PDA

View Full Version : wie bouwt de beste gitaren?



ninja
6 februari 2004, 20:13
ik speel linkshandig en ben daarom haast genoodzaakt om een gitaar te laten samenstellen. ik wil een gitaar die razendsnel en licht speelt met een hss configuratie en vaste brug, welke bouwer is het meest waar voor mn geld?

jeffrey65
7 juli 2008, 19:05
je kan dan toch gewoon een rechtshandige gitaar nemen
maar doen moet je de snaren en de topkam om draaien als ik het niet verkeerd heb

Thundermane
7 juli 2008, 19:12
Nou eigenlijk is het technisch gezien beter om als linkshandige, rechtshandig aan te leren want je gebruikt je linkerhand voor dan voor ingewikkeld vingerwerk :)
Eigenlijk is het allemaal verkeerd aangeleerd, rechtshandigen zouden linkshandig moeten spelen en linkshandigen moeten rechtshandig spelen.

oh maar back to topic: geen idee xD

snaarplukker
7 juli 2008, 19:13
je kan dan toch gewoon een rechtshandige gitaar nemen
maar doen moet je de snaren en de topkam om draaien als ik het niet verkeerd heb
Ja hoor, en de draagband zit dan lekker in de weg + dat de gitaar ook niet lekker aan je lichaam zit.
Van alle leverbare fabrieksgitaren zijn er ook linkshandige modellen verkrijgbaar.

Cees

jeffrey65
7 juli 2008, 19:16
Ja hoor, en de draagband zit dan lekker in de weg + dat de gitaar ook niet lekker aan je lichaam zit.
Van alle leverbare fabrieksgitaren zijn er ook linkshandige modellen verkrijgbaar.

Cees

ik speel zelf (nog) geen gitaar. ben zelf ook links en dat was mij zo verteld dus vandaar. maar ik ben zelf gewoon van plan om rechtshandig te gaan leren spelen

no 1 hops
7 juli 2008, 19:17
if you got the money, the sky is the limit.
nederlandse bouwers, grote merken custom shops.
dus keus genoeg alleen is er het geld vraag je

macwilliams
7 juli 2008, 19:26
Krijgt ninja na vier en een half jaar toch nog z'n antwoord??? :cheerup: :cheerup:

bass blom
7 juli 2008, 19:30
Krijgt ninja na vier en een half jaar toch nog z'n antwoord??? :cheerup: :cheerup:

ja, snap jij nou dat er mensen zijn die dit een rukforum noemen? :seriousf:

Chris Winsemius
7 juli 2008, 19:31
Of: dit krijg je als je de zoek-functie (wel) gebruikt :D

macwilliams
7 juli 2008, 19:34
Sommigen maken een spetterende entree hier. Jefrey meld zich aan bumpt een topic uit de middeleeuwen. Schitterend :hippie:

G.G.
7 juli 2008, 19:36
Zoals het hoort keurig de rapporteerknop ingedrukt.


Laat dit topic maar naar beneden zakken tot de mods van elct. gitaren ingrijpen.

snaarplukker
7 juli 2008, 19:36
Krijgt ninja na vier en een half jaar toch nog z'n antwoord??? :cheerup: :cheerup:

Ben benieuwd of ie in die tijd al een gitaartje heeft gevonden. :satisfie:
BTW. Ik ben ook linkshandig maar leert het gewoon rechts.

Cees