PDA

View Full Version : Werken in de muziek. Wat en waar??



mazzel
6 februari 2004, 09:34
Ik wil het liefst later werk doen gerelateerd met muziek. Wie weet waar ik me meer kan orienteren op dat gebied? of heeft iemand suggesties?

het liefst wil ik natuurlijk conservatorium doen en muziekleraar worden maar dat lukt nu eerst nog niet. Eerst flink bijspijkeren op theoretisch gebied! :strat:

Ik zou nog een studie kunnen volgen zoals music management, beetje optredens organiseren.

dan heb ik natuurlijk altijd nog de moglijkheid om een muziekwinkel te beginnen of een muziek/cd/dvd-zaak of pa-verhuur of bij een platenmaatschappij of zo?
En hoe krijg je wat meer verstand hiervan? ik bedoel van apparatuur en zo?

het gaat me erom dat ik iets met muziek wil doen, zelf spelen of achter de schermen, alleen weet ik nog niet wat! wie wel?"

Alvst bedankt man!

Primitive
6 februari 2004, 10:20
je kunt natuurlijk ook een rodie worden he:P

Bassie79
6 februari 2004, 12:57
Het belangrijkste om te weten is: wat wil je precies gaan doen in de muziek. Produceren, zelf muziek maken, enz.

Als je dat weet dan kan je al veel sneller gericht informatie inwinnen dan overal een beetje van

schaap
7 februari 2004, 01:00
Ik zelf ga aankomend jaar een opleiding volgen waarbij je o.a. leert met geluid te werken, dus bijv. bij studio-opnames (eindoel is ook geluidstechnicus worden), maar als dit niet lukt ga ik een jaar lang hard blokken op muziektheorie en dan conservatorium doen.

mazzel
9 februari 2004, 19:07
Het belangrijkste om te weten is: wat wil je precies gaan doen in de muziek. Produceren, zelf muziek maken, enz.

Als je dat weet dan kan je al veel sneller gericht informatie inwinnen dan overal een beetje van

dat weet ik dus nog niet precies en ik weet ook niet echt hoe ik mij moet orienteren op welk werk er allemaal is gerelateerd aan muziek. Tja het liefst muziek maken natuurlijk, componeren. Dan is inderdaad conservatorium of rockacademie of zo iets voor mij maar ik wil graag meerdere opties overwegen.

Bassie79
10 februari 2004, 00:51
muziekacademie of conservatorium is altijd aan te raden als je wat in de muziek ga doen, je zal er een hoop kennis van opdoen.

ReinoutV
10 februari 2004, 09:22
In Enschede is er ook de opleiding music technology, opleiding tot producer. Maar ook hiervoor moet je (als toetsenist meestal) een toelating doen. Meer informatie op http://www.popacademie.nl.