PDA

View Full Version : Dean



Theije
6 februari 2004, 02:31
Heeft iemand ervaring met Dean akoestische gitaren? ik vind ze er bijzonder mooi uitzien, vooral de exotica serie die hebben over het algemeen mooie inlay enzo.
En ze zijn betaalbaar wat natuurlijk ook niet geheel onbelangrijk is.
Maar looks is natuurlijk niet alles dus ik vroeg me af of iemand er een heeft of ooit geprobeert heeft en wat de bevindingen waren?
bvd!

Daniël_san
6 februari 2004, 17:45
ik heb een keer op zo'n exotic gespeeld speelde wel redelijk ook al heb k liever een Martin:wink:

Theije
9 februari 2004, 17:43
De keuze is bijna gemaakt het wordt of de Performer E of de Performer DSE.
Het liefst wil ik eigenlijk de DSE natuurlijk, mooiere inlay, beter tuners, extended fingerboard, betere electronics etc. etc. maar hij is ook nogal wat duurder en eigenlijk is het gewoon voor naast mijn electrische en wil ik er niet bijzonder veel aan uit geven.

http://www.guitarshop.net/dean/performer_dse.jpg
De DSE

http://www.feedback.nl/pix/dean-performer-e_cbk.jpg
De E

Ook heeft de Performer E een dunnere body namelijk 90 mm i.p.v. de 120 mm body van de DSE.
Wat houd dit concreet in voor je geluid? ik kan me voorstellen dat ie minder geluid produceert in de zin van volume, dunnere body betekend minder inhoud van de klankkast en dus minder volume maar wat betekend dit nog meer?

bert k
9 februari 2004, 19:27
Dunnere body betekent minder volume, minder mooie klank. Ik heb zelf een Yamaha APX met een kleine, dunne body. Hij klinkt versterkt erg mooi, maar akoestisch is het niet veel. Als je het kan betalen, ga dan voor de grote body.

Theije
11 februari 2004, 19:53
Ja het is een moeilijke keus vind ik :) ik heb met feedback gemailed ze hebben beide op voorraad de Performer E kost 229 en de DSE kost 399 das opzich best een verschil.
De DSE heeft gewoon veel betere specs dus opzich zou ik voor die gaan denk ik, maar zei het niet dat mijn oog voor detail mij weer eens tegen werkt :) ik vind die goud kleurige tuners namelijk spuuglelijk.
Maar goed dan reis ik maar ff af naar rotjeknor binnenkort denk ik om ze ff te proberen.