PDA

View Full Version : goedkope gitaar Nightwish?!?!?



Thom TK
6 februari 2004, 20:23
Hoe kan het dat de gitaar van Emmpu zo goed klinkt?
Dat ding kost maar 800 euro, ofzo.

Matje
6 februari 2004, 20:29
Als ik 800 euro uit geef aan een gitaar verwacht ik wel dattie goed klinkt ja!!

Thom TK
6 februari 2004, 20:32
Toch is ie goedkoop voor zo'n band, vind ik

BLOK182
6 februari 2004, 20:33
Wat voor gitaar is het dan?

Fatal Fairytale
6 februari 2004, 20:35
een of andere washburn

Matje
6 februari 2004, 20:36
Toch is ie goedkoop voor zo'n band, vind ik

moet een goeie band dan ook maar meteen op de duurste gitaren spelen, beetje domme redenering vind je niet?

GuitarMaster
6 februari 2004, 20:44
Ik ken zat andere bands die op gitaren spelen die nog minder kosten

hoofd
6 februari 2004, 20:50
en John Mayall speelt op een squier, en dat klinkt ook goed...what's your point dude? En zo bijzonder is het spel van emmpu ook niet.

Swan
6 februari 2004, 20:59
t geluid wordt grotendeels bepaald door de amp....en verder zijn er zat bands die op nog goedkopere gitaren spelen, onzin dus

Akira
6 februari 2004, 20:59
zijn point is, dat je bij een band die zo bekend is (en dat is ie) niet verwacht dat ze op zulke gitaren spelen.
Niet dat het slechte gitaren zijn, niet dat het raar is, je verwacht het gewoon niet.
Als je kijkt naar Within Temptation, niet bepaald ingewikkelde muziek, die spelen op een PRS en een Gibson.
Dat verwacht je, temeer omdat de meesten ook een dure plank zouden kopen als ze met fame hun fortune hadden gemaakt.

maarten
6 februari 2004, 21:05
dure gitaren compenseren slecht gitaarspel...





daarom heb ik ook altijd last van gas :D


maar bedenk je dat een plank van 800 euro geen hele slechte basis is voor een "goede" sound. Als er goede pups inzitten, en de backline in orde is (wat ik zeker aanneem bij een band als nightwish) dan zit je al een heeeeeeeeeel end in de richting

BLOK182
6 februari 2004, 21:16
Wou net zeggen! Een Ibanez RG(2)550 met goeie elementen, dan zit je rond de 900-1000 euro, en met ee goeie amp en effects heb je dan toch wel een vette sound!

jorrit
6 februari 2004, 21:17
sorry maar das complete onzin....door een dure gitaar klinkt je slechte kwaliteit nog slechter. een goedkopere gitaar met wat leuke fx zal minder op je aanslag en andere technieken reageren en als je dat niet beheerst hoor je het extra....

Fuhgawz
7 februari 2004, 15:47
Ik vind 800 euro toch niet bepaald goedkoop. Misschien speelt dat ding wel heel relaxed en heeft hij dat ding wel helemaal aangepast met nieuwe elementen en dat soort shit.

Harry
7 februari 2004, 15:59
zo bekend zijn ze niet, ik heb er nooit van gehoord.



en een gitaar van bijna 1700 piek mag toch wel enigszins redelijk zijn lijkt me.

Mitch
7 februari 2004, 16:09
Typisch gevalletje van verkeerd gevoel van (financiële/materiële) waarde sinds de euro. Als je, zoals Harry, 1700 piek zegt klinkt het toch heeeel anders :o

maarten
7 februari 2004, 17:12
sorry maar das complete onzin....door een dure gitaar klinkt je slechte kwaliteit nog slechter. een goedkopere gitaar met wat leuke fx zal minder op je aanslag en andere technieken reageren en als je dat niet beheerst hoor je het extra....

daarom was t ook een grapje...

maarten
7 februari 2004, 17:16
sorry maar das complete onzin....door een dure gitaar klinkt je slechte kwaliteit nog slechter. een goedkopere gitaar met wat leuke fx zal minder op je aanslag en andere technieken reageren en als je dat niet beheerst hoor je het extra....


daarom was het ook eengrapje...

