeld en hij klonk betrouwbaar. Toen geld overgemaakt en pedaal ontvangen. Werkt prima, geen problemen mee gehad.

almarvk
7 augustus 2006, 14:50
Pedaaltjes doe ik ook niet moeilijk over. Gewoon wat vertrouwen uitspreken, gegevens uitwisselen enzo. Heb ik nooit problemen mee gehad.

interessander
7 augustus 2006, 16:09
Ik heb ook minstens 15 pedalen over en weer gekocht en verkocht via marktplaats en 2ehands.nl door gewoon geld over te maken. Ook diverse ruildeals, geen probleem.

kwante
8 augustus 2006, 11:34
Heb alleen maar goede ervaring met 2dehands.be, ik ga ook alles zelf ophalen en uittesten voor ik het koop, ook al is dat 250km verder.
Je weet teminste wat je koopt en kan een eventueel gebrek al opmerken.

imlikeajungle
14 augustus 2006, 00:50
Ik ben jaren lang nooit genaaid geweest en nu meerdere keren op een goeie maand:

- slechte preamplampjes (klinken goed maar niet betrouwbaar, zogezegd getest in een amp): 60 euro
- delaypedaaltje waarvan de switch rot is: 70 euro
- mic die niet werkt: 70 euro

Is al 200...

Rude Perception
14 augustus 2006, 00:51
Ik ben jaren lang nooit genaaid geweest en nu meerdere keren op een goeie maand:

- slechte preamplampjes (klinken goed maar niet betrouwbaar, zogezegd getest in een amp): 60 euro
- delaypedaaltje waarvan de switch rot is: 70 euro
- mic die niet werkt: 70 euro

Is al 200...

en, heb je nog contact opgenomen met de verkoper?

hendrix2
14 augustus 2006, 22:51
Ik ben jaren lang nooit genaaid geweest en nu meerdere keren op een goeie maand:

- slechte preamplampjes (klinken goed maar niet betrouwbaar, zogezegd getest in een amp): 60 euro
- delaypedaaltje waarvan de switch rot is: 70 euro
- mic die niet werkt: 70 euro

Is al 200...
testen...altijd testen...

guhlenn
15 augustus 2006, 14:28
ook een kapotte mic gekocht. verkoper zij het zuur te vinden en me de reparatie te vergoeden. Heel lang verhaal over hoe fantatisch hij wel niet was. daarna nooit meer bereikt. overwogen om 'langs' te gaan, bleek het adres niet te bestaan (en da's knap als je onder rembours verzend). Uiteindelijk als kapot doorverkocht, schade viel mee.

duck304
15 augustus 2006, 15:24
Heb ooit eens een multi-effecten pendaal gekocht voor m'n gitaar. Ging langs en kon hem testen en geen enkel gedoe ermee. Heb ook al eens een versterker gekocht. Doet het nogsteeds en heb hem al ruim 5 maanden...... zoals al eerder is gezegt... niet onder rembours iets kopen en de juiste vragen stellen...

Verder koop ik wel diverse dingen via marktplaats. 1 keer was ik bijna genaait en dat was met kopen van een TV-serie. man bleek kopieen door te verkopen. Ben toen boos op hem geweest en gekeken of ik justitiele stappen kon ondernemen, maar toch maar niet gedaan. Gelukkig kwam ik er op tijd achter. Een vriend van me, is wel op deze manier genaait. Stelde niet de juiste vragen en kreeg dus kopieen.... waren wel goeie kopieen maar toch. hij had verwacht orginele dvd's te krijgen....

Afijn... gewoon voorzichtig zijn en de juiste vragen stellen en dan kom je een heel eind. Als je apparatuur koopt. ALTIJD TESTEN!!!!... al ben je ruim 1 uur bezig.... gewoon testen.

stumpy
18 augustus 2006, 16:59
Afijn... gewoon voorzichtig zijn en de juiste vragen stellen en dan kom je een heel eind. Als je apparatuur koopt. ALTIJD TESTEN!!!!... al ben je ruim 1 uur bezig.... gewoon testen.

Men heeft het hier vaak over de juiste vragen stellen, welke vragen zijn dan belangrijk?

Danny Drug
13 september 2006, 08:24
hopelijk komt vandaag mijn Line 6 POD 2.0 binnen..

ik heb al heel vaak wat gekocht over marktplaats.. gelukkig nog nooit iets fout meegemaakt

Plaag
24 september 2006, 00:34
Ik heb diverse dingen gekocht via marktplaats. 1 keer is het fout gegaan, wat voorkomen had kunnen worden.

Ik had een masterkeyboard gekocht en deze op afhaallocatie niet getest. Omdat het nette e-mails waren en de verkoper zelf ook niet in de slappe was zat, ben ik van goed vertrouwen uitgegaan. Eenmaal thuisgekomen bleek 1 toets niet te werken en aangezien ik het 100% werkend willen hebben, heb ik het moeten laten repareren. Gelukkig was de vorige eigenaar een nette man en heeft ie 50% van de kosten betaald nadat ik een kopie van de reparatiebon had gestuurd.

Mijn les wel geleerd: Alle knopjes testen voordat je apparatuur koopt!

Plaag

jelledevos
15 oktober 2006, 12:48
echt al heel veel verkocht en gekocht via marktplaats. nooit echt problemen gehad. zelfs al veel uit buitenland laten komen. amerika , italie. ongelofelijk veel uit duitsland.

grote dingen en gitaren altijd zelf testen ;)

fullorder
16 oktober 2006, 14:26
Ik ben nooit echt afgezet. Heb wel ooits eens veel te veel betaald voor een oude buizenamp. Dat was vooral m'n eigen schuld, ik was toen helemaal nieuw op de oude-buizenamp-markt en te snel onder de indruk van al dat vintage geweld. Echter de verkoper heeft wel dondersgoed geweten dat hij me een schandalige prijs heeft laten betalen, grrr...

interessander
16 oktober 2006, 18:31
Ik merk dat je bij andere groepen dan muziekinstrumenten direct een hele andere doelgroep bereikt. Je krijgt mailtjes die heel kortaf zijn, er staat enkel: "ik bied 20 euro" en ik heb nu al 3 keer een koper gehad voor een hoesje van een gsm en 3 keer compleet geen reactie meer, mijn printer hetzelfde verhaal, veel bellers en onzinboden maar nog niet verkocht. Dan prefereer ik toch de muziekinstrumenten, daar is nog nooit iets mis mee gegaan en het contact met aspirant kopers is vaak was normaler en vriendelijker.

no 1 hops
17 oktober 2006, 10:08
soms ben je gewooon te goed van vertrouwen.
had dat laatst met een gitaar die ik op internet had staan.
die gast mailde of ik hem op kon sturen.
mijn antwoord dat dat waarschijnlijk wel kon mits ik de neck van de body mocht schroeven.(strat dus geen probleem)
vond hij dus ook, dus wat hem betreft verkocht en hij zou het weekend weg en daarna het geld overmaken.
dus ik onnozel ga een doos zoeken, schreof de gitaar uitelkaar,pak dat ding goed in en hoor niks meer.
vind op internet zijn telefoonnr en bel.
zat dus net op school , hij zou mailen.
uiteindelijk bleek hij zijn geld in de schoolboeken te hebben gestopt en kon mij eerst niet betalen.

en dan denk ik bij mijzelf.
als je op een rommelmarkt bied op een ding en de verkoper zegt oke.
dan is er een wettelijke koopovereenkomst.
het zou marktplaats en consorten ten goede komen dat men dit ook
invoerde aldaar.
je bied, je bod is dan 3 dagen geldig en verplicht beide partijen tot afhandeling waarbij adresgegevens bekend zijn.
al is het geen ebay, je houd iedergeval een hoop gedonder buiten de deur

fullorder
18 oktober 2006, 17:12
Ik krijg net deze reactie op een marktplaats-advertentie van mij:

"Hello dear seller i want to buy your speakkers for my lovely pastor in saint paul aglican church nigeria and to be send to him so kindly give me the last price"

:???:

patricia
18 oktober 2006, 17:17
daar trap jij toch niet in he?

fullorder
18 oktober 2006, 17:27
daar trap jij toch niet in he?

ik was het niet van plan ;)

maar ik ben eigenlijk benieuwd of meer mensen deze ervaring hebben gehad. Voor mij is het nieuw terwijl ik toch al heel wat verhandeld heb op marktplaats.

no 1 hops
18 oktober 2006, 20:11
ik was het niet van plan ;)

maar ik ben eigenlijk benieuwd of meer mensen deze ervaring hebben gehad. Voor mij is het nieuw terwijl ik toch al heel wat verhandeld heb op marktplaats.deze beloven je soms meer geld dan je vraagt, hopen dat je na betaling op stuurt en daarna trekken ze hun betaling terug terwijl jouw apparaat daar al is.
niet op reageren alleen melden bij marktplaats zodat ze deze gast kunnen blokken
(tenminste ik meende dat ze dit konden)

fullorder
19 oktober 2006, 16:10
deze beloven je soms meer geld dan je vraagt, hopen dat je na betaling op stuurt en daarna trekken ze hun betaling terug terwijl jouw apparaat daar al is.
niet op reageren alleen melden bij marktplaats zodat ze deze gast kunnen blokken
(tenminste ik meende dat ze dit konden)

Dat vermoedde ik al. Heb vroeger vaak genoeg mailtjes gehad (meestal uit nigeria) met beloftes van gouden bergen, het enige dat je hoeft te doen is eenmalig 50 euro storten ;)

ik heb 1 keer voor de gein gereageerd op zo'n mail met:
"bring me the moneeey!"
gek genoeg nooit meer een reactie op gehad :confused:

Het is echter nieuw voor me dat zo'n oplichter reageert op een advertentie van me. Ik hoop niet dat de nieuwe trend gaat worden...

Don Capo
19 oktober 2006, 17:17
Gaaf bandje dat Hasselhoff. Mucho respecto, leipe muziek man. Ben jij de gitarist daar?

Succes met de popronde, maar geloof dat jullie er zonder ook wel zwaar gaan komen

Dirk_Hendrik
20 oktober 2006, 16:57
Gaaf bandje dat Hasselhoff. Mucho respecto, leipe muziek man. Ben jij de gitarist daar?

Succes met de popronde, maar geloof dat jullie er zonder ook wel zwaar gaan komen


Inderdaad!
Erg luisterwaardig en lekker lang!

Rikkety
22 oktober 2006, 15:25
en dan denk ik bij mijzelf.
als je op een rommelmarkt bied op een ding en de verkoper zegt oke.
dan is er een wettelijke koopovereenkomst.
het zou marktplaats en consorten ten goede komen dat men dit ook
invoerde aldaar.

Dat is al zo. Het probleem is alleen dat het vaak over een mondelinge overeenkomst gaat en je dus niks bewijzen als de tegenpartij er onderuit wil, hoewel de overeenkomst rechtsgeldig is.

Ik heb zelf een aantal dingen gekocht via marktplaats, waaronder mijn Jackson dk2. Ik heb em toen op laten sturen, gegevens uitgewisseld (telefoonnummers (liefst vast), adres, eerdere kopers etc) even kijken of het klopt allemaal. Verzekerd op laten sturen, dan krijg je zo'n track & trace nummer ofzoiets en dan kun je precies bijhouden waar je pakketje is gebleven. Ging allemaal prima. Binnen 3 dagen was ie binnen.

Ook een keer een PC monitor gekocht voor 30 Euro, die kapot bleek te zijn. Ik had em kunnen testen, maar was te goed van vertrouwen. Ik zie het als een les van 30 E : óf je spullen testen, óf duidelijk afspraken maken over terugsturen als je ontevreden bent.

fullorder
29 oktober 2006, 04:35
Gaaf bandje dat Hasselhoff. Mucho respecto, leipe muziek man. Ben jij de gitarist daar?

Succes met de popronde, maar geloof dat jullie er zonder ook wel zwaar gaan komen

Bedankt man! Ben een van de twee gitaristen in Hasselhoff. Net terug uit Berlijn waar we gespeeld hebben en de popronde gigs bevallen ons ook primula. Het betekent wel heel veel improviseren, zelf PA regelen, opbouwen midden in overvolle kroegen, weinig gage. Echter speel je wel lekker buiten de regio en staat er altijd een enthousiast publiek op de een of andere manier. Ik kan de popronde van harte aanraden in ieder geval :satisfie:

<_-Tijs-_>
29 oktober 2006, 11:06
Ik zag ooit eens een engl fireball staan.
Volgens mij had die gozer er zelf niet zo veel verstand van, eerste hands kost die namelijk rond de 900,- euri's en hij vroeg er 1500 euro voor!!!!!
ik heb me kapot gelachen!

drap
29 oktober 2006, 14:05
als je op een rommelmarkt bied op een ding en de verkoper zegt oke dan is er een wettelijke koopovereenkomst.

En toch is dit niet zo. Een bod is absoluut nog geen overeenkomst, ook niet als de verkoper akkoord gaat met je bod. Pas als je na het ja-woord van de verkoper ook definitief akkoord gaat, dan pas is er een wettelijke overeenkomst. Eerder niet.

no 1 hops
29 oktober 2006, 15:30
En toch is dit niet zo. Een bod is absoluut nog geen overeenkomst, ook niet als de verkoper akkoord gaat met je bod. Pas als je na het ja-woord van de verkoper ook definitief akkoord gaat, dan pas is er een wettelijke overeenkomst. Eerder niet.ik bedoelde ook niet dat een bod rechtsgeldig is, maar na het jawoord van de verkopende partij.
want met je bod geef je al aan het te willen hebben voor die prijs die je noemt.

drap
29 oktober 2006, 15:38
ik bedoelde ook niet dat een bod rechtsgeldig is, maar na het jawoord van de verkopende partij.
want met je bod geef je al aan het te willen hebben voor die prijs die je noemt.

En dan nog moet je daarna ook overeenkomen om het wettelijk vast te maken. Consumentenrecht. Je geeft met een bod namelijk alleen maar aan wat je voor het produkt over ZOU hebben en de verkoper geeft ook alleen maar aan dat ie het produkt voor het door jou geboden bedrag ZOU willen verkopen. Snappie? :)

DeadStar
29 oktober 2006, 22:05
Misschien na deze wel
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=82171

sickpunk
12 november 2006, 18:52
deze beloven je soms meer geld dan je vraagt, hopen dat je na betaling op stuurt en daarna trekken ze hun betaling terug terwijl jouw apparaat daar al is.
niet op reageren alleen melden bij marktplaats zodat ze deze gast kunnen blokken
(tenminste ik meende dat ze dit konden)

uhm je kan geen geld terug halen wat je zelf hebt overgemaakt... dat kan alleen bij een machtiging of incasso...

en ik ben gvd 3 weken geleden voor het eerst in +-5 jaar genaait... mijn bass geruild tegen een andere maar in een donker oefenhok, zag er perfect uit... kom ik thuis, is de inbus van d ehalspen compleet vernaggelt, ahls van de body gehaald is de hiel van de hals compleet gaar... hmmm beetje jammer uiteraard wist diegene van niets, en hoor ik nu ook niets meer...(nadat ik om compensatie had gevraagt)

BamBuFan1
12 november 2006, 21:22
Bedankt man! Ben een van de twee gitaristen in Hasselhoff. Net terug uit Berlijn waar we gespeeld hebben en de popronde gigs bevallen ons ook primula.

Tja, Hasselhoff heeft het in Duitsland altijd goed gedaan... ;)

BamBuFan1
12 november 2006, 21:33
En dan nog moet je daarna ook overeenkomen om het wettelijk vast te maken. Consumentenrecht. Je geeft met een bod namelijk alleen maar aan wat je voor het produkt over ZOU hebben en de verkoper geeft ook alleen maar aan dat ie het produkt voor het door jou geboden bedrag ZOU willen verkopen. Snappie? :)

Hangt er helemaal vanaf wat in casu de gewoonte is. (Consumentenrecht of -koop slaat trouwens op de overeenkomst tussen een professioneel verkoper en een 'burger'.)

Dat je met "Ik geef je €250.000 -Ok" niet direct een geldige (ver)koopovereenkomst mbt een huis of auto hebt is op zich logisch, vanwege alle overige voorwaarden en vormvoorschriften en de hoogte van het bedrag.

Maar als je op een rommelmarkt zegt "Ik geef je €2 -Ok" dan is er wel degelijke een geldige (ver)koopovereenkomst tot stand gekomen: van beide kanten is de wil en verklaring die vereist is voor de rechtshandeling (3:33BW) (ik wil het produkt en ik verklaar dat ik je daar €2 voor geef en Ok, ik aanvaard je bod en lever je het produkt) en tevens aanbod en aanvaarding van de wederkerige overeenkomst (6:217 BW). Daarnaast is deze overeenkomst vormvrij en kan dus ook mondeling worden overeengekomen.

Of de tegenpartij dan ook daadwerkelijk tot levering overgaat is een ander punt, maar als hij dat niet doet zou je in zo'n geval zelfs naar de rechter kunnen stappen.

drap
12 november 2006, 23:03
Het ging ook niet om degene die het bod aanvaart, maar om de bieder. Een bod doen is nog geen wettelijke koopovereenkomst, ook niet als de verkoper akkoord gaat met je bod. Als je dan akkoord gaat, ja, dan is het natuurlijk een wettig akkoord.

Op Marktplaats zeg je trouwens toch niet "Ik geef je etc." Je doet gewoon een hoger bod, dat kan zelfs anoniem. Alleen al omdat het anoniem kan is het nooit een wettelijke overeenkomst natuurlijk.

BamBuFan1
12 november 2006, 23:17
Het ging ook niet om degene die het bod aanvaart, maar om de bieder. Een bod doen is nog geen wettelijke koopovereenkomst, ook niet als de verkoper akkoord gaat met je bod. Als je dan akkoord gaat, ja, dan is het natuurlijk een wettig akkoord.

Op Marktplaats zeg je trouwens toch niet "Ik geef je etc." Je doet gewoon een hoger bod, dat kan zelfs anoniem. Alleen al omdat het anoniem kan is het nooit een wettelijke overeenkomst natuurlijk.

Akkoord, Ik dacht dat je het nog over de rommelmarkt ipv marktplaats had. Maar er zijn dus wel degelijk situaties waarin "Ik geef je er X voor" gevolgd door "Ok" voldoende is voor een overeenkomst (maar niet op mp inderdaad), voordat iedereen gaat denken dat je in bijna ieder geval nog onder een gedaan bod of aanvaarding uitkomt. Het hangt voor een deel van de situatie en de gewoonte af.

Er is in principe geen eis tot aanbod, aanvaarding en dan nog eens aanvaarding van de aanvaarding, anders zou je wel bezig kunnen blijven...
Tenzij het om een vrijblijvend bod gaat (wat op mp inderdaad het geval zal zijn).

no 1 hops
13 november 2006, 17:03
uhm je kan geen geld terug halen wat je zelf hebt overgemaakt... dat kan alleen bij een machtiging of incasso...

ze betalen via een of andere creditcard en dan kan het blijkbaar wel, want ze vroegen om dat soort gegevens

sickpunk
13 november 2006, 17:09
geloof er weinig van, je kan geen geld terug halen waar jezelf voor getekend hebt of waar jezelf toestemming voor hebt gegeven... dat zou wel heel makkelijk weze niet? denk dat een hoop mensen constant geld terug gaan halen, wat denk je dat dit kost voor een bank? daar werkt een bank echt niet aan mee en het is natuurlijk erg fraude gevoelig... dit kan alleen bij een foutieve of onterechte incasso of machtiging... en hier moet je met aardig wat bewijs aankomen en de tegen partij ook.

Thundermane
23 november 2006, 18:15
heb destijds 200 euro betaald voor iets wat nu ong 80 euro waard is... het enige voordeel was dat er geen slechte snaren op zaten....
was een Squier Bullet setje.... :dontgeti:
mja... boeiend ik heb niks te klagen :p heb nu toch goeie gear:
Ibanez RG7321, boss GT8, oh en nouja me amp is niet echt indrukwekkend...

fred dons
24 november 2006, 09:09
bij een creditcard betaling kun je inderdaad je geld terug halen echter je zult wel moeten aantonen bij de creditcardmaatschappij dat dit terecht is en het is ook niet zo dat je direct de beschikking over dit geld krijgt het wordt geblokkeerd.

Iceman
26 november 2006, 16:41
Ontzettend vaak zonder problemen via gitaarmarkt spullen ge- en verkocht. Vaak persoonlijk bij iemand langs en iemand op visite, en ook spullen via TGP opgestuurd.

Maar.............................................. ........................

Ongeveer een jaar geleden zocht ik een Gibson 498/burstbucker, tegelijk zocht een belg een EMG81 (die ik nog wel had liggen).
Contact opgenomen, ruildeal gemaakt. Verder de enigste afspraak gemaakt dat we de elementen de volgende dag zouden opsturen. Dus ik netjes de volgende dag met pakketje naar het postkantoor.

Wachten........wachten..............wachten.

Ik contact opgenomen met de belg. Had de EMG nog niet ontvangen maar wilde ook eerst bekijken of de 81 zou klinken in zijn telecaster(??!!) Ik gemaild dat dat niet de afspraak was...geen reactie.
Na 2 weken niet gehoord of ontvangen te hebben weer gemaild. Hij zou geen EMG ontvangen hebben en dacht dat ik niets opgestuurd had.

Aangezien hij zich al niet aan de eerder gemaakte afspraken hield heb ik wel erg het idee dat ik ben bedonderd. Maar bewijzen of de postbode de EMG welheeft afgeleverd heb je niet, dussssssssssss.................

Dus tegenwoordig maak ik niet dezelfde fout, maar stuur ik alles AANGETEKEND op!!

Iceman
26 november 2006, 16:56
Nu we toch bezig zijn................ nog een mooi verhaal.

Een jaar of 8 geleden was ik voor het eerst bij Kees Dee in Amersfoort. Prachtige spullen, weer wat anders dan de gebruikelijke Fender/Epi/Marshall spul.

Anyway, zag ik een mooie Mesa 4x12, met zo'n dikke metalen gril. Half Celestions, half EV's. Meenemen dus. Thuisgekomen de boel schoongemaakt en natuurlijk even binnen kijken....................

Huh, geen EV's, alleen maar Celestions (Black Shadow).
Ik bellen met Kees Dee, kon 'em weer inleveren.
De volgende dag terug. Daar de cabinet opengeschroeft, kreeg ik te horen dat de solderingen van de speakers wel erg nieuw leken!! En degene die de Mesa ingeruild had vertrouwde hij zeker! Oftewel dacht Kees Dee dat ik de EV's had omgewisseld voor Celestions! Mijn geld teruggekregen maar ik ben nooit meer terug gekomen.

Aan de ene kant snap ik best dat Kees dit dacht, maar uit schaamte/boosheid ben ik nooit weer terug gegaan.

The Mess
26 november 2006, 23:17
Zeker mooie boel, en groot gelijk heb je :|

huskey
11 december 2006, 21:05
Dat vermoedde ik al. Heb vroeger vaak genoeg mailtjes gehad (meestal uit nigeria) met beloftes van gouden bergen, het enige dat je hoeft te doen is eenmalig 50 euro storten ;)

ik heb 1 keer voor de gein gereageerd op zo'n mail met:
"bring me the moneeey!"
gek genoeg nooit meer een reactie op gehad :confused:

Het is echter nieuw voor me dat zo'n oplichter reageert op een advertentie van me. Ik hoop niet dat de nieuwe trend gaat worden...

Leuk verhaal: iemand is hier serieus op ingegaan en heeft dit allemaal online gezet, Klik (http://www.419eater.com/html/joe_eboh.htm). Neem hier wel ff de tijd voor

interessander
11 december 2006, 22:00
Ik had laatst een pearl overdrive en thriller pedaal voor 25 euro samen gescoord, gewoon de aanbieder opgebeld en hij zou me een mailtje sturen. De advertentie werd verwijderd en hij heeft me nooit gemaild, geld had ik dus ook niet overgemaakt. Iemand hier toevallig een pearl overdrive en thriller gekocht de laatste tijd?

Don Capo
14 december 2006, 11:45
Leuk verhaal: iemand is hier serieus op ingegaan en heeft dit allemaal online gezet, Klik (http://www.419eater.com/html/joe_eboh.htm). Neem hier wel ff de tijd voor


GEWELDIG!!!! Ik heb me bescheurd. Het is inderdaad een hele kluif maar wat een verhaal zeg!

hendrix2
15 december 2006, 00:38
GEWELDIG!!!! Ik heb me bescheurd. Het is inderdaad een hele kluif maar wat een verhaal zeg!
inderdaad, ik zit nu halverwege het verhaal en amuseer me er kostelijk mee!
edit: damn, die fotoos zijn wel héél slecht getruceerd... dat die nigeriaan daar intrapt :o

edit2: fieuw, 1 uur en 30 minuten lezen later ben ik er door...
Leuk verhaal!

sickpunk
12 januari 2007, 12:31
afgelopen week nog afgezet door Sieb Elverdink uit buitenpost... verkocht een bass hals in perfecte staat, mooi recht, hals pen die perfect werkt enz enz... bij aankomst bleek dat ding een onderdeel van een achtbaan en de halspen bleek totaal niet te werken... net mailtje terug gestuurd... uiteraard weet meneer van niets en kan er niets mee doen...

Jay75
12 januari 2007, 17:43
Ik heb heel toevallig ook een bas van hem gekocht, ( SG bas kopie uit de 70's)was een beetje raar in z'n emails maar ik heb de bas goed verpakt ontvangen en erg snel ook. Gelukkig

Zo'n naam en dorp vergeet je niet snel namelijk. Ik had 175 euro overgemaakt en was natuurlijk wel een beetje benauwd of het aan zou komen, maar geen problemen.

Lastig dit soort dingen.

Hector_Tsolodimos
13 januari 2007, 11:47
ik heb eigenlijk ook alleen maar goede ervaringen met tweedehandse spullen kopen
alleen voel ik me een beetje erg genaaid over mijn Fender USA Standard Stratocaster uit 2005
ik kocht em ergens in Belgie, voor 700 euro
de halspen bleek achteraf niet 100% meer in order te zijn.. *oops*

sickpunk
13 januari 2007, 20:08
ja belgen zijn goed met naaien.... een belg had mij ook genaaid... bassen geruild, bleek dat degene die ik kreeg een gare halspen te hebben... beter nog, de bovenkant van de halspen was er gewoon niet...(maar dat zie je niet in een donkere oefenruimte...helaas)

koennie
26 januari 2007, 12:26
sinds ik OV heb haal ik alles op wat ik wil hebben, gewoon lekker t treintje pakken en persoonlijk eerlijk oversteken. dat is t veiligst.
Laatst wel een setje tuners via de post gekregen en bij aankomst waren die dingen vet beschadigd en t kwam ook veel te laat aan. was een beetje duur voor wat ik kreeg, maar verder nooit problemen gehad.

Flint Stone
26 januari 2007, 23:41
Als ik een advertentie niet vertrouw reageer ik er niet eens op; laat daarbij mijn vooroordelen de vrije loop (verdacht zijn: geen foto of aanbiedingen uit belgie, adfetensies met kwaasie feel taalvoute, prijzen die veel te laag zijn). Ik spreek altijd telefonisch af dat ik de spullen zelf kom proberen en halen en betaal nooit vooruit.
Een paar weken geleden had iemand een Gibson Challenger te koop of te ruil. Reactie gestuurd met verzoek om mij te bellen. Contact bleef in eerste instantie maar via email lopen, gevraagde extra fotoos kwamen niet door en toen bleek de gitaar uiteindelijk appeltjesgroen geverfd, bucklewear aan de achterkant en herkomst pu’s onbekend. Ja dan zegt mijn voorgevoel dat er iets niet klopt en dan haak ik af. Ten onrechte ? Jammer dan.

Davidian
27 januari 2007, 00:27
Heeft er iemand ook een hekel aan om je eigen adres te vertellen....

Vind dat maar niks eigenlijk. Vooral als de gene aan de andere kant ook al geheimzinnig doet haha.

MitchelldM
25 mei 2007, 18:02
Met die ene keer dat ik een Bladblazer kocht daar (om voor een schoolproject(Bvo) een hoovercraft te maken) Na veel emailen vond die man het ook leuk als ik een foto stuurde van de hoovercraft zelf en dan mocht ik em gratis hebben :rockon:

spirit
1 juli 2007, 17:10
Iemand ervaring met ene t uit Arnhem, of betreft het hier iemand van het forum?
Hij bied vaak gitaren of onderdelen hiervan aan, maar het lijkt wel of z'n adv. vaker veranderen dan het weer (en dan gaat het vaak om dezelfde adv. die hij dan veranderd of er weer opnieuw opzet). Dat weerhoud mij er dan weer van om iets te kopen.

BamBuFan1
1 juli 2007, 21:59
Iemand ervaring met ene t uit Arnhem, of betreft het hier iemand van het forum?
Hij bied vaak gitaren of onderdelen hiervan aan, maar het lijkt wel of z'n adv. vaker veranderen dan het weer (en dan gaat het vaak om dezelfde adv. die hij dan veranderd of er weer opnieuw opzet). Dat weerhoud mij er dan weer van om iets te kopen.

Ja. Is een handelaar die er een sport van maakt om mooie oude Japanners te slopen en daar frankensteins van te maken. Hij gebruikt ook andere letters als naam (vaak p) maar altijd uit Arnhem en het gaat altijd om gitaren/onderdelen 'helaas' zonder logo of met fender-logo die hij het liefst wil ruilen tegen vintage Japanse gitaren of Fender. En hij heeft een schuurmachine. Hij heeft de Japanse Strat van een maat van me uit elkaar gesloopt en in de meest verschillende configuraties aangeboden. De ene keer de body met andere hals en een tortoise slagplaat, een paar dagen later met witte slagplaat met een humbucker erbij. Vervolgens met originele hals, maar zonder hardware... enz enz. Ik vermoed dat meneer bij Ikea werkt.

Hij adverteert vaak met 'ooit vakkundig van Fender-logo voorzien', waarmee hij bedoelt "ik heb de gitaar gisteren gekocht en meteen van Fender-logo voorzien en nu op mp gegooid".

Ik heb één keer een setje elementen aan hem verkocht, toen ik zijn 'hobby' nog niet kende. Nu doe ik geen zaken meer met hem, want als ik iets zonde vind is het slopen van geweldige Japanse gitaren, ze vervolgens effe onder de bandschuurmachine houden en daarna met 'vakkundig aangebracht Fender-logo' te verkopen als 'relic'.....

spirit
1 juli 2007, 23:16
Dat dacht ik al, gisteren bood hij een vintage white Richwood aan in nieuw staat, vanmorgen stond weer de zelfde? gitaar te koop en was ie ineens zwaar gerelict en zat er haast geen lak meer op.

TimoSomers
2 juli 2007, 00:04
Mijn Ibanez K7 heb ik op Marktplaats gekocht.
Die gast had telefoonnummer gegeven, paar keer gebeld, adres gezegt, ik en mn pa zijn langs geweest, gitaar stond al klaar om uitgetest te worden.
Hij moest alleen opnieuw afgesteld worden, we hebben er uiteindelijk 750 euro voor moeten betalen, (Nieuw issie minstens 1800 euro) dus wel een lekkere goedverlopen deal:)

BamBuFan1
2 juli 2007, 02:03
Dat dacht ik al, gisteren bood hij een vintage white Richwood aan in nieuw staat, vanmorgen stond weer de zelfde? gitaar te koop en was ie ineens zwaar gerelict en zat er haast geen lak meer op.

Ah, de Aldi had dus de Topcraft bandschuurmachine weer in de aanbieding...

Kim Wilson
3 juli 2007, 16:56
Wat is een EP?

sickpunk
3 juli 2007, 17:19
een 7" LP.... een single dus....

kan ook zijn dta de verkoper per ongeluk gewoon de verkeerde heeft toegestuurd en dat het strax allemaal gewoon opgelost is...(heb ik ook wel is gehad) en tenzij dit ene hele zeldzame EP is, was ie vast niet duur...

sickpunk
3 juli 2007, 17:19
Dat dacht ik al, gisteren bood hij een vintage white Richwood aan in nieuw staat, vanmorgen stond weer de zelfde? gitaar te koop en was ie ineens zwaar gerelict en zat er haast geen lak meer op.

haha en dat ding kna je nu in losse onderdelen van em kopen....

sickpunk
3 juli 2007, 17:37
ja maar dat zeg ik ;) misschien heeft hij/zij wel gewoon de verkeerde aan je verkocht... je kna even kijken of dat datsuns EPtje ook op MP staat... en dna ff een mailtje afwachten, waarschijnlijk gewoon een misverstand... heb ik ookal vaker gehad "zeg krijg ik mijn LP nog"... "heb ik die dan nog niet naar je verstuurd".. "geen idee, maar ik heb niets"... "ow shit sorry man, naar verkeerde adres toegestuurd, zodra ik em weer heb stuur ik em naar jou door" (das niet zo erg... vervelender word et als het om een wat zeldzamere gaat en die ander hem niet meer wilt terug sturen naar de verkoper... gelukkig kreeg ik toen gewoon me geld netjes terug "sorry mijn fout, geld komt eraan")

BamBuFan1
3 juli 2007, 17:52
haha en dat ding kna je nu in losse onderdelen van em kopen....

Verd*md, die rekel heeft ook de elektrische schroevendraaier bij de Aldi gescoord.

Unicron
4 juli 2007, 01:41
Benieuwd wat er mogelijk is wanneer ze weer een bovenfrees aanbieden.

BamBuFan1
4 juli 2007, 02:10
Benieuwd wat er mogelijk is wanneer ze weer een bovenfrees aanbieden.

Het kan bijna niet erger zijn als toen hij de kettingzaag net had aangeschaft...
http://www.davehalverson.com/gtr4c.jpg

koennie
4 juli 2007, 02:23
wel dikke alu kramer neck op dat gedrocht!

BamBuFan1
4 juli 2007, 20:31
wel dikke alu kramer neck op dat gedrocht!

Neuh, die uitsparing in het midden komt ook van de kettingzaag...

jasper159
5 juli 2007, 12:12
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/102013170-te-koop-marshall-cabs-eind-60er-jaren-mint-con.html%3Fxref%3D1

Dit vind ik toch ook wel beetje vreemd.
Het zijn zogezegd echte 1969 woodstock speakers, gebruikt door Ten Years after. Waarom geen richtprijs, waarom geen meer foto's, waarom geen FATSOENLIJK tekstje, ik begrijp er echt bijna niets van.

Joey Handsome
5 juli 2007, 14:01
Lijkt wel op zo'n tekst die door een vertaalmachine heen gehaald is. Verder voor iets dat toch wel redelijk speciaal is een erg gare advertentie inderdaad.

cas121
5 juli 2007, 14:34
Maar bij die scams staat er nooit een mobiel nr.

Dude
5 juli 2007, 17:43
Ik heb dus een week geleden een Boss pedaaltje gekocht dat kapot blijkt te zijn, hapert vrij regelmatig. Geluid valt gewoon weg dan.

Helaas reageert de verkoper niet op mails, Heb hem meteen gemailed toen ik het pedaaltje uitgepakt had en probeerde, daarna nogmaals en nu nog een keer. Als die nu niet reageerd gooi ik zijn gegevens hier om te zien of er meer mensen negatieve ervaringen met hem hadden/hebben.

Vrij sneu, het gaat maar om 50 euro, maar vind dat je dan geen kapotte spullen moet verkopen, moedwillig of niet.

Dude
5 juli 2007, 17:44
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/102013170-te-koop-marshall-cabs-eind-60er-jaren-mint-con.html%3Fxref%3D1

Dit vind ik toch ook wel beetje vreemd.
Het zijn zogezegd echte 1969 woodstock speakers, gebruikt door Ten Years after. Waarom geen richtprijs, waarom geen meer foto's, waarom geen FATSOENLIJK tekstje, ik begrijp er echt bijna niets van.


Ik had dr vorige week naar gemailed, klinkt allemaal geloofwaardig hoor, certificaatje kan nagemaakt zijn maar alles valt te controleren aan de hand van serienummers ed... hij had alleen al dusdanig bod gehad dat het niet eens meer leuk was als amateur om zoiets proberen te kopen...

Dekkz0r
5 juli 2007, 18:02
Ik had dr vorige week naar gemailed, klinkt allemaal geloofwaardig hoor, certificaatje kan nagemaakt zijn maar alles valt te controleren aan de hand van serienummers ed... hij had alleen al dusdanig bod gehad dat het niet eens meer leuk was als amateur om zoiets proberen te kopen...

Iemand die zichzelf henny henderson noem vertrouw ik zowiezo niet, net szoiets als piet peters, kan je niet zereneus nemen

Benjamin Blue
5 juli 2007, 20:18
Hier is dus ook nog een andere topic over over di Woodstock Cabs...

volgens Antoon

Uit 1968 zijn ze in ieder geval niet gezien het checkerboard speakerdoek en de plastic handvaten. Eerder een eerste helft 70er jaren..

kunnen ze dus nog eens nep zijn ook (qua dat ze dan van Woodstock komen)

maja....net zoals wat Jasper zegt.....waarom geen meer info en dus een grotere advertentie... k bedoel..als het tog om zoiets gaat....

TimoSomers
5 juli 2007, 20:55
Iemand die zichzelf henny henderson noem vertrouw ik zowiezo niet, net szoiets als piet peters, kan je niet zereneus nemen

Heeft die gast voor de grap gedaan denkik, zn naam is ;

Bied op deze advertentie
E-mailadres: huughelmink@gmail.com

Hugo Helmink waarschijnlijk :)

En de rede van dat korte tekstje is waarschijnlijk omdatie egt iets van 30 aanbiedingen op marktplaats heeft, (Waaronder ong 15 gitaren boven de 2000 euro).

the sure thing
5 juli 2007, 23:32
He DUDE, ga je de naam nog prijsgeven?

-geert-
6 juli 2007, 19:09
dat certificaat van die advertentie dat geloof ik ook voor geen meter.. warom zou die er bijzetten dat ie em overal heeft gebruikt en speciaal op woodstock erbij ???

TimoSomers
7 juli 2007, 00:56
dat certificaat van die advertentie dat geloof ik ook voor geen meter.. warom zou die er bijzetten dat ie em overal heeft gebruikt en speciaal op woodstock erbij ???
Collectors item?

the sure thing
7 juli 2007, 22:02
TOEN was woodstock nog een van de vele concerten. LATER is dit concert legendarisch geworden. Je gaat niet DAN al zeggen dat ze op woodstock gebruikt zijn. Ik geloof er niets van.

Goose
8 juli 2007, 09:35
Als je goed leest is het vodje uit 1990. Toen was Woodstock al wel wat.... Het vodje is dus later erbij gemaakt. Om te checken gewoon een mail naar Marshall en kijken of zij idd dat vodje erbij hebben gegeven.

interessander
10 juli 2007, 22:02
Dit vind ik ook zo vervelend, een complete gitaar in delen aanbieden, ik dacht dat dat een typisch ebay geintje was: http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/103515483-ibanez-rg550-body.html?return=eJxNzEEKgzAQBdC7CLrTNLGgRKTYm6R2q IPJJCQjLZbevbGrbv68%2FxdjtNRv1KchadlLXdyifyYYFuagh Vh9AGqciSsHawynhqxw246w1kA1UuK4OSAGEomMif9L%2FUA2M V%2BwsHLENC9i7s59s7Czl5cdZXVPI%2FuynWTZXm2OqVP9QXX w%2FCNn7hgyXY6J8vOIc64%2BYe6qCqMqhs8XflZCuw%3D%3D&df=1&p=2&fta=eNpdk9mOwjAMRf8lD%2FNsO7srvgVVFDGVyiIKDBrEv0%2 FisJh5aeWj6%2BU6Sc%2BJb3P5mPNxWl76aTbdzB7YXKcFfg3z 4rRn7CbkSKmbiKMrvxP%2Fjodue%2BDdebs%2BjqtuP49MNdOx OfSbtelKXELLZhxKyZ6t5dvI0EmvFGzOgLnKsKDMBgEjIZB9pg qz6BwFrMw%2BGZEnF0Jl7qXzkH0W5jUjLz1Ca5s9QPAhVRTfMg ICkaU3wwwOKsuKpQwkI4OCMZH0RdQQQLogKRgwNWgV9C6JZVRe 0KUsntE%2FBk%2BF2uYZgxJacq2ksoNljV6g9lNMtnVrQ%2BBi 27cyBMl7qUmoIfgoUBmCCNjS7cc5WJmd%2Fh2ObI706aSITfl2 ZIlylDkpfnSPTakcQQhtnaQcgacGLXxCqWnxA6JsyWpHLrgC73 M5Izan%2FaEf5uW03m1O388riOVprM7H43LcDetrpY9O2%2F66 rFe%2F3PahqOqkxKb%2Fqa%2Bi5JhHfHnF9z93INid&fta_ind=14

En kijk dan bij alle advertenties van de aanbieder.

Joey Handsome
10 juli 2007, 22:13
Wat een rukker zeg. Best vermoeiend zo'n figuur.

Piekhaar
10 juli 2007, 22:39
Ik heb (nog) geen vervelende ervaringen met marktplaats en dergelijke. Maar ik ga dan ook altijd zelf langs om het op te halen zodat ik kan kijken of het iets is.

Itarildë
11 juli 2007, 13:24
ik heb een tweedehands versterker gekocht, bleek ie dus als ik hem aanzette en als ik hem in z'n overdrive zette een ontzettende pokkeherrie te maken...
een hele tijd geen elektrische gitaar meer gespeeld, en uiteindelijk erachter gekomen dat iemand uit de straat zelf versterkers bouwt... (hele grote dan voor op concerten enzo)
ik me versterker daar gebracht... was er dus iets kapot van de toonregeling...
voor 7 euro heeft ie het vervangen :)
maarja... versterker zelf kon ik voor 25 euro meenemen... dus ach..

Plantje
11 juli 2007, 13:55
Nee, ik ben niet afgezet.

Wel vraag ik me af of ik mezelf gisteren niet heb afgezet :satisfie:

Gisteren mijn Marshall TSL 100 voor € 700,- verkocht. Het ging allemaal bijzonder gemakkelijk! (Zo gemakkelijk dat ik me begon af te vragen of ik er niet te weinig voor gekregen heb.)
De top was al 7 jaar oud, maar ik heb er niet veel op gespeeld. Dat heb ik ook netjes gezegd.

Niks mis mee of is er iemand genaaid? :)

cas121
11 juli 2007, 15:29
Ik ben niet afgezet, wel misleid.. Zo'n gast had een jcm800 2210 te koop voor een hele leuke prijs. Amp was helemaal origineel volgens hem, perfecte staat, het standaard verhaal..

Het enige nadeel was dat ik er ruim 200 km (enkele reis) voor moest rijden, kom ik daar: blijkt het een omgebouwde combo, met gefiguurzaagd marshall logo... Wat een kutzooi, beetje mensen lokken met wat je niet hebt staan...

kidvic
2 april 2008, 00:34
Heb onlangs een Telecaster clone met een mooie mahonie body gekocht via marktplaats. Zowel in de advertentie als in een email vertelt de verkoper dat deze gitaar voorzien zou zijn van fender USA elementen. Ik kon hem ook zonder elementen kopen, dan was ie 60 euro goedkoper. Ik toch maar die 60 euro meer betaald.. Wat denk je? Gitaar komt keurig aan.. maar gewone goedkope elementen die nog nooit in de buurt van de USA geweest zijn. Heb hem net een berichtje gestuurd met het verzoek 60 euries terug te storten. Geef hem nog even de kans dit te regelen. Zoniet nagel ik hem aan de schandpaal daar hij nog veel meer advertenties op marktplaats heeft staan.

no 1 hops
2 april 2008, 10:08
Heb onlangs een Telecaster clone met een mooie mahonie body gekocht via marktplaats. Zowel in de advertentie als in een email vertelt de verkoper dat deze gitaar voorzien zou zijn van fender USA elementen. Ik kon hem ook zonder elementen kopen, dan was ie 60 euro goedkoper. Ik toch maar die 60 euro meer betaald.. Wat denk je? Gitaar komt keurig aan.. maar gewone goedkope elementen die nog nooit in de buurt van de USA geweest zijn. Heb hem net een berichtje gestuurd met het verzoek 60 euries terug te storten. Geef hem nog even de kans dit te regelen. Zoniet nagel ik hem aan de schandpaal daar hij nog veel meer advertenties op marktplaats heeft staan.
dat laatste zou ik toch voorzichtig mee zijn.
smaad is iets dat jouw meer als 60 euro kan kosten.
al hoop ik wel dat je er met zijn tweeën uit komt

kidvic
2 april 2008, 11:29
dat laatste zou ik toch voorzichtig mee zijn.
smaad is iets dat jouw meer als 60 euro kan kosten.
al hoop ik wel dat je er met zijn tweeën uit komt


De 60 euro kan ik missen, het is een principe kwestie. Ik heb hem nadrukkelijk gevraagd naar de afkomst van de elementen.

Smaad... het kan vast geen kwaad mijn persoonlijke ervaring met een bepaalde verkoper te ventileren.

kidvic
2 april 2008, 11:45
Zojuist een mailtje teruggekregen.. we zijn er uitgekomen!

belfrink
2 april 2008, 11:46
Zojuist een mailtje teruggekregen.. we zijn er uitgekomen!

Netjes opgelost :)

Wel jammer dat er toch steeds mensen blijven die op z`on manier proberen iemand af te zetten.

gitaarvrouwtje
2 april 2008, 11:54
yep ik ben al eens afgezet op marktplaats, ondanks het feit dat we meerdere malen telefonisch kontakt hadden, en ik de verkoper persoonlijk ontmoet had,
de verkoper deed een heleboel beloften over spullen die op dat moment niet aanwezig waren maar die hij zou nazenden, ook zou hij mij de nodige ondersteuning geven bij de opbouw van het e.e.a en er zou nog software volgen

toen de koop gesloten was, bleven de praatjes volgen, maar er gebeurde niets,en binnen een week was het contact volledig weg,. zelfs het email adres bestond ineens niet meer

dom van mij..ben er gewoon ingestonken vanuit onwetendheid..en daar heb ik van geleerd ..ik zat met onvolledige opname aparatuur, eenhoop kabels die ik niet eens kon gebruiken en een kater..en ik was bijna 300 euro armer..

maar goed zoals gezegd, IK was niet zo slim om me zo in te laten pakken en zo veel vertrouwen te hebben..met wat ik NU weet zou t me niet zo snel weer gebeuren

:chicken:

no 1 hops
2 april 2008, 12:47
hot item is op dit moment tomtom navigatie.
en het aanbod is vaak dermate dat men een risico neemt want als het werkelijk waar is is het een koopje (dat dan in rook opgaat)

grootste probleem tot nu toe is als je het laat versturen of het wel goed word ingepakt.
en dat gaat wel eens niet zoals je graag zou willen

Ace 1.15.19
2 april 2008, 13:06
Ik heb nog nooit problemen gehad met kopen via marktplaats. Ik heb al heel wat CD's e.d. gekocht maar om die prijzen gaan mensen niet lullig doen. Ik heb echter bijna alle onderdelen van mijn zelfbouw gitaar via marktplaats gekocht zonder trubbels.

kidvic
2 april 2008, 13:11
Ik heb op dit moment een leuke discussie met een scammer die via marktplaats reageert op een gezocht advertentie. Allereerst viel het mij op dat hij iets wil kopen van mij dat ik zelf aangegeven had als gezocht.

Hier een deel van de email conversatie (email adressen en namen zijn gefingeerd) en van onder naar boven lezen :

mark &*&^%^%$ schreef:
> *Thanks for your mail,i do want you to know that am ok with the price
> , and the payment will be by Cheque ONLY,as i have a contact in who
> will make payment to you on my behalf by Cheque drawn from germany
> bank, so if you are ok with this,get back to me asap with your details
> needed for the addression of the Cheque such as below:
>
> Name to be on the Cheque:
> Address where Cheque will be received by you:
> Phone Number's such as Mobile ,Land line and Office Number:
>
> As regards the shippment,i have a responsible shipping agent that will
> come for pick up as soon as you received your money and confirm this
> to me,i will ask m y shipper to come for the pick up asap..
> Best regards.*
>
> */Sander &&**&%%$$ /* wrote:
>
> In that case I have to add another 500 euro for administration and
> 2799,- for a lawyer. This makes 4594,- euro in total. When you
> come to
> pick up the guitar, bring the Cheque and we'll cash it at the
> postoffice. I'll throw in an extra drol just to make you happy. Don't
> forget to bring the misses as I have a big surprise for her :)
>
> mark ^%$^^& schreef:
> > Thanks for your mail,i do want you to know that am ok with the
> price ,
> > and the payment will be by Cheque ONLY,as i have a contact in
> who will
> > make payment to you on my behalf by Cheque drawn from germany
> bank, so
> > if you are ok with this,get back to me asap with your details
> needed
> > for the addression of the Cheque such as below:
> >
> > Name to be on the Cheque:
> > Address where Cheque will be received by you:
> > Phone Number's such as Mobile ,Land line and Office Number:
> >
> > As regards the shippment,i have a responsible shipping agent
> that will
> > come for pick up as soon as you received your money and confirm
> this
> > to me,i will ask m y shipper to come for the pick up asap..
> > Best regards.
> >
> >
> > */Sander ***&%$ /* wrote:
> >
> > Hello Mark, the price for this 1965 Danelectro is euro 1295,-
> > kutjebef.
> > It also has the famous "drol in hollow body feature" Let me know if
> > you're interested in this piece of art.
> >
> > Best regards,
> >
> > M. Afkees
> >
> > mark schreef:
> > > Hello, Get back to me with your last price, if still for sale
> > >
> > > Deze reactie is afkomstig van:
> > > Naam: mark
> > > E-mailadres: m_***&^^%%@yahoo.com


Whahahah!

Plantje
2 april 2008, 13:20
Hier is volgens mij ook al een ander draadje van.

Uiteindelijk komt het er op neer, dat je werkelijk het geld op je bankrekening ziet en dus maar de boel verstuurt. Na het versturen verdwijnt het geld weer van je bankrekening, omdat er "iets mis" was met de cheque.

Maar volgens mij hoef ik al niet uit te leggen, dat je hier niet in moet trappen :)

kidvic
2 april 2008, 13:24
Overigens heb ik alleen maar goede ervaringen met marktplaats gehad. Met een beetje common sense kijk je wel een beetje door de valkuilen heen. Bij grote bedragen ga ik altijd zelf langs om het object te bekijken en een beetje af te dingen. Het loont altijd te vragen naar reserve onderdelen.
Ik heb de afgelopen jaren een stuk of 50 maal gebruik gemaakt van marktplaats.

Kim Wilson
2 april 2008, 13:26
Overigens heb ik alleen maar goede ervaringen met marktplaats gehad. Met een beetje common sense kijk je wel een beetje door de valkuilen heen. Bij grote bedragen ga ik altijd zelf langs om het object te bekijken en een beetje af te dingen. Het loont altijd te vragen naar reserve onderdelen.
Ik heb de afgelopen jaren een stuk of 50 maal gebruik gemaakt van marktplaats.
Ben jij er dan ook zo één die gaat afdingen, terwijl er per mail al een prijs is afgesproken?

kidvic
2 april 2008, 13:30
Hier is volgens mij ook al een ander draadje van.

Uiteindelijk komt het er op neer, dat je werkelijk het geld op je bankrekening ziet en dus maar de boel verstuurt. Na het versturen verdwijnt het geld weer van je bankrekening, omdat er "iets mis" was met de cheque.

Maar volgens mij hoef ik al niet uit te leggen, dat je hier niet in moet trappen :)
Krijg ineens het duivelse idee om de scammer te scammen

door bijvoorbeeld een rekening te openen, daar het geldbedrag op te laten storten. Wanneer het geld er op staat, Meteen cashen en rekening opheffen.

Of ben ik nu heel erg slecht ? :)

kidvic
2 april 2008, 13:33
Ben jij er dan ook zo één die gaat afdingen, terwijl er per mail al een prijs is afgesproken?


Hang er helemaal vanaf, het gebeurt weleens dat er gebreken zijn die niet genoemd zijn in de advertentie. Geloof me dat ik graag betaal naar de waarde van het object. Mijn eerdere post over de telecaster is zo'n geval.

Plantje
2 april 2008, 13:36
Krijg ineens het duivelse idee om de scammer te scammen

door bijvoorbeeld een rekening te openen, daar het geldbedrag op te laten storten. Wanneer het geld er op staat, Meteen cashen en rekening opheffen.

Of ben ik nu heel erg slecht ? :)

Nee hoor. Maar je moet wel zeker van je zaak zijn. Stel nu, dat dit een Nigeriaan is, die wel daadwerkelijk zit te wachten op de door jou te leveren spulletjes :)

Rutger
2 april 2008, 13:38
Ben jij er dan ook zo één die gaat afdingen, terwijl er per mail al een prijs is afgesproken?
Een keer zo'n drama meegemaakt. Zei dat ie ook niet meer geld bij zich had, geen pinautomaat kon vinden, etcetera.... omdat ik ervanaf moest uiteindelijk maar akkoord gegaan. Begon ie z'n geld voor m'n neus te tellen, had ie het wel bij zich! Wat een sukkel zeg :seriousf:

Uit schaamte heeft ie het me toch maar gegeven, maar blij met de hele situatie was ik niet

Zegt ie ook nog bij het weggaan: Nu moet je niet gaan denken, die buitenlanders ook altijd (was Indisch geloof ik).... :stop:

Kim Wilson
2 april 2008, 13:40
Een keer zo'n drama meegemaakt. Zei dat ie ook niet meer geld bij zich had, geen pinautomaat kon vinden, etcetera.... omdat ik ervanaf moest uiteindelijk maar akkoord gegaan. Begon ie z'n geld voor m'n neus te tellen, had ie het wel bij zich! Wat een sukkel zeg :seriousf:

Uit schaamte heeft ie het me toch maar gegeven, maar blij met de hele situatie was ik niet

Zegt ie ook nog bij het weggaan: Nu moet je niet gaan denken, die buitenlanders ook altijd (was Indisch geloof ik).... :stop:
Ghehe... :D

Nee, ik heb zoiets van: als je per mail al een prijs overeen bent gekomen, moet je bij het ophalen ook niet meer zeuren of er nog wat vanaf kan. Je kunt ook afspreken dat je het eerst wil zien, en dat je dan een prijs noemt, maar prijsafspraken per mail zijn bij mij bindend.

kidvic
2 april 2008, 13:40
Nee hoor. Maar je moet wel zeker van je zaak zijn. Stel nu, dat dit een Nigeriaan is, die wel daadwerkelijk zit te wachten op de door jou te leveren spulletjes :)


In dat geval ga ik graag een persoonlijke confrontatie met hem aan. :soul:

Joey Handsome
2 april 2008, 13:42
Ghehe... :D

Nee, ik heb zoiets van: als je per mail al een prijs overeen bent gekomen, moet je bij het ophalen ook niet meer zeuren of er nog wat vanaf kan. Je kunt ook afspreken dat je het eerst wil zien, en dat je dan een prijs noemt, maar prijsafspraken per mail zijn bij mij bindend.

Nou ik weet niet hoor, maar ik had die Bassman eigenlijk voor veel minder willen meenemen, maar jullie waren niet voor rede vatbaar.

Plantje
2 april 2008, 13:43
Laat even weten hoe het afgelopen is ;)

Kim Wilson
2 april 2008, 13:44
Nou ik weet niet hoor, maar ik had die Bassman eigenlijk voor veel minder willen meenemen, maar jullie waren niet voor rede vatbaar.
Nee, klopt. Met Westerlingen discussieren we een stuk minder.

kidvic
2 april 2008, 13:46
Ghehe... :D

Nee, ik heb zoiets van: als je per mail al een prijs overeen bent gekomen, moet je bij het ophalen ook niet meer zeuren of er nog wat vanaf kan. Je kunt ook afspreken dat je het eerst wil zien, en dat je dan een prijs noemt, maar prijsafspraken per mail zijn bij mij bindend.


Wanneer ik via marktplaats iets wil kopen en bij de verkoper langs ga spreek ik zelden een prijs af. Soms heb ik al geboden op een object, dat bedrag betaal ik natuurlijk minimaal. Meestal onderhandelen we dan over de prijs.

Joey Handsome
2 april 2008, 13:49
Nee, klopt. Met Westerlingen discussieren we een stuk minder.

Jullie kwamen me al enigszins stug over moet ik zeggen. :chicken:

kidvic
2 april 2008, 13:53
Laat even weten hoe het afgelopen is ;)

Tuurlijk ga ik mijn duivelse plannetje niet uitvoeren.

Heb hem wel in verwarring gebracht door te mailen dat ik zijn geld binnen had:

Hier de email conversatie:

Nevermind, I'll keep the money. and sell this drol in hollow body guitar to someone else. Thank you for the money. You have been fooled.
I'm going on a long holiday now using the money you send me.

Thank you very much!

best regards from a sunny, warm Island somewhere in the pacific,

Sander

mark __&&%%$$ schreef:
> Hello,
> I dont undersatnd your message pls,
>
> */Sander &*&^% <sander@**&^%>/* wrote:
>
> Hi Mark
>
> I recieved your Cheque, let me know where to bring the guitar

Kim Wilson
2 april 2008, 13:55
Jullie kwamen me al enigszins stug over moet ik zeggen. :chicken:
Uhhuh. Westerlingen op bezoek, he. Daar bereiden we ons goed op voor. Niet al te best humeur, hooivork vast uit de Manta halen, de fakkel vol benzine. Mocht het dan nog misgaan...

kidvic
2 april 2008, 13:58
Uhhuh. Westerlingen op bezoek, he. Daar bereiden we ons goed op voor. Niet al te best humeur, hooivork vast uit de Manta halen, de fakkel vol benzine. Mocht het dan nog misgaan...

* off topic

Manta.. geweldige bak! heb ooit een A manta gehad compleet met philharmonisch orkest toetert. 'k had m nooit weg moeten doen

Rutger
2 april 2008, 14:07
Ghehe... :D

Nee, ik heb zoiets van: als je per mail al een prijs overeen bent gekomen, moet je bij het ophalen ook niet meer zeuren of er nog wat vanaf kan. Je kunt ook afspreken dat je het eerst wil zien, en dat je dan een prijs noemt, maar prijsafspraken per mail zijn bij mij bindend.
Ja, precies. En als je een bod per mail doet maar er niet zeker van bent, zeg dat er dan gewoon bij ("Ik bied zoveel euro mits in goede staat"). Dan weet je allebei dat het een startbod is en er nog onderhandeld kan worden bij afhalen.

JohnLord
2 april 2008, 16:44
Ik heb ooit een prijs afgesproken met iemand voor een oefenamp van ik meende 120 euro. Kom ik daar wil ie 10 euro meer. Ben dus gewoon weggegaan al had ik voor meer dan 10 euro benzine opgestookt. Kan ie voor mij de boom in. Mailt ie me later dat ik alsnog voor de afgesproken prijs kan komen halen. Ja, duh!!!

BamBuFan1
2 april 2008, 17:12
* off topic

Manta.. geweldige bak! heb ooit een A manta gehad compleet met philharmonisch orkest toetert. 'k had m nooit weg moeten doen

http://www.youtube.com/watch?v=cWj1nIu0Cfo
http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/driving.gif

kidvic
2 april 2008, 17:39
http://www.youtube.com/watch?v=cWj1nIu0Cfo
http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/driving.gif


Jaaah manta manta! film heeft inmiddels de cultstatus bereikt! overigens gaat het hier voornamelijk over de B Manta's die in mijn optiek minder cool zijn

http://www.mantaclub.nl/ledenfoto/tat10nr.jpg
de A manta met bijbehorende Tatjanita

G.G.
2 april 2008, 19:05
Marktplaats blijft vreemd. Heb al heel veel via marktplaats gedaan en gaat altijd goed.


recent een hals verkocht voor €20. Ik vraag die koper of ik het voor 6.20 moet verzenden, helaas voor hem vertrouwd hij het niet en wil hij het onder rembours hebben. Prima , zo geschied.

Was toch enigszins beledigd dat hij het via rembours wilde doen. Hij was overigens tevreden over de hals. Jammer dat ie dan ongeveer €13 aan verzending kwijt was, en jammer dat ik me beledigd voelde.

RoelTM
2 april 2008, 21:52
Heb 'n keer een Digitech RP80 gekocht (multieffectenpedaal voor gitaar)
Toen ik 'm thuis had bleek 't een BP80 te zijn, voor basgitaar.
In de advertentie stond ook overal RP...
Gozer reageerde nergens meer op, heb 'm gelukkig nog door kunnen vekopen
(niet de gozer, maar het pedaal :hippie: )