PDA

View Full Version : vraagje??¿¿??



Ramses
9 augustus 2001, 19:25
ik heb een thuis een Vox pathfinder staan waar ik doorheen speel met een pac 112

De sound is best maar ik vroeg me af hoe je het beste het geluid van de pathfinder voller en dieper kunt maken.

Wat voor een effect zou daar goed voor zijn en welke box zou dan goed werken? (reverb, chorus of...?)

greets Ramses

Jimi Hendrix
12 augustus 2001, 10:30
Hmm, ik vind die pathfinder te gek als oefenversterker. Maar aangezien hij geen effectloop heeft is het niet aan te raden om een reverbpedaaltje te kopen, als je hem dan op scheur zet krijg je een ongelooflijke k**sound. En eigenlijk is het zo met alle chorus, reverb, delay etc. dingen: die moeten in de effectlus maar die zit dr niet op...

Ramses
13 augustus 2001, 17:07
effectlus....is dat als een aparte ingang?

of puur alleen elektronica die daar voor zorgt??..

b.v.d.

René

Eko
13 augustus 2001, 22:05
Ramses,
Een effectloop-of lus is een aparte uit en ingang die je op een hoop versterkers kunt vinden. Deze staat dus apart van de instrumentingangen.Als ik goed ben ingelicht zit de effectloop tussen de voor-en eindversterker in om vervormingen tegen te gaan.

taylor
13 augustus 2001, 23:23
ja en alleen gebruiken voor effecten als delay,chorus,enz

geen dist of overdrive die prik je altijd voorin!!

Ramses
14 augustus 2001, 17:16
thx mensen...weer wat wijzer

Ramses
22 augustus 2001, 19:11
Ik was gister bij de muziek winkel...en de flappo achter de bali vertelde mij dat je geen effectloop nodig hebt.

Je kunt een effect als reverb gewoon tussen de gitaar en versterker zetten...volgens hem


Kan dit?....en werkt dat goed?....of is die flippo uit zn nek aan t lullen?

thx in advance

Ramses

Jimi Hendrix
22 augustus 2001, 20:24
Je kunt het doen, maar alleen met cleane geluiden klinkt dit acceptabel.
Je zou bijvoorbeeld die vox de hele tijd op clean kunnen laten staan en dan een distortion-pedaaltje VOOR je reverb, chorus enzo aansluiten, dan kan het best werken.
Maarre dat volk in gitaarwinkels is een andere leerzamen discussie over....

Ramses
23 augustus 2001, 21:10
Daar was ik al bang voor, ik heb er ook weinig vertrouwen in...lol

thx, Ramses

anoniem
28 augustus 2001, 21:35
Jongens(en meisjes), wat 'n geneuzel. Op al mijn vragen ga ik toch naar de "goede" muziekwinkel. Ik was laatst in Sneek bij Wim Heins, die jongens weten waar ze het over hebben. Woon je niet zo noordelijk, bezoek Stand-By in Utrecht, pro's die in een winkel werken. Ik bedoel maar. Oh, ja, distortions zijn geen effecten!
Cheers!
Johnny Guitar Warhoofd

Jimi Hendrix
29 augustus 2001, 11:06
1. Distortions zijn geen effecten.
dat hangt er natuurlijk maar net vanaf
2. stand-by is een goede zaak
daar ben ik het dus niet mee eens, wel gezellig maar wat koop je voor gezellig als ze verder geen bal uitvoeren?

Rectifier
30 augustus 2001, 17:56
De effecten die je in de effectloop moet plaatsen zijn effecten gebasseerd op tijd/delay. Zoals: Chorus,Clitorus,Flanger,Phaser,Delay,Reverb.
En die klinken het allermooist als het een parallele effectloop is. Dan behoudt je je originele signaal.
Alles wat je tussen je gitaar en de versterker duwt is in feite in serie (seriele loop). En daar horen thuis:
compressor,wahwah,overdrive,distortion,wahwah,equa lizer.
De delay effecten klinken tussen je gitaar en amp ook wel, alleen dan moet je het wel in deze volgorde aanhouden.

Jimi Hendrix
30 augustus 2001, 22:01
Net wat ik zeg

Ramses
8 september 2001, 21:49
ok...das al weer wat duidelijker...thx

dus reverb en delay enzo kan ik beter vergeten totdat ik toe ben aan een betere versterker

anoniem
21 september 2001, 20:54
Volgens mij moet je de volgorde goed ik de gaten houden. Eerst een goed instrument, dan een goede versterker en dan pas de rest. Als jij VOX mooi vindt koop dan een twin. Heb je al meer mogelijkheden. Daar is tremolo en reverb op. Daarna kan je wel verder kijken.

Gr.. willem levi.w@12move.nl


Op 2001-08-09 18:25, schreef Ramses:
ik heb een thuis een Vox pathfinder staan waar ik doorheen speel met een pac 112

De sound is best maar ik vroeg me af hoe je het beste het geluid van de pathfinder voller en dieper kunt maken.

Wat voor een effect zou daar goed voor zijn en welke box zou dan goed werken? (reverb, chorus of...?)

greets Ramses

anoniem
7 november 2001, 22:47
en als je een boss gt-.. of een pod ofzo hebt , hoe kan je die het beste aansluiten?