PDA

View Full Version : Hoeveel % van de bevolking speelt gitaar?



woutB
5 februari 2004, 23:27
Beetje een rare vraag maar ik vroeg me dat zo af. Iemand enig idee?

slayurrr
5 februari 2004, 23:32
Lastige, ik denk dat het vrij veel is, steeds meer mensen beginnen met gitaar spelen merk ik (dat is iniedergeval hier zo).
Maargoed, verder zou ik echt niet weten hoeveel % :-?

Nielsje
5 februari 2004, 23:37
ze moeten meer bass spelen en gaan drummen...

hebben wij er ook nog wat aan :P

bert k
5 februari 2004, 23:47
Ik zal eens op mijn werk vragen, muziekschool in Rotterdam. We hebben een vent rondlopen die dat soort dingen wel weet. Van Rotterdam wel, in ieder geval.

Primitive
6 februari 2004, 10:19
ze moeten meer bass spelen en gaan drummen...

hebben wij er ook nog wat aan :P
ik denk dat meer mensen gaan gitaar of basspelen want de aankoop van een drum set is meteen zo'n fucking dure investering en als je nog niet cker weet of je het leuk vind:) maar er meoten er cker wel meer komen natuurlijk

Harry
6 februari 2004, 10:20
cker weet je vet cool

wietse
6 februari 2004, 10:26
cker weet je vet cool

ziek harry ?
of ben je aan vakantie toe?
je spreekt zo vreemd , zo'n sms taal bijna.

Javaca
6 februari 2004, 12:49
ze moeten meer bass spelen en gaan drummen...

hebben wij er ook nog wat aan :P
ik denk dat meer mensen gaan gitaar of basspelen want de aankoop van een drum set is meteen zo'n fucking dure investering en als je nog niet cker weet of je het leuk vind:) maar er meoten er cker wel meer komen natuurlijk

Drums zijn idd aardig duur. Maar je hebt ook van die goedkope sets en die kosten niet veel meer dan een Ibanez beginnerssetje.
Mijn drummer is begonnen op alles wat hij kon vinden. Bussen, pannen, vuilnisbak. En heeft nu meteen maar een Premier drumset gekocht.

Mithrandir
6 februari 2004, 14:03
43%

Harry
6 februari 2004, 14:15
cker weet je vet cool

ziek harry ?
of ben je aan vakantie toe?
je spreekt zo vreemd , zo'n sms taal bijna.

:-D

gaat vanzelf als iemand zo praat, ga ik meedoen......

Electrical Storm
6 februari 2004, 22:04
Hmm in mijn huidige klas (je kunt het niet echt klas noemen) spelen 3 van de 35 bas, en 2 van de 35 gitaar (dus 9% en 6%)

In mijn vorige klas speelden 3 van de 60 bas en 3 gitaar (dus 5% en 5%)

Maar ja das de generatie 18-21

Javaca
6 februari 2004, 22:16
Mijn klas:
-1 gitaar
-1 bas
-overige 23 niets

Anavrin
6 februari 2004, 22:16
het grote nadeel is dat je het zelf niet aan de hand van je vrienden en bekenden kan uitrekenen, want op een gegeven moment ga je alleen nog maar met muzikanten om (op school moet je wel met niet-muzikanten omgaan, maar na school), dus in mijn geval zou ik veel te hoog uitkomen (zo'n 60% denk ik wel).

Blijepanda
8 februari 2004, 00:25
Ik gok op 5%.

ilovemyguitar
8 februari 2004, 10:40
mijn klas. 30 kinderen.. ik ben de enige die een instrument speelt :???:

Voidhead
8 februari 2004, 11:38
In mijn klas speelt er nog 1 iemand gitaar naast mij.
Ik merk wel dat er steeds meer mensen gitaar gaan spelen de laatste tijd.

SiNiSTRaL
8 februari 2004, 12:23
43%

dat is wel belachelijk veel.....dan zou ik vandaag nog een gitaarwinkel beginnen ;)

alfarinn
9 februari 2004, 13:33
Ik denk dat er veel mensen in een opwelling een gitaar kopen,er wat op oefenen ,en als het dan niet lukt hem aan de muur hangen.

Want inderdaad,een drumstel koop je niet zo gauw.en als je er niks aan vind........echt mooi aan de muur is het ook niet :razz:.

Mr.Bluesbreaker
9 februari 2004, 15:43
Komt alleen bij dat je de grens moet gaan stellen "wanneer speel je gitaar". Je hoort al eeuwen mensen het intro van nothing else matters en come as you are spelen, maar dan noem ik iemand nog echt geen gitarist. Ik denk dat het percentage gitaristen dan een heel stuk kleiner wordt.

Harry
9 februari 2004, 15:59
daar zeg je het, iemand die gitaar speelt is niet per se gitarist. Maar het gaat om de hoeveelheid mensen die gitaar speelt. Dus ook opa die een slaapliedje voor z'n kleindochter pingelt.
En jongetjes die Nirvana-intro's rammen als ze van hun moeder niet meer achter de Playstation mogen.

Neals
16 februari 2004, 22:45
Hoeveel % van dit forum speelt gitaar?

Nielsje
16 februari 2004, 23:41
oew..

goeie vraag

op het moment dat iemand post, dan niet natuurlijk :P

alhoewel, zit vaak met m'n gitaar achter de comp (gewoon unplugged)

Blijepanda
17 februari 2004, 13:45
In mijn klas speelt er nog 1 iemand gitaar naast mij.
Ik merk wel dat er steeds meer mensen gitaar gaan spelen de laatste tijd.

Ja, veel mensen denken nu dat ze cool zijn als 'gitaar spelen', dus kopen ze een gitaar om er vervolgens na een paar maanden mee op te houden omdat ze het niet kunnen. :roll:

Hempo
17 februari 2004, 19:23
wat dacht je van tussen de 0,1 en 5 % ?

BartL
23 februari 2004, 17:43
Bij mij in de klas (6 vwo) zitten (incl. mij) 3 gitaristen van de 17 = 17,64% :razz:

NeeraDJ
23 februari 2004, 18:39
Komt alleen bij dat je de grens moet gaan stellen "wanneer speel je gitaar". Je hoort al eeuwen mensen het intro van nothing else matters en come as you are spelen, maar dan noem ik iemand nog echt geen gitarist. Ik denk dat het percentage gitaristen dan een heel stuk kleiner wordt.

Precies!
Bij mij op school denken al die Skaters en punkers dat ze gitaar kunnen spelen, maar sommige kunnen niet eens palm muten :lol:. Raad eens ze willen allemaal een Ibanez 7 string
Er zitten wel een paar goeie tussen, of waren die al geslaagd? Hmm, de vraag over kwaliteit doet deze topic veel meer goeds.

schaap
23 februari 2004, 19:03
Och je hebt gitaristen, en je hebt gitaristen 8-)
Ik ken meer dan genoeg mensen die al een tijdje op een fucking squier zitten te kutten en dan nog steeds niks foutloos kunnen spelen of iets op de halve snelheid, tja noemt men dat dan een gitarist :???:
Als jij buiten af en toe een beetje voetbalt ben je toch ook niet meteen een voetballer :-? Gitarist zijnde is meer dan een gitaar hebben en 2 dingen kunnen spelen in mijn mening....

bert k
24 februari 2004, 09:24
Nou lees ik in de laatste twee posten dat je geen gitarist ben als je niet de juiste stijl speelt, en dat je met de verkeerde gitaar ook al niet meetelt.
Beetje erg kort door de bocht, vind je niet? :)

schaap
24 februari 2004, 15:07
Jij leest ook wat je wil lezen :wink:
De squier was ter illustratie
En Neerman deed denk ik hetzelfde, de stijl boeit niet, de gitaar ook niet, maar je moet wel iets doen met dat ding behalve kattengejank wat niet beter wordt. Anders krijg je van die dingen zoals:
"He ik ben gitarist"
"Cool laat eens wat horen"
Euh, ja snappie nu mn punt ?

bert k
24 februari 2004, 16:16
Ja, oke, ik ging ook wel net zo kort door de bocht, maar wat ik bedoel is dat goed spelen wel leuk is maar niet verplicht. Ik ken gasten die helemaal niet zo geweldig zijn, maar die een enorme inzet hebben en er echt voor gaan (ook skate/punkers) en dat vind ik dus echt wel gitaristen.

Ik geloof dat we wel ongeveer hetzelfde bedoelen :)

stratos
24 februari 2004, 21:17
Ik vermoed eind jaren 80 werd n.a.v. een onderzoek bekend dat 1 op 5 van de nederlanders actief met muziek bezig was. Er vanuit gaande dat dit nog zo is, zou dit ca. 3.000.000 nl"ers zijn.
De gitaar werd door veel van deze muziekanten, als hoofd- of als bij- of als huis, tuin en keuken -intrument gebruikt.. In mijn omgeving doet meer als de helft van de muzikanten, in meer of mindere maten, iets met een gitaar (in een zangkoor misschien niemand). M.a.w. 6% lijkt mij zo'n gek percentage nog niet, ik vermoed zelfs iets hoger, dus
ca. 200.000 zou in nl best kunnen.

stratos
24 februari 2004, 21:18
Ik vermoed eind jaren 80 werd n.a.v. een onderzoek bekend dat 1 op 5 van de nederlanders actief met muziek bezig was. Er vanuit gaande dat dit nog zo is, zou dit ca. 3.000.000 nl"ers zijn.
De gitaar werd door veel van deze muziekanten, als hoofd- of als bij- of als huis, tuin en keuken -intrument gebruikt.. In mijn omgeving doet meer als de helft van de muzikanten, in meer of mindere maten, iets met een gitaar (in een zangkoor misschien niemand). M.a.w. 6% lijkt mij zo'n gek percentage nog niet, ik vermoed zelfs iets hoger, dus
ca. 200.000 zou in nl best kunnen.