PDA

View Full Version : FC-200 manual



wimmeltje
6 februari 2004, 09:50
Heeft iemand de handleiding van een Roland FC-200 of weet iemand deze op internet te staan? Zoja kan je me de link sturen? Ik ben opzoek geweest maar heb niks gevonden. BVD Wimmeltje

Nocki
9 februari 2004, 23:45
Hee wim.

wat wou je weten?

NOcki

Nocki
9 februari 2004, 23:45
Hee wim.

wat wou je weten?

NOcki

davinci77
10 februari 2004, 09:28
Ja, heb er een liggen, mail me anders ff...

habberdoedas
11 februari 2004, 19:33
Hé Nocki,

Ik gebruik ook een fc 200 midi foot controller. Heb jij ervaring met het volgende. Ik wil de control switch op de fc 200 gaan gebruiken om de delay van m'n fx processsor in de maat van de muziek te zetten. Het zo genoemde tappen om zo de delay aan te passen in de maat van de muziek. Hoe doe je dit??

Nocki
12 februari 2004, 09:22
je moet de fx processor vertellen naar welk commando hij moet luisteren. de G-force kan je instellen zodat hij de fc-200 automatisch pakt maar sommige ander fx processoren moet je even vertellen waar hij zit. in de manual staat op welk adres de ctl zit. dit voer je dan in bij de settings van je tap delay. ik heb het zelf nooit gedaan maar is wel eens leuk om eens mee te experimenteren...

sommige effect processors kunnen ook luisteren. dan ga je naar de dealy settings toe en kan je de fxp laten luisteren. als je dan de ctl in drukt "hoort" hij dat en wijst voortaan die knop toe aan de delay...

ik hoop dat het lukt. wat voor fxp heb je?

Nocki

Nocki
12 februari 2004, 09:24
ps...

ik heb alleen maar ervaring met:

chameleon (moet je alles handmatig instellen)
g-major (kon je laten luisteren maar handmatig ging beter)
MPX G2 (was echt super. luisterde naar alles)
G-force (deze kent een aantal midi controllers en wijst alle knoppen gelijk goed toe)

ik weet niet hoe andere fxp's werken maar het zal ongeveer hetzelfde zijn...

NOcki

habberdoedas
12 februari 2004, 21:12
Hoi Nocki,

Ik gebruik nog steeds de g-major die ik aanstuur met de fc 200. De ctrl switch op de fc 200 wil ik gaan gebruiken om de delay de tappen. Ik heb ooit eens ergens gelezen dat je dan de schakelaars op de fc 200 moet herprogrameren van latch in unlatch of zoiets??. Maar kan dit niet eenvoudiger? Ik verneem....

davinci77
13 februari 2004, 07:51
Als je op de ctl switch van de FC-200 drukt en hij blijft niet aanstaan is de functie ok. Als je dan op de mod knop van de major drukt en hem op 1 van de vier mod funties laat luisteren (learn) kan je hem daarna (met de rechter parameter wiel) op de juiste functie programmeren.

habberdoedas
14 februari 2004, 09:21
Oké davinci77, Ik dacht al dat het zoiets eenvoudig moest zijn. Ga meteen aan de slag....

love_emo
9 maart 2004, 02:07
Als er iemand toevallig geinteresseerd is in een G-Major: love_emo@hotmail.com