Anders Destium
7 februari 2004, 18:04
Die dude heeft mijn respect wel redelijk verloren door op een cheap as hell kutgitaartje te spelen :wink:

Als je een goede gitarist een Ikea-gitaar geeft zal er nog een vette sound uit komen (mits goed in elkaar geschroefd :lol: ).

Als een gitaar goed bij je past is er toch helemaal niets mis mee als hij niet de hoofdprijs is (dat is eigenlijk zelfs alleen maar prettig!).

Anders Destium
7 februari 2004, 18:05
Die dude heeft mijn respect wel redelijk verloren door op een cheap as hell kutgitaartje te spelen :wink:

Als je een goede gitarist een Ikea-gitaar geeft zal er nog een vette sound uit komen (mits goed in elkaar geschroefd :lol: ).

Als een gitaar goed bij je past is er toch helemaal niets mis mee als hij niet de hoofdprijs is (dat is eigenlijk zelfs alleen maar prettig!).

Anders Destium
7 februari 2004, 18:05
Die dude heeft mijn respect wel redelijk verloren door op een cheap as hell kutgitaartje te spelen :wink:

Als je een goede gitarist een Ikea-gitaar geeft zal er nog een vette sound uit komen (mits goed in elkaar geschroefd :lol: ).

Als een gitaar goed bij je past is er toch helemaal niets mis mee als hij niet de hoofdprijs is (dat is eigenlijk zelfs alleen maar prettig!).

Anders Destium
7 februari 2004, 18:05
Die dude heeft mijn respect wel redelijk verloren door op een cheap as hell kutgitaartje te spelen :wink:

Als je een goede gitarist een Ikea-gitaar geeft zal er nog een vette sound uit komen (mits goed in elkaar geschroefd :lol: ).

Als een gitaar goed bij je past is er toch helemaal niets mis mee als hij niet de hoofdprijs is (dat is eigenlijk zelfs alleen maar prettig!).

Anders Destium
7 februari 2004, 18:06
Die dude heeft mijn respect wel redelijk verloren door op een cheap as hell kutgitaartje te spelen :wink:

Als je een goede gitarist een Ikea-gitaar geeft zal er nog een vette sound uit komen (mits goed in elkaar geschroefd :lol: ).

Als een gitaar goed bij je past is er toch helemaal niets mis mee als hij niet de hoofdprijs is (dat is eigenlijk zelfs alleen maar prettig!).

Ibanez RuleZ
7 februari 2004, 18:27
zo bekend zijn ze niet, ik heb er nooit van gehoord.



en een gitaar van bijna 1700 piek mag toch wel enigszins redelijk zijn lijkt me.

dat ligt dan meer aan jou dan aan de band, die lui zijn toch al een aantal jaren aan de top van hun metalscene aanwezig (nadrukkelijk moet ik zeggen). Ik vind ze zelf als band leuk spul neerzetten.

en zo extreem super vind ik het geluid van emppu trouwens niet, wel karakterastiek: volgens mij heeft die gast echt totaal geen midden in zijn geluid, waardoor het aan de ene kant leeg, maar ook wel vet klinkt

Harrald

Ibanez RuleZ
7 februari 2004, 18:27
zo bekend zijn ze niet, ik heb er nooit van gehoord.



en een gitaar van bijna 1700 piek mag toch wel enigszins redelijk zijn lijkt me.

dat ligt dan aan jou: ze zijn toch al jaren een topact uit de metalwereld.

