PDA

View Full Version : De Gier Custom, coming up: pics.



Pagina's : [1] 2

Mitch
5 februari 2004, 14:28
De kogel is door de kerk: er komt een De Gier Custom in huis !
:o


De specs van top tot teen:
-Godin-achtige kop met Gotoh locking tuners (3+3), deels in kleur, deels zwart. Fake binding (blank hout...)
-Benen topkam
-Honduras mahonie (!) geschroefde hals, maten volgens Godin LG SP90
-Ebben toets
-22 medium frets
-Kahya Mahonie body in Jazz Master vorm met:
-Esdoorn top met lichte tekening (hoeft niet zo'n zebrapad te zijn...)
-parelmoer slagplaat
-Transparant "Gretsch-achtig" oranje lak
-blank gelaten zij- en achterkant
-Bigsby-achtige Duesenberg tremolo (eenvoudigere snarenbevestiging)

Elektra:
-SD P90 Vintage bij de hals
-SD Custom 5 humbucker bij de brug
-L.R. Baggs T-Bridge (piëzo)
-L.R. Baggs control X pre-amp voor de piëzo.
-Volume pot
-Toonpot voor de humbucker: push/pull voor split
-Drieweg schakelaar Tele-stijl voor de pick-ups
-Drieweg miniswitch voor de schakeling:
piëzo/piëzo + pick ups/pickups.


Applaus graag :wink:

ieme
5 februari 2004, 18:34
eerst zien dan commentaar...

Negative K3 fan
5 februari 2004, 18:50
wow, dat klinkt FUCKING interessant!

Negative K3 fan
5 februari 2004, 18:51
wow, dat klinkt FUCKING interessant!

Mitch
5 februari 2004, 19:52
Ik had een dergelijk idee gepost op de Droomgitaar Prijsvraag en zat er al steeds meer aan te denken iets dergelijks te laten bouwen.
Toen kwam ik toevallig Sanders review tegen van de Duesenberg en dacht: juist, dat had ik in mijn hoofd, maar dan solid body en in Jazz Master stijl :D

http://www.gitaarnet.nl/magazine/gitaartests/duesenberg/duesenberg.php3

Ik vind de akoestische sound van mijn Godin LGX geweldig, maar telkens als ik op mijn LG SP90 had gespeeld werd ik blijer :D
Meer guts, vettere sound, fijnere schaal (LP 24,75" i.p.v. 25,5" op de LGX).... Maar voor solo's wilde ik wel een humbucker. De JM heb ik altijd een mooie body gevonden, maar hals, kop en trem spuuglelijk.
Op de Tele van Yoeri zag ik een keer fake binding, dus gewoon geen lak en aangezien ik wel hou van een beetje zichtbaar hout moest dat er ook absoluut op.
Dat harde Gretsch-oranje vind ik ook erg lekker, dus ja, waarom dan niet alles gecombineerd ? 8-)


Over een maand of drie, vier kan de LGX de deur uit. Als iemand nog geïnteresseerd is.... :razz:



http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/verstuur/LGXbody%20schuin.jpg

jorrit
5 februari 2004, 19:58
nou jah applaus vind ik wat vroeg maar het klinkt erg gaaf....ben benieuwd

Javaca
5 februari 2004, 20:18
Applaus durf ik al wel te geven. :soul:

(waar is dat applaussmiley van het bassieforum :x )

bert k
5 februari 2004, 20:22
Ja, klinkt als een spannend projekt. Hou ons op de hoogte!

PeArLjAm
5 februari 2004, 20:35
cool cool cool! :o Klinkt erg interessant Michel, dat vind ik het mooie van custom. Gewoon precies wat je zelf wilt laten bouwen.. En die prijzen van de Gier, zijn die nog enigzinds reeel?? Ik bedoel voor een gibson betaal je al gauw 2500 euro, terwijl je voor minder je eigen custom gitaar hebt.. RIght? :???:

Mitch
5 februari 2004, 22:44
En die prijzen van de Gier, zijn die nog enigzinds reeel?? Ik bedoel voor een gibson betaal je al gauw 2500 euro, terwijl je voor minder je eigen custom gitaar hebt.. RIght? :???:

Tja, het hangt ervan af wat je allemaal wil natuurlijk, maar in mijn geval zit het toch wel in die buurt. Sommige factoren maken het weer iets goedkoper (ik kick niet op AAA flame maple en ik heb de pickups goedkoop geïmporteerd) en andere factoren maken het weer wat duurder (piëzo brug e.d.). Goedkoper kan natuurlijk door pre-fab hardware in elkaar te laten schroeven of niet te laten lakken, dat soort gein.
Maar het belangrijkste vind ik dat de voor mij ideale gitaar niet geproduceerd wordt. De combi P90/HB zie je al niet zo veel, met piëzo al helemaal niet en de combinatie van styling is dus inderdaad alleen custom mogelijk.

En jongens, dat van 'applaus' was maar een geintje hoor.... :roll:

skabouter
6 februari 2004, 02:14
klinkt zeeeer goed !!!! wanneer heb je hem ?

Harry
6 februari 2004, 10:19
klinkt geil, ben benieuwd!!

Lacrymosa
6 februari 2004, 12:33
klinkt cool man

ik zou et ook wel weten hoor als ik een costum zou mogen laten bouwen

CheerS!!

The Mule
6 februari 2004, 15:50
Klinkt erg goed, ben benieuwd naar het eindresultaat! :)

Mitch
6 februari 2004, 19:08
klinkt zeeeer goed !!!! wanneer heb je hem ?

Grofweg over een maandje of vier.

Rubenios
6 februari 2004, 20:08
klinkt zeeeer goed !!!! wanneer heb je hem ?

Grofweg over een maandje of vier.

hehe klopt want De Gier moet mijn RR eerst nog lakken :P

Rubenios
6 februari 2004, 20:10
klinkt zeeeer goed !!!! wanneer heb je hem ?

Grofweg over een maandje of vier.

Jah klopt want De Gier moet eerst mijn RR nog lakken :P

jorrit
6 februari 2004, 21:19
hoeveel heb je er nou voor betaald???

@skabouter....lezen sukkel de tijd dat ie moet wachten staat al in zn post...

marc_o
6 februari 2004, 21:36
Klinkt heel gaaf Seymour Paul, je zult zien dat er hierna geen weg meer terug is naar productiegitaren, hehehe.
Ik wil binnenkort weer opdracht geven voor nog een Zwier Tele, nog heel eventjes sparen.

Stuur je wat foto's als je 'm hebt?

Marc

Mitch
7 februari 2004, 00:31
@ jorrit: staat er toch grofweg al ?

@ Marc: uiteraard pics.... ik ben voornemens zo af en toe tijdens de bouw wat foto's te posten, lijkt me wel een aardig idee. Aangezien ik toch twee straten verder woon is even langs gaan voor een fotootje geen probleem :)

Soulflyhigh
7 februari 2004, 09:40
klinkt zeeeer goed !!!! wanneer heb je hem ?

Grofweg over een maandje of vier.

