PDA

View Full Version : vraag over epiphone



semt-x
7 februari 2004, 13:29
ff een vraagje:
wat is het verschil tussen een epiphone les paul standaard en een epiphone les paul custom eb???

arno
7 februari 2004, 13:50
Lijkt mij hetzelfde als Gibson les paul standaard en een Gibson les paul Custom :razz:

semt-x
7 februari 2004, 13:58
ja, zo kan je het ook zien, maar ff serieus, zit hier uberhaupt verschil in?

semt-x
7 februari 2004, 13:59
ja, zo kan je het ook zien, maar ff serieus, zit hier uberhaupt verschil in?

EmgMaster
7 februari 2004, 14:19
custom is wat mooier/beter afgewerkt(meer bindingen, gouden hardware enz.) en daar betaal je ook voor. Of er kwalitatief verschil in zit weet ik zo niet, dacht dat de custom iets beter was.

EmgMaster
7 februari 2004, 14:20
custom is wat mooier/beter afgewerkt(meer bindingen, gouden hardware enz.) en daar betaal je ook voor. Of er kwalitatief verschil in zit weet ik zo niet, dacht dat de custom iets beter was.

EmgMaster
7 februari 2004, 14:21
nee, niet weer dubbel :evil: :evil:

EmgMaster
7 februari 2004, 14:21
sorry,een extra berichtje, nu zit ik op 200 berichten !!! :-D

Matje
7 februari 2004, 14:58
Ik weet niet of het bij epiphone ook zo is, maar bij gibson heeft de custom een ebony fretboard en de standard een rosewood fretboard.

jorrit
7 februari 2004, 15:15
nee volgens mij heeft de epi custom geen ebben...

michielv
9 februari 2004, 20:42
Vroeger (jaren '50) was een verschil in ieder geval dat de Custom een volledig maonie body had, terwijl de Standard een mahonie body met maple (curly) top had. Hierdoor klonk de Standard ook iets scherper (feller) en dat kun je mooier vinden of niet. Een ander verschil was dat op een gegeven moment de LP Custom met 3 humbuckers uitgevoerd werd (Peter Frampton bespeelde zo'n ding). De Standard had er twee. In de tijd dat de Custom nog met P90's uitgerust werd had het hals element ook rechthoekige pooltjes, itt. het brug element wat een normale P90 was.

Tegenwoordig worden er nogal wat varianten gemaakt met verschillende combinaties van houtsoorten dus waarschijnlijk gaat dit inmiddels niet meer op maar ik zou gewoon eens de specs van de twee modellen naast elkaar houden, dan zie je het waarschijnlijk direct.