Harrald

Speeddemon
7 februari 2004, 20:19
Ik ken ook zo'n gitaar, maar die wordt niet meer gemaakt.
De Cort Viva Gold II. type Superstrat, naturel onbewerkt hout. Beetje vergelijkbaar met Ibanez S-serie, alleen speelt nog beter/vlotter, klinkt beter (ondanks niet super elementen (MIghty Might) en heeft een hele fijne nep-Floyd Rose trem.
Gitaar kostte een kennis van me 700 gulden, 5 jaar geleden ofzo.
Ik kan er eentje uit Spanje krijgen voor 350 euro, incl softcase...

Misschien doe ik dat wel over een tijdje, als leuke back up gitaar, voor mijn Ibanez S540FM TTS.

Mikef10
19 april 2009, 13:02
Heb je wel eens gezien wat zn nieuwe ESP Horizon sign kost?
Rond 2000,- ofzo...
Niet meer zo goedkoop dus :)

Add:
http://www.keminmusiikki.fi/kauppa/product_details.php?p=1807

budje
19 april 2009, 13:06
zijn point is, dat je bij een band die zo bekend is (en dat is ie) niet verwacht dat ze op zulke gitaren spelen.
Niet dat het slechte gitaren zijn, niet dat het raar is, je verwacht het gewoon niet.
Als je kijkt naar Within Temptation, niet bepaald ingewikkelde muziek, die spelen op een PRS en een Gibson.
Dat verwacht je, temeer omdat de meesten ook een dure plank zouden kopen als ze met fame hun fortune hadden gemaakt.

Ik denk dat de meeste mensen met hun "fortune" (valt wel weer mee ook bij veel van die mensen) gewoon een gitaar kopen die ze prettig vinden spelen. En dat is echt niet altijd de duurste (in the good old 50's was fender ook een goedkoop alternatief)

marter544
19 april 2009, 13:17
Heb je wel eens gezien wat zn nieuwe ESP Horizon sign kost?
Rond 2000,- ofzo...
Niet meer zo goedkoop dus :)

Add:
http://www.keminmusiikki.fi/kauppa/product_details.php?p=1807


omgwtfbbq enzo... :dontgeti: En dat tig keer posten dat komt nog door het oude forum, kun je na gaan hoe lang dit geleden is..

Nicks
19 april 2009, 14:01
Man, als ik in een grote band zou zitten zou ik gewoon een decal van Behringer halen, gewoon om iedereen hier te fucken :p

KamikazaGuitar
19 april 2009, 14:05
Man, als ik in een grote band zou zitten zou ik gewoon een decal van Behringer halen, gewoon om iedereen hier te fucken :p

:seriousf: dat is nog best een grappig idee ook

of stagg

Stratman70
19 april 2009, 14:10
Man, als ik in een grote band zou zitten zou ik gewoon een decal van Behringer halen, gewoon om iedereen hier te fucken :p
Ik had de keuze tussen een Fender of Tokai decaltje plakken op een Stratkop.
Het werd de Tokai. Toch wat exclusiever ofzo.

Maar het zou wel gaaf zijn om een Richwood decal op een dure Fender customshopgitaar te plakken.

zeiler
19 april 2009, 14:16
Ik had de keuze tussen een Fender of Tokai decaltje plakken op een Stratkop.
Het werd de Tokai. Toch wat exclusiever ofzo.

Maar het zou wel gaaf zijn om een Richwood decal op een dure Fender customshopgitaar te plakken.

en meteen daalt het aantal verkochte platen met 50 %, maak je geen kans meer op de titel gitarist van het jaar/eeuw en ben je gedoemd tot een leven in een donkere kelder en alleen een lading drank... :ok: (oké, niet voor iedereen het ergst denkbare scenario ;))!

wel lekkere bump van 5 jaar oud btw...

Squier02
19 april 2009, 14:56
en meteen daalt het aantal verkochte platen met 50 %, maak je geen kans meer op de titel gitarist van het jaar/eeuw en ben je gedoemd tot een leven in een donkere kelder en alleen een lading drank... :ok: (oké, niet voor iedereen het ergst denkbare scenario ;))!

wel lekkere bump van 5 jaar oud btw...