Jah klopt want De Gier moet eerst mijn RR nog lakken :P
Heb jij dan een RR bij de Gier staan :???:

Mitch
7 februari 2004, 11:26
Normaal gesproken liggen ze te wachten op de planken, maar als -ie gelakt is kan =ie eventueel ook hangen :razz:

BLOK182
7 februari 2004, 11:41
Erg gaaf man, ben benieuwd naar het resultaat! Enne, die LGnogwat op je foto, die mag er ook zijn hoor, knappe gitaar!

Mitch
7 februari 2004, 11:58
Kopen ? Forumprijsje :razz:

Mitch
11 februari 2004, 16:59
Vandaag is het definitieve contract getekend. Tevens nog wat puntjes op de 'i' gezet, zoals de exacte specs van bodyvorm en halsbevestiging, als ook exacte plaatsing van de knoppen.
Ik zal gaandeweg het bouwproces in dit topic foto's plaatsen voor de geïnteresseerden. Nou ja, eigenlijk om te patsen natuurlijk :D

Een mooi onderwerp voor mijn 2000e post, dacht ik zo..
http://mysmilies.ipbfree.com/s/contrib/ruinkai/biggrimjackbox.gif

marc_o
11 februari 2004, 22:43
hee tof, moet je een contract tekenen bij de Gier? Nooit van gehoord.
Wellicht heb je een nogal onbetrouwbaar uiterlijk, hehehe
8) zo dus
8-) of zo
:cool: of zo
:evil: dit wellicht?
:soul: dit zal het zijn.

Mitch
12 februari 2004, 00:46
Beetje tussen 8) en 8-) in eigenlijk....

Het is meer voor de duidelijkheid, zekerheid en formaliteit. We kennen elkaar al langer dan vandaag, dat is het niet, maar afgezien van de financiële zekerheden die zo worden ingebouwd voor hemzelf staan er ook alle specs in die je vantevoren overeen bent gekomen. Mocht je dan later nog wat willen veranderen kan dat natuurlijk, maar dan wordt evt. de prijs aangepast.

schaap
12 februari 2004, 01:03
Beetje tussen 8) en 8-) in eigenlijk....

8) -->zomer
8-) -->winter

:P

Mitch
27 februari 2004, 18:09
Oké, de eerste fotosessie is geweest. Kijk en huiver: heel veel ruwer kun je niet beginnen :D

Men neme een mooi stukje mahonie

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/eerste/mahonie.jpg




Men plakke daar een ander stuk mahonie aan vast

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/eerste/lijm.jpg


....en dan ziet het er dus zó uit:

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/eerste/klemmen.jpg

Nou nog effe figuurzagen :lol:

De toets is er al wel:

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/eerste/toets.jpg

en samen met de body kleurt dat als volgt:

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/eerste/toests%20op%20body.jpg


Zodra er enige vorm in zit en de hals of top er zijn komen er weer pics.

Javaca
27 februari 2004, 19:23
Welke lijm gebruikt hij voor die body?

Leuke pics dude.

Swan
27 februari 2004, 19:28
zoveel lijm is slecht voor de toon :o

bert k
27 februari 2004, 19:57
Zo aan het kleurtje te zien is het polyurethaanlijm. Van dat bruisspul. Lekker sterk...

Anders Destium
27 februari 2004, 20:38
Cool om het hele proces te volgen :)

Hoe staat het trouwens met de verkoop van de LGX (ik ken iemand met
de initialen AD die wel geinteresseerd is :oops: ).

Mitch
27 februari 2004, 21:42
Geen idee welke lijm, als bert zegt PU zal het wel :wink:

Anders: ik heb nog weinig aktie ondernomen. Ignite (van het topic GODIN) heb ik geïnformeerd over de LGX en ik denk dat die zich eerst nog even gaat oriënteren op de markt.
Verder is er nog een klant van Sander de Gier die Godin-gek is en een behoorlijke verzameling heeft en daar zal ik nog een keer contact opnemen. Maar als je serieus geïnteresseerd bent moet je me even pb'en.

Mitch
28 februari 2004, 17:22
*bump*kuch*

Mitch
2 maart 2004, 19:16
Volgende ronde....................

Telefoontje:
"Hé Michel, als je zin hebt kun je nog een gekkere foto komen maken dan de vorige keer. Ik dacht eerst 'meer is niet nodig' maar toen ik eenmaal bezig was met die lijmklemmen dacht ik: ik ga maar door"


http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/tweede/sideview.jpg


Had ik al gezegd dat Sander humor heeft ? :D


http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/tweede/klemoptafel.jpg


Deze is aardiger: de bodyvorm is al waarneembaar 8-)

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/tweede/klemmenbodyview.jpg

De top is nog overmaats:

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/tweede/topview.jpg


Hier een close up van de maple top. Zoals te zien is: geen overdadige flame. Alleen bovenaan zie je een lichte flame en verder de gewone 'vlam' zoals die op swamp ash bijvoorbeeld ook te zien is. Let wel: zonder lak toont het sowieso een stuk flauwer.

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/tweede/mapletop.jpg

stewartfan
2 maart 2004, 19:55
meeeer ! foto`s leuk man !

green_day
2 maart 2004, 21:01
Cool allemaal hoor! Het wordt vast een heele vette gitaar! alleen wel jammer dat die top zo licht gevlamd is, er had wel een iets dikkere tekening op mogen zitten. Maar het is jou hout! succes

Javaca
2 maart 2004, 22:00
Gave foto's

Sander de Gier is idd enorm droog.

Rubenios
2 maart 2004, 22:05
klinkt zeeeer goed !!!! wanneer heb je hem ?

Grofweg over een maandje of vier.

Jah klopt want De Gier moet eerst mijn RR nog lakken :P
Heb jij dan een RR bij de Gier staan :???:

hmmm nog niet, staat nu bij ASPE... wordt bij de gier alleen gelakt...

Mitch
2 maart 2004, 22:47
De top hoeft van mij om meerdere redenen niet fancy flamed te zijn.
Ten eerste vind ik dat bij een JazzMaster-achtige niet echt staan.
Daarnaast komt er nog een knap stukkie slagplaat op.
Dan ben ik ook nog eens niet zó verzot op een drukke tekening. Dit zit ergens tussen een halve quilt en flame in en een deel heeft vrijwel geen tekening. Had -ie toevallig nog liggen en 't was niet duur ook :razz:

The Mule
3 maart 2004, 10:52
Als ik zo onbescheiden mag zijn: wat kost je deze gitaar zo ongeveer?

Met al die custombuild-topics wordt ik steeds meer in de 'mood' gebracht, maar ik heb geen idee waar ik financieel aan moet denken. Wat ik precies zou willen laten bouwen weet ik ook nog niet, dus het is nog veel te te vroeg om een custom-quote bij verschillende bouwers te vragen...

Mitch
3 maart 2004, 11:03
En die prijzen van de Gier, zijn die nog enigzinds reeel?? Ik bedoel voor een gibson betaal je al gauw 2500 euro, terwijl je voor minder je eigen custom gitaar hebt.. RIght? :???:

Tja, het hangt ervan af wat je allemaal wil natuurlijk, maar in mijn geval zit het toch wel in die buurt. Sommige factoren maken het weer iets goedkoper (ik kick niet op AAA flame maple en ik heb de pickups goedkoop geïmporteerd) en andere factoren maken het weer wat duurder (piëzo brug e.d.). Goedkoper kan natuurlijk door pre-fab hardware in elkaar te laten schroeven of niet te laten lakken, dat soort gein.
Maar het belangrijkste vind ik dat de voor mij ideale gitaar niet geproduceerd wordt. De combi P90/HB zie je al niet zo veel, met piëzo al helemaal niet en de combinatie van styling is dus inderdaad alleen custom mogelijk.


Beetje beter bladeren, Mule :wink:

The Mule
3 maart 2004, 11:12
Tja, het hangt ervan af wat je allemaal wil natuurlijk, maar in mijn geval zit het toch wel in die buurt.

Beetje beter bladeren, Mule :wink:

:oops: Right, ik had het eerste zinnetje van je reply inderdaad over het hoofd gezien. Sorry! :)

Het is best een hoop geld, heb je er lang over zitten dubben (qua specs) zodat je zeker weet dat het DE gitaar is die je wilt? Ik zou als twijfelaar van de buitencategorie echt slapeloze nachten hebben over de invulling van mijn bestelling...

marc_o
3 maart 2004, 11:36
Te gek man!
Ik ben erg benieuwd hoe de gitaar straks wordt...

Mitch
3 maart 2004, 15:30
Het is best een hoop geld, heb je er lang over zitten dubben (qua specs) zodat je zeker weet dat het DE gitaar is die je wilt? ..

Ik heb een vrij uitgesproken smaak en ik ben van mezelf ook niet zo'n twijfelaar, dat scheelt :D
Maar nee, dit was niet een impulsieve actie zoals je zal begrijpen. Ik heb in de loop van de jaren de meest gangbare modellen wel in mijn handen gehad en gehoord, dus dan weet je redelijk wat je wel en niet wil.
Daarnaast zat ik altijd met het 'probleem' dat ik vintage styling geweldig vond maar van modernere technieken en geluiden hou.
Ook dingen als een P90 bij de hals en humbucker bij de brug is niet zo alledaags en in combinatie met een piëzo al helemaal niet, dus ja......dan ga je wel denken over custom :)

m^rton
7 maart 2004, 11:56
Gaaf dat je die foto's maakt :dance:

De Gier
7 maart 2004, 18:30
Geinig om te mijn eigen bouwproject te volgen op internet. Voor geïnteresseerden, die lijm is Tite-bond PVA-lijm, en heeft verreweg de beste eigenschappen van alle lijmen om in gitaren gebruikt te worden. Zo ongeveer alle fabrieken gebruiken het en de kans dat jouw eigen gitaar hiervan aan elkaar hangt is vrij groot. Is dat slecht voor de klank geweest?

Mitch
7 maart 2004, 18:52
Welkom Sander ! Toch de grote stap maar gewaagd zie ik :)
De opmerking van "lijm gaat ten koste van de TOOONE" was ongetwijfeld niet serieus hoor, dat was de afdeling gitaristen-neuzelen-te-veel-over-details-zelfspot :D

bert k
7 maart 2004, 18:57
Hey Sander, leuk dat je het forum hebt gevonden! Je wordt hier best vaak genoemd, dus altijd prettig als je er zelf ook af en toe bent.
(en morgen sta ik met een dooie Gibson bij je op de stoep.. :-( )

Javaca
7 maart 2004, 21:41
Geinig om te mijn eigen bouwproject te volgen op internet. Voor geïnteresseerden, die lijm is Tite-bond PVA-lijm, en heeft verreweg de beste eigenschappen van alle lijmen om in gitaren gebruikt te worden. Zo ongeveer alle fabrieken gebruiken het en de kans dat jouw eigen gitaar hiervan aan elkaar hangt is vrij groot. Is dat slecht voor de klank geweest?

Is dat gewoon bij de DHZ-zaak te halen?
Hoeveel kost het ongeveer?

De Gier
9 maart 2004, 10:14
Dat er veel verhaaltjes de ronde doen die slecht de functie hebben de verbeelding te stimuleren danwel de marktwaarde van een merk, dat weet ik. Zo gaf Seth Lover in een interview toe dat het feit dat er schroefjes door de nickel-covers van een humbucker steken door de salesmanagers van Gibson bedacht was, puur om iets te hebben om over te praten. Dat had niets met toon te maken maar met verkooptechniek. Desondanks is het altijd aardig even serieus op vragen in te gaan, vandaar die opmerking over die lijm. Die is niet bij de DHZ te koop. Sterker nog, die wordt voor zover ik weet alleen in de US gemaakt.

arjan
9 maart 2004, 13:40
man dit is ram cool om dit eens te volgen.Als ik zoveel geld had zou ik me ook meteen een eigen gitaar laten bouwen maar ja zo veel verstand heb ik nog niet van gitaren. daar bedoel ik de technische kant mee.
Wat wordt er bedoeld met de binding je ziet ook vaak staan nep binding? :oops:
Maar echt gaaf dat je dit doet, ons mee laten genieten. :-D

arjan
9 maart 2004, 13:40
man dit is ram cool om dit eens te volgen.Als ik zoveel geld had zou ik me ook meteen een eigen gitaar laten bouwen maar ja zo veel verstand heb ik nog niet van gitaren. daar bedoel ik de technische kant mee.
Wat wordt er bedoeld met de binding je ziet ook vaak staan nep binding? :oops:
Maar echt gaaf dat je dit doet, ons mee laten genieten. :-D

Javaca
9 maart 2004, 14:18
Dat er veel verhaaltjes de ronde doen die slecht de functie hebben de verbeelding te stimuleren danwel de marktwaarde van een merk, dat weet ik. Zo gaf Seth Lover in een interview toe dat het feit dat er schroefjes door de nickel-covers van een humbucker steken door de salesmanagers van Gibson bedacht was, puur om iets te hebben om over te praten. Dat had niets met toon te maken maar met verkooptechniek. Desondanks is het altijd aardig even serieus op vragen in te gaan, vandaar die opmerking over die lijm. Die is niet bij de DHZ te koop. Sterker nog, die wordt voor zover ik weet alleen in de US gemaakt.

Wat voor lijm (die wel bij de doe het zelver te halen is) zou ik dan als alternatief kunnen gebruiken?

Mitch
9 maart 2004, 17:45
Wat wordt er bedoeld met de binding je ziet ook vaak staan nep binding? :oops:


De binding is wat bijv. Les Pauls meestal wel hebben en de meeste Stratocasters niet: gekleurde rand (vaak crème) die de body 'omlijst'. Die binding loopt meestal door langs de randen van de hals en de kop.
Fake binding houdt in dat je juist niet een extra laag verf er tegenaan gooit, maar dat je juist een stukje hout niet meespuit. Op die manier hou je het effect van binding, maar dan met de natuurlijke houtnerf. Erg fraai vind ik zelf....


Maar echt gaaf dat je dit doet, ons mee laten genieten. :-D

I aim to please :)

roppie
9 maart 2004, 19:47
mooi dat hele bouwproces, het wordt vast een heel mooi gitaartje! :)
btw seymour paul weet jij als mede lg bezitter toevallig of er een 500kohm volume pot inzit of 250kohm ik kan het op de achterkant niet lezen :) thnx alvast

Mitch
9 maart 2004, 21:42
Uit mijn hoofd: 250. Blijft een single coil natuurlijk, ook al is -ie VET !
Wil je gaan vervangen ?

Sjakie
9 maart 2004, 22:00
Die is niet bij de DHZ te koop. Sterker nog, die wordt voor zover ik weet alleen in de US gemaakt.

Ik kocht vroeger mijn Titebond in Pro Arte. (Antwerpen)
Anders moet je maar even kijken, 't is nogal een tijdje geleden voor mij:

http://www.proarte.be/

roppie
9 maart 2004, 22:58
Uit mijn hoofd: 250. Blijft een single coil natuurlijk, ook al is -ie VET !
Wil je gaan vervangen ?

de pot iig wel kraakt als een bezetene ook met contactspray, de p90 misschien ook wel ik vind het een beetje vervelend dat je zelfs bij clean op hoog volume al een vervormd geluid krijgt... dus een iets minder hot neckelement is misschien wel een idee, ik geloof dat wel meer mensen met LG's dit gedaan hebben?

Mitch
10 maart 2004, 10:07
Op aanraden van marc_odijk gebruik ik nu een SD Vintage P90 (SP90-1) en dat is gewoon precies wat de gitaar nodig had. Jammer dat ze dat af-fabriek niet hebben gedaan, want dit is echt een gouden combo.
Het is dus niet voor de flauwekul dat ik op mijn nieuwe gitaar ook weer een SP90-1 wil :D

Mitch
24 maart 2004, 16:33
Met de klemmen eraf en de top netjes op maat ziet het er al een stuk 'echter' uit.....

Hier nog wel iets te licht (lastig fotograferen..) maar het geeft een mooie indruk:



http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/derde/blank.jpg

Zo lijkt het er al meer op:

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/derde/kleurecht.jpg


Maar terwijl ik sta te fotograferen begint Sander ineens "Ooooo ik heb een fout gemaakt !!!"
Ik doe nog een gokje, maar gok verkeerd, want wat blijkt: het freeswerk van de hoek top/zijkant is verkeerd. De bedoeling was een relatief 'hoekige' overgang te maken zodat er fake binding mogelijk zou zijn. Echter, in een zeldzaam ogenblik, tijdens het bijfrezen van vier body's die momenteel in poructie zijn en allemaal dezelfde frees nodig hadden, was hij doorgegaan met dezelfde frees.
Te rond dus....


http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/derde/ronding.jpg

Oei.......met de ronding is binding niet mooi mogelijk. Wat nu te doen ?
De Houtmeester is onverbiddelijk: deze body mag bij de 'voorraad' en er moet een nieuwe gemaakt worden. We besluiten echter nog even te wachten met een beslissing te nemen.

In de loop van de dagen en na een hoop vergelijkingsmateriaal te hebben bekeken (ronde bodies, hoekige, met en zonder binding...) raak ik er van overtuigd dat wat ik eerder bedacht had (vlakke top, fake binding, strakke hoek) toch misschien wel erg vloekt met de klassieke vorm van de JazzMaster, die veel meer is afgerond.
Het was een foutje, maar de vorm is eigenlijk wel erg mooi zo...
De weggebogen bovenste hoek van de body zoals Strats en JM's die hebben laten vervallen is misschien ook eigenlijk wel genoeg, omdat er anders wel erg weinig "diepte" in het ontwerp overblijft. De asymmetrie van de body met tegelijk een nogal tweedimensionale aanblik is misschien een beetje te ver gecombineerd....
Ook Sander vindt dit een betere optie; of géén binding, of gewoon overnieuw beginnen en de binding handhaven. Even later wordt een stukje van het tophout met oranje voorbeeldkleurtje tegen het roodbruine mahonie van de body gehouden en ja.......dat is niet lelijk ! Heeft eigenlijk geen binding nodig !

Een geluk bij een ongeluk en zo kwam alles toch weer goed 8)

bert k
24 maart 2004, 16:39
Toeval kan soms een hoop voor je regelen :) Ik vind het heel mooi, die twee houtsoorten zo. Niks meer aan doen!

The Mule
24 maart 2004, 20:03
:o Prachtig, dat contrast. Als echte houtfreak kan ik daar onbeschaamd van genieten. Kreeg 'ie nou een transparant oranje finish? Ja toch zeker, die tekening is ECHT mooi! Nu alvast mijn complimenten voor je originele en prachtige keuze, kan niet wachten op nieuwe foto's!

BLOK182
24 maart 2004, 20:39
Ziet er prachtig uit man, ik kan haast niet wachten tot de volgende fase!! Als ik ooit wat laat bouwen, weet ik nu waar ik moet zijn :)

amon
24 maart 2004, 20:46
al snap ik het verhaaltje met de fout niet helemaal, ik vind DIT er in ieder geval erg mooi uit zien!
:o

Javaca
24 maart 2004, 21:07
Prachtig.

Beter dan met een binding.

De Gier
24 maart 2004, 21:57
Ik vond het zelf knap lullig, maar uiteindelijk wel mooier. Een jazzmaster is rond en niet vierkant natuurlijk. Maar nou stond ik gisteren een basbody te schuren en toen rammelde rustigjes aan zo mijn bovenfrees van de werktafel. Zool gebroken. Er gebeuren vreemde dingen in het leven van een gitaarbouwer...

bert k
24 maart 2004, 22:21
Dat was de God van de Jazzmasters.... :o

Swan
24 maart 2004, 22:39
hmmm....mij lijkt hoekiger met binding veel mooier :(

sash
24 maart 2004, 22:49
hmmm....mij lijkt hoekiger met binding veel mooier :(

Komt omdat jij geen smaak hebt :razz: :D

ERG mooi michel! Vond dat hele idee met die binding maar niets, dus dit is wel beter. :)

Swan
24 maart 2004, 23:06
haha en dat zeg jij :lol:

Mitch
24 maart 2004, 23:19
@sash: ja, achteraf was dat misschien iets te veel van het goede. Echt een geluk bij een ongeluk dus !

@Mule: uiteráárd transparant oranje. Ik hou zelf ook erg veel van een mooie houtstructuur dus de top moest transparant en liefst wat divers en subtiel getekend i.p.v. een zebrapad te zijn en het mahonie moest absoluut blank blijven.
Komt echter nog wel een JM slagplaat over de top :oops:
Dank voor je complimenten.

@BLOK: wel een eindje rijden vanuit Venlo, maar de moeite waard hoor :D

@Swan: ik was het met je eens :razz: Nee, serieus, stel je het vooraanzicht van een JM voor en maak 'm dan vervlogens helemaal plat.
:-? Enige denkfout die ik gemaakt heb, ik had het eigenlijk beter moeten Photoshoppen vantevoren om dat effect goed zichtbaar te krijgen.

@amon: een binding zit op de 'hoek', de overgang van voorkant naar zijkant van de body. Stel je nu voor dat de zijkant en voorkant een centimeter of twee "uit elkaar" liggen doordat de hoek tussen deze tweeis afgerond. Dan hou je dus geen echte hoek over. Op een bolling doe je geen binding, snappie ?

Volgende fase wordt misschien iets minder spectaculair (visueel dan): hals etc. Zal nog wel een keer een fotootje maken van de losse hardware die nu compleet is (Duesenberg vibrato is nu ook binnen).
Na het lakken wordt het weer pure gitaarporno natuurlijk :D

Pinkie
25 maart 2004, 00:10
Ziet er goed uit Seymour.hehehe!! ben eindelijk aangemeld en ga eens lekker meelullen!
trust.
Pinkie

Pinkie
25 maart 2004, 00:11
Ziet er goed uit Seymour.hehehe!! ben eindelijk aangemeld en ga eens lekker meelullen!
trust.
Pinkie

Nielsje
25 maart 2004, 01:06
kwijl... kwijll....kwijl..


michel.. dit kost je echt een nieuw toetsenbord hoor...

Mitch
25 maart 2004, 12:51
Ziet er goed uit Seymour.hehehe!! ben eindelijk aangemeld en ga eens lekker meelullen!


Hè hè.....zou tijd worden :D

WELKOM !


O ja, voor de duidelijkheid: er zijn wat problemen met de server. Daardoor krijg je vaak een foutmelding en zie je je bericht niet meteen terug, maar dan is -ie wel degelijk verwerkt hoor. Schijnbewegingen....
Gewoon weer effe naar de Index terug en je kunt weer verder....

Javaca
25 maart 2004, 14:12
Er gebeuren vreemde dingen in het leven van een gitaarbouwer...

De volgende reallife soap?

Na Adam's family, De Bauers en Puur/Melk/Hazelnoot Froger nu ook Het Gierennest? :wink:


Wat voor frees gebruik je hier eigenlijk voor?
Gewoon een kwartronde met geleidingswiel?

Nielsje
25 maart 2004, 14:18
ben ik ook wel benieuwd naar..

ik weet een hoop van frezen, niet maar niets van houtfrezen..

metaal is veel stoerder man :)

Mijn volgende gitaar wordt van Duralluminium, met een titanium top, uit een stuk :)

is trouwens best mogelijk..kost je waarschijnlijk 1 week programeren (contiunue) op de comp en een uurtje freze..waarschijnlijk nog niet eens..

wel CNC natuurlijk :)

bert k
25 maart 2004, 16:46
Wat gaat dat wegen?

Nielsje
25 maart 2004, 16:48
hm...tis natuurlijk wel alluminum, wat als basismateriaal gebruikt zou worden..

als we nou een wat kamers erin zetten, dan moet een body wel te doen zijn met een kilo tje of 8..

ieme
25 maart 2004, 18:52
Ben erg benieuwd, wanneer kunnen we t resultaat verwachten? juni?

Mitch
25 maart 2004, 19:21
Ja, daaromtrent. Pfffff klinkt wel lang zeg....
Nou ja, volgende week is het al weer april :)

ieme
25 maart 2004, 22:27
Een custom ferrari laten bouwen duurt ook een jaar dus zal wel een stukje kwaliteit aan vast zitten! succes!

Javaca
25 maart 2004, 22:37
Een metalen body heeft toch erg veel last van temperatuurschommelingen?
Het metaal zet uit en krimpt waardoor de snaren constant in beweging blijven en de spanning verandert. Dit is toch bijna niet op stemming te houden? Of denk ik nu te moeilijk?

Chris Wolstenholme
25 maart 2004, 22:44
dan kan je beter een houten body beplaten met alluminium, dat is denk ik beter voor de toon en minder zwaar. www.mansons.co.uk voor voorbeelden

ieme
28 maart 2004, 12:12
dan kan je beter een houten body beplaten met alluminium, dat is denk ik beter voor de toon en minder zwaar. www.mansons.co.uk voor voorbeelden
LET OP MUSE FAN IN AANTOCHT!!

BLOK182
28 maart 2004, 12:47
Haha ja idd :D Heb ooit eens voor de gein naar Manson's gemaild, wat zoiets moest kosten. De "standaard" Musegitaar was iets van 3500 pond, en ze hadden ook nog een zwarte, die had weer wat speciaals voor 5000 pond. Nee, dan liever iets met een leuk flametopje ofzo :)

Chris Wolstenholme
28 maart 2004, 12:56
dan kan je beter een houten body beplaten met alluminium, dat is denk ik beter voor de toon en minder zwaar. www.mansons.co.uk voor voorbeelden
LET OP MUSE FAN IN AANTOCHT!!

k hou me wel stil ;)

Mitch
10 april 2004, 13:20
Jawel lieve kijkbuiskindertjes, er is weer nieuws uit het Grote Dierenbos !
Sander de Gier heeft zich bezig gehouden met de hals en is daarmee halverwege en Truus de Mier heeft daar wat foto's van gemaakt.


Zie hier eerst het werkelijk schitterende stuk origineel Honduras mahonie:
http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/vierde/halshout.jpg

Daar moet dan natuurlijk wel een kop op onder een hoek i.p.v. de gebruikelijke Fender hals-kop verbinding:
http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/vierde/hals2.jpg

Dan hebben we natuurlijk nog de ebben toets, die al eerder gezaagd was. Die kan er nu opgeplakt worden.
http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/vierde/hals3toets.jpg

Om de kop mooi (gedeeltelijk) in kleur te kunnen spuiten met de body moet er dan natuurlijk wel een stukje hout van dezelfde plank licht gevlamd esdoorn gebruikt worden. Die kan er dus ook opgelijmd worden. Halspen er alvast in en de hals is al halverwege. Hier in detail:

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/vierde/halshoek.jpg


En hier in zijn geheel:

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/vierde/halstotaal.jpg

@iro
10 april 2004, 13:39
nice, hou ons op de hoogte hé 8)

Negative K3 fan
10 april 2004, 13:56
erg koel! Hoe dik is dat stukje esdoorn op de headstock precies?

Rubenios
10 april 2004, 15:32
die ebben houten toets van u gaat splijten hou daar ff rekening mee zit een joekel van een barst in!

sash
10 april 2004, 15:41
Die barst viel me ook al op ja!

Mitch
10 april 2004, 18:12
Ja, natuurlijk, ik dacht maar zo: je kan niet vroeg genoeg met relicen beginnen :roll:
Denk eens na...

Rubenios
10 april 2004, 21:07
ik had dezelfde barst in mijn toets zitten en heb dus fijn een nieuwe toets laten maken. Als je die hals op spanning brengt dan is de kans groot dat de hele toets splijt... spreek hem er maar op aan, want ik denk nie dat je t leuk vind als hij splijt en je gitaar al helemaal klaar is. dan ben je dus wel mooi de lul he... Ik zou nie accoord gaan met dat stuk ebbenhout... waardeloze kwaliteit naar mijn mening...

Mitch
10 april 2004, 21:22
Ja sorry hoor, nou sla je echt door.
Eerst weet je zeker dat -ie gaat splijten want er zit een joekel van een barst in.
Da's heel knap dat je dat weet want het enige dat je ziet is een gecomprimeerde digitale foto waar je een toets op te zien is waar een streep overheen zit. Jij kunt dan meteen concluderen dat dat een gespleten toets is :lol:
Dat zal dus niet liggen aan de zichtbare nerven (het is geen egaal ebben zoals je dat soms ziet), het zal ook niet liggen aan het houtstof dat er nog op ligt, de belichting, welnee ! Laten we lekker oordelen !
Toch typisch dat op mijn andere foto's geen barst te zien was. Helemaal verbazingwekkend dat -ie in levende lijve er gewoon goed uitziet ?!?!?!

Dan had je ook nog eens dezelfde barst in je toets.
Da's helemaal knap zeg, een identieke barst ! Zo zie je maar dat al het hout eigenlijk hetzelfde is.

Ten derde vind je het waardeloze kwaliteit. Jammer dat dit dan niet jouw gitaar wordt, want eigenlijk zou zo'n waardeloos ding erg goed bij zo'n waardeloos figuur als jij passen.

Als je graag wil oordelen of gewoon dom lullen, ga dan lekker naar off-topic.

maarten
10 april 2004, 21:59
seymour kerel doe nou niet zo alsof je op je pik getrapt bent man..

hij wil je maar behoeden voor een slechte ervaring die hij zelf ook heeft gehad.

los of hij dat van die foto goed kan beoordelen of niet, je hoeft zijn advies toch niet op te volgen?


relax

Mitch
10 april 2004, 23:33
Ik doe niet alsof: ik bén op mijn pik getrapt.
Echt een zeldzame kortzichtige aktie van Rubenios. Niet eerst even verder vragen maar gelijk oordelen, daar word ik niet vrolijk van. Als ik dan later in een thread lees hoe kort -ie zelf met gitaar spelen bezig is word ik daar wel een beetje pissig over. Hij kan zelf wel een slechte ervaring hebben gehad, maar dan hoeft hij er niet vanuit te gaan dat iedereen net zo veel (of weinig) ervaring heeft en zoiets kan overkomen. Ik vraag me ook ten zeerste af met welke gitaar hij dit heeft meegemaakt.
Je kan het dus als sympathiek op vatten dat hij mij wil behoeden voor het herhalen van zijn fouten, maar in dit geval vind ik het kortzichtig en voor een bouwer als De Gier een pure belediging. Je denkt toch niet serieus dat hij een gebarsten stuk hout gebruikt als toets :???:

Denk nou eens na....

Rubenios
11 april 2004, 09:57
nou in dat geval hoop ik van harte dat je toets splijt... en dat ik pas 3 jaar speelt maakt geen kut uit... ik heb er zo te horen meer verstand van dan jij. sukkel...

Rubenios
11 april 2004, 10:02
Ik doe niet alsof: ik bén op mijn pik getrapt.
Echt een zeldzame kortzichtige aktie van Rubenios. Niet eerst even verder vragen maar gelijk oordelen, daar word ik niet vrolijk van. Als ik dan later in een thread lees hoe kort -ie zelf met gitaar spelen bezig is word ik daar wel een beetje pissig over. Hij kan zelf wel een slechte ervaring hebben gehad, maar dan hoeft hij er niet vanuit te gaan dat iedereen net zo veel (of weinig) ervaring heeft en zoiets kan overkomen. Ik vraag me ook ten zeerste af met welke gitaar hij dit heeft meegemaakt.
Je kan het dus als sympathiek op vatten dat hij mij wil behoeden voor het herhalen van zijn fouten, maar in dit geval vind ik het kortzichtig en voor een bouwer als De Gier een pure belediging. Je denkt toch niet serieus dat hij een gebarsten stuk hout gebruikt als toets :???:

Denk nou eens na....

Ik heb dit meegemaakt met een custom RR die momenteel wordt gemaakt... over ervaring hoef k me nie druk te maken of ist toeval dak ongeveer de helft van die gitaar gesponsord krijg???

Mitch
11 april 2004, 11:56
Dank je wel Rub voor je bijdrage, we gaan weer even over tot de orde van de dag.
Hier nog twee Frankenstein foto's......


http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/vierde/halsbody.jpg




http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/vierde/halsbody2.jpg

Geen gezicht natuurlijk, maar het moest even. Met een beetje goede wil kun je al 'door het blok heen' kijken en lijkt het in de verte op een gitaar.


Dan nu een paar andere foto's die ik de geïnteresseerden niet wilde onthouden.
Dit gaat echt de nieuwe rage worden: custommade gitaarstands....

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/vierde/customstand.jpg

Met daarin een basproject met zeer gedurfde houtkeuzes......
Hier de toets:

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/vierde/kokobolo.jpg

Het hout is echt bizar. Niet alleen qua tekening, maar vooral qua klank. Een tik tegen een losse toets geeft een geluid dat veel weg heeft van een gong. Met een beetje goede wil kun je er klankschaaltherapie mee gaan doen :D

Moet natuurlijk wel een extreme body bij:

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/vierde/stainedmaple.jpg

amon
11 april 2004, 12:16
wow, die laatste foto is mooi

edit: ik bedoel de houtcombo's

Rubenios
11 april 2004, 12:31
hmmm deze topic is dus gewoon een reclame geworden zo :roll:

Mitch
11 april 2004, 12:51
Als het topic je niet aan staat, open het dan niet. Ik heb geen behoeft om een off-topic gehakketak te krijgen in deze thread, het is juist bedoeld om dingen te laten zien die de gemiddelde forumlezer niet dagelijks voorgeschoteld krijgt. Er zijn gelukkig een hoop mensen die het leuk vinden, zoals amon net ook weer.
Verziek verder dit topic niet a.u.b.

Sliver
11 april 2004, 14:20
Wanneer is die eigenlijk klaar?

Soulflyhigh
11 april 2004, 14:33
hmmm deze topic is dus gewoon een reclame geworden zo :roll:
Hoe staat het eigenlijk met jouw custom RR? Heb je daar al pics van?

sash
11 april 2004, 14:43
Ja ben ook wel benieuwd naar die RR. Dat ding is al 2 jaar in inbouw geloof ik.

De Gier
11 april 2004, 14:52
Dit was wel weer grappig om te lezen allemaal. Alhoewel ik totaal geen behoefte voel iets te verdedigen ofzo wil ik best even verklaren wat je kunt waarnemen als een barst. Het is simpelweg een machine-slag van de vlakbank. Zo, nu kunne we weer lachen allemaal. Trouwens, die RR, dat is toch niet per ongeluk dezelfde die nu door Jasper Boerma herstelt wordt en die ik straks moet lakken he? Geel met zwart?

Mitch
11 april 2004, 14:55
Maak je dan geen barsten in de lak ? :D

sash
11 april 2004, 14:56
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

dat meen je niet....... :D

Nou Sander, maak d'r maar iets van 'waardeloze kwaliteit' van :D

Rubenios
11 april 2004, 17:02
Dit was wel weer grappig om te lezen allemaal. Alhoewel ik totaal geen behoefte voel iets te verdedigen ofzo wil ik best even verklaren wat je kunt waarnemen als een barst. Het is simpelweg een machine-slag van de vlakbank. Zo, nu kunne we weer lachen allemaal. Trouwens, die RR, dat is toch niet per ongeluk dezelfde die nu door Jasper Boerma herstelt wordt en die ik straks moet lakken he? Geel met zwart?

hehe jah die jah :)

sickpunk
11 april 2004, 17:10
hmmm deze topic is dus gewoon een reclame geworden zo :roll:

jij bent wel een beetje een zielig en irritant figuurtje hoor......

Mitch
11 april 2004, 17:19
Alles weer flex nou ?
http://smilies.jeeptalk.org/contrib/ed/kodomaswin.gif

Ik vind het lullig voor je dat jouw proces niet vlekkeloos verloopt, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel met het snelle oordelen van je. Dat was niet helemaal fair.

Maar goed, we spoelen deze discussie door en we gaan weer vrolijk verder....
http://instagiber.net/smiliesdotcom/contrib/edoom/Flush.gif[/img]

Soulflyhigh
11 april 2004, 17:26
@ Rubenios die RR die wordt zwart met gele strepen zeker? Alexi stijl 8-) Is die helemaal custom of is het gewoon een oude gitaar die opnieuw gelakt wordt?

Negative K3 fan
11 april 2004, 17:54
wow, die laatste bas is zo mooi, spalted flamed maple :o geniaal, maar wat voor soort hout is dat nou, op dat fretboard?

Mitch
11 april 2004, 17:56
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij heette het kokobolo.

AntY
11 april 2004, 18:23
coco bolo :)

ik denk meteen aan alembic:

http://www3.alembic.com/img/dd_cbbodyback.jpg


ook dit ding is niet verkeerD:

http://www.moonstoneguitars.com/5acb.jpg[/img]

Rubenios
11 april 2004, 18:30
@ Rubenios die RR die wordt zwart met gele strepen zeker? Alexi stijl 8-) Is die helemaal custom of is het gewoon een oude gitaar die opnieuw gelakt wordt?


nee op iets andere manier wel, als het ware zwart met een soort van burst geel ring en dan int midden weer zwart...

Negative K3 fan
11 april 2004, 19:18
ook dit ding is niet verkeerD:

http://www.moonstoneguitars.com/5acb.jpg[/img]

Wow, fucking hell, is dat echt de houtnerf?

Swan
11 april 2004, 19:32
chernobylboom? :-D

Javaca
11 april 2004, 20:19
ook dit ding is niet verkeerD:

http://www.moonstoneguitars.com/5acb.jpg[/img]

GEIL 8-)

ben???
11 april 2004, 22:01
erg mooi idd!

Mitch
11 april 2004, 22:28
Als je te lang kijkt word je gewoon draaierig, niet normaal man !

amon
11 april 2004, 22:31
:o

hopelijk heeft ie dat op de voorkant ook, want op de achterkant heb je niet vaak iets aan zo'n blikvanger...

(of je moet hem achterste-voren aan de muur hangen ofzo..)

Anders Destium
11 april 2004, 22:42
>Seymour Paul:

Coole foto's man :)

Wat is het plan met je LGX op dit moment? (Ik ben aan het overwegen een PRS uit de VS te halen, vandaar mijn vraag...). Blijf je erbij hem in mei in de verkoop te doen, of hangt het echt 100% af van de gitaar die nu gebouwd wordt?

Om even on-topic off-topic in dit topic te blijven :D

De achterkant van gitaren mag best mooi zijn toch?

Dit is nou padauk (op mijn RX750):
http://www.freewebs.com/anders_destium/rx750achterkant.JPG

amon
11 april 2004, 22:47
uiteraard, ook de achterkant moet mooi zijn en goed klinkend hout is ook niet weg, maar tis jammer als het alleen de achterkant is....

(hoewel zo'n witte afdekplaat het dan weeer helemaal verpest!)

Anders Destium
11 april 2004, 22:53
Op de voorkant zit dan weer een slagplaat :(

http://www.freewebs.com/anders_destium/rx750-2.JPG

Het is echt ontzettend moeilijk om het padauk goed op een foto te krijgen, dit is trouwens mijn eerste Ibanez en gaat nooooit en te nimmer meer de deur uit :) Het is een sandwich padauk-mahonie-padauk body, en hij is loodzwaar :wink:

Mitch
11 april 2004, 23:22
Anders,

het wordt toch wel juni voor -ie klaar is dus tot die tijd zal ik de LGX zeker nodig hebben. Mijn 'akoestische' gitaar :D Ik zit eerlijk gezegd wel een beetje te dubben of ik 'r niet alsnog hou :-?
Ook al speel ik er niet veel op, het is toch wel handig om zowel hb als sc-sounds tevoorschijn te kunnen toveren als dat nodig is. Wie weet heb ik later weer een ander geluid nodig of voor opnames of zo, je weet het nooit. Backup piëzo is ook nooit weg. Ooooooh, twijfels ! :roll:
Die hals blijft gewoon niet helemaal mijn ding, maar het is wel een alleskunner. En het is een vrij uniek ding in NL.
Ik heb er nu net locking mechanieken opgezet, dus ze kan er weer even tegen.


Het eerste plaatje van je eerste Iba is misschien een beetje zwaar ? Laadt een stuk langzamer dan de rest.

sash
13 april 2004, 22:39
Als je te lang kijkt word je gewoon draaierig, niet normaal man !

Alleen jammer dat het een akoestische gitaar is... :D

Negative K3 fan
13 april 2004, 23:15
akoestisch kun je net zo goed op spelen hoor. en ze hebben dat hout nog meer nodig dan die vaste plankjes.

MoserCustomShopDotCom
15 april 2004, 21:38
coco bolo :)
ook dit ding is niet verkeerD:

http://www.moonstoneguitars.com/5acb.jpg

DAAAAAMMNNN DAT IS MOOI HOUT!

Ik snap alleen niet waarom ze zo vaak mooi hout aan de achterkant van een akoestische gitaar doen, terwijl het bovenblad vaak lelijk hout is! zonde toch!

Mitch
15 april 2004, 21:51
Is de klassieke bouwwijze. Wel eens een goede viool of cello gezien ? Zelfde verhaal.

birt
15 april 2004, 22:12
omdat het geluid bij een akoestische gitaar geproduceerd word door het trillen van het bovenblad door de snaren en dat bepaalde houtsoorten beter die trilling van de snaren 'ontvangen' zoals ceder en dennehout, en dat is hout met niet echt een opvallende tekening

Negative K3 fan
16 april 2004, 09:46
coco bolo :)
ook dit ding is niet verkeerD:

http://www.moonstoneguitars.com/5acb.jpg

DAAAAAMMNNN DAT IS MOOI HOUT!

Ik snap alleen niet waarom ze zo vaak mooi hout aan de achterkant van een akoestische gitaar doen, terwijl het bovenblad vaak lelijk hout is! zonde toch!

voor bovenbladen wordt altijd vurenhout gebruikt. Ceder of Pfichter (oid) dachtik, dat ziet er gewoon iets minder uit.

Casey
16 april 2004, 10:31
Vurenhout !
Wat voor een akoestische gitaar bespeel jij in godsnaam ?

:-D :-D :-D

Anders Destium
16 april 2004, 11:27
>Seymour Paul

Ik zou hem ook houden als ik jou was, een goede gitaar past altijd in je collectie :wink:

Ik ben nu ook alweer aan het GASsen voor een dure PRS, en daarnaast valt het me nogal zwaar om afstand te doen van gitaren :oops: Ik zit nu met de overweging 3 Ibanezzen verkopen om 1 nieuwe PRS te importeren :-?

Om maar even door te gaan op de voorkant achterkant tour:

De voorkant van mijn viool is niet echt om over naar huis te schrijven (maar die tone :lol: ):

http://community.webshots.com/photo/85939187/108881638mupBYW

De achterkant daarentegen 8-) :

http://community.webshots.com/photo/85939187/108882175yaCZwt

marc_o
16 april 2004, 11:39
>Seymour Paul



Ik ben nu ook alweer aan het GASsen voor een dure PRS, en daarnaast valt het me nogal zwaar om afstand te doen van gitaren :oops: Ik zit nu met de overweging 3 Ibanezzen verkopen om 1 nieuwe PRS te importeren :-?


Goed zo jongen, ga zo door!!!!!
Mijn oude hartje maakt een klein vreugdesprongetje wanneer mensen hun Ibanez wegdoen om er een gitaar voor terug te kopen!!!

:wink:

Anders Destium
16 april 2004, 13:39
Als ik die drie kwijt ben heb ik er nog steeds 5 hoor :oops:

Ik denk dat ik mijn RG2820 lekker hou, die heb ik niet voor niets uit Duitsland gehaald :)

Casey
16 april 2004, 14:56
HAHAHAHA ..
Gas laat een gitarist rare sprongen maken maar volgens mij heb jij toch al een hele vette PRS ?

sash
16 april 2004, 16:33
Als ik die drie kwijt ben heb ik er nog steeds 5 hoor :oops:

Ik denk dat ik mijn RG2820 lekker hou, die heb ik niet voor niets uit Duitsland gehaald :)

HEY, dit topic gaat over coole gitaren ja! :D :D :wink:

Anders Destium
16 april 2004, 16:47
Sorry :oops:

Laat me nou lekker gelukkig zijn met mijn Ibbies, ik doe verder geen vlieg kwaad :lol:

Mitch
16 april 2004, 17:37
Zolang je in deze thread alleen maar over Ibanezzen praat en ze niet laat zien vind ik alles best; anders haal ik de moderator erbij hoor :razz:

sash
16 april 2004, 18:06
Sorry :oops:

Laat me nou lekker gelukkig zijn met mijn Ibbies, ik doe verder geen vlieg kwaad :lol:

Ah jah das waar :)

SiNiSTRaL
16 april 2004, 18:52
Als ik die drie kwijt ben heb ik er nog steeds 5 hoor :oops:

Ik denk dat ik mijn RG2820 lekker hou, die heb ik niet voor niets uit Duitsland gehaald :)

HEY, dit topic gaat over coole gitaren ja! :D :D :wink:

pcies, een strat is veel cooler dan welke gitaar ook....een tele al helemaal :roll:

Negative K3 fan
16 april 2004, 18:53
Vurenhout !
Wat voor een akoestische gitaar bespeel jij in godsnaam ?

:-D :-D :-D

ik bedoel naaldhout

sash
16 april 2004, 19:16
Als ik die drie kwijt ben heb ik er nog steeds 5 hoor :oops:

Ik denk dat ik mijn RG2820 lekker hou, die heb ik niet voor niets uit Duitsland gehaald :)

HEY, dit topic gaat over coole gitaren ja! :D :D :wink:

pcies, een strat is veel cooler dan welke gitaar ook....een tele al helemaal :roll:

Nee jouw EPIPHONE is feest...

SiNiSTRaL
16 april 2004, 19:46
haphaphap ;)

sash
16 april 2004, 19:59
mongoolmongoolmongool

Swan
16 april 2004, 20:14
he maak es geen ruzie; dikke mensen behoren gezellig te zijn, gedraag je dan ook daarnaar 8-)

PeArLjAm
16 april 2004, 21:24
he maak es geen ruzie; dikke mensen behoren gezellig te zijn, gedraag je dan ook daarnaar 8-)


hahaha :D

*opmerking vd maand*

sash
16 april 2004, 23:10
he maak es geen ruzie; dikke mensen behoren gezellig te zijn, gedraag je dan ook daarnaar 8-)



HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA :D

Ibanez
18 april 2004, 12:34
Als ik die drie kwijt ben heb ik er nog steeds 5 hoor :oops:

Ik denk dat ik mijn RG2820 lekker hou, die heb ik niet voor niets uit Duitsland gehaald :)

HEY, dit topic gaat over coole gitaren ja! :D :D :wink:

Niet fokken met de RG2820 :evil:

:wink:

b.t.w. anders, die rg2820 zou ik toch maar weg doen, je hebt niks aan dat ding met die kotslelijke tree of life inlays ;) ;)

(hmmm toch niet echt goede tactiek :) )

Mitch
19 april 2004, 22:16
Even geen hout vandaag, maar een tussenronde met een aantal onderdelen.

Om te beginnen komen er dus twee Seymour Duncans op: een P90-1 (Vintage) bij de hals en een Custom 5 humbucker bij de brug.
De P90 krijgt een mooi chromen kapje.

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/vijfde%20parts/nickelPU.jpg

Er komt uiteraard nog wel een ring om de hb heen en de dog-ear kapjes van de P90 cover wordt weggewerkt onder de slagplaat, waardoor het verschil in omvang aardig teniet wordt gedaan.

Om netjes in stijl te blijven (chroom en parelmoer slagplaat) gaan deze jonges voor de volume regeling zorgen van zowel pickups als piëzo:

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/vijfde%20parts/knoppen.jpg


Een ander belangrijk onderdeel voor het geluid is de piëzo brug, een L.R.Baggs X-Bridge, uiteraard in chroom:

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/vijfde%20parts/Xbridge.jpg


Met een extra jack en volume pot:

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/vijfde%20parts/xbridgeacc.jpg


En niet zo zeer om de mix van pickups en piëzo mogelijk te maken (het zal óf de één óf de ander worden in de praktijk), maar naar Sanders ervaring zorgt -ie voor een wat smoothere akoestische sound: de Control-X Preamp/ mixer:

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/vijfde%20parts/ctrlx.jpg


En het snoepje van de week (vooral het doosje): de Duesenberg vibrato.


http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/vijfde%20parts/tremdoosje.jpg


Waarom deze en niet een Bigsby ? Eerst een zoekplaatje:

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/vijfde%20parts/tremback.jpg


Ooit wel eens een Bigsby van nieuwe snaren voorzien en je groen en geel geërgerd aan de pookjes waar je het snaar-ringetje omheen moest doen en daarna de snaar over de rollers moest trekken ? Daar heeft deze dus gewoon een extra plaatje met gaatjes voor onder de eerste roller zitten !
Yeah baby !

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/vijfde%20parts/tremfront.jpg

Sander had 'm eens op een gitaar gezien (test is op Gitaarnet te lezen) en vond ook de algehele 'feel' van de Duesenberg vibrato erg goed. Deutsche gründlichkeit....
Dan is de keuze snel gemaakt !

Negative K3 fan
19 april 2004, 22:51
lijpe shit, maar ik snap dat bigsby verhaal nog neit helemaal, en waarom moet je per sé een bigsby erop?

BramVersteeg
19 april 2004, 22:54
Ik begin steeds nieuwsgieriger te worden naar het eindresultaat. Het word in ieder geval geen allerdaagse gitaar. Nu nog een tijd wachten he! :(

Mitch
20 april 2004, 00:19
Len, een normