PDA

View Full Version : 15 maart - Footsweep



sleep_to_saturate
20 februari 2002, 14:24
Ja 15 maart is het eindelijk weer zover.
We gaan weer beginnen met een reeks optredens.

15-03-2002 – Musicon, Den Haag. Footsweep, Abberation, Graze.

Alledrie "grunge"-bands. Wordt dus een lekker zwaar avondje. :smile:

Ik kom wat later op de preciese tijden terug.

moretel
20 februari 2002, 15:02
Ha leuk, ik oefen altijd op vrijdag maar ik zal kijken of ik een keer kan overslaan.

sleep_to_saturate
20 februari 2002, 15:47
Zou wel leuk zijn. :smile:
Maar als je niet kan komen er nog genoeg optredens.
We hebben vooralsnog toezeggingen gehad zonder officiele data nog weliswaar van:
Franse Bulldog en De Paap in Den Haag (April)
en De Pater in Den Haag (Juni) en zullen wel op wat festivalletjes verder staan hopelijk.

Ditmar
20 februari 2002, 19:25
Maar natuurlijk nog veel leuker:

15-3-2002 BgR en Wrong Direction in the Big (?) Confusion in Den Haag

Noctiis
21 februari 2002, 18:14
Hey Ditmar je krijgt de groeten van Monique!
Eventjes een "by the way" :smile:

Ditmar
21 februari 2002, 19:51
Eh....ik ken wel een Monique, maar is dat dezelfde ??? (zit ze op het GLU ofzo ?? en komt ze uit aalsmeer ofzo ??)

Noctiis
22 februari 2002, 10:18
ja die ja :smile:
Maar je zal dr vanmiddag/vanavond vast wel zien in Boothill...

Ditmar
22 februari 2002, 19:50
Nou, die was er dus net niet, maar doe haar de groeten terug

sleep_to_saturate
25 februari 2002, 09:55
De Big Confusion.. hehe daar passen net 10 mensen in. :grin:

Ditmar
25 februari 2002, 20:08
ik heb het gehoord ja, maar ach, het is enkel een beetje een afterparty...... laatste optreden voordat we een paar maanden pauze nemen

de echte knaller is vrijdag in de tivoli....

sleep_to_saturate
6 maart 2002, 09:57
De avond begint dus om 21.00u.
We spelen zelf als laatste band dus waarschijnlijk zo rond 23.00u.

Omdat er een band helemaal uit Hilversum komt moeten we wel entree vragen.
Das 2,50 Euro.

Komt allen.
Musicon - Soestdijksekade 345, Den Haag

groetjes :smile:

moretel
19 maart 2002, 13:11
Geslaagd optreden?

Ik kon helaas niet, we zijn weer aan het oefenen voor een optreden en i.v.m. de continuiteit kon ik niet eerder weg, hou me op de hoogte van toekomstige optredens.

sleep_to_saturate
19 maart 2002, 13:46
Ja was wel druk.. En vooral heet op het podium. Ergens in het midden viel ik bijna om. haha, maar dat had geloof ik niemand door.
Die andere bands waren ook zeer goed trouwens.. Maar er zitten weer wat optredens aan te komen. :smile: die post ik van de week wel.
Waar gaan jullie het podium betreden dan?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sleep_to_saturate op 2002-03-19 13:48 ]</font>

moretel
19 maart 2002, 15:30
Musicon is inderdaad erg warm maar omgevallen van de hitte?

Wij gaan op een reuniefeestje spelen van onze oud zangeres. Allemaal van die veertigers die wel van onze muziek houden. En het wordt nog betaald ook. We gaan een mix van covers en eigen werk doen.
En 1 van de organisatoren was nogal weg van Child in Time van Deep Purple, nou daar ben ik niet vies van. Gaan we ook doen, lekker soleren en schreeuwen, alhoewel Ian Gillan moeilijk te evenaren is als ie zijn keel opzet.

sleep_to_saturate
19 maart 2002, 16:20
Nou ja ik denk dat het een combinatie was van hitte bier en de hoge C in dat nummer die ik amper haal vervormd. Met als resultaat dat ik even duizelde en dat m'n lage e-snaar opeens een valse d was geworden. (ik zal wel ergens tegenaan zijn gewankeld ofzo) Dat was wel een vage actie maar voor de rest ging het wel goed dus. :smile:

Maar ik kon me na dit optreden wel voorstellen waarom bands op een gegeven moment gewoon niet meer in staat zijn constant intensieve nummers te spelen. Vooral het schreeuwen is vrij slopend. :wink: Ik zing ook niet vanuit mijn buik geloof ik, meer vanuit m'n tenen. :grin:

moretel
19 maart 2002, 16:25
Met oefenen probeer ik dat grunten wel eens , maar dat houd ik maar een paar minuten vol. Maar met goed ademen en veel water drinken tussendoor kan ik het lang volhouden. alleen met lange zinnen kom i9k wel eens in de knoop maar dat is ook een kwestie van concentratie.

sleep_to_saturate
19 maart 2002, 17:00
Nou grunten kan ik niet hoor.. Het is meer het chris cornell en kurt cobain geschreeuw wat ik zing..

moretel
20 maart 2002, 13:02
Mijn stem lijkt nergens op :smile: zeggen ze,
mijn inspiratie haal ik meer uit de manier van zingen van bands als Placebo/Radiohead/Smashing Pumpkins/Nick Cave/Pulp

Dramatisch moet het zijn,
je klinkt zo depri zeggen ze dan, heerlijk antwoord ik terug, was niet mijn bedoeling maar dat gaat vanzelf.

sleep_to_saturate
20 maart 2002, 13:25
Hmm tegen mij zeggen ze altijd dat ik verveeld zing. haha.
Dat vind ik trouwens wel coole stemmen van Radiohead/Brian Molko/Billy Corgan enz. Mijn stem valt ook wel in die richting alleen meer zoals Weezer. Behalve als ik hoog zing dan komt het meer in de buurt van Cobain maar dan anders.