Zijn er dan mensen die naar bands luisteren alleen omdat ze een beroemde gitaar of versterker hebben? Ik zou het juist wel een uitdaging vinden om het met minder te doen.

Gitaristje 18
19 april 2009, 15:03
De gitarist van Nightwish, Emppu Vuorinen, speelde allereerst op een Washburn N4. Die zijn wel duur, 1500-2000 euro.
http://www.nightwish.com/gallery/albums/live/sow/08a.jpg

Toen is hij over gegaan op een Washburn CS-780:

http://www.whiskey-soda.de/filebase/storypic/nightwish_emppu_19100229.jpg

Hij heeft er wel Seymour Duncans in laten zetten, ze komen normaal met Washburn stock pick-ups. BTW: Die gitaar heeft zowel een maple body als een maple neck:crazyhappy:. Dat is best een vreemde combi voor een metal gitaar :P

Sinds 2004 is hij overgegaan op een ESP EV-1 en een ESP Eclipse (al gebruikt ie die Eclipse bijna nooit live).
http://media.mesta.net/mesta/keikkakuvat/nw%20oulu3.JPG

Zijn versterker voor live is een Mesa Boogie Dual Rectifier met twee Marshall JCM 800 cabinets.

R2on
19 april 2009, 15:12
Ik snap niet waarom bekende bands ineens dure gitaren moeten hebben..

veel bands houden de gitaren waarmee ze zijn begonnen, omdat dat toch de sound is waarmee ze carriere hebben gemaakt ;)

wietse
19 april 2009, 15:35
en ik snap niet wat het iemand bezielt om een 5 jaar oud topic omhoog te halen, ga met dit mooie weer buiten spelen als je je verveelt, maar ga niet in ouwe stront roeren dan gaat het weer stinken.

casper innosence
19 april 2009, 15:38
Ik snap niet waarom bekende bands ineens dure gitaren moeten hebben..

veel bands houden de gitaren waarmee ze zijn begonnen, omdat dat toch de sound is waarmee ze carriere hebben gemaakt ;)

Vanwege een endorsement :P

Gebruiken waarschijnlijk in de studio heel andere gitaren dan live.

nevyn292
19 april 2009, 16:59
Die gitaar heeft zowel een maple body als een maple neck:crazyhappy:. Dat is best een vreemde combi voor een metal gitaar :P


owja?

zegt Kerry King je iets? Slayer? Klinkt dat ook vreemd tegenwoordig?

Die speelt ook al redelijk lang op gitaren met esdoorn body en hals, niks vreemd aan, scheurt juist alle kanten op.

toneblo
19 april 2009, 17:30
Zeiden we grote band?:soinnocent:



....nightwish??:seriousf:......:dontgeti::soinnoce nt:






.....beetje meer sologitaar mag dan ook wel...!!

Chocola
19 april 2009, 17:32
zo bekend zijn ze niet, ik heb er nooit van gehoord.



en een gitaar van bijna 1700 piek mag toch wel enigszins redelijk zijn lijkt me.

Allereerst: Lekker topicbumb :p.
Ten tweede: Hoe kan je niet van Nightwish hebben gehoord? Kom eens uit je schelp man! :p Het is jaren dé metalband met vrouwelijke zangeres geweest, wereldwijd.

Overigens hoeft een gitaar niet duur te zijn om goed te spelen. Ik had de keuze tussen een Gibson Les Paul of een kopie. Die kopie speelt veel beter lol, en heeft niet van die Gibson elementen maar Seymour Duncan's, die ik ook beter vind klinken. Er zijn zat gitaren rond de 800-1100 euro die zeer goed zijn, soms zelfs beter dan de grote merken.

