PDA

View Full Version : Ooit afgezet op Marktplaats!?



Pagina's : 1 [2]

JazzBass
2 april 2008, 22:26
Heb 'n keer een Digitech RP80 gekocht (multieffectenpedaal voor gitaar)
Toen ik 'm thuis had bleek 't een BP80 te zijn, voor basgitaar.
In de advertentie stond ook overal RP...
Gozer reageerde nergens meer op, heb 'm gelukkig nog door kunnen vekopen
(niet de gozer, maar het pedaal :hippie: )


Jaja.. mensensmokkel he.. waar marktplaats al niet goed voor is..

OT: Ik heb wel ooit mijn videocamera ( nog met zo'n klein cassette bandje ) op mp gezet.. Belde iemand me op; "ja, stuur hem maar op, en als er niks mis mee is, maak ik het geld over"
Yeah.. sure.. :stop:

BamBuFan1
2 april 2008, 23:59
Jaja.. mensensmokkel he.. waar marktplaats al niet goed voor is..

OT: Ik heb wel ooit mijn videocamera ( nog met zo'n klein cassette bandje ) op mp gezet.. Belde iemand me op; "ja, stuur hem maar op, en als er niks mis mee is, maak ik het geld over"
Yeah.. sure.. :stop:

Laameraaie: dat geld heeft ie vervolgens nooit overgemaakt? http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/smartass.gif

RoelTM
3 april 2008, 19:55
Laameraaie: dat geld heeft ie vervolgens nooit overgemaakt? http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/smartass.gif

hoezo, was ie niet goed dan?
maar dan verkoop je hem toch niet, als ie niet goed is... :dontgeti:

dat zou oplichting zijn...

MarkS
11 april 2008, 22:50
hoezo, was ie niet goed dan?
maar dan verkoop je hem toch niet, als ie niet goed is... :dontgeti:

dat zou oplichting zijn...
Echt wel. Ik had een fanatieke Nigeriaan die dolgraag mijn defecte DV-videocamera voor de hoofdprijs wilde overnemen. Stond ook duidelijk in de ad vermeld dat hij defect was. Die had ik graag het vel over zijn oren willen trekken.

JazzBass
13 april 2008, 19:41
Die videocamera was in prima staat, maar heb hem aan iemand kunnen verkopen die hem gewoon kwam ophalen. Is in mijn ogen toch veel vertrouwder.. Ik ga niet zomaar iets duurs opsturen, en wachten tot er eens geld komt..

Anyway.. off-topic :P

Mr.Fingers
13 april 2008, 19:50
Niet echt afgezet, maar wel altijd van die gelukszoekers.

Ik heb nog steeds m'n telecaster bigsby te koop (Bigsby zegt: "a B5 kit gives your telecaster the true vibrato-effect, and an increased value for resale", nog niet veel van gemerkt, niemand wil 'm precies), maar die ruilvoorstellen dat je krijgt.

"Jouw telecaster voor mijn squier aff. stratocaster/stagg Les Paul/ Epi Special II/...". terwijl er staat dat ik graag alleen maar Fender Classic Player instrumenten wil.

Tot hiertoe lukt het me om vriendelijk te blijven antwoorden hoor ;)

Dirk_Hendrik
13 april 2008, 21:44
..gelukszoekers ja.

"ding" te koop voor 80 euro. Bieden gedisabled. Prijs is realistisch (maar niet in NL blijkbaar).

mail:
Hoi!
Voor 65 euro kom ik em morgenavond bij je ophalen.

Ten eerste geloof ik niet dat ik om bieden vroeg maar soit, ten tweede kan ik morgenavond helemaal niet.

Wat ik hem ook heb teruggemails. Samen met de opmerking dat hij verder van harte welkom is het "ding" voor 80 euro op te komen halen. Geen reactie meer gekregen

Ibanez666
13 april 2008, 21:54
qua betalen en daadwerkelijk ontvangen alles 100% ok, qua afspraken omtrent koop/ophalen/testen enz gaat het vaak wat minder...

Bernd Veenema
14 april 2008, 19:09
Nooit problemen gehad op marktplaats of ebay.
Op marktplaats al best veel gekocht en verkocht, maar mijn gekochte spullen altijd zelf opgehaald!

savale
16 april 2008, 14:03
Ja met een laptop. Die gast bleek een handelaar te zijn. Dus ik bied op een IBM laptop, blijkt hij nog een IBM laptop op marktplaats te hebben staan (eentje uit de middeleeuwen) dus hij stuurt die op. Mjah uiteindelijk was de beste man onbereikbaar en onvindbaar enzo, erg triest.

fretboardtoash
16 april 2008, 14:22
1 keer een CE-2 die ruiste maar bleek aan de batterij te liggen, een CS-2 die alleen met de vastgesoldeerde adapter werkt. Maar ze doen t prima verder dus ben er wel blij mee.
Enige onbeschofte ervaring was toen ik nog onbekend was met de status die een jackson sl-1 kennelijk heeft. De verkoper was niet gediend van mijn bod van 700 euro(hij was paarsen stond al maaaaanden te koop, kom op zeg) en begon grove taal uit te slaan, toen ik zei dat ik anders wel even langs wilde komen kwamen de excuses.
Verder nog een keer een nep-vai gitaar, kon niet eens met de trempook bij de elementen in de buurt komen of hij begon te zoemen en wat nog meer.

Rutger
23 april 2008, 09:31
Kreeg net zo'n mailtje in de bus:

Voor je advertentie:Categorie: Elektrische gitaren; Nummer: 90182; Titel: Vintage Ibanez Les Paul is het volgende bericht verstuurd:

Hello,it is a pleasure to reply to your advert, i will like to know the availability and the condition of your item posted for sale and maybe it is for sale, if possible it pics,it best offer as in the last price, means of payment been prefer.looking forward to your response asap.Thanks and God bless.regard,+447920720234.

Dit bericht is verstuurd door: 'philipmark'

Blijft me verbazen dat mensen erin tuinen, maar wees gewaarschuwd.

Lennartscholtus
23 april 2008, 11:42
Ik heb hem net ook gekregen

no 1 hops
23 april 2008, 11:42
Kreeg net zo'n mailtje in de bus:

Voor je advertentie:Categorie: Elektrische gitaren; Nummer: 90182; Titel: Vintage Ibanez Les Paul is het volgende bericht verstuurd:

Hello,it is a pleasure to reply to your advert, i will like to know the availability and the condition of your item posted for sale and maybe it is for sale, if possible it pics,it best offer as in the last price, means of payment been prefer.looking forward to your response asap.Thanks and God bless.regard,+447920720234.

Dit bericht is verstuurd door: 'philipmark'

Blijft me verbazen dat mensen erin tuinen, maar wees gewaarschuwd.zo verbazend is het niet.
waarom is reclame big 'bisenis'
mens wil bedondert worden

Coleus_Melus
25 april 2008, 14:37
ik heb laatst via marktplaats een auto gekocht enzo, nou, ik kijken en alles, zag er perfect uit, was rond de 1700 e, nu verkocht met winst! ik ben wel pro-marktplaats

Mephistocles
26 april 2008, 17:04
Ik ben gister nog met de auto afgezet op marktplaats, toen ik naar de muziekwinkel moest.

Joey Handsome
2 mei 2008, 19:59
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=107313

MazeMouse
3 mei 2008, 23:13
Nog nooit problemen gehad met marktplaats. (of via fora wat min of meer hetzelfde werkt)

-Computergame verkocht. Geld binnen en meteen op de post gedaan. Volgende dag bericht dat hij het al binnen had.

-Fender DG5 verkocht.
Persoon kwam halen om eerst even te kunnen proberen. Vantevoren nog een (cheapo) setje verse snaren erop gezet omdat de oude heftig verroest waren. Geen klachten over gehad.

-Kustom KBA15 verkocht.
Persoon kwam samen met zijn vader langs. Had zijn eigen bas bij. Even ingeplugt om te proberen. Afrekenen. Hopelijk heeft hij er nog veel plezier van gehad.

-Behringer FCB1010 verkocht. Vantevoren prijs afgesproken. Alles wat er mis was gemeld (hoop stof maar alles werkte nog :P)
Persoon kwam halen want ik vind versturen van zulke apparatuur zelf ook link. Even gedemonstreerd dat alles nog perfect werkte. Afgerekend en tevreden koper ;)

-Boss GT8 gekocht. Zelf op wezen halen. Vriendelijk mail contact. Vriendelijk aan de telefoon. Vriendelijk bij de man thuis. Afgerekend en blij weer naar huis.

-Logitech G15 + Logitech MX518 gekocht.
Vantevoren geld over gemaakt. 2 dagen later pakket binnen.

Gewoon alles perfect zoals het hoort.
(Goed, ik neem ook alle voorzorgsmaatregelen. Telefoonnummers, namen, adressen, emailadressen. En bij voorkeur indien mogelijk nog een hyves of myspace erbij)

Lexvandoef
4 mei 2008, 15:02
Gewoon alles perfect zoals het hoort.
(Goed, ik neem ook alle voorzorgsmaatregelen. Telefoonnummers, namen, adressen, emailadressen. En bij voorkeur indien mogelijk nog een hyves of myspace erbij)

Dat vraag ik meestal ook. Meestal google ik de persoon ook ff, gewoon uit nieuwsgierigheid kijken wat voor vlees ik in de kuip heb :)

Tot nu heb ik ook niks dan goeds meegemaakt met marktplaats.

Joey Handsome
4 mei 2008, 15:23
Dat vraag ik meestal ook. Meestal google ik de persoon ook ff, gewoon uit nieuwsgierigheid kijken wat voor vlees ik in de kuip heb :)

Tot nu heb ik ook niks dan goeds meegemaakt met marktplaats.

Die vent die die geweldige Electric Mistress aan me verkocht heeft was niet te googlen. www.wieowie.nl er nog op losgelaten, maar die vond ook niets. Had er gewoon langs moeten gaan.

Lexvandoef
4 mei 2008, 15:55
Die vent die die geweldige Electric Mistress aan me verkocht heeft was niet te googlen. www.wieowie.nl er nog op losgelaten, maar die vond ook niets. Had er gewoon langs moeten gaan.

Ik google vaak ook emailadressen. Maar als ik iets koop ga ik eigenlijk altijd langs, voelt toch het veiligst.

Ben jtm
4 mei 2008, 20:41
Mijn ervaring is dat een bieder bijna nooit de koper is van iets wat aangeboden word, er word soms meer als de nieuw prijs geboden.
Als ik iets graag wil kopen dan bied ik niet maar mail direct met de verkoper om te kijken of we zaken kunnen doen, werkt naar mijn idee eigenlijk altijd.
Ik kijk meestal even op ebay voor de gemiddelde prijs, lees een review, check de nieuw prijs bij thomann, en ga dan zaken doen.

SmashingPumpkins
18 mei 2008, 20:04
Keer een game gekocht die het duidelijk niet deed. Maar ik kreeg wel m'n geld terug :sneaky:

bassej
19 mei 2008, 16:11
nee! en dit typ ik nog ffe omdat hij 10 tekens lang moet zijn:D

Jim Haagmans
20 mei 2008, 12:53
Ik ben tot nu toe nog nooit bezeken, en heb ook al heel erg veel gekocht op mp.

Echter afgelopen week iemand het geld overgemaakt voor een squiertje, krijg ik meteen de ochtend erna een mail dat hij het wel erg lang vindt duren en dat hij bij iemand anders binnen één dag het geld op zijn rekening had. Dus ik teruggemaild dat het nu eenmaal een paar dagen kan duren, maar niets meer gehoord. Tot gisteren, toen mailde hij doodleuk dat het geld er was en dat hij het had opgestuurd. Track&trace nummer erbij en het is inderdaad binnen bij het postkantoor daaro. Nu nog even afwachten tot ie hier is, ik ben benieuwd of er een gitaar in de doos zit, want deze kerel maakte echt een heel rare indruk op mij...

JohnLord
26 mei 2008, 10:27
Als ik iets graag wil kopen dan bied ik niet maar mail direct met de verkoper om te kijken of we zaken kunnen doen, werkt naar mijn idee eigenlijk altijd.


Voor een koper is dat inderdaad de beste manier, aan de andere kant vind ik het ook iets oneerlijks hebben tegenover de hoogste bieder. Die krijgt zo niet de gelegenheid zijn/haar bod nog te verhogen.

Kim Wilson
26 mei 2008, 10:32
Voor een koper is dat inderdaad de beste manier, aan de andere kant vind ik het ook iets oneerlijks hebben tegenover de hoogste bieder. Die krijgt zo niet de gelegenheid zijn/haar bod nog te verhogen.
Ik ga er vanuit dat iemand biedt wat hij er voor over heeft. Als ze er meer voor hadden willen betalen, hadden ze maar meer moeten bieden. Het is geen veiling. Als ik iets aanbied, heb ik een bepaalde prijs in mijn hoofd wat ik ervoor wil hebben. Als ik dat dan via mail kan krijgen, verkoop ik het, zeker als de biedingen mijn minimum nog niet bereikt hebben.

Dat gelul van die bieders om zo laag mogelijk in te zetten. Bied dan gewoon wat het je waard is. Of doe iig een bieding die ergens op slaat. :stop:

Plantje
26 mei 2008, 10:34
Ik doe vaak een combinatie van beide.

Wat me erg opvalt is, dat mensen zo slecht reageren op mail. Gewoon helemaal NIETS laten weten!

Laatst had ik ook een mooie... Wilde een headset voor mijn broer kopen (hij vond het ok, dat het tweedehands was, dus mooi dan!)
Ik geboden, hij vond het te weinig maar voor 2,50 meer ging hij wel akkoord. Dus ik wil een afspraak maken om dat ding te halen. Vent reageert niet meer op mail en bellen had ik zelf even geen tijd voor. Eens gekeken...hij had op de dag dat ik mailde nog 2 advertenties op internet gezet. Bel hem de dag erna:"Ja, KPN heeft zitten kloten en ik heb 2-3 dagen geen internet gehad. En helaas is de headset nu al verkocht!"

Ja vast.... ZEG dan gewoon dat je het alsnog te weinig vond! Dan zeg ik, dat ik het niet netjes vind, maak je in het ergste geval voor rotte vis uit en gaan we weer lekker verder met ons leven. Maar verzin niet zo'n flauw smoesje!

BartL
26 mei 2008, 13:10
Voor een koper is dat inderdaad de beste manier, aan de andere kant vind ik het ook iets oneerlijks hebben tegenover de hoogste bieder. Die krijgt zo niet de gelegenheid zijn/haar bod nog te verhogen.
Ik reageer ook liever meteen op email. Als een hoogste bieder dan niet meer kan reageren, is dat jammer...maar dat is het probleem van de verkopen (hij krijgt immers minder voor zijn product). Zelf stuur ik altijd een email naar bieders om ze vriendelijk te bedanken voor het bod en uit te leggen dat het bod (in veel gevallen) VEEL te laag is. Werkt het beste en het schrikt niet af.

Heb zo eens een hele zooi spulletjes bij elkaar verkocht. Bieder bood 50. Ik heb hem vriendelijk gemaild dat het echt niet onder de 100 wegging, hij ging gewoon akkoord met 100 euri. Als iemand me had gemaild voor een bod van 95 euro, was het weggeweest natuurlijk. Ik ga dus toch voor veel contact tussen kopers & verkopers :)

Kim Wilson
26 mei 2008, 13:12
Daarbij reageren 9 van de 10 bieders niet meer als je toevallig wél een keer akkoord gaat met een bod. Ik vind het wel goed, email gaat bij mij vóór biedingen.

JohnLord
26 mei 2008, 13:47
Omgekeerd geldt trouwens ook, zelfs als je de hoogste bieder bent met een reëel bod of de exacte vraagprijs, hoor je 9 van de 10 keer niks.

Kim Wilson
26 mei 2008, 13:48
Nee, daarom gelijk een mailtje er achteraan, als je het graag wil hebben.

BartL
26 mei 2008, 13:57
Precies. Ik snap ook niet wat het idee is achter het bieden van de vraagprijs. Als je dat ervoor over hebt, stuur je een email. Voordat de verkoper reageert, ben je misschien alweer overboden!

frank44
28 mei 2008, 11:31
Of belluh natuurlijk, als je een vlotte babbel hebt...

Herman
31 mei 2008, 18:44
Ik heb een vraagje,

Ik had een gezocht advertentie op MP staan voor een Boss RC20. Vervolgens heeft iemand mij daar over gemailt dat hij er nog een had staan. Alles leek(lijkt?) wel prima te zijn, ook netjes foto's gemaild. Hij mailde elke dag eigenlijk 2x terug. Sinds ik het geld over heb gemaakt (2 dagen terug) heb ik nog niks van hem weer gekregen. Kan ik iets via marktplaats over hem opzoeken? (Eoa profiel of wat dan ook). Alles zou mooi zijn.

Twee dagen hoeft natuurlijk niet perse iets verkeerds te zijn, maar het gaat me er om dat hij toch wel vrij vlot terug mailde steeds, en sinds ik t geld overgemaakt heb, niks meer heb gehad.

Mr.Fingers
31 mei 2008, 19:28
Vergeet niet dat het weekend is, en dat mensen dan vaak hun computer uit laten staan... Ik vrees echter dat je via MP niet aan andresgegevens kan geraken. afwachten dus.

no 1 hops
31 mei 2008, 22:08
daarbij zit er wel eens een aantal dagen tussen verschillende banken en als het pakketje gepost is is het ook weer 1 dag erbij.
dus niet al te ongeduldig zijn.

Herman
31 mei 2008, 22:08
Ik hoop dat dat het is. :) Het zou toch niet nodig moeten zijn uberhaupt deze zorgen te hebben, maar goed, je kunt er altijd mensen tussen hebben. Ik wacht inderdaad nog eventjes af tot na het weekend..ik post hier nog eventjes weer als ik dan mail (of juist misschien wel niet) heb.

Thanks!

no 1 hops
1 juni 2008, 13:17
Ik hoop dat dat het is. :) Het zou toch niet nodig moeten zijn uberhaupt deze zorgen te hebben, maar goed, je kunt er altijd mensen tussen hebben. Ik wacht inderdaad nog eventjes af tot na het weekend..ik post hier nog eventjes weer als ik dan mail (of juist misschien wel niet) heb.

Thanks!
heb wel eens gehad dat ik geld had overgemaakt, niks meer hoorde enineens was het pakje er.

niet iedereen is zo communicatief dingen te mailen zoals wanneer het geld ontvangen is en pakje verstuurd.

aan de andere kant zij er ook aan wie je wat verkocht hebt en de boel verstuurd en dan niet laten weten dat alles goed is aangekomen

richwoodplayer
1 juni 2008, 21:41
ik heb mijn richwood zondag's besteld ( dus ze zagen het maandag dat er een bestelling was) en heb de gitaar woensdag binnen gekregen.
toen met de swtich vrijdag gemailt en die was zaterdag middag met de postbinnen gekomen.
toch redelijk snel met kleine onderdeeltjes die je niet hoeft te betalen omdat ze onder garantie vallen :D

Geoffrey
1 juni 2008, 21:49
Ik koop regelmatig (als Belg) op Marktplaats en dit bevalt me steeds goed.
*Ik vraag altijd om meer foto's
*Ik neem ook altijd eerst telefonisch contact op
*En daarna maak ik pas geld over op hun rekening
Je kan natuurlijk nog steeds geript worden.. maar je hoort toch al een beetje aan de stem of je iemand kan vertrouwen of niet.

Het duurt wel vijf dagen om het geld over te maken van een Belgisch naar een Nederlands rekeningnummer..maar binnen de twee dagen heb ik steeds het pakket.

Steven Otto
1 juni 2008, 21:51
ik heb mijn richwood zondag's besteld ( dus ze zagen het maandag dat er een bestelling was) en heb de gitaar woensdag binnen gekregen.
toen met de swtich vrijdag gemailt en die was zaterdag middag met de postbinnen gekomen.
toch redelijk snel met kleine onderdeeltjes die je niet hoeft te betalen omdat ze onder garantie vallen :D

Maar dit is toch niet van een particulier? (of via marktplaats?)

Herman
2 juni 2008, 13:09
De man bleek op Pinkpop te zitten, als alles goed is gaat het pakketje vanmiddag/vanavond op de post, valt mee gelukkig! :)

richwoodplayer
2 juni 2008, 15:45
Maar dit is toch niet van een particulier? (of via marktplaats?)
nee, van www.muziekinstrumenten.com
werd gebracht door een bedrijf ;)

Bassbitch
3 juni 2008, 17:35
Nou, dan ben je behoorlijk offtopic!

Sonnilion
11 juni 2008, 13:29
Mensen zijn soms echt goor.
Maar dit keer DACHT ik dat ik genaaid werd.
Ik was dus zo slim het pakje al op te sturen, de koper had gezegd, ja ik stort het geld. Dus ik stuurde het al op, zonder dat te melden. Want dan kon ze niet ineens het geld niet storten.
Maar ja het geld kwam niet, 3 weken lang. Dus ik een boos mailtje gestuurd dat ik langskom als ze het geld niet stort.
Bleek dus dat het geld nooit was aangekomen en was teruggestort. Maar hoe kan je nou 3 weken lang niet gemerkt hebben dat het geld was teruggestort. Dus ik vertrouwde heel die zooi niet. Maar uiteindelijk toch gekregen en de koper zwaar beledigd xD
Nou ja, beter dan dat je aardig blijft en wel word genaaid...denk ik...

Maar ja ik check sowieso altijd het adres op routeplanner xD

trefontario
6 juli 2008, 16:28
Ik heb wel 15 keer iets op marktplaats gekocht en verkocht, ging altijd goed! het ging altijd wel om bedragen onder 100,- daarboven moet je altijd wel even langsgaan.

superken_nl
7 juli 2008, 17:36
ik heb meerdere slechte ervaringen op marktplaats gehad, maar dit kwam bijna altijd doordat de andere partij slecht communiceerde over de betaling / verzending.

Ik vind het altijd typisch dat wanneer je 2 of 3 weken wacht op een pakketje, en je gefrustreerd een mailtje stuurt met het woord "aangifte" erin, het pakketje altijd de volgende dag arriveert :sneaky:

eazy G
10 juli 2008, 03:00
Nou ik heb ook wel eens problemen gehad ja op mp.
ik koop en verkoop soms op mp, ik vertrouw het allemaal wel maar er zijn helaas te veel mensen die het niet vertouwen en meteen erg paranoia reageren als het pakje wat later komt. Ik ben ooit door een koper aangegeven bij de politie als oplichter omdat ik een pakje was vergeten te sturen. Te triest, deze koper had mn telefoonnummer, adres an bankrek nummer en het ging over een bedrag van 15 of 20,- pleuries!!

ik heb zelf al verschillende waardevolle gitaren op ebay in de usa gekocht en heb ook ooit maanden moeten wachten op een van deze gitaren (twv 1400 euro), dat t sweet me uitbrak hehe. maar goed tsja ik heb altijd in mn achterhoofd gehouden dat ie misschien wel niet zou arriveren. Tsja dat was dan gewoon pech geweest, hehe
Kijk internet kopen brengt natuurlijk een groter risico met zich mee dan dat je gewoon iets in de winkel koopt, maar je moet dat risico dan ook wel zo inschatten en gewoon nemen of niet. internet is dan ook wel weer cheaper ofzo.

Be@st
10 juli 2008, 12:02
Ik heb nog nooit een slechte ervaring gehad op marktplaats en nu heb ik al zo'n kleine 100 keer of meer spullen gekocht/verkocht. Je moet gewoon rekening houden dat er altijd een risico aan vast zit, ik bestel zelf ook wel vaak via ebay uit de USA en dat is tot nu toe ook altijd goed gegaan en heb nooit langer gewacht dan 2 weken tot een maand, maar heb ook altijd in het achterhoofd dat het niet aankomt dus dan valt het later altijd weer mee en ik laat natuurlijk alles verzekeren bij bedragen boven de 50 euro. Het enigste waar het bij mij altijd misgaat is de TNT, dat bedrijf heeft gewoon een lading dieven in dienst of mensen die incompetent zijn: zo is er al eens een gitaar van me gejat, een uur na inlevering bij het postkantoor. Een week later via track&trace toch maar eens informeren waar die gitaar bleef want hij moest nog op het betreffende postkantoor liggen, dus niet....één van de medewerkers vond hem blijkbaar ook mooi :mad: (gelukkig wel verzekerd en geld terug gekregen) en postbodes die gewoon pakketjes voor je deur neerleggen (weer of geen weer), of in een lege container stoppen zonder briefje door de deur, of zomaar pakketjes ergens bij mensen in de straat droppen zonder je op de hoogte te stellen of een handtekening te vragen en vervolgens brengen die mensen het niet langs..... tsja zo raak je heel wat pakketjes kwijt en je kan klagen wat je wilt maar het helpt niks, en een onderzoek instellen...haha laat me niet lachen, ze hebben het nooit weer kunnen terugvinden met hun geweldige track&trace systeem. Maar verder buiten dit om, ik heb de ervaring dat zo'n 99% van de mensen op maktplaats wel te vertrouwen zijn, goede communicatie en snelle reactie vind ik meestal belangrijk en voldoet dit niet dan doe ik er mestal ook geen zaken mee.
En een verdere tip met gitaren versturen, ik laat meestal de hals van de body afschroeven zodat het in een kleine doos past en het niet meer op een gitaar lijkt wat je verstuurd, zo breng je de mensen van TNT ook niet in verleiding en laat alles verzekeren, het is maar zo'n kleine €1,75 meer.

snaarplukker
10 juli 2008, 16:47
Het enigste waar het bij mij altijd misgaat is de TNT, dat bedrijf heeft gewoon een lading dieven in dienst of mensen die incompetent zijn: zo is er al eens een gitaar van me gejat, een uur na inlevering bij het postkantoor. Een week later via track&trace toch maar eens informeren waar die gitaar bleef want hij moest nog op het betreffende postkantoor liggen, dus niet....één van de medewerkers vond hem blijkbaar ook mooi :mad: (gelukkig wel verzekerd en geld terug gekregen) en postbodes die gewoon pakketjes voor je deur neerleggen (weer of geen weer), of in een lege container stoppen zonder briefje door de deur, of zomaar pakketjes ergens bij mensen in de straat droppen zonder je op de hoogte te stellen of een handtekening te vragen en vervolgens brengen die mensen het niet langs......

Als medewerker van TNT Post voel ik me echt niet aangesproken.
Het postkantoor is van Postkantoren BV. De pakketten worden bezorgd door de WVS Groep. Ik weet inmiddels dat er veel mis gaat op het gebied van pakketbezorging en vind dat ze zoiets toch maar aan echte betrouwbare vakmensen over moeten laten. De echte posbodes krijgen geen pakketten meer in hun handen.

Cees

Be@st
10 juli 2008, 17:34
Als medewerker van TNT Post voel ik me echt niet aangesproken.
Het postkantoor is van Postkantoren BV. De pakketten worden bezorgd door de WVS Groep. Ik weet inmiddels dat er veel mis gaat op het gebied van pakketbezorging en vind dat ze zoiets toch maar aan echte betrouwbare vakmensen over moeten laten. De echte posbodes krijgen geen pakketten meer in hun handen.

Cees


Tsja hoe het nou precies zit weet ik ook niet maar de hoofdverantwoordelijke waar je uiteindelijk weer bij terugkomt is toch TNT en die ga je er dan toch op aankijken, zij moeten gewoon zorgen dat alles perfect geregeld wordt. Want voor de tijd dat TNT alles overnam ben ik nog nooit een pakketje kwijtgeraakt en toen verstuurde ik toch zo'n 100 pakketjes in de 3 maanden, maar toen deden de echte postbodes het nog waarschijnelijk ;)
Het is gewoon vervelend dat TNT een monopoly positie heeft qua betaalbaar versturen anders had ik allang iets anders geprobeerd waar je wel op kan bouwen, maar natuurlijk werken er ook wel goede medewerkers bij TNT alleen ik heb het gevoel dat ik alleen de bad guys tref.

Dirk_Hendrik
11 juli 2008, 19:19
Het is gewoon vervelend dat TNT een monopoly positie heeft qua betaalbaar versturen anders had ik allang iets anders geprobeerd waar je wel op kan bouwen,

Binnenkort eens proberen denk ik:
http://www.dhlforyou.nl/PAKJEVERSTUREN/DHL-TO-DOOR/Pages/SPtoHM.aspx

De TNT tarieven beginnen me al langer de keel uit te hangen, zeker als ze binnenkort ook doorgaan met het sluiten van alle postkantoren..... eikels.

Joey Handsome
11 juli 2008, 19:21
Binnenkort eens proberen denk ik:
http://www.dhlforyou.nl/PAKJEVERSTUREN/DHL-TO-DOOR/Pages/SPtoHM.aspx

De TNT tarieven beginnen me al langer de keel uit te hangen, zeker als ze binnenkort ook doorgaan met het sluiten van alle postkantoren..... eikels.

Hmm... Lijkt me best handig. Kom elke dag wel langs een paar van die servicepoints in de stad. Nog handiger zou zijn als de ander hem ook weer bij een servicepoint kan afhalen, of kan dat ook?

snaarplukker
11 juli 2008, 23:59
Niks mis met de TNT post tarieven. Buspakje DHL € 4,50, TNT post € 2,64.
Gitaar verzenden? DHL niet mogelijk (te groot) TNT post € 6,20.

Het sluiten van de postkantoren is een besluit van de ING/Postbank. TNT heeft er niets mee te maken ondanks dat de postkantoren de diensten van TNT post aanbieden. Er komen voor TNT post meer Servicepoints in winkels en met de dienst "Pakje gemak" kan je je pakket op een Servicepoint of Businesspoint van TNT post laten bezorgen.

Cees

drap
12 juli 2008, 02:46
Cees, heb je, naast dat je er werkt, soms ook aandelen in TNT?

Joey Handsome
12 juli 2008, 20:47
De tyfus... :stop:

Ace 1.15.19
14 juli 2008, 01:22
Zoiets heet verdediging :p

Kim Wilson
14 juli 2008, 08:37
Niks mis met de TNT post tarieven. Buspakje DHL € 4,50, TNT post € 2,64.
Gitaar verzenden? DHL niet mogelijk (te groot) TNT post € 6,20.

Het sluiten van de postkantoren is een besluit van de ING/Postbank. TNT heeft er niets mee te maken ondanks dat de postkantoren de diensten van TNT post aanbieden. Er komen voor TNT post meer Servicepoints in winkels en met de dienst "Pakje gemak" kan je je pakket op een Servicepoint of Businesspoint van TNT post laten bezorgen.

Cees
Ja vast, de Postbank besluit zoiets in zijn eentje. :stop:

no 1 hops
14 juli 2008, 09:37
of ze dat al of niet alleen besluiten, de mensen op het postkantoor staan allemaal op straat.
tnt neemt ze niet over en ook postbank niet
gewoon een ordinaire bezuinigings operatie om de aankomende verzelfstandiging van de postbezorging niet te beginnen met hogere kosten dan de concurrentie

Kim Wilson
14 juli 2008, 09:39
Precies. En als TNT het zo goed met zijn personeel voor had, zouden ze nooit instemmen met een dergelijke beslissing. Het draait uiteindelijk allemaal om de euries, ook bij de TNT.

snaarplukker
14 juli 2008, 13:14
Nou, nog één "off topic" reactie.
Sinds de liberalisering van Staatsbedrijf PTT (Posterijen Telefonie Telegrafie) is dat bedrijf versplinterd in 3 zelfstandige bedrijven. PTT Post (nu TNT post), KPN en Postkantoren BV. Postkantoren BV is een dochteronderneming van ING/Postbank. TNT post is slechts een klant, evenals toendertijd klant van de NS (Nederlandse Spoorwegen). Doordat TNT post een beursgenoteerd bedrijf is, en de aandeelhouders geïnteresseerd zijn in hogere winstuitkeringen, volgde keer op keer weer bezuinigingen en re-organisaties plaats, zoals in elk bedrijf over de ruggen van de lagere medewerkers. Doordat meer mensen niet meer aan het loket hoeven te komen door de komst van geldautomaten en internetbankieren, is het behouden van zulke voorzieningen een flinke kostenpost. Erg sneu voor het personeel van de postkantoren dat zij niet naar TNT post over kunnen stappen, omdat TNT post ook vast en duur personeel kwijt wilt door toenemende oneerlijke concurentie van postbedrijven als Sandd en SelectMail/DHL. Deze bedrijven maken alleen gebruik van deeltijdwerkers die het met een "krantenwijkinkomen" moeten doen. Nog even en het beroep "postbode" is uitgestorven.

Cees

skinny
14 juli 2008, 23:25
Goedkoop is duurkoop
Ik koop voortaan dure dingen in de winkel, met garantie.

frankpaul1
14 juli 2008, 23:36
Als de verkoper je heeft verteld dat de footswitch stuk was, maar het bleek dat de versterker gewoon vermaggeld was, dan lijkt me dat dwaling oid. Dus aangifte doen of in ieder geval daarmee dreigen.

