PDA

View Full Version : aarden???????



DAVID01
21 februari 2002, 10:43
Ik heb een Frontman 25r versterker (goednieuw, nog geen week oud) en heb ondanks
dat ik een ge-aard stopcontact gebruik nog steeds last van een vervelende ruis, welke zo nu en dan gepaard gaat met eem harde tik.
Heb op dit forum gelezen dat de evt. oplossing is om de versterker te laten aarden.Geldt dit ook als ik al een ge-aard stopcontact gebruik en zoja hoe werkt dat dan.

Bij voorbaat al bedankt voor jullie tips.
Perfect forum trouwens, erg leerzaam.

David

jaccoos
21 februari 2002, 20:34
hm, ik heb de 15r das wel vergelijkbaar.

1: ruis kan aan de kwaliteit of lengte van je snoer liggen. korter en beter geisoleerd snoer is minder ruis.

2: geaard is niet altijd geaard (bij ons thuis). om te testen of ie echt geaard is, moet je bijde puntjes verbinden met een stroommeter en als de stop doorslaat issie geaard :wink:

3: zonder die reverb spelen helpt ook nog wel eens. die ruist soms best veel.

DAVID01
22 februari 2002, 13:19
Bedankt,zal het vanavond gelijk checken.

SteavisSmokin
22 februari 2002, 21:56
Probeer eerst eens een andere gitaar en snoer, ik heb het idee dat het niet aan je versterker ligt. Het kan trouwens ook wat stof in een potmetertje zijn of een los kontakt.
Steven

Neophyte
23 februari 2002, 17:58
ehh, hmm, nieuw wassie hè?

das jammer, want bij 2dehands versterkers gebeurd het nogal ns dat de snoer (vd voeding dus) vervangen wordt en dat ze er dan geen geaarde stekker opzetten. (ja dat had ik dus ja :smile: )

magoed, als 'ie nieuw is zal dat wel niet zo zijn.

je kunt het checken door gewoon de metalen dingen te tellen die je ziet. 2 = niet geaard, 3of4 = geaard. Maar dat wist je waarschijnlijk wel

SchaapOpJeHoofd
24 februari 2002, 00:05
Het is ruis en geen brom? (Ruis is iets sissender, brom ratelt)
Brom is meestal storing van andere elektrische apparaten in de buurt.
Zou inderdaad goed snoer of gitaar kunnen zijn. Tijd voor intensief testen.

nicoverduin
25 februari 2002, 22:42
Als ie pas een week oud is, dan heb je toch gewoon garantie?