Blijkbaar vond Empuu dat plaatje op zijn gitaar gewoon geil ofzo :p. Of Ibanez zei tegen hem: Nee wij willen geen signature gitaar maken van een dwerggitarist (hij is 1 meter 50 ofzo :p). Wat doe je dan? Stagg is geen optie, Behringer ook niet, dus ga je naar Washburn! Want Washburn is toch een heel stuk beter dan Stag :p.

toneblo
19 april 2009, 17:35
Blijkbaar vond Empuu dat plaatje op zijn gitaar gewoon geil ofzo :p. Of Ibanez zei tegen hem: Nee wij willen geen signature gitaar maken van een dwerggitarist (hij is 1 meter 50 ofzo :p). Wat doe je dan? Stagg is geen optie, Behringer ook niet, dus ga je naar Washburn! Want Washburn is toch een heel stuk beter dan Stag :p.

Even, behringer?! Stagg?!...... krijgen jullie nog 1 x in de week zakgeld ofzo?

Gitaristje 18
19 april 2009, 17:46
owja?

zegt Kerry King je iets? Slayer? Klinkt dat ook vreemd tegenwoordig?

Die speelt ook al redelijk lang op gitaren met esdoorn body en hals, niks vreemd aan, scheurt juist alle kanten op.

Oh ik wist niet dat zij ook op dat soort houtsoorten speelden. En ik kraak niets af ofzo, ik vind het gewoon interessant.

Jammer trouwens dat die CS-780 niet meer gemaakt wordt. Ik wil ook eens een keertje zo eentje proberen en dan eventueel kopen en er een setje geile Seymour Duncans ingooien. Lijkt me een gave uitbreiding op mijn collectie. Mijn 3e Washburn:)

Ibanez666
19 april 2009, 17:58
Hoe kan het dat de gitaar van Emmpu zo goed klinkt?
Dat ding kost maar 800 euro, ofzo.

800, daar koop ik 3 gitaren voor of zo :dontgeti:

toneblo
19 april 2009, 18:02
800, daar koop ik 3 gitaren voor of zo :dontgeti:


...en die klinken na een juiste behandeling zeker net zo goed, zoniet beter!!;)

govertguitar
19 april 2009, 18:10
een gitaar hoeft niet duur te zijn. Ik Heb al 1,5 jaar een gitaartje van 250 euro en nooit problemen mee gehad klinkt goed en speelt goed. Tevens duurdere gitaren zijn veel gevoeliger voor intonatie bla bla. En als je over 1000 pedalen en rack dingen speelt is je gitaar sound toch ook niet natuurlijk of heb ik dat.

Ibanez666
19 april 2009, 18:11
...en die klinken na een juiste behandeling zeker net zo goed, zoniet beter!!;)

hoogstens 1 goedkoop elementje hier en daar.. anders ben je nog duur uit ;)

Manuvdv
19 april 2009, 20:26
Heb je wel eens gezien wat zn nieuwe ESP Horizon sign kost?
Rond 2000,- ofzo...
Niet meer zo goedkoop dus :)

Add:
http://www.keminmusiikki.fi/kauppa/product_details.php?p=1807
Daar staat ie best goedkoop! Musicstore Köln biedt hem aan voor een leuke € 4099.

Emppu haalt zijn sound inderdaad niet puur uit zijn gitaar, dat zou ieder degelijk gitarist moeten weten. Hij is begonnen met Laney, op het moment dat de TS deze thread startte speelde hij al een tijdje met de Mesa Dual Rectifier. En daar nog een hele rack voor, waarvan ik ondertussen nog steeds niet de volledige samenstelling ken. Iemand met een zowat identieke gear slaagt er trouwens nog steeds niet in om dezelfde sound (de hedendaagse sound, album 'Once' en recenter) te behalen. Raar gedoe...

Gitaristje 18
19 april 2009, 23:04
Ik zag op de Nightwish site een making of filmpje van het gitaren opnemen van het album Dark Passion Play. Daar zag ik ook een bogner top staan, dus misschien is die gecombineerd met de Mesa Boogie of is die Mesa Boogie helemaal niet gebruikt.