M Kactus
15 juli 2008, 09:09
Ps.ps.
Dat je word opgelicht is 1 ding.
Erger zijn de bijeffecten/gevolgen, zoals het feit dat je 1000 euro uitgeeft voor iets goeds, en dan een (ouwe)fender moet lenen om 2 optredens te doen, en een auditie die niet doorgaat.
De fender was fijn, en ik was blij dat ik hem mocht lenen, maar ik had me de gehele situatie iets anders voorgesteld. ;-(

Tering, dit lijkt sterk op de andere kant van een verhaal wat ik hier onlangs heb gelezen... Even opgezocht: Dat van Chroxy. (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=110987)
Zijn lullige dingen, die je in de eerste plaats moet zien op te lossen met de verkoper. Het is misschien mogelijk om samen een oplossing te zoeken ?

M Kactus
15 juli 2008, 10:32
Het gaat inderdaad om deze persoon
Chroxy schreef...


Als het inderdaad om diezelfde persoon gaat, dan kan je toch aflezen uit het topic van Chroxy dat hij ook een oplossing wil zoeken ? Dan kan je er samen best uitkomen zonder nerveus te worden, maar doe dat dan even privé, niet op het forum. Persoonlijke mailtjes posten is trouwens niet helemaal netjes :sssh:

Rormo
15 juli 2008, 15:33
Punt 1. Als je gaat dreigen ben je al mijn respect al kwijt en schaar ik mij per definitie achter de andere partij. Chroxy wekt niet de indruk een kwaadwillend persoon te zijn terwijl jij nu al het bloed onder m'n nagels vandaan haalt. Ik weet niet wie er gelijk heeft, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen, maar met dingen dreigen als "ik zou maar achterom kijken" gedraag je je als een idiote puber zonder hersens. Het werkt ook averechts, het leidt tot weerstand in plaats van gezamenlijk een oplossing bedenken. Stel je wat netter op en je zult ook meer bereiken.

Punt 2. Als het geluid van het ding niet goed is, waarom heb je dat bij de aankoop niet gemerkt? Zeker als je een 2e hands versterker koopt test je zo'n ding toch een tijd? Alle kanalen, alle knoppen, verschillende volumes. Dat het ding in de oefenruimte vervolgens jou niet bevalt is niet de schuld van de verkoper. Wat de een hard genoeg vindt in een oefenruimte, vindt de ander veel te zacht. Dat het ding volgens jou niet hard genoeg gaat wil niet zeggen dat dit Chroxy z'n schuld is. Je had dit gewoon kunnen testen toen je dat ding ging kopen.
Je hebt alleen maar problemen die je met testen had kunnen ontdekken. Afgezien van de niet werkende footswitch. Dat de ingang daarvan kapot is ipv de switch klinkt als een honest mistake, iets waar de verkoper niet van wist. Stel dan voor dit te laten repareren op zijn kosten, maar dan wel met aftrek van de waarde van de footswitch (die blijkt immers niet kapot te zijn en heb je wel gratis gehad). Dat het niet de originele Rivera sound is is toch helemaal niet relevant. De vraag is of jij bij aankoop vond dat die amp een mooi geluid had of niet...

Punt 3. Het mislukken van een auditie wijten aan een niet werkende versterker is een beetje triest. Ik weet niet wat er gebeurd is, maar ik heb nog nooit een band gehad, bij geauditeerd of van gehoord die iemand waarbij de amp kapot gaat gelijk wordt afgewezen. Als je met je spel en je persoonlijkheid laat blijken dat je het wel kunt, maar nu ff een technisch probleem hebt, krijg je heus wel een 2e kans.

punt 4. Jullie lijken beiden met een 3e monteur in zee te willen gaan. Doe dit dan ook en hou op met bekvechten er over. Maar maak wel een duidelijke afspraak wie voor die kosten opdraaid. Zeggen, zoals jij doet, dat Chroxy dit moet doen lijkt me nogal onredelijk. Misschien de kosten gewoon delen en dan beiden toch tevreden naar huis?

Thundermane
15 juli 2008, 15:59
Heb ooit 200 euri betaald voor een squier Bullet, wel met versterker enz, maar toch.
gewoon rotzooi eerste klass.

Joey Handsome
15 juli 2008, 16:00
Dan ben je toch niet afgezet. Dan heb je je laten afzetten.

frankpaul1
15 juli 2008, 19:04
Heb ooit 200 euri betaald voor een squier Bullet, wel met versterker enz, maar toch.
gewoon rotzooi eerste klass.

Daar kun je echt niemand wat kwalijk nemen, dat doe je echt helemaal zelf. Er zijn zoveel sites waar je kan nagaan of iets een reeele prijs is of of iets complete bagger is.

Thundermane
20 juli 2008, 20:01
Daar kun je echt niemand wat kwalijk nemen, dat doe je echt helemaal zelf. Er zijn zoveel sites waar je kan nagaan of iets een reeele prijs is of of iets complete bagger is.
Was mijn eerste gitaar en toendertijd had ik ook nog geen muzikanten in mijn vriendenkring.
daarnaast was ik toen nog van geen kwaad bewust :p
En het gewoon mooi gebracht, de beste man die mij destijds die gitaar verkocht zei heel sluw tegen mij, dat er nog een andere koper was die het waarschijnlijk voor duurder zou verkopen.
Nee geloof me, naast dat ik toen gewoon nog te weinig ervaring er mee had, had die man er gewoon misbruik van gemaakt!
(Edit) Dit gezien de gitaarset nieuwprijs, rond diezelfde tijd, misschien nog een tikkeltje goedkoper was ook!
Maarja hoe moet ik dat nou weten als kind die wat wil?
Ik vind toch dat die man een piraat is :p

henkbraakman
23 juli 2008, 14:25
Gewoon uit nieuwsgierigheid. Ik koop al mijn zooi 2e hands en vaak via Marktplaats, maar sommige mensen vertrouwen dit niet. Vandaar mijn vraag, is er ooit iemand afgezet met het kopen van een pedaal o.i.d. via Marktplaats?

Wat ik altijd doe is naw gegevens vragen en checken, heb 1 keer meegemaakt dat de persoon niet te traceren was en heb daar toen ook geen zaken mee gedaan. :blast:

guhlenn
23 juli 2008, 15:57
Nee geloof me, naast dat ik toen gewoon nog te weinig ervaring er mee had, had die man er gewoon misbruik van gemaakt!
(Edit) Dit gezien de gitaarset nieuwprijs, rond diezelfde tijd, misschien nog een tikkeltje goedkoper was ook!
Maarja hoe moet ik dat nou weten als kind die wat wil?
Ik vind toch dat die man een piraat is :p

JE zou ook kunnen zeggen dat je te lui was om eea uit te zoeken en tsja, luiheid kent ook zn prijs...

Thundermane
23 juli 2008, 16:49
JE zou ook kunnen zeggen dat je te lui was om eea uit te zoeken en tsja, luiheid kent ook zn prijs...
Zoals ik al zei, ik was jong en wilde beginnen met gitaarspelen, ik was helemaal nog niet ervaren met gitaren enz, en ik vond ehm er gewoon vet uitzien.
Hoe moest ik weten hoe en wat?
Je laten afzetten is alsnog afzetten!
Tuurlijk was misschien niet slim van mij, of puur mijn gemis aan ervaring, daar valt over te twisten, maar hij blijft een afzetter!

guhlenn
24 juli 2008, 09:26
Je laten afzetten is alsnog afzetten!
Tuurlijk was misschien niet slim van mij, of puur mijn gemis aan ervaring, daar valt over te twisten, maar hij blijft een afzetter!

EHm, nee, volgens mij is dat niet zo. Google is gratis, vertrouwen niet altijd...

M Kactus
24 juli 2008, 10:28
EHm, nee, volgens mij is dat niet zo. Google is gratis, vertrouwen niet altijd...

Die discussie hebben we in een ander topic nog eens gehad, niet ? Als de voordeur van een huis openstaat mag je de televisie nog niet pikken... Het is niet slim, maar het blijft een dief.

Thundermane
24 juli 2008, 11:35
Die discussie hebben we in een ander topic nog eens gehad, niet ? Als de voordeur van een huis openstaat mag je de televisie nog niet pikken... Het is niet slim, maar het blijft een dief.
Precies, gewoon omdat je iets kan doen, doe je het nog niet.
Als we zouden willen zouden we als het volk de regering met wat bloederig geweld over kunnen nemen... maar we doen het niet.
Het doet mij trouwens denken, doen jullie dat wel dan?
Grijpen jullie dan wel elke kans aan die je hebt om iets te stelen van mensen als je weet dat je er mee kan wegkomen????
seriously.

guhlenn
24 juli 2008, 12:02
Die vergelijking is krom. Stelen is illegaal, iets voor een hogere prijs aanbieden dan de neiuwprijs is niet illegaal . Sterker nog, je mag voor jouw produkt elke prijs vragen die je wil, als de koper dat ervoor betaald is het produkt dat blijkbaar waard in de ogen van de koper. De prijs word niet bepaald door de laagste nieuwprijs op internet, maar door vraag en aanbod. De verkoper dan een dief noemen is nogal, eh, raar.


Om je vraag te beantwoorden: ik vraag wel vaker wat meer dan ik er echt voor wil hebben, want mensen willen vaak gewoon een paar tientjes eraf handelen. En wat vinden jullie daarvan dan? Is dat ook stelen/onethisch/afzetten?

Thundermane
24 juli 2008, 12:11
Die vergelijking is krom. Stelen is illegaal, iets voor een hogere prijs aanbieden dan de neiuwprijs is niet illegaal . Sterker nog, je mag voor jouw produkt elke prijs vragen die je wil, als de koper dat ervoor betaald is het produkt dat blijkbaar waard in de ogen van de koper. De prijs word niet bepaald door de laagste nieuwprijs op internet, maar door vraag en aanbod. De verkoper dan een dief noemen is nogal, eh, raar.


Om je vraag te beantwoorden: ik vraag wel vaker wat meer dan ik er echt voor wil hebben, want mensen willen vaak gewoon een paar tientjes eraf handelen. En wat vinden jullie daarvan dan? Is dat ook stelen/onethisch/afzetten?
Als je er van uit gaat dat er inderdaad word afgedingd ok...
Maar in mijn geval was het toch echt anders, hij heeft meer gevraagd dan de nieuwprijs!
Daar komt bij hij had er gebruik/misbruik van gemaakt dat ik nog jong en dom was, je kan het wenden hoe je maar wil maar die man blijft een piraat :p
Je kan er om heen blijven draaien, maar wat DIE man deed blijft onethisch, ik bedoel kom nou, zou jij ooit meer vragen voor een gitaar dan dat hij waard is?
Uiteindelijk boeit het me niet veel (voor mijzelf) gezien het toch maar relatief lowbudget was, maar niks maakt mij die man minder naar vinden!

Rutger
24 juli 2008, 12:22
Je kunt je ook gewoon vergissen.

Ik bood laatst een microfoon aan voor meer dan de nieuwprijs, omdat de nieuwprijs intussen wat tientjes was gezakt en ik daar geen weet van had.

De koper heeft me daar overigens op gewezen en we zijn op een mooi prijsje geeindigt :)

guhlenn
24 juli 2008, 12:27
JE beantwoord m'n vraag niet. Is afdingen, terwijl je het product ook de vraagprijs waard vind, dan ook onethisch? Of is dat dan wle gewoon gezonde handelsgeest?

M Kactus
24 juli 2008, 12:32
JE beantwoord m'n vraag niet. Is afdingen, terwijl je het product ook de vraagprijs waard vind, dan ook onethisch? Of is dat dan wle gewoon gezonde handelsgeest?

Je slaat de nagel op de kop. De vergelijking tussen het stelen en verkopen aan een te hoge prijs gaat wel op, omdat het allebei niet ethisch is. Ongeacht het illegale aspect.

De schuld ligt sowieso bij degene die het doet, niet bij degene die de kans ertoe geeft.
Afdingen terwijl de vraagprijs terecht is, is niet onethisch, omdat beide partijen van alles op de hoogte zijn. Als beide partijen instemmen, met volledige voorkennis, is er niks onethisch aan. Als je gaat afdingen door te liegen (deze gitaar is helemaal niet uit de jaren 50, dat zie je aan de headstock), ligt de zaak weer anders.

Wat ik hier zeg, is toch niks abstracts ? Dat voel je toch zelf ook wel aan ?

Kim Wilson
24 juli 2008, 12:34
...
Afdingen terwijl de vraagprijs terecht is, is niet onethisch, omdat beide partijen van alles op de hoogte zijn. Als beide partijen instemmen, met volledige voorkennis, is er niks onethisch aan. ...
En wat als de verkoper niet op de hoogte is, en zijn pre-CBS Tele te koop zet voor 800 euro? En jij weet er nog 50 eu af te lullen, en je koopt dat ding? Wat dan?

Thundermane
24 juli 2008, 12:39
JE beantwoord m'n vraag niet. Is afdingen, terwijl je het product ook de vraagprijs waard vind, dan ook onethisch? Of is dat dan wle gewoon gezonde handelsgeest?
Tuurlijk is het ethisch verantwoord om een bepaalde prijs te vragen, als bvb de gitaar zeldzaam is of dergelijke.
Maar hey wel goed lezen, het was MEER dan nieuwprijs.
Die man heeft mij gewoon gemanipuleerd.
Ok om het dan nog specifieker uit te leggen:
Hij had het zo gebracht, hij maakte mij duidelijk dat hij bij voorbaat niet lager ging dan €200.
En hij was zo slim om te zeggen dat er al iemand anders was die het wilde kopen, maar zei "Ik verkoop ehm niet aan iemand die het waarschijnlijk voor duurder gaat doorverkopen, ik wil dat er op gespeeld word" niet letterlijk zijn woorden maar iets dergelijks was het.
In feit zat hij me lekker te maken, en ik wilde gewoon beginnen met gitaarspelen en vond het wel vet dat de gitaar zwart was.
En ik kon niet beoordelen of deze gitaar het waard was om te kopen, het zag er gewoon goed uit naar mijn nog onervaren idee.
En nouja er kwam geluid uit, weet ik veel dat het bagger is.
Maarja ik moest de keuze snel maken naar zijn zeggen en dus heb ik ehm gekocht.

Het gaat mij niet om vanuit mijn standpunt, maar als je het bekijkt vanuit zijn standpunt vind ik het maar ziek om een jochie z`n gespaarde geld af te nemen.
En dan kan je komen met gezonde handelsgeest, maar ik vind het gewoon afzetterij.

Er is een verschil, want je hebt gewoon handelen, maar die man wist van te voren al dat hij iemand die dom genoeg was, z'n zooi aan te verkopen.

M Kactus
24 juli 2008, 12:57
En wat als de verkoper niet op de hoogte is, en zijn pre-CBS Tele te koop zet voor 800 euro? En jij weet er nog 50 eu af te lullen, en je koopt dat ding? Wat dan?

Dan ben je een lul.

guhlenn
24 juli 2008, 13:41
Je slaat de nagel op de kop. De vergelijking tussen het stelen en verkopen aan een te hoge prijs gaat wel op, omdat het allebei niet ethisch is. Ongeacht het illegale aspect.?

Laten we meningen en feiten even uit elkaar houden.


Afdingen terwijl de vraagprijs terecht is, is niet onethisch, omdat beide partijen van alles op de hoogte zijn. Als beide partijen instemmen, met volledige voorkennis, is er niks onethisch aan. Als je gaat afdingen door te liegen (deze gitaar is helemaal niet uit de jaren 50, dat zie je aan de headstock), ligt de zaak weer anders.

Wat ik hier zeg, is toch niks abstracts ? Dat voel je toch zelf ook wel aan ?


Uiteraard, maar je spreekt jezelf ook tegen. De verkoper heeft nooit beweerd dat de gitaar 200,- waard was, slechts dat hij hem niet voor minder dan 200,- ging verkopen. Of er een tweede koper was kan je niet weten, en natuurlijk denk ik daar het mijne van, maar dat blijft in het midden. Sowieso hoeft thunder niet te kopen als er een tweede koper is, hij had ook van de koop kunnen afzien.
Of, en daar hamer ik de hele tijd al op, hij had van z;n luie reet af kunnen komen, even googlen/bellen/lopen naar een muziekwinkel en de feiten kunnen achterhalen. De koper heeft de etische plicht om eventuele gebreken vantevoren kenbaar te maken, maar een slecht geluid si subjectief, en het lijkt mij absurd om te stellen dat de verkoper de hoogte van zijn prijs altijd dient te verantwoorden, al kan je ook dat altijd vragen.

Onderhandelen is een spel, je kan ook niet miepen als je veel geld verliest met poker dat je de spelregels niet kent en dus je geld moet terug krijgen. Ik ben overigens niet de bewuste verkoper, al begint het dar wel sterk op te lijken :D.

Kortom, leuke handtekening, maar ik heb er nog eentje voor je: laziness is no excuse.

Thundermane
24 juli 2008, 13:46
Laten we meningen en feiten even uit elkaar houden.




Uiteraard, maar je spreekt jezelf ook tegen. De verkoper heeft nooit beweerd dat de gitaar 200,- waard was, slechts dat hij hem niet voor minder dan 200,- ging verkopen. Of er een tweede koper was kan je niet weten, en natuurlijk denk ik daar het mijne van, maar dat blijft in het midden. Sowieso hoeft thunder niet te kopen als er een tweede koper is, hij had ook van de koop kunnen afzien.
Of, en daar hamer ik de hele tijd al op, hij had van z;n luie reet af kunnen komen, even googlen/bellen/lopen naar een muziekwinkel en de feiten kunnen achterhalen. De koper heeft de etische plicht om eventuele gebreken vantevoren kenbaar te maken, maar een slecht geluid si subjectief, en het lijkt mij absurd om te stellen dat de verkoper de hoogte van zijn prijs altijd dient te verantwoorden, al kan je ook dat altijd vragen.

Onderhandelen is een spel, je kan ook niet miepen als je veel geld verliest met poker dat je de spelregels niet kent en dus je geld moet terug krijgen. Ik ben overigens niet de bewuste verkoper, al begint het dar wel sterk op te lijken :D.

Kortom, leuke handtekening, maar ik heb er nog eentje voor je: laziness is no excuse.
Daar gaat het allemaal niet om, je bent alsnog een lul als je zoiets flikt... ja of nee?
Ik zeg toch al de hele tijd dat ik dom en onervaren was, maar daar ging het mij in de eerste plaats niet om!!!
Het is een verschil of je er dan ook nog misbruik van gaat maken!
En ik kan mij nauwelijks voorstellen dat je blij word van zo'n actie, naast dat je wat euro's rijker bent, ik zelf zou niet de schuld willen dragen.
Je moest eens weten hoe schattig jochie ik toen was :seriousf: en dan toch nog zo iets doen...

M Kactus
24 juli 2008, 13:53
Uiteraard, maar je spreekt jezelf ook tegen. De verkoper heeft nooit beweerd dat de gitaar 200,- waard was, slechts dat hij hem niet voor minder dan 200,- ging verkopen. Of er een tweede koper was kan je niet weten, en natuurlijk denk ik daar het mijne van, maar dat blijft in het midden. Sowieso hoeft thunder niet te kopen als er een tweede koper is, hij had ook van de koop kunnen afzien.
Of, en daar hamer ik de hele tijd al op, hij had van z;n luie reet af kunnen komen, even googlen/bellen/lopen naar een muziekwinkel en de feiten kunnen achterhalen. De koper heeft de etische plicht om eventuele gebreken vantevoren kenbaar te maken, maar een slecht geluid si subjectief, en het lijkt mij absurd om te stellen dat de verkoper de hoogte van zijn prijs altijd dient te verantwoorden, al kan je ook dat altijd vragen.

Onderhandelen is een spel, je kan ook niet miepen als je veel geld verliest met poker dat je de spelregels niet kent en dus je geld moet terug krijgen. Ik ben overigens niet de bewuste verkoper, al begint het dar wel sterk op te lijken :D.

Kortom, leuke handtekening, maar ik heb er nog eentje voor je: laziness is no excuse.

O, maar de handtekening slaat niet op mijzelf, hoor. Dit gaat natuurlijk lichtjes off topic, maar vooruit.

Uiteraard was Thundermane niet verplicht te kopen, en de verkoper heeft misschien nooit letterlijk gezegd dat de gitaar 200 euro waard is, maar meer dan overduidelijk geïmpliceerd. Met de bedoeling meer te vangen dan anders het geval zou zijn. Dit begint erg te lijken op een topic van die knul die een gitaar verkocht aan een meisje, maar er dingen bij verzon om de prijs omhoog te krikken.

Luiheid is geen excuus, en ik zeg nergens dat Thundermane niet beter eerst even alles had nagekeken, maar daardoor ligt de schuld/fout nog altijd niet bij hem als we ervan uitgaan dat de verkoper wist dat de prijs te hoog lag. Zo is het ook niet de "schuld" van de huiseigenaar als er iemand zijn televisie meeheeft nadat hij zijn voordeur heeft opengelaten. Het onethische aan dat gedrag is geen mening, maar een feit en je kan het draaien hoe je het wilt, maar een verkoper die bewust (veel) te veel vraagt voor zijn waar, trekt zich niet veel aan van ethiek. Dat voel jij toch ook aan ?

Onderhandelen is een spel, maar als de ene meer voorkennis heeft dan de andere, wordt het spel niet eerlijk gespeeld. Het is natuurlijk aan die andere om zijn kennis bij te spijkeren -als die al weet dat er weldegelijk verschil in kwaliteit bestaat tussen gitaren, en dus weet dat hij op onderzoek moet- maar dat geeft degene met voorkennis toch nog niet het recht die kennis te misbruiken ?

Kim Wilson
24 juli 2008, 14:06
...

Onderhandelen is een spel, maar als de ene meer voorkennis heeft dan de andere, wordt het spel niet eerlijk gespeeld. Het is natuurlijk aan die andere om zijn kennis bij te spijkeren -als die al weet dat er weldegelijk verschil in kwaliteit bestaat tussen gitaren, en dus weet dat hij op onderzoek moet- maar dat geeft degene met voorkennis toch nog niet het recht die kennis te misbruiken ?
Ik vind, als je iets koopt, dat je ook op de hoogte moet zijn van wat zoiets mag kosten. Stel dat je iets te koop zet voor een vrij hoge vraagprijs, en iemand wil je die vraagprijs betalen, zeg je toch ook niet dat het dat eigenlijk niet waard is?

guhlenn
24 juli 2008, 14:10
Ik vind mezelf iig geen cunning linguist, maw: ik vond het echt gewoon een leuke handtekening :) EN Thunder, ik geloof je ;).

Tsja, ik weet het niet hoor, begrijp jullie volkomen, maar je legt de schuld nu wel heel makkelijk bij de verkoper neer, zonder dat je kan aantonen dat deze echt de boel probeerd te belazeren. Misschien wist ie niet beter (zie de andere reactie), of is ie zelf ook genaaid . Dan ben ik toch eerder voor eigen schuld dikke bult. En je kan neit allebei de kanten kiezen, althans, niet IMHO.

Als je vrijwillig betaald vond je het het bedrag waard *op dat moment*. Dat je ouder en wijzer word is een goed teken. Mij is overigens zo goed als hetzefde overkomen. Betrof het een afzetter? Niet in mijn ogen, hij nam afscheid van de gitaar in tranen (nou ja, figuurlijk dan), en ik vond het toen redelijk. Misschien een goed acteur. Dat ik nu diezelfde gitaar voor ongeveer dat geld nieuw kan kopen, is misschien zuur op het eerste gezicht, maar ja, things change...

M Kactus
24 juli 2008, 14:11
Ik vind, als je iets koopt, dat je ook op de hoogte moet zijn van wat zoiets mag kosten. Stel dat je iets te koop zet voor een vrij hoge vraagprijs, en iemand wil je die vraagprijs betalen, zeg je toch ook niet dat het dat eigenlijk niet waard is?

Maar het gaat hier niet om een vrij hoge vraagprijs, maar om een veel te hoge vraagprijs. In het eerste geval zou ik niet zeggen dat het dat niet waard is, in het tweede geval wel.
Zou jij bewust iets te koop zetten voor meer dan de nieuwprijs ? En het dan aan een -overduidelijk onervaren- beginner verkopen voor die prijs ? Ik niet. Dát is de vraag.

De koper heeft ook een plicht, maar de schuld ligt dan nog steeds bij de verkoper, hoor.


Ik vind mezelf iig geen cunning linguist, maw: ik vond het echt gewoon een leuke handtekening :) EN Thunder, ik geloof je ;).

Tsja, ik weet het niet hoor, begrijp jullie volkomen, maar je legt de schuld nu wel heel makkelijk bij de verkoper neer, zonder dat je kan aantonen dat deze echt de boel probeerd te belazeren. Misschien wist ie niet beter (zie de andere reactie), of is ie zelf ook genaaid . Dan ben ik toch eerder voor eigen schuld dikke bult. En je kan neit allebei de kanten kiezen, althans, niet IMHO.
En ik begrijp jouw standpunt, maar ik kom soortgelijke uitspraken tegenwoordig zo vaak tegen hier op gitaarnet. Die "handelsgeest" komt meer over als een "anything goes for a buck-mentaliteit".
En hier geef je toe dat het gedrag van de verkoper enkel te rechtvaardigen is als er nog bijkomende omstandigheden zijn (zoals een vergissing/zelf genaaid...), maar two wrongs...

Kim Wilson
24 juli 2008, 14:17
Maar het gaat hier niet om een vrij hoge vraagprijs, maar om een veel te hoge vraagprijs. In het eerste geval zou ik niet zeggen dat het dat niet waard is, in het tweede geval wel.
Zou jij bewust iets te koop zetten voor meer dan de nieuwprijs ? En het dan aan een -overduidelijk onervaren- beginner verkopen voor die prijs ? Ik niet. Dát is de vraag.

De koper heeft ook een plicht, maar de schuld ligt dan nog steeds bij de verkoper, hoor.
Vind ik niet. Toen de Wii begin dit jaar overal uitverkocht was, werd er op Marktplaats bijna 150% van de nieuwprijs geboden. Niet gevraagd, maar geboden. En zo is dat met wel meer dingen. Soms is de vraag groter dan het aanbod.

En met al die internetaanbieders die overal onder de prijzen duiken, is de nieuwprijs moeilijk te bepalen. Stel, ik heb ooit iets gekocht, en zet het nu weer te koop voor 2/3 van de oorspronkelijke prijs, lijkt dat een nette prijs. Maar misschien is ie voor dat geld ook wel ergens nieuw te koop. Ben ik dan slecht?

M Kactus
24 juli 2008, 14:23
Vind ik niet. Toen de Wii begin dit jaar overal uitverkocht was, werd er op Marktplaats bijna 150% van de nieuwprijs geboden. Niet gevraagd, maar geboden. En zo is dat met wel meer dingen. Soms is de vraag groter dan het aanbod.

En met al die internetaanbieders die overal onder de prijzen duiken, is de nieuwprijs moeilijk te bepalen. Stel, ik heb ooit iets gekocht, en zet het nu weer te koop voor 2/3 van de oorspronkelijke prijs, lijkt dat een nette prijs. Maar misschien is ie voor dat geld ook wel ergens nieuw te koop. Ben ik dan slecht?

Neenee, als iets door schaarste is uitverkocht, stijgt de prijs. Dat is normaal en enkel het geval omdat de koper dat wil. Ik ga er even van uit dat het geen zeldzame gitaar is die Thundermane gekocht heeft, en dat schaarste helemaal geen rol speelde.

Maar met je laatste punt heb je wel een... punt. Ik ben ervan uitgegaan dat de verkoper zijn gitaar verkocht voor meer dan de prijs die hij er nieuw voor betaald heeft.

guhlenn
24 juli 2008, 14:33
En hier geef je toe dat het gedrag van de verkoper enkel te rechtvaardigen is als er nog bijkomende omstandigheden zijn (zoals een vergissing/zelf genaaid...), maar two wrongs...


Nee, nu draai je de zaken om. De verkoper is onschuldig totdat anders is bewezen, dat vergeet je hier even. ALS de verkoper de bedoeling had om Thunder af te zetten, DAN is tie een afzetter. Tjsa, eh, DUH! ;)

Dat weet je niet, wat we wel weten is dat Thunder beter z;n best had moeten doen. Mij lijkt het een simpele conclusie.

M Kactus
24 juli 2008, 14:38
Nee, nu draai je de zaken om. De verkoper is onschuldig totdat anders is bewezen, dat vergeet je hier even. ALS de verkoper de bedoeling had om Thunder af te zetten, DAN is tie een afzetter. Tjsa, eh, DUH! ;)

Dat weet je niet, wat we wel weten is dat Thunder beter z;n best had moeten doen. Mij lijkt het een simpele conclusie.

een ander populaire internet houding is hier IMHO beter op z;n plek: draag me even alle informatie aan dan neem ik zelf de juiste beslissing...

Hehe, Thunder had beter zijn best kúnnen doen en had daarmee vermeden dat iemand hem had kúnnen afzetten.
En je geeft Thunder de schuld, maar de verkoper is onschuldig tot het tegendeel bewezen is ? Dat klopt niet echt. En we moeten alle informatie hebben voor we díe verkoper kunnen veroordelen, maar mijn stelling ging eerder over die verkoopsethiek in het algemeen.

Maar goed, ik heb mijn punt gemaakt, denk ik... We hebben het ver genoeg laten komen in deze draad :)

Thundermane
24 juli 2008, 14:44
Nee, nu draai je de zaken om. De verkoper is onschuldig totdat anders is bewezen, dat vergeet je hier even. ALS de verkoper de bedoeling had om Thunder af te zetten, DAN is tie een afzetter. Tjsa, eh, DUH! ;)

Dat weet je niet, wat we wel weten is dat Thunder beter z;n best had moeten doen. Mij lijkt het een simpele conclusie.
Klopt ik had misschien beter mijn best moeten doen, tegenwoordig zou ik dat ook doen, sterker nog ik doe niet meer aan tweedehands kopen :p
Ik koop tegenwoordig ALLEEN maar nieuw dingen, dit is trouwens niet eens vanwege deze ervaring, het boeit trouwens ook niet eens veel, want het ging in feite om (maar) 200 euro, en heb deze gitaar weer doorverkocht voor 50 euro, wat dus eigenlijk wel een eerlijke prijs is ;)
Maarja, het geval wil deze gitaar was ook niet in al te beste staat, er waren wat deukjes en zelfs een kras wat lelijk hersteld was (niks wat de speelbaarheid heeft beïnvloed, dat was bij voorbaat al slecht).
Op dat moment was het de enige gitaar die ik kon vinden die zwart was :D

Maarja het werkt twee kanten op he, ik had beter research moeten doen, maar anders had hij wel een andere domme koper gevonden!
En dan ben ik blij dat ik deze ervaring heb gehad, want ik heb er wel van geleerd.
Maarja het is ook slechts een beginnersfase, ik pijns er niet meer over om zomaar een gitaar te kopen.

Maar het is een feit dat hij er meer voor gevraagd heeft dan dat hij zelf er destijds betaald voor zal hebben, nieuwprijs was €80 en hij vroeg €200.
Waarschijnlijk had hij er nog wel meer voor gevraagd als hij kon!
Het was op marktplaats en daar kon je rond die tijd tot en met €200 of €199 gratis plaatsen.

guhlenn
24 juli 2008, 15:35
Hehe, Thunder had beter zijn best kúnnen doen en had daarmee vermeden dat iemand hem had kúnnen afzetten.


En je geeft Thunder de schuld, maar de verkoper is onschuldig tot het tegendeel bewezen is ? Dat klopt niet echt.

Maar goed, ik heb mijn punt gemaakt, denk ik... We hebben het ver genoeg laten komen in deze draad :)

1: ja

2: Thunder bekent schuld. Ik geef niks. :)

3: zeer zekers :)

Thundermane
24 juli 2008, 15:39
2: Thunder bekent schuld. Ik geef niks. :)

Toch heb ik nog steeds gelijk, ik vind die man nog steeds naar :p

wiegersma
28 juli 2008, 15:36
klein zijstraatje:
Iets is net zoveel waard als wat de gek ervoor geeft, kijk maar naar de verkoopprijzen van oude aziatische prulgitaren. Zijn goed voor de open haard, maar toch komen er prijzen voorbij van €100+.
Rare jongens die verzamelaars...

Misschien wordt Squier Bullet over 20 jaar wel een gewild object!

Thundermane
28 juli 2008, 16:29
klein zijstraatje:
Iets is net zoveel waard als wat de gek ervoor geeft, kijk maar naar de verkoopprijzen van oude aziatische prulgitaren. Zijn goed voor de open haard, maar toch komen er prijzen voorbij van €100+.
Rare jongens die verzamelaars...

Misschien wordt Squier Bullet over 20 jaar wel een gewild object!
had ik hem toch moeten houden :(

guhlenn
29 juli 2008, 08:34
Toch heb ik nog steeds gelijk, ik vind die man nog steeds naar :p

Zoals een forumlid hier in z;n handtekening heeft staan: Mensen zouden meer van hun fouten leren als ze niet zo hard bezig waren ze te ontkennen.

soup
30 juli 2008, 15:23
Wat een onzin post je toch thundermane, zoals andere zeiden... je kunt toch gewoon op google prijzen zoeken of weet ik veel waar.

Je gaat toch niet als je iets ziet direct die prijs er voor geven, meestal vergelijk je toch met andere winkels.


En wat is jong? En heb je soms geen ouders die je helpen?

stratokai
11 augustus 2008, 23:13
Helaas moet ik dit topic bumpen.

Een tijdje geleden stond onderstaande advertentie op marktplaats:
Prachtige Nitro neck van Musikraft. Nog nooit gebruikt spiksplinternieuw. een extra fret job van musikraft. Stainless steel Jumbo frets. Parelmoer inlay. gegarandeerd kaarsrecht. Hij is iets dikker als een standaard thin c. Ik doe hem weg omdat ik toch liever voor maple ga. Hij heeft heavy rolled fingerboard edges en kluson vintage tuners, Ook van uit musikraft. Kijk maar eens op hun site wat deze gekost heeft! met nitro, tuners, rolled fingerboard edges, SS frets en een fretjob erbij. MVG Tommy

Nou dat leek me wel wat. Met foto's van het exemplaar. Dus geld overgemaakt en laten opsturen. Maar tot op heden niet ontvangen. Neemt zijn telefoon niet meer op als ik bel. Een keer nog wel en bij het aanhoren van z'n vage verhaal zakte de hoop nog verder m'n schoenen in.
Mocht iemand iets herkennen dan hoor ik het graag. Gaat om Thomas *mod-edit, het is wegens privacyredenen niet toegestaan om achternamen te noemen* uit Eindhoven.

Morgen dan maar aangifte doen. Wat een k...t gevoel!

spirit
12 augustus 2008, 19:02
Gisteren had ik ook zoiets vaags via MarktPlaats.

Kreeg een reactie op mijn advertentie, waarin ik een strat hals zoek met een big headstock. Vraagt die persoon wat ik met een big headstock bedoel, want hij had wel een strat hals liggen. Ik uitgelegd wat ik bedoelde, nog een foto in de mail bijgesloten en gevraagd of hij een foto van zijn hals wou mailen. Bleek het dus een of andere vage kloon hals met een normale kop te zijn. Netjes terug gemaild dat ik dat niet zocht, krijg ik even later weer een mail met een foto , of dit dan wel wat was. Weer een foto met een normale hals (wel een andere dan de eerste). Weer netjes terug gemaild en nu 2 foto's bijgevoegd van 1 normale en één 70's strat hals.
Krijg ik weer mail met 2 foto's terug van een Squier hals en een Allparts hals, beide met big headstock. Gemaild dat ik zoiets zocht en erbij vermeld wat ik er voor over had.
Krijg ik een mail van hem, dat een hals met big headstock wel "fors" duurder is dan een normale.

Toen maar gemaild dat ik wel verder zocht, omdat ik het erg vreemd vond, dat ie eerst niet weet wat een big headstock is, en vervolgens gaat beweren dat die wel fors duurder zijn.

Zit ik vandaag op Ebay te surfen, kom ik zo al 2 van de 4 foto's die hij mailde tegen bij verschillende verkopers uit de USA.

Mocht er dus iemand reageren op een "gezocht" adv.... kijk uit :sneaky:

BamBuFan1
13 augustus 2008, 00:10
Zit ik vandaag op Ebay te surfen, kom ik zo al 2 van de 4 foto's die hij mailde tegen bij verschillende verkopers uit de USA.

Wel l*llig voor hem dat die ebay lui al zijn foto's jatten! http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/all_coholic.gif

Mr.Fingers
13 augustus 2008, 16:11
Gisteren had ik ook zoiets vaags via MarktPlaats.

Kreeg een reactie op mijn advertentie, waarin ik een strat hals zoek met een big headstock.
Mocht er dus iemand reageren op een "gezocht" adv.... kijk uit :sneaky:


wat voor hals zoek je precies, ik heb misschien nog wel iets liggen in het rek naast me ;) (check sig)

spirit
13 augustus 2008, 17:26
wat voor hals zoek je precies, ik heb misschien nog wel iets liggen in het rek naast me ;) (check sig)

Nu niets meer, gisteren een orginele SQ hals gescoord op Ebay :dance:

Dj_Tuning
13 augustus 2008, 18:02
Ik ben daar laatst nog afgezet.. Ik zei nog tegen die pony dat ik bij de achter de kerk woon, maar chauffeurs weten het altijd beter :sssh:

Thundermane
15 augustus 2008, 22:28
Zoals een forumlid hier in z;n handtekening heeft staan: Mensen zouden meer van hun fouten leren als ze niet zo hard bezig waren ze te ontkennen.
Mijzelf kennende moet ik hier weer op in gaan xD

Dat is ook zo! Ik heb er ook zeker wel van geleerd, maar dat is ook het enige positieve eraan.

guitarnijboer
20 augustus 2008, 11:39
Helaas moet ik dit topic bumpen.

Een tijdje geleden stond onderstaande advertentie op marktplaats:
Prachtige Nitro neck van Musikraft. Nog nooit gebruikt spiksplinternieuw. een extra fret job van musikraft. Stainless steel Jumbo frets. Parelmoer inlay. gegarandeerd kaarsrecht. Hij is iets dikker als een standaard thin c. Ik doe hem weg omdat ik toch liever voor maple ga. Hij heeft heavy rolled fingerboard edges en kluson vintage tuners, Ook van uit musikraft. Kijk maar eens op hun site wat deze gekost heeft! met nitro, tuners, rolled fingerboard edges, SS frets en een fretjob erbij. MVG Tommy

Nou dat leek me wel wat. Met foto's van het exemplaar. Dus geld overgemaakt en laten opsturen. Maar tot op heden niet ontvangen. Neemt zijn telefoon niet meer op als ik bel. Een keer nog wel en bij het aanhoren van z'n vage verhaal zakte de hoop nog verder m'n schoenen in.
Mocht iemand iets herkennen dan hoor ik het graag. Gaat om Thomas *mod-edit, het is wegens privacyredenen niet toegestaan om achternamen te noemen* uit Eindhoven.

Morgen dan maar aangifte doen. Wat een k...t gevoel!


Precies deze add had ik ook op gereageerd. Na wat vragen (waarschijnlijk te moeilijk) van mijn kant en nadat ik hem liet weten dat een kennis uit de buurt van Eindhoven hem wel op kon komen halen, nooit meer iets van gehoord.
Ik dacht al dat er iets niet helemaal klopte. Wel balen voor je!

stratokai
23 augustus 2008, 10:42
Even een update:

Heb afgelopen zaterdag aangifte gedaan bij de politie. Wat denk je... wordt afgelopen woensdag de gitaarhals afgeleverd!?!?
Dus toch nog goedgekomen al blijft het wat vaag.

Hals is zeker niet nieuw en het lakwerk is niet professioneel. Ik vermoed dat hij dat zelf nog moest aanbrengen ofzo.

Al met al zeer twijfelachtige handel, maar de hals is binnen en ik laat het maar hierbij.

Dweezman
3 oktober 2008, 11:11
Ik heb een EHX Microsynth gekocht via MP, die gewoon stuk bleek te zijn. Omdat ik een dergelijk pedaal eerder heb gehad, had ik niet de direct de behoefte dit exemplaar te testen. Nu mijn board af is, kon 'ie er op. Blijkt die stuk te zijn...

grayfink
3 oktober 2008, 11:13
Kan natuurlijk tijdens de verzending gebeurd zijn.

Joey Handsome
3 oktober 2008, 11:26
Fucked up zeg. Wat is er precies stuk aan?
Wil je niet horen, maar zo zie je maar weer. Dat zijn toch geen goedkope pedalen, beter om eerst even te testen. Al moet ik eerlijk toegeven dat nu ik dat zo leuk zeg, ik de mijne ook heb laten verzenden...
Had je niet al een Microsynth?

Dweezman
3 oktober 2008, 12:49
klopt, maar spijt dat ik hem verkocht had. Nu ik een groter board heb, wilde ik er toch weer eentje op hebben. Ik denk niet dat dit bij verzenden gebeurd is. De tracking van het ding deugt niet, en is soms hard, soms heel zacht. Nu zit er een trimpotje onderin, om de output te kunnen regelen. Deze was dus al helemaal gaar gedraaid... Nu sputtert en stoort 'ie constant, ook in pass-by.
Gelukkig hebben wij D_H.

Meikel
9 oktober 2008, 20:28
Ik heb het idee dat ik op dit moment opgelicht wordt. Een week geleden 2 cdtjes van "hans (http://verkopers.marktplaats.nl/8483455)" op Marktplaats gekocht en betaald. Sindsdien geen reactie meer gehad, zelfs z'n telefoon staat (op het moment) uit.

Gelukkig gaat het om nog geen 2 tientjes, maar 't voelt wel een beetje lullig. De 1e keer dat ik dit meemaak overigens. Koop en verkoop regelmatig via internet. Ik wacht nog even af, maar ik vrees het ergste en dan blijf ik um spammen :hippie: .

hansli
9 oktober 2008, 20:55
Ik heb het idee dat ik op dit moment opgelicht wordt. Een week geleden 2 cdtjes van "hans (http://verkopers.marktplaats.nl/8483455)" op Marktplaats gekocht en betaald. Sindsdien geen reactie meer gehad, zelfs z'n telefoon staat (op het moment) uit.

Gelukkig gaat het om nog geen 2 tientjes, maar 't voelt wel een beetje lullig. De 1e keer dat ik dit meemaak overigens. Koop en verkoop regelmatig via internet. Ik wacht nog even af, maar ik vrees het ergste en dan blijf ik um spammen :hippie: .

not to be rude, maar als je ziet wat meneer hans in de aanbieding heeft en voor welke prijzen, met als hoogtepunt bondsorkest van de bouw en houtbond fnv, aangeboden voor 12 euro, dan ben je volgens mij niet helemaal snugger als je van zo iemand iets koopt....
verder geflopte cd-singles voor 5 euro, demootjes van bands, ik bedoel: it's so bloody obvious, maar ja, dat dacht ik ook van een rare ijslandse internetspaarbank, en blijkbaar zijn daar 10.000 nederlanders ingetrapt, dus.....

Meikel
10 oktober 2008, 17:53
not to be rude, maar als je ziet wat meneer hans in de aanbieding heeft en voor welke prijzen, met als hoogtepunt bondsorkest van de bouw en houtbond fnv, aangeboden voor 12 euro, dan ben je volgens mij niet helemaal snugger als je van zo iemand iets koopt....
verder geflopte cd-singles voor 5 euro, demootjes van bands, ik bedoel: it's so bloody obvious, maar ja, dat dacht ik ook van een rare ijslandse internetspaarbank, en blijkbaar zijn daar 10.000 nederlanders ingetrapt, dus.....

De prijs van de cds die ik besteld heb viel me nog mee (ik schat dat ik bij een handelaar net zo veel betaal voor een 2e hands). Bovendien is het vrij lastig om überhaupt aan werk van Trio Bier te komen (orriginele cds dus, luisteren via MySpace is niet mijn favo ding), dus het was de gok wel waard.

Anyways moet ik mn 1e reactie terug nemen want (toch wel een beetje onverwacht) kwamen de cds vandaag aan. Heb ook geen mail of reactie meer gehad van hans, maar dit zegt toch wel voldoende :-).

Meikel
10 oktober 2008, 17:56
not to be rude, maar als je ziet wat meneer hans in de aanbieding heeft en voor welke prijzen, met als hoogtepunt bondsorkest van de bouw en houtbond fnv, aangeboden voor 12 euro, dan ben je volgens mij niet helemaal snugger als je van zo iemand iets koopt....
verder geflopte cd-singles voor 5 euro, demootjes van bands, ik bedoel: it's so bloody obvious, maar ja, dat dacht ik ook van een rare ijslandse internetspaarbank, en blijkbaar zijn daar 10.000 nederlanders ingetrapt, dus.....

De prijs van de cds die ik besteld heb viel me nog mee (ik schat dat ik bij een handelaar net zo veel betaal voor een 2e hands). Bovendien is het vrij lastig om überhaupt aan werk van Trio Bier te komen (originele cds dus, luisteren via MySpace is niet mijn favo ding), dus het was de gok wel waard.

Anyways moet ik mn 1e reactie terug nemen want (toch wel een beetje onverwacht) kwamen de cds vandaag aan. Heb ook geen mail of reactie meer gehad van hans, maar dit vind ik ook wel voldoende :-).

Geoffrey
16 november 2008, 14:39
Het begint toch wat te komen dat ik me afgezet voel.. Ik heb al redelijk wat gekocht via Marktplaats.nl en dit is me steeds ook goed bevallen.

Nu heb ik onlangs een betaling gedaan en niets meer gehoord van de adverteerder. Ik ben me bewust dat de overschrijving iets langer duurt van België naar Nederland .. Maar toch zo lang niet.

Alles verliep zeer vlot met de verkoper .. dagelijks mailen enzo maar sinds ik een bewijs gemaild heb van mn ibank overschrijving krijg ik geen antwoord meer.

Ik wacht nog even af .. maar ik begin er toch de zenuwen van te krijgen!
Iemand bekend? : http://link.marktplaats.nl/206217691

AART
16 november 2008, 16:33
Heb je adresgegevens oid(ja/nee, adres hoef je hier niet te posten vooralsnog)?

Neemt ie zijn telefoon op? Hoe lang is het geweest sinds betaling?

Arjan12
16 november 2008, 20:39
Ik heb 'm gemaild en gevraagd of het pedaal nog te koop is, maar hij heeft me terug gemaild dat hij al verkocht is. Hopelijk krijg je 'm binnenkort binnen...

Geoffrey
17 november 2008, 20:29
Adresgegevens heb ik wel maar geen telefoongegevens.

Ondertussen heb ik een mailtje gekregen dat ik wat meer vertrouwen moet hebben in de Nederlanders (wat dit er mee te maken heeft weet ik niet) en dat hij mn betaling afwacht.

Bedankt Arjan12.. ik hou jullie op de hoogte!!

Geoffrey
17 november 2008, 20:59
Zojuist een mailtje gekregen dat hij de betaling ontvangen heeft en morgen naar de post gaat..

:o stiekem mee gelezen?

Anti
17 november 2008, 22:25
Wanneer heb je het geld overgeschreven?

Geoffrey
18 november 2008, 17:11
Begin vorige week..

Merijnvdb
19 november 2008, 23:00
Bij mij ook alleen positieve ervaringen!
Ik heb toch ook wel al zo een (gok ik) 50-70 dingen ge-verkocht op mp en het is nog nooit fout gegaan dacht ik :)

Ik heb gewoon helemaal niks om te verkopen :nervous:

Dirk_Hendrik
21 november 2008, 10:21
Ik heb gewoon helemaal niks om te verkopen :nervous:

Fijn voor je.
Bedankt ook voor deze waardevolle reactie.

Geoffrey
21 november 2008, 17:47
Het begint toch wat te komen dat ik me afgezet voel.. Ik heb al redelijk wat gekocht via Marktplaats.nl en dit is me steeds ook goed bevallen.

Nu heb ik onlangs een betaling gedaan en niets meer gehoord van de adverteerder. Ik ben me bewust dat de overschrijving iets langer duurt van België naar Nederland .. Maar toch zo lang niet.

Alles verliep zeer vlot met de verkoper .. dagelijks mailen enzo maar sinds ik een bewijs gemaild heb van mn ibank overschrijving krijg ik geen antwoord meer.

Ik wacht nog even af .. maar ik begin er toch de zenuwen van te krijgen!
Iemand bekend? : http://link.marktplaats.nl/206217691

Alles is uiteindelijk toch in orde gekomen!!
Vandaag het pakje ontvangen.. ietswat voorbarige paniek misschien.

Merijnvdb
21 november 2008, 21:04
Tot uw dienst Dirk Hendrik !

Egbertuss
23 november 2008, 23:45
Ik heb zo'n 10 keer ge- en verkocht op de marktplaats en dat is altijd perfect gegaan. Iedereen is op z'n hoede maar dat is juist goed, toch?
..en je moet natuurlijk weten waar je op moet letten...als je de juiste vragen stelt dan kunnen een hoop verassingen voorkomen worden.

Ehm, is het niet zo dat de vraag is wie wél een keer is afgezet en niet bij wie het allemaal perfect is gegaan?

oh, by the way ik heb nog nooit bij marktplaats gekocht of verkocht, ik wilde alleen even lezen hoe mensen elkaar op laffe manier oplichten...

the sure thing
24 november 2008, 11:03
Ik doe alleen zaken met mensen die in NL wonen. Ik maak geen geld over naar Belgie en wil ook geen pakketjes ontvangen uit Belgie.

gertgert
25 november 2008, 15:02
waarom niet belgie?
ik sta op het punt om (vanavond!) geld over te gaan maken.
leek me betrouwbaar in de mailwisseling en ik heb zijn adresgegevens e.d.

BamBuFan1
25 november 2008, 23:13
waarom niet belgie?
ik sta op het punt om (vanavond!) geld over te gaan maken.
leek me betrouwbaar in de mailwisseling en ik heb zijn adresgegevens e.d.

Waarschijnlijk vanwege dit soort pakketjes... (http://www.nieuws.nl/536541)

gertgert
26 november 2008, 16:11
tja..die zijn intussen ook in hilversum binnengekomen dus wat dat betreft..
nou ja, ik ga het meemaken. gisteren betaald en mocht mijn pakket niet arriveren meld ik het hier. heb er wel vertrouwen in.

Jantje Poen
6 december 2008, 14:17
Ik doe alleen zaken met mensen die in NL wonen. Ik maak geen geld over naar Belgie en wil ook geen pakketjes ontvangen uit Belgie.

Hetzelfde geldt voor mij, België is absoluut niet oké. Bijna altijd gezeik, gezeur en getreiter.

spirit
6 december 2008, 19:10
Afgezet op marktplaats niet, maar een aantal dagen geleden een adv. geplaatst, en een imo redelijk bod gekregen. Mail verstuurd, dat de bieder de gitaar voor dat bedrag mocht komen halen.

Gisteren mail terug, dat hij ook op een andere gitaar had geboden en dat hij die al had gekocht. (oké dat kan, dan gaat het over). Zie ik zojuist dat hij vandaag weer op een vergelijkbare gitaar in dezelfde prijsklasse aan het bieden is.

Waarschijnlijk dus iemand die voor de gein bied, en vervolgens zogenaamd weer afhaakt.

Zijn er meer mensen die dit de afgelopen tijd hebben meegemaakt?

Jordii
6 december 2008, 19:52
Afgezet op marktplaats niet, maar een aantal dagen geleden een adv. geplaatst, en een imo redelijk bod gekregen. Mail verstuurd, dat de bieder de gitaar voor dat bedrag mocht komen halen.

Gisteren mail terug, dat hij ook op een andere gitaar had geboden en dat hij die al had gekocht. (oké dat kan, dan gaat het over). Zie ik zojuist dat hij vandaag weer op een vergelijkbare gitaar in dezelfde prijsklasse aan het bieden is.

Waarschijnlijk dus iemand die voor de gein bied, en vervolgens zogenaamd weer afhaakt.

Zijn er meer mensen die dit de afgelopen tijd hebben meegemaakt?
Nog goed van hem dat hij reageerde dat hij zogenaamd niet meer geinteresseerd was, ik heb vaak dat ze eerst sturen dat ze het willen, dan stuur je terug dat ze het kunnen ophalen, vervolgens sturen ze niets terug. Dat gebeurd me meer dan dat ze het daadwerkelijk op komen halen.

gertgert
7 december 2008, 18:09
ik heb mijn pakketje uit Belgie in goede orde ontvangen, erg snel, goed verpakt en in goede staat ontvangen.. Betaling was via int. bankoverschrijving binnen 2 dagen geregeld..

Farether
22 december 2008, 18:30
Ik laat dingen nooit bezorgen maar haal het altijd zelf op, kan ik ook gelijk zien in welke staat het verkeerd

joeyonfire
23 december 2008, 10:47
heb laatst een goed bod gehad op een van mijn london city's. wat over en weer gemaild. de man woonde alleen aan de andere kant van nl. dus duurde 2 maanden voordat hïj hem op kwam halen. maar hij had wel netjes geld over gemaakt en uiteindelijk alles goed gekomen.
heb zelf ooit een brommer gekocht voor 600 euro waar van alles aan mis bleek te zijn. ik krijg hem nu nog niet aan de straatstenen verkocht. achteraf had ik moeten weten dat het zaakje stonk.

een paar tips. kijk naast de spelling in de advertentie ook naar spelling en interpunctie in de reactiemail. zegt vaak ook iets over de betrouwbaarheid.

en vraag altijd een adres en kijk het na.

wiegersma
24 december 2008, 09:25
...dus mensen die een lage opleiding genoten hebben, danwel dyslectisch zijn, zijn minder betrouwbaar dan mensen die wel foutloos kunnen schrijven?
:jam:

Arjan12
24 december 2008, 11:25
...dus mensen die een lage opleiding genoten hebben, danwel dyslectisch zijn, zijn minder betrouwbaar dan mensen die wel foutloos kunnen schrijven?
:jam:

Tja, klinkt misschien wat lomp, maar ik merk ook dat mensen die een nette mail sturen betrouwbaarder zijn. Heel veel mensen sturen een slordig mailtje met vragen die je netjes beantwoordt, en laten vervolgens nooit meer wat van zich horen.

Plantje
24 december 2008, 17:26
Correct taalgebruik, interpunctie en dergelijke is inderdaad wel een redelijke indicatie.

Wat ik echter belangrijker vind is "geduld". Veel mails met vragen zijn in alle haast geschreven. Inderdaad vaak gekenmerkt door slecht taalgebruik, weinig of geen interpunctie en geen hoofdletters. Neem gewoon de tijd een normale fatsoenlijke mail te sturen! Waarom zou het zo gehaast moeten? Nou...als ik die vraag beantwoord heb ben ik er meestal wel uit: ik loop een risico.

Geduld om even een normale en fatsoenlijke mail te sturen kun je ook opbrengen als je een lagere opleiding hebt genoten.

Saf
26 december 2008, 21:48
dat is voor mij dan wel pech hebben, meestal als ik mailtje weer terug krijg zie i kdat mijn mailtje vol stonden met spelfouten intrepunctiefouten etc.

Ik ben zelf gecontroleerde verkoper op marktplaats. Je weet dan dat het goed zit. Klopt het geen wat je koopt niet met de advertentie of stuur de beste man het niet op. Kun je het bedrag van marktplaats terug vorderen deze verhalen het dan op de koper.

Een gecontroleerde verkoper heeft zich de moeite genomen om een kopie van het uittreksel van het bevolkingregister een kopie van het laatste bankafschrift op te sturen naar marktplaats.

Toegegeven iemand die zich die moeite neemt verkoopt meestal vaker iets via marktplaats, weet dan meestal ook beter de prijzen dus is er relatief gezien minder snel een superkoopje bij te scoren. Je hebt echter wel zekerheid.

Plantje
26 december 2008, 23:51
Maar ik denk dat er toch wel ook wat uitersten zijn...

Ik heb een laptop te koop staan... Krijg je eerst zoiets:"wil je 250 geven kom ik hem gelijk halen" (Dat was alles)
En vervolgens nog een keer zoiets:"oke
ik mag vage dat kun je hem sturen en ik stuur je rekeningnummer ? of rembour ?
ik kom hem ophalen en ik betaal je wel ?? Waar woon je en wat adres van jou ?
Maar ik woon in roosendaal (noord-brabrant)
Jij moet zelf weten.?

Laat weten oke"

En het vreemdste aan de laatste is dat het een reactie is op de volgende mail van mij:"Hallo,

Ik neem aan, dat je bod van € 250,- serieus is.
Ik ben echter nog eerst op zoek naar een R2Hv om mijn huidige R2H te vervangen. Ik had er één gevonden, maar dit gaat helaas niet door. Dus tot die tijd wacht ik nog even met het verkopen van die van mij.

Groeten,
Rudi Hendrix
"
Hoe serieus moet je iemand die totaal niet leest nemen?

En dan is dit slechts een kleine greep uit de reacties. Dat is wel iets anders dan enkele taal- en/of interpunctiefouten. Er is een verschil tussen niet perfect foutloos Nederlands schrijven en de bovenstaande voorbeeldjes.
En als iemand gecontroleerde verkoper is vertrouw ik het sowieso al meer.

Saf
27 december 2008, 00:00
dat is idd wel heel extreem

Geoffrey
27 december 2008, 16:56
Ik ben nog niet afgezet.. maar ik denk als ik hier op inga dat ik wel eens afgezet zou kunnen worden:

ello Seller,
Thanks a lot for getting back to me.I am very glad to read from you.As matter of fact i am pleased with the price and though i would have loved to see it but due to the nature of my job i won`t be chanced.So as a matter of urgency i will offer you {€100} so that you will remove it from the list and keep off other buyers and sell it to me and also i will include an additional{€50} to cover the shipping cost as i am very keen on buying it from you because i will be needing it as a special gift for my nephew presently on a mission abroad.. .I will be making the payment via Bank to Bank transfer as the secure way of transferring money to seller...so kindly get back to me with your payment information as follows:
Full name:
Bank name:
Bank account:
Bank city:
Phone number.........
Kindly get back to me immediately so as to seal the deal on time.Please note that the shipping address will be provided through the Bank as soon as payment is made....I will like the item shipped through TNT Registered 2-3 days Mail delivery


Please you will really help me do some things like.

1. Packaging the item like a gift.
2. Describe as a Special Gift at the TNT Post Service.
3. Wrap it very well and secured.
4. Make sure that everything is arranged very well.

Warm Regards
Diana

Roro92
27 december 2008, 17:22
Gewoon eerst laten betalen?

Bluze
27 december 2008, 19:48
Ik ben nog niet afgezet.. maar ik denk als ik hier op inga dat ik wel eens afgezet zou kunnen worden:

ello Seller,
Thanks a lot for getting back to me.I am very glad to read from you.As matter of fact i am pleased with the price and though i would have loved to see it but due to the nature of my job i won`t be chanced.So as a matter of urgency i will offer you {€100} so that you will remove it from the list and keep off other buyers and sell it to me and also i will include an additional{€50} to cover the shipping cost as i am very keen on buying it from you because i will be needing it as a special gift for my nephew presently on a mission abroad.. .I will be making the payment via Bank to Bank transfer as the secure way of transferring money to seller...so kindly get back to me with your payment information as follows:
Full name:
Bank name:
Bank account:
Bank city:
Phone number.........
Kindly get back to me immediately so as to seal the deal on time.Please note that the shipping address will be provided through the Bank as soon as payment is made....I will like the item shipped through TNT Registered 2-3 days Mail delivery


Please you will really help me do some things like.

1. Packaging the item like a gift.
2. Describe as a Special Gift at the TNT Post Service.
3. Wrap it very well and secured.
4. Make sure that everything is arranged very well.

Warm Regards
Diana

95% zeker dat het hier om een Nigeriaanse oplichtersbende gaat.
Kenmerken:
-Geschreven in hakkie takkie Engels(!) en zeer slordig.
-Er wordt vaak de indruk gewekt dat er haast bij is, vanwege "gift for nephew" of iets dergelijks.
-De vraagprijs wordt geaccepteerd en er wordt nog extra geld geboden voor verzenden.
-Er wordt vaak gebruik gemaakt van een e-mailaccount van Yahoo (@ymail o.i.d., even zelf controleren)

Om dit zeker te weten zou je even de headers van de e-mail op kunnen zoeken en IP traceren. Voor meer info, Google op: "trace email".

BamBuFan1
28 december 2008, 00:11
95% zeker dat het hier om een Nigeriaanse oplichtersbende gaat.
Kenmerken:
-Geschreven in hakkie takkie Engels(!) en zeer slordig.
-Er wordt vaak de indruk gewekt dat er haast bij is, vanwege "gift for nephew" of iets dergelijks.
-De vraagprijs wordt geaccepteerd en er wordt nog extra geld geboden voor verzenden.
-Er wordt vaak gebruik gemaakt van een e-mailaccount van Yahoo (@ymail o.i.d., even zelf controleren)

Om dit zeker te weten zou je even de headers van de e-mail op kunnen zoeken en IP traceren. Voor meer info, Google op: "trace email".


Nog een kenmerk is dat in de email met geen woord over het produkt wordt gerept en meestal een Western Union-rekening waar vanaf of naartoe wordt geboekt.

Saf
28 december 2008, 00:36
ben er voor de grap is eens een hele tijd in mee gegaan. maar op het laatste moment afgehaakt. Ook net gedaan of dat ik heel slecht engels kan en dat ik ziek thuis zat en zodoende voorlopig niets kon versturen.

Die mensen worden bijna boos!

Guitar GoD
28 december 2008, 13:04
Nog een kenmerk is dat in de email met geen woord over het produkt wordt gerept en meestal een Western Union-rekening waar vanaf of naartoe wordt geboekt.

ik geloof dat er laatst zoiets bij kassa was?

hole
30 december 2008, 23:01
Warm regards,

Diana

gvd, zit mijn vrouw WEER online te shoppen? :mad:

Barkeepert
16 januari 2009, 22:19
Eind vorig jaar een Verbzilla via Marktplaats gekocht. Ging perfect, kreeg 10 minuten na mijn bod een e-mailtje. Na wat heen en weer gemaild stond een uur later het geld op zijn rekening, volgende dag pakketje op de post met track & trace en drie dagen later had ik het. Ook zoals in de advertentie stond nieuwstaat, geen krasje te bekennen.

Mijn vader verkoopt echter nog wel eens schilderijen. Dat gaat dan om dingen van een tientje tot schilderijen van 200 euro. Laatst had hij een schilderij verkocht aan ene A(driaan) van der Veen die had gezegd het geld overgemaakt te hebben. Geld echter nooit gezien en later in mailtjes beweerde hij het schilderij ook nooit ontvangen te hebben en wilde dus zijn geld wel terug!
Uiteindelijk heeft ie nergens meer op gereageerd. Op internet blijken nog wel meer verhalen over hem te staan dus kijk uit voor dit figuur.

Joey Handsome
16 januari 2009, 22:21
Altijd eerst even wachten tot je het geld binnen hebt he.

RikV
19 januari 2009, 13:52
Ooit een ibanez RG 270DX gekocht op marktplaats....verliep prima maar het tremolo hendeltje zal ze nog wel ff opsturen, die was ze kwijt.

Wat kreeg ik? een lege envelop :seriousf:

Saf
19 januari 2009, 14:06
laat me raden met een beschadiging in de hoek! En dan lulverhaal erbij dat hij zeker in de post beschadigd is geworden. Het kan wel maar je hoort dit soort verhalen erg vaak.

dubdub
19 januari 2009, 22:36
95% zeker dat het hier om een Nigeriaanse oplichtersbende gaat.
Kenmerken:
-Geschreven in hakkie takkie Engels(!) en zeer slordig.
-Er wordt vaak de indruk gewekt dat er haast bij is, vanwege "gift for nephew" of iets dergelijks.
-De vraagprijs wordt geaccepteerd en er wordt nog extra geld geboden voor verzenden.
-Er wordt vaak gebruik gemaakt van een e-mailaccount van Yahoo (@ymail o.i.d., even zelf controleren)

Om dit zeker te weten zou je even de headers van de e-mail op kunnen zoeken en IP traceren. Voor meer info, Google op: "trace email".

Maar ff vor begrijpe :P
hoe werkt dit nou, zouden ze nou willen dat je het ding opstuurt voordat je het geld binnen hebt? je wacht toch sowieso totdat je het geld binnen hebt?

Plantje
19 januari 2009, 22:55
Ik weet niet precies hoe ze het doen, maar ik heb wel eens begrepen, dat ze werken met cheques die niet kloppen.
En dat ze werken met methoden (bepaalde banken oid) waarbij men het geld later nog terug kan halen. Je had het dus ECHT op je rekening, maar het is *zoef zoef* weer verdwenen.

ERG zuur! Ik weet in ieder geval, dat ik het risico niet ga lopen!

Bluze
21 januari 2009, 00:14
Om precies te zijn: Ze werken bijvoorbeeld met PayPal, een betalingssysteem dat wel de koper bescherming biedt, maar niet de verkoper. En zo kunnen ze gedane betalingen ongedaan maken, zoals Plantje zegt.

BamBuFan1
21 januari 2009, 01:51
Maar ff vor begrijpe :P
hoe werkt dit nou, zouden ze nou willen dat je het ding opstuurt voordat je het geld binnen hebt? je wacht toch sowieso totdat je het geld binnen hebt?

Ze werken volgens mij met ongedekte cheques/credit cards. De oplichter koopt iets per cc en de cc-verstrekker 'leent' hem op dat moment het geld, waarna dat geld van zijn bankrekening wordt afgeboekt. Daar staat niets op en dus boekt de cc-verstrekker het betaalde bedrag weer terug...

Dan heb je als verkoper dus het geld op je rekening gehad maar vervolgens wordt het alsnog teruggeboekt want niet gedekt.

bucketaxl
24 januari 2009, 16:38
ik heb mijn epishone sg ook gekocht via marktplaats ik heb hem ook self op gehaalt en alles ging goed

Ferraririk
18 februari 2009, 13:58
Om precies te zijn: Ze werken bijvoorbeeld met PayPal, een betalingssysteem dat wel de koper bescherming biedt, maar niet de verkoper. En zo kunnen ze gedane betalingen ongedaan maken, zoals Plantje zegt.

dan heb je de verkeerde paypal account, want je hebt 3 soorten accounts he de normale ( gratis ), premium, maar werkt ongeveer hetzelfde dacht ik met wat meer functies (moet je wel wat voor betalen), en nog een, die staat ook onder verkopers oid, moet je ook wat voor betalen, maar dan ben je wel als verkoper beschermt

Speeddemon
24 februari 2009, 01:58
ik heb mijn epishone sg ook gekocht via marktplaats ik heb hem ook self op gehaalt en alles ging goed

Wat zeiden we hierboven ook alweer over slecht Nederlands en een gebrek aan interpunctie?

(of roept Bucketaxl straks in feilloos ABN: "De vissen happen snel vandaag!" ) :seriousf:

Plantje
24 februari 2009, 06:51
Nu heb je het al voorgezegd speeddemon! Kwestie van copy-paste ;)

JeroenSchaaf
24 februari 2009, 08:07
De happende vissen zijn snel vandaag! :D

Speeddemon
24 februari 2009, 12:17
Nu heb je het al voorgezegd speeddemon! Kwestie van copy-paste ;)

Als die gozer wel serieus was, zou ie niet eens begrijpen waar wij 't nou precies over hebben... :soinnocent:

Merijnvdb
24 februari 2009, 13:25
Wat zeiden we hierboven ook alweer over slecht Nederlands en een gebrek aan interpunctie?

(of roept Bucketaxl straks in feilloos ABN: "De vissen happen snel vandaag!" ) :seriousf:

d vissjen hpen senl vdag

Farether
3 maart 2009, 14:18
Ik haal ook altijd spullen die ik via marktplaats koop zelf op.
versturen doe ik niet aan, niet als anderen wat verkopen en ook niet als ik zelf iets verkoop.

Speeddemon
3 maart 2009, 18:06
Ik haal ook altijd spullen die ik via marktplaats koop zelf op.
versturen doe ik niet aan, niet als anderen wat verkopen en ook niet als ik zelf iets verkoop.

Kun je mooi vriendjes worden met Wietse. :soinnocent:

ZOiets is leuk en aardig als je centraal woont, maar beetje jammer als jij iets verkoopt in Den Helder en een geinteresseerde koper woont in Maastricht en wil jou gerust de verzendkosten betalen...

Dirk_Hendrik
3 maart 2009, 19:15
Kun je mooi vriendjes worden met Wietse. :soinnocent:

ZOiets is leuk en aardig als je centraal woont, maar beetje jammer als jij iets verkoopt in Den Helder en een geinteresseerde koper woont in Maastricht en wil jou gerust de verzendkosten betalen...

In het geheel waar maar te groot gesteld.

Ik zie niet in waarom ik een mep aan reiskosten en reistijd moet spenderen om naar de de andere kant van het land te reizen als iets ook per post kan. Met een gitaar kun je daarover discussieren vanwege het formaat. Met een effectpedaal, als meer persoonlijk voorbeeld, echt niet. De andere kant van het land begint bij mij bij Haarlem (vanuit Amsterdam). Alles wat verder is kost me meer aan reiskosten en tijd dan versturen met de post.

En als het nou is dat het voor de verzender lastig is om bij een postkantoor te komen vanwege tijd, afstand of wat dan ook, dan kun je toch overleggen dat het even wat langer gaat duren of dat het OK is maar wat duurder wordt en of dat een probleem is? De post kan ook bij je (werkadres) langskomen. Kost alléén wat meer. Wil de koper daarvoor betalen, wat zeik je dan?

De mentaliteit kanniet komt meestal neer op "hebbikgeenzinan". Op het moment dat je iets wilt verkopen zou je je ook kunnen afvragen of het niet meer dan billijk is dat je daar zelf ook een beetje moeite voor moet doen. In elke winkel verwacht je dat tenslotte ook van het verkopend personeel. :soinnocent:

Dirk_Hendrik
3 maart 2009, 19:22
Ik haal ook altijd spullen die ik via marktplaats koop zelf op.
versturen doe ik niet aan, niet als anderen wat verkopen en ook niet als ik zelf iets verkoop.

En dus terugkomend.

Als je zo stoer "alles zelf ophaalt" ben je wss ook wel bereid je te verkopen item even te komen brengen... of is die moeite, die je wel van een ander verwacht, je dan ineens teveel?

Quink
3 maart 2009, 21:43
Als je zo stoer "alles zelf ophaalt" ben je wss ook wel bereid je te verkopen item even te komen brengen... of is die moeite, die je wel van een ander verwacht, je dan ineens teveel?

Mis D_H. Hij verwacht dat anderen de spullen komen ophalen als hij iets verkoopt, en doet dat zelf ook. Hij verwacht dus van niemand dat ze hem de spullen brengen, en doet dat zelf ook niet. ;)

MVH Guitars
17 maart 2009, 19:20
Ik ben zelf nooit opgelicht tot nu toe.
Maar ik vind het wel een beetje lullig dat je tegenwoordig moet betalen om iets op marktplaats te zetten! Ik heb nu net voor het eerst marktplaats gebruikt sinds de invoering van het betaalsysteem, maar dat heb ik alleen maar gedaan omdat ik maar niet van die gitaar afkom via andere sites.

En dan zie je in dat betaalscherm zo'n FAQ staan, met daarbij de vraag 'Waarom moet ik betalen?'. En als je dan het antwoord leest, staat het eigenlijk helemaal niet uitgelegd WAAROM je moet betalen. Het lijken wel een stel maffiozi.

..en nu maar hopen dat ik dan maar succes boek via marktplaats dit keer.

Arjan12
17 maart 2009, 19:41
Ik betaal ook liever niet, maar eigenlijk is het ook niet meer dan logisch dat je betaalt om een advertentie te plaatsen. Je maakt gebruik van een dienst, dat kost nu eenmaal geld.

MVH Guitars
17 maart 2009, 21:06
Ik betaal ook liever niet, maar eigenlijk is het ook niet meer dan logisch dat je betaalt om een advertentie te plaatsen. Je maakt gebruik van een dienst, dat kost nu eenmaal geld.

Ja, en een voordeel eraan is ook wel dat je niet meer van die irritante lui hebt die hun advertentie er 4 keer achter elkaar opzetten.

WillemdaGuide
18 maart 2009, 13:21
Tja, ik heb er eigenlijk ook niet echt problemen mee, alleen werden we eerst natuurlijk verwend doordat het gratis kon, marketingtechnisch natuurlijk erg slim, maar plaats maar eens een advertentie in een krant, kost je nog wel wat meer.

Nou doe ik zelf meer met effectpedalen en kleiner spul en da's nog steeds gratis. Waar ik me dan soms wel aan erger zijn alle gitaar en amp ads onder "effecten" om maar te voorkomen dat je moet betalen.
Maar goed, die meld ik netjes aan marktplaats via het knopje "verkeerde rubriek".

Farether
18 maart 2009, 15:11
En dus terugkomend.

Als je zo stoer "alles zelf ophaalt" ben je wss ook wel bereid je te verkopen item even te komen brengen... of is die moeite, die je wel van een ander verwacht, je dan ineens teveel?

Ik verwacht toch van anderen ook niet om het mij te brengen?
Ik haal gewoon altijd 'alles zelf op' omdat ik dan zeker weet dat het goed zit.
En dit is ook het geval wanneer anderen het bij mij ophalen, dan krijg je achteraf geen problemen over wat dan ook, ze kunnen het bij mij uitgebreid bekijken en testen. + dat je je dan geen zorgen hoeft te maken over het geld en heb je ook geen gedoe met het verzenden.
Ik snap dus ook niet waarom je je zo opwindt...

PS, ik meld ook altijd van te voren dat ik niet wil verzenden dus ze worden van te voren geïnformeerd.

Trecion
4 april 2009, 17:35
Het ging bij mij altijd wel goed. helaas kocht ik echter laatst een originele jackson professional maar heeft de TNT hem weten te mollen. nu is het wachten op een schadevergoeding want hij was gelukkig wel verzekerd.

Guitar GoD
4 april 2009, 21:01
je moet alles gewoon ophalen en laten ophalen. dat weet je zeker dat het goed zit.

Speeddemon
5 april 2009, 12:02
je moet alles gewoon ophalen en laten ophalen. dat weet je zeker dat het goed zit.

Kosten aangetekend verzenden voor een Boss pedaal met TNT: 7 euro.

Kosten retour reizen Breda-Groningen (totaal 506km) = 50,60 euro. (auto rijdt 1 op 13 op de snelweg en benzine heb ik 1,30 de liter gerekend).

I rest my case.

Guitar GoD
5 april 2009, 13:00
daar heb je geleik in bro. maar ik haal het toch liever op, toevallig woon in ik breda, waar je het over had. maar ik zoek altijd binnen een straal van 30 km ;)

Joey Handsome
6 april 2009, 14:47
daar heb je geleik in bro. Maar ik haal het toch liever op, toevallig woon in ik breda, waar je het over had. Maar ik zoek altijd binnen een straal van 30 km ;)

:???:


.........................

Dirk_Hendrik
7 april 2009, 19:07
dat je je dan geen zorgen hoeft te maken over het geld en heb je ook geen gedoe met het verzenden.
Ik snap dus ook niet waarom je je zo opwindt...


OK, laat gezien dus late reactie.

Waarover ik me zo opwind is het ding dat je met vooruit betalen, risico koper dus en voor jou de verkopende partij geen "zorgen over geld" er blijkbaar geen interesse in hebt dat je verkoper zich scheel moet betalen aan reiskosten en, impliciet, reistijd. Die reistijd staat in veel gevallen in geen verhouding tot de tijd die jij kwijt zou zijn om effe naar het postkantoor te lopen, of dat, als dat lastig is, in overleg willen doen als je een keer in de buurt bent. Wat is het verschil tussen 10 minuutjes postkantoor voor jou, terwijl je je je centen al binnen hebt, of een ander een paar uur reistijd bezorgen?

Waar het dus op neerkomt is dat jij graag je item wil verkopen maar er, behalve het plaatsen van een advertentie en misschien wat mailen, geen enkele moeite in lijkt te willen stoppen om die verkoop tot een goed einde te brengen. Terwijl je dat wel van de ander verwacht.

En dat is wat mij, en Speeddemon, zo irriteert. (nog maar niet te spreken over particuliere verkopers die verpakkings en administatiekosten rekenen..)

jarninho
8 april 2009, 20:13
OK, laat gezien dus late reactie.

Waarover ik me zo opwind is het ding dat je met vooruit betalen, risico koper dus en voor jou de verkopende partij geen "zorgen over geld" er blijkbaar geen interesse in hebt dat je verkoper zich scheel moet betalen aan reiskosten en, impliciet, reistijd. Die reistijd staat in veel gevallen in geen verhouding tot de tijd die jij kwijt zou zijn om effe naar het postkantoor te lopen, of dat, als dat lastig is, in overleg willen doen als je een keer in de buurt bent. Wat is het verschil tussen 10 minuutjes postkantoor voor jou, terwijl je je je centen al binnen hebt, of een ander een paar uur reistijd bezorgen?

Waar het dus op neerkomt is dat jij graag je item wil verkopen maar er, behalve het plaatsen van een advertentie en misschien wat mailen, geen enkele moeite in lijkt te willen stoppen om die verkoop tot een goed einde te brengen. Terwijl je dat wel van de ander verwacht.

En dat is wat mij, en Speeddemon, zo irriteert. (nog maar niet te spreken over particuliere verkopers die verpakkings en administatiekosten rekenen..)

Ik neem aan dat je bij het vetgedrukte 'koper' bedoelde?

(ik ben niet farether, maar ik ben het niet eens met je post en daarom reageer ik even :))
Als ik iets verkoop, bepaal ik de voorwaarden waarop ik verkoop. Ik bepaal of het voor een bepaalde prijs weg mag en ik bepaal of ik verstuur of niet. Dat zet ik dan ook in de advertentie. Daar kun je mee accoord gaan of niet. En anders haal je het maar ergens anders ;)

Als het een item is wat je niet ergens anders kunt krijgen, zul je moeten bepalen of het de reis(kosten) waard is. Als het een uniek item is, dan zou ik er sowieso voor kiezen om het op te halen. Want wat als het kwijtraakt in de post? Als het geen uniek item is, kun je het gewoon ergens anders kopen. :) Je hoeft niet bij mij te kopen.

Dirk_Hendrik
14 april 2009, 08:24
Allemaal hardstikke waar. Het blijft echter nog steeds het punt van misplaatste angst over veiligheid en luiheid. Je wilt wel verkopen maar als de andere partij vraagt daar ook een beetje moeite voor te doen geef je niet thuis.

hole
14 april 2009, 10:35
Ik heb wat dingen op Marktplaats, en op 3 van de 6 advertenties heb ik reacties gehad. Allemaal in gebrekkig Nederlands: men heeft interesse en wil mijn telefoonnummer.

Ik vraag me af waarom ze meteen om mijn tel.nr vragen, via mail lijkt mij toch makkelijker (ze krijgen het nr. overigens niet). Zowiezo vraag ik me af of het telefonisch wel gaat lukken, gezien het gebrekkige taalgebruik in de mails.

Komt dit iemand bekend voor?

Plantje
14 april 2009, 10:50
Belangrijke vraag hierbij: noemt men ook de producten? Of gaat het alleen maar zoals:"Ik ben geïnteresseerd in uw product. Graag bellen"

Ach...je kunt altijd bellen...maar persoonlijk bereid ik zaken liever per mail voor en dan ga ik het zelf wel halen. Ik zorg wel bijna altijd voor een telefoonnummer, zodat ik kan bellen als het later wordt of ik het niet kan vinden.

hole
14 april 2009, 11:07
Belangrijke vraag hierbij: noemt men ook de producten? Of gaat het alleen maar zoals:"Ik ben geïnteresseerd in uw product. Graag bellen"

Ach...je kunt altijd bellen...maar persoonlijk bereid ik zaken liever per mail voor en dan ga ik het zelf wel halen. Ik zorg wel bijna altijd voor een telefoonnummer, zodat ik kan bellen als het later wordt of ik het niet kan vinden.

Het product wordt wel genoemd. Maar: er is nog geen enkele afspraak gemaakt over prijs etc etc, daarom vind ik het zo vreemd.

jarninho
14 april 2009, 22:40
Allemaal hardstikke waar. Het blijft echter nog steeds het punt van misplaatste angst over veiligheid en luiheid. Je wilt wel verkopen maar als de andere partij vraagt daar ook een beetje moeite voor te doen geef je niet thuis.

Er staan in de VS geweldige dingen te koop, maar men wil een hoop niet naar Europa versturen. Wel naar iedereen in de US, maar niet daarbuiten. Soms probeer ik het ook wel eens, met vaak nee als antwoord. Dat mag en kan ik me niet over opwinden. Binnen NL hetzelfde. De verkoper bepaalt in dit geval de voorwaarden. Stikken of slikken.

Dirk_Hendrik
17 april 2009, 19:42
Er staan in de VS geweldige dingen te koop, maar men wil een hoop niet naar Europa versturen. Wel naar iedereen in de US, maar niet daarbuiten. Soms probeer ik het ook wel eens, met vaak nee als antwoord. Dat mag en kan ik me niet over opwinden. Binnen NL hetzelfde. De verkoper bepaalt in dit geval de voorwaarden. Stikken of slikken.

gemakkelijk maar niet vergelijkbaar. De frustratie is me overigens bekend. "Even" naar het postkantoor kan een uur rijden betekenen. In NL heeft elk gat wel iets waar je post kut droppen. En wederom, is dat wat moeilijker omdat het even buiten de route ligt, dan valt dan ook met de koper te bespreken.

Daarnaast, binnen NL is tracking verdomg gemakkelijk. Je krijgt altijd een trackingnummer. Van de VS naar NL is tracking of een drama of exorbitant duur.

De 2 zijn dus niet vergelijkbaar. De frustratie van onwillige verkopers wel. Nogmaals, als verkoper mag je ook best een beetje inzet tonen.

Plantje
17 april 2009, 20:28
Ik heb laatst ook iets van mijn mediacenter verkocht. Eén eventuele koper was aan het jagen en ik moest het bedrag maar accepteren en vandaag nog op de bus doen, dan hadden we het rond! Een andere eventuele koper gedroeg zich wat rustiger en daar heb ik het uiteindelijk aan de deur (zonder extra kosten) persoonlijk afgeleverd. En dat was toch al snel 50 km extra rijden.

Het heeft ook een beetje met gunning te maken! En iemand die zich gewoon normaal gedraagt gun ik wel wat!

jarninho
18 april 2009, 16:17
gemakkelijk maar niet vergelijkbaar. De frustratie is me overigens bekend. "Even" naar het postkantoor kan een uur rijden betekenen. In NL heeft elk gat wel iets waar je post kut droppen. En wederom, is dat wat moeilijker omdat het even buiten de route ligt, dan valt dan ook met de koper te bespreken.

Daarnaast, binnen NL is tracking verdomg gemakkelijk. Je krijgt altijd een trackingnummer. Van de VS naar NL is tracking of een drama of exorbitant duur.

De 2 zijn dus niet vergelijkbaar. De frustratie van onwillige verkopers wel. Nogmaals, als verkoper mag je ook best een beetje inzet tonen.

Ik heb het over verkopers in de US die wél binnen de US versturen, maar niet naar Europa. Dus ze gaan sowieso naar het postkantoor, ze moeten alleen even 'The Netherlands' erbij tikken op hun adressticker. Dus het argument dat het daar meer moeite kan kosten om naar het postkantoor te gaan vervalt. Bovendien kan bijvoorbeeld een DHL bij de verkoper spullen thuis ophalen. Verder betaal ik de verzendkosten, dus bepaal ik of ik wel of niet een goede tracking en tracing wil. DHL heeft een uitstekende tracking en tracing over de hele wereld. Dus ook dat argument vervalt. De twee zijn dus uitstekend vergelijkbaar.

Farether
19 april 2009, 12:38
Ik kon ff niet de juiste topic vinden om dit in te zetten, maar dit is toch niet te geloven:|
http://link.marktplaats.nl/245597703
€1.200 euro voor een London City dea250, dat je het voor dat bedrag alleen al op marktplaats dúrft te zetten.
En dan zet die er ook nog bij dat het 250W is maar officieel is het 200W geloof ik.(zal misschien wel wat hoger uitvallen..)

olaftheholy
19 april 2009, 13:21
Ik kon ff niet de juiste topic vinden om dit in te zetten, maar dit is toch niet te geloven:|
http://link.marktplaats.nl/245597703
€1.200 euro voor een London City dea250, dat je het voor dat bedrag alleen al op marktplaats dúrft te zetten.
En dan zet die er ook nog bij dat het 250W is maar officieel is het 200W geloof ik.(zal misschien wel wat hoger uitvallen..)


hoort in "twijfel over een advertentie"

Plantje
19 april 2009, 14:08
Beetje gevalletje: als het te mooi is om waar te zijn is het vaak ook niet waar! ;)

Speeddemon
19 april 2009, 16:09
Ik heb het over verkopers in de US die wél binnen de US versturen, maar niet naar Europa. Dus ze gaan sowieso naar het postkantoor, ze moeten alleen even 'The Netherlands' erbij tikken op hun adressticker. Dus het argument dat het daar meer moeite kan kosten om naar het postkantoor te gaan vervalt. Bovendien kan bijvoorbeeld een DHL bij de verkoper spullen thuis ophalen. Verder betaal ik de verzendkosten, dus bepaal ik of ik wel of niet een goede tracking en tracing wil. DHL heeft een uitstekende tracking en tracing over de hele wereld. Dus ook dat argument vervalt. De twee zijn dus uitstekend vergelijkbaar.
Nee, dat is in de US toch echt anders.

Binnenlandse post kunnen ze vaak laten ophalen (privé of via werk), maar voor internationale post moet men echt naar het postkantoor ivm douane formulieren enzo. En ik geloof best dat een hoop Amerikanen in afgelegen plekken dan verdomde meer moeite moeten doen, dan voor een binnenlands pakketje, waar de locale UPS-man effe voor langs komt rijden om het op te halen.

Wat betreft je 2e punt, ook niet helemaal waar: Als je als verkoper op Ebay goed gedekt wil zijn via Paypal, dan MOET je het track-baar versturen. Dat lukt dus al niet met USPS First Class Air Mail.
En weinig verkopers zijn bereid om daarvan af te wijken (en dus een hoger risico voor ZICHZELF te lopen, als jij 3 weken later claimt niks ontvangen te hebben) omdat jij wil bepalen dat je minder verzendkosten wil betalen.

Sommigen laten je inderdaad de keuze (EMS, super trackbaar, verzekerd, de hele mikmak, of Priority Mail), maar meestal heb je die luxe niet.

zjanke
19 april 2009, 19:51
Binnenlandse post kunnen ze vaak laten ophalen (privé of via werk), maar voor internationale post moet men echt naar het postkantoor ivm douane formulieren enzo. En ik geloof best dat een hoop Amerikanen in afgelegen plekken dan verdomde meer moeite moeten doen, dan voor een binnenlands pakketje, waar de locale UPS-man effe voor langs komt rijden om het op te halen.


Voor USPS moet je inderdaad naar het postkantoor als je internationaal wil versturen, maar juist de goede expressvervoerders als DHL, UPS en fedex komen het wel bij je ophalen en maken ook nog eens de douanepapieren voor je in orde. USPS is wel een stuk goedkoper, maar als de ontvanger toch betaalt maakt dat toch niet zoveel uit?

Hellsbellsnl
28 mei 2009, 21:40
Maandag:
Ja mooi, dacht ik. Een mooie Fender Hotrod Deluxe voor een leuk bedrag uit de states.
Direct betaald via Paypal (bedrag + verzendkosten)
Dinsdag:
Een mail van de verkoper dat het geld binnen was en hij zou de volgende dag gaan versturen.
Ik nog een mail er achter aan met de vraag of er ook track and trace bij zit.
Woensdag:
Mail verkoper: Mijn normale transporteur wil het niet verzenden, ga een andere zoeken.
Donderdag:
Verkoper: Ik kan niets vinden, ik ga het geld terug boeken, bedankt voor je begrip.

Welk begrip, ik heb nog niet eens de tijd gekregen om begrip te tonen en mijn centjes waren al terug geboekt.(gelukkig maar)
Direct hierna stond de amp alweer te koop.

Ik heb hem nog gemaild om eventueel te helpen met het vinden van een transporteur maar heb niets meer vernomen.
Heb er een mail naar E-bay aan gewaagd om te kijken wat mijn recht is en wacht nu op antwoord.

O ja, hij had er ook een gitaar op staan die was gelijktijdig afgelopen met mijn amp en die staat nu ook alweer te koop.

hole
29 mei 2009, 14:30
Dat is toch geen ripoff?

Netjes je geld terug etc..?

jonesd
29 mei 2009, 15:23
Kan wel een rip-off zijn. Vermoedelijk vond de verkoper de winnende prijs te laag en op deze manier kan hij er tussen uit knijpen.

Hellsbellsnl
29 mei 2009, 16:05
Kan wel een rip-off zijn. Vermoedelijk vond de verkoper de winnende prijs te laag en op deze manier kan hij er tussen uit knijpen.
Mijn vermoeden is dat hij zich vertoept heeft op de verzendkosten.
De prijs voor de amp was een eerlijke prijs voor een tweedehandsje.

BamBuFan1
29 mei 2009, 17:12
Mijn vermoeden is dat hij zich vertoept heeft op de verzendkosten.
De prijs voor de amp was een eerlijke prijs voor een tweedehandsje.

Bedenk wel dat voor de gemiddelde Amerikaan het buitenland niet bestaat. Dus als dan blijkt dat iemand uit "Yerp" de veiling heeft gewonnen en blijkt dat het iets meer gedoe is om iets te verzenden naar Denmark in Amsterdam... Dan wordt het al gauw 'te moeilijk'.

Geert121
6 november 2009, 16:02
ik heb een beetje rondgekeken op alle posts hier en de meeste mensen hebben goeie ervaringen met kopen/verkopen op marktplaats! Ikzelf heb mijn charvel en nog een epiphone gekocht op marktplaats(charvel overigens op de de bonnefooi gekocht en is echt een topgitaar!).
Maar nu wou ik dus aan een projectje beginnen, mijn eerste dus ik dacht "laat ik een complete gitaar kopen, dan haal ik hem uit elkaar en tweak hem een beetje"
Toen vond ik dus een leuke epiphone strat voor 130eu, dus ik reageerde en na wat email heen en weer heb ik het geld overgemaakt. Nou GEEN ENKEL BERICHT MEER! :angry:
Leuk 130eu naar de haaien, maar ik aangifte gedaan en de zaak loopt nog!
Advertentie staat trouwens nog steeds online:
http://link.marktplaats.nl/279402344

Plantje
7 november 2009, 10:53
Maar goed...

-De advertentie is van "Pas"
-Geen telefoonnummer
-Duidelijk te zien dat er geen aandacht besteed is aan de advertentie. Allemaal taalfouten. Er gewoon niet eeeeven de tijd voor nemen!

In dat soort gevallen zou ik zeker even een telefoonnummer willen. En wil je de gitaar laten opsturen? Gaat je geld kosten denk ik!
Zoiets zou ik altijd afhalen....en dus ook geen geld overmaken!

Al geprobeerd om onder een andere naam te mailen, nóg meer te bieden en te beloven zelf af te komen halen? Dan heb je wel zijn adres.

TimS
7 november 2009, 13:07
Al geprobeerd om onder een andere naam te mailen, nóg meer te bieden en te beloven zelf af te komen halen? Dan heb je wel zijn adres.
Dan zou ik wel bieden op een van zijn andere advertenties

remmiedepemmie
7 november 2009, 13:09
ik heb een beetje rondgekeken op alle posts hier en de meeste mensen hebben goeie ervaringen met kopen/verkopen op marktplaats! Ikzelf heb mijn charvel en nog een epiphone gekocht op marktplaats(charvel overigens op de de bonnefooi gekocht en is echt een topgitaar!).
Maar nu wou ik dus aan een projectje beginnen, mijn eerste dus ik dacht "laat ik een complete gitaar kopen, dan haal ik hem uit elkaar en tweak hem een beetje"
Toen vond ik dus een leuke epiphone strat voor 130eu, dus ik reageerde en na wat email heen en weer heb ik het geld overgemaakt. Nou GEEN ENKEL BERICHT MEER! :angry:
Leuk 130eu naar de haaien, maar ik aangifte gedaan en de zaak loopt nog!
Advertentie staat trouwens nog steeds online:
http://link.marktplaats.nl/279402344

De status van de advertentie is 'gereserveerd', misschien is de verkoper even niet in staat om te reageren?

the sure thing
7 november 2009, 19:57
De status van de advertentie is 'gereserveerd', misschien is de verkoper even niet in staat om te reageren? Je kan toch ook onder een andere naam op zijn Wii bieden? Hij wil juist dat je de Wii bij hem thuis komt testen. Zo kom je makkelijk aan adres en telefoonnummer.

Plantje
8 november 2009, 09:49
Bijvoorbeeld. En in plaats van je voor te bereiden de boel kort en klein te slaan kun je dan gewoon bellen en informeren naar je gitaar.

Geert121
8 november 2009, 12:17
Maar goed...

-De advertentie is van "Pas"
-Geen telefoonnummer
-Duidelijk te zien dat er geen aandacht besteed is aan de advertentie. Allemaal taalfouten. Er gewoon niet eeeeven de tijd voor nemen!

In dat soort gevallen zou ik zeker even een telefoonnummer willen. En wil je de gitaar laten opsturen? Gaat je geld kosten denk ik!
Zoiets zou ik altijd afhalen....en dus ook geen geld overmaken!

Al geprobeerd om onder een andere naam te mailen, nóg meer te bieden en te beloven zelf af te komen halen? Dan heb je wel zijn adres.

Ik had in het begin ook wel mijn bedenkingen bij de advertentie maar die gast reageerde gewoon netjes terug, hij gaf z'n telefoon nummer (die ik overigens in niet gebeld heb omdat het niet nodig was tot dat die gitaar niet binnenkwam)
Hij stelde zelfs nog voor om de gitaar langs te komen brengen, hij is buitendienst monteur ofzo, maar ik woonde niet in de buurt!
Maar goed, ik heb al aangifte gedaan en de politie zeggen dat ze ze het adres van die 'pas' via de bank gaan vorderen.
En ik ga zo nog ff bieden op z'n andere advertenties met een fake email.

Plantje
8 november 2009, 12:26
Ik had in het begin ook wel mijn bedenkingen bij de advertentie maar die gast reageerde gewoon netjes terug, hij gaf z'n telefoon nummer (die ik overigens in niet gebeld heb omdat het niet nodig was tot dat die gitaar niet binnenkwam)

Nu heb je wel gebeld en het nummer blijkt van iemand anders te zijn of er klopt iets niet mee?


Hij stelde zelfs nog voor om de gitaar langs te komen brengen, hij is buitendienst monteur ofzo, maar ik woonde niet in de buurt!
Maar goed, ik heb al aangifte gedaan en de politie zeggen dat ze ze het adres van die 'pas' via de bank gaan vorderen.

Ik heb eens begrepen, dat de politie dat om de één of andere reden niet kan. Schijnbaar heeft de bank het recht (en gebruiken ze dat ook nagenoeg altijd) om te weigeren het adres te geven.
Ik blijf dat raar vinden!


En ik ga zo nog ff bieden op z'n andere advertenties met een fake email.
Verstandig.

Geert121
8 november 2009, 12:48
Nu heb je wel gebeld en het nummer blijkt van iemand anders te zijn of er klopt iets niet mee?


Hij reageert helemaal nergens meer op! Ik heb hem al platgebeld en gespamd maar helaas.



Ik heb eens begrepen, dat de politie dat om de één of andere reden niet kan. Schijnbaar heeft de bank het recht (en gebruiken ze dat ook nagenoeg altijd) om te weigeren het adres te geven.
Ik blijf dat raar vinden!


Volgens die agente waarbij ik aangifte deed moest je bank die gegevens geven, maarja ik heb mijn vertrouwen in de mensheid nu al verloren dus ik weet het niet!

zeiler
8 november 2009, 17:27
da's wel klootte man :(!

---

Ik heb al wel regelmatig dingen verkocht via MP, en daar nooit problemen mee gehad, nu één keer wat gekocht, kwam daar, bleek (tot de oprechte verrassing van de verkoper) toch iets defect te zijn, heeft er een nette prijs van gemaakt, en zo toch nog tevreden... Ik zou 't meestal toch wel afhalen overigens, van "verzenden" ben ik eigenlijk niet zo :$...

en dat zie je nu ook weer, wel heel erg balen voor je man! succes en hopelijk komt 't allemaal goed :)!

KYUSS
5 juli 2016, 15:52
Ik las in dit topic wat over iemand die is opgelicht door Sieb Elverdink uit Buitenpost. Deze week ook contact gehad met hem. De communicatie via de mail liep bijzonder langzaam en stroef (spelling en interpunctie nog buiten beschouwing gelaten). Eenmaal tot een deal te zijn gekomen vroeg ik om zijn telefoonnummer, maar die was buiten tijdelijk gebruik (evenals alle andere telefoons in zijn buurt). Meteen daarop volgde een mailtje dat hij toch een gevoel had dat we niet een deal gingen komen. Ik heb hem nog gevraagd waar dat op gebaseerd was, maar daar kwam al geen reactie meer op. Een dag later had hij de bas aan een ander verkocht. Zonde van de moeite en de tijd zo iemand. Achteraf denk ik beter dat het niet is doorgegaan

Plant
5 juli 2016, 19:47
Je bent dus iig geen geld kwijt.

Plantje
5 juli 2016, 19:53
Inderdaad, bij bepaalde bedragen gewoon altijd afhalen.

Ben wel benieuwd hoe het nu bin Geert121 is afgelopen....