PDA

View Full Version : Tijdens spelen niet kijken en op gevoel??



mazzel
5 februari 2004, 20:48
Hoe doen jullie dat? tijdens het spelen kijken naar je rechter hand voor de techniek of op gevoel?

Ik doe m'n rechter hand techniek op gevoel en af en toe kijken. Maar het is natuurlijk stoerder om helemaal niet te kijken en de zaal in te kijken, toch? :razz:

Swan
5 februari 2004, 21:33
waarom krijg je meer techniek als je naar je hand kijkt :???:

Voidhead
5 februari 2004, 21:34
volgens mij bedoelt ie naar je rechterhand kijken om te checken of je techniek wel goed gaat.

schaap
5 februari 2004, 21:38
Op een gegeven moment hoef je bijna niet meer naar je hand te kijken omdat je al precies weet wat je hand moet doen. Maar tot die tijd gewoon kijken :wink:

Negative K3 fan
5 februari 2004, 22:14
je bent waarschijnlijk linkshandig?

Bij een beetje accoorden, powerchords en simpele riffs kijk ik niet, als het wat lastiger staat wel, maar dat staat ook wat stoerder he.

Negative K3 fan
5 februari 2004, 22:15
je bent waarschijnlijk linkshandig?

Bij een beetje accoorden, powerchords en simpele riffs kijk ik niet, als het wat lastiger staat wel, maar dat staat ook wat stoerder he.

Neals
13 februari 2004, 20:56
ik kijk bij de solo's ook weinig, veel kijken resulteert in matig en ongeinspireerd gitaarspel, hooguit gebruik ik de side-markers nog.

Anders Destium
16 februari 2004, 00:03
Oefenen oefenen oefenen

Als dingen uit automatisme gaan weet je dat het goed zit en hoef je niet meer te kijken...
Gitaarspelen is niet iets dat je leert door te luisteren naar tips van anderen, je moet gewoon zelf veel spelen en dan gaat het op een gegeven moment vanzelf!

Blijepanda
17 februari 2004, 13:49
Gitaarspelen is niet iets dat je leert door te luisteren naar tips van anderen

+1

Nielsje
17 februari 2004, 13:51
rechter hand gaat super automatisch..

ik kijk vooral bij snelle solo's (langzamere is m'n orientatie beter, als ik sneller ga, dan wil ik wel es misgrijpen) of bij moeilijke akoorden (van die akoorden waar je eigenlijk 6 vingers voor nodig bent...)