Misschien hier nog wat aanvullende informatie voor je, een foto waar je het pedal board van emppu ziet:

http://www.nightwish.com/images/news/tallinn_crowd.jpg

Harry
19 april 2009, 23:41
Allereerst: Lekker topicbumb :p.
Ten tweede: Hoe kan je niet van Nightwish hebben gehoord? Kom eens uit je schelp man! :p Het is jaren dé metalband met vrouwelijke zangeres geweest, wereldwijd.

Overigens hoeft een gitaar niet duur te zijn om goed te spelen. Ik had de keuze tussen een Gibson Les Paul of een kopie. Die kopie speelt veel beter lol, en heeft niet van die Gibson elementen maar Seymour Duncan's, die ik ook beter vind klinken. Er zijn zat gitaren rond de 800-1100 euro die zeer goed zijn, soms zelfs beter dan de grote merken.

Blijkbaar vond Empuu dat plaatje op zijn gitaar gewoon geil ofzo :p. Of Ibanez zei tegen hem: Nee wij willen geen signature gitaar maken van een dwerggitarist (hij is 1 meter 50 ofzo :p). Wat doe je dan? Stagg is geen optie, Behringer ook niet, dus ga je naar Washburn! Want Washburn is toch een heel stuk beter dan Stag :p.

het was niet mijn bump vriend. En verder ben ik niet van de metal, en velen met mij, dus is bekendheid relatief.
Overigens is er naar mijn mening ook niets verkeerds aan om op 'goedkope' gitaren te spelen.

Manuvdv
19 april 2009, 23:59
Ik zag op de Nightwish site een making of filmpje van het gitaren opnemen van het album Dark Passion Play. Daar zag ik ook een bogner top staan, dus misschien is die gecombineerd met de Mesa Boogie of is die Mesa Boogie helemaal niet gebruikt.

Misschien hier nog wat aanvullende informatie voor je, een foto waar je het pedal board van emppu ziet:

http://www.nightwish.com/images/news/tallinn_crowd.jpg
Tijdens de jamsessies voor de laatste show van de Once-tour, oktober 2005, Hartwall-arena in Helsinki stond er ook een Bogner top, heeft ie dus al een tijdje. Die is ook aanwezig in hun huis in Finland, waar ze jammen. Ook durft hij bij het jammen/recorden al eens een Hagström in zijn handen nemen, en wie weet wat nog allemaal. We zien dus vooral de ESP omwille van het endorsement, maar achter de schermen is er véél meer. Maar dat is bij iedere artiest, toch? Een main axe (eventueel twee), en wat back-up om mee te klooien. Ik vind het vooral zonde dat zijn witte horizon niet meer aan de bak komt.
Pedalboard zegt trouwens bitter weinig. Een Digitech Whammy, een crybaby (of is het een Morley wah?), de rest zit 'm in het rack.

pannekoek
20 april 2009, 00:47
voornamelijk gebruikt emppu een custom made ESP Horizon, niet bepaald goedkoop dus.

het is gewoon een geweldige en absoluut mijn favoriete gitarist!

wietse
20 april 2009, 06:03
het was niet mijn bump vriend. En verder ben ik niet van de metal, en velen met mij, dus is bekendheid relatief.
Overigens is er naar mijn mening ook niets verkeerds aan om op 'goedkope' gitaren te spelen.
en daarbij nightwish is geen metal!
het is een poppy gothicband met metal invloeden, niet zo erg poppy als within temptation maar beslist geen metal.

mrweird
20 april 2009, 08:12
en daarbij nightwish is geen metal!
het is een poppy gothicband met metal invloeden, niet zo erg poppy als within temptation maar beslist geen metal.

Mwhoah.. als we dan toch in hokjes gaan stoppen, zo gothic vin ik ze niet meer sinds ze Anette Olzon in hun midden hebben, op het laatste album gaan ze zelfs (bombastische) ierse folk uitstapjes doen.

Bram+
20 april 2009, 09:02
Bombastische-Ierse-folk-post-gothic-metal-pop?

Het idee van genres is dat je een beetje generaliseert toch?

hole
20 april 2009, 09:09
.
Pedalboard zegt trouwens bitter weinig. Een Digitech Whammy, een crybaby (of is het een Morley wah?), de rest zit 'm in het rack.

Volgens mij een Morley (je ziet een switch naast het pedaal)

Ibanez666
20 april 2009, 10:20
Deze nieuwe zangeres probeert toch ook niet tevergeefs "opera" te zingen he?

Undertaker-120306
20 april 2009, 11:57
Wat voor gitaar is het dan?

K weet alleen dat het een ESP is welk model geen idee eigenlijk.

Undertaker-120306
20 april 2009, 11:59
en daarbij nightwish is geen metal!
het is een poppy gothicband met metal invloeden, niet zo erg poppy als within temptation maar beslist geen metal.

De riffs enzo zijn zeker wel metal, maar de rest dan weer niet.

Manuvdv
20 april 2009, 16:47
Deze nieuwe zangeres probeert toch ook niet tevergeefs "opera" te zingen he?
Tuurlijk niet. Anette is een heel andere zangeres, gelukkig maar. Ik aanbid Tarja, dus een kopie had ik écht niet gewild. En ze doet het best goed :)

Gitaristje 18
20 april 2009, 17:12
Tijdens de jamsessies voor de laatste show van de Once-tour, oktober 2005, Hartwall-arena in Helsinki stond er ook een Bogner top, heeft ie dus al een tijdje. Die is ook aanwezig in hun huis in Finland, waar ze jammen. Ook durft hij bij het jammen/recorden al eens een Hagström in zijn handen nemen, en wie weet wat nog allemaal. We zien dus vooral de ESP omwille van het endorsement, maar achter de schermen is er véél meer. Maar dat is bij iedere artiest, toch? Een main axe (eventueel twee), en wat back-up om mee te klooien. Ik vind het vooral zonde dat zijn witte horizon niet meer aan de bak komt.
Pedalboard zegt trouwens bitter weinig. Een Digitech Whammy, een crybaby (of is het een Morley wah?), de rest zit 'm in het rack.

Ja precies, dezelfde gitaar als een bepaalde gitarist maakt nog niet dezelfde toon. Daarom vind ik de signature gitaar kopen van een bepaalde gitarist om dezelfde toon te krijgen vaak niet de beste stap. Er zit zoveel in de versterker, effecten en eindmix.

Over Anette: Zij zingt geen opera. Dat probeert ze ook niet. Hebben ze expres niet gedaan, om een Tarja de 2e te voorkomen. Ik zelf vind Anette erg goed, sommige nummers klinken wel minder als zij ze zingt dan als Tarja ze zingt. Er zijn veel mensen die dat ook vinden, al zou dat ook puur psychologisch zijn, we zijn in bepaalde nummers namelijk de stem van Tarja gewend.
En welk genre het is, daar houd ik mezelf nooit mee bezig. Dat hokjes gedenk in muziek vind ik vaak zo overbodig en er komt nooit een consensus over uit. Nightwish is Nightwish , Within Temptation is Within Temptation enzovoort.
Maar goed, dit gaat niet echt meer over gitaren;)

typo
20 april 2009, 18:19
800€ is een deftig prijsje.
met dat geld kun je al zeer deftige gitaar kopen.

en die gast van nightwisch zal wel enkele modificaties aan gedaan hebben.
bij gitaar telt het om kwaliteit niet om kwantiteit.

Gitaristje 18
20 april 2009, 18:50
Ja kijk bijvoorbeeld naar mijn Washburn N2. Tweedehands gekocht voor 220 euro en als je kijkt naar puur alleen de upgrades (dus niet naar afstellingen en het vervangen van versleten onderdelen), dan heb ik er SD pickups in gegooid en het is echt een super gitaar. Hij speelt als een veeeeeeel duurdere gitaar dan het geld dat ik in de gitaar heb gestopt :satisfie: