PDA

View Full Version : Digitech RP 2000 / volume



guitarposer
21 februari 2002, 00:13
Hoi,

Ik heb een probleem met mijn RP 2000. Het uitgangsvolume is regelbaar (solo/rythm stand). Echter per preset moet je het volume instellen. Probleem is: om alle presets van hetzelfde volume te voorzien (op uitzondering van solo stand). Elke keer als ik een andere preset gebruik is het volume harder of zachter. Daarnaast kan het uitgangsvolume te hard zijn waardoor mijn versterker een knal krijgt (guitar input). Dit moet ik dus zien te voorkomen anders is het niet meer aan te horen.
Kan iemand mij helpen of in iedergeval aangeven hoe ik de controle hierover krijg?

Sandman
21 februari 2002, 01:20
Ik heb hetzelfde probleem met mn rp200. Ik heb er nog niet probleemoplossend naar gekeken. Ik ben op andere digitechfronten wel goed geholpen door de gasten van de RP-maillist. Het meerendeel heeft een RP2000. Ene Mike Goldman http://www.gzsmusik.com weet er heel veel vanaf. Probeer hem of anders de usergroupsmaillist deze vraag te stellen als het hier niet lukt. Daar weten ze ongetwijfeld wel raad met je vraag. Succes.

guitarposer
21 februari 2002, 13:58
Thanks Sandman.

Er staat een festival op komst en het is dan handig als ik het voor elkaar heb.

Sandman
22 februari 2002, 15:15
Yes indeed. Je zaakies onder controle hebben en houden is of the essence.

guitarposer
24 februari 2002, 17:04
He Sandman,

De webpabina waarna je verwees is niet goe (bad gateway). Is er een andere mogelijkheid?

Hoe heb jij het voor elkaar, daar je toch ook op de RP 2000 speelt?
(prachtig ding overigens)

Sandman
25 februari 2002, 00:32
Ik heb een rp200 en geen rp2000. Het is nog al wat tweaken voordat het lukt maar het blijft toch een kwestie van geduld en proberen. Het meeste zit em in het amplevel. Het ene type is gewoon luider dan de ander. Gewoon proberen het verschil zo klein mogelijk te maken als je tussen beide patches switched.

Rp0002
21 maart 2002, 19:22
Rp 2000 tekoop aangeboden wegens aanschaf gnx 3 effecten prossesor !

Rp 2000 in zo goed als nieuwe staat alleen thuis gebruikt hele toffe processor trouwens!

incl. doos en handleiding

Nimpf
22 maart 2002, 18:09
de oplossing voor het volumeprobleem lijkt me simpel .. gewoon een compressor achter de rp zetten.

Sandman
22 maart 2002, 18:55
Ik weet niet of dat de oplossing is. Ik denk dat je gewoon de presets goed moet tunen op elkaar. Zodat er weinig overgangsverschil is. Heb die combo nog niet geprobeerd. Btw in de rp zit een compressor, dus misschien als je die activeert dat het helpt.

Bartyboy
22 maart 2002, 23:26
He Rp0002, wat kost die RP2000 van jou ongeveer?

Nimpf
23 maart 2002, 18:49
Ja natuurlijk zit er een compressor in de rp. Maar die werkt alleen PER geluid. Deze compenseert niet de volumeniveaus tussen de geluiden.

guitarposer
25 maart 2002, 10:40
Een compressor is denk ik niet de oplossing.
Hiermee hef je tevens het verschil tussen rythm en solo stand op. Of vergis ik me?
Daarnaast zal de compressor het geluid dun maken (ik weet niet hoe ik het goed kan verwoorden, hopelijk is dit begrijpelijk).

Sandman
25 maart 2002, 12:13
Op 2002-03-23 17:49, schreef Nimpf:
Ja natuurlijk zit er een compressor in de rp. Maar die werkt alleen PER geluid. Deze compenseert niet de volumeniveaus tussen de geluiden.


Check...so true..please forgive. Dan wordt het toch geduldig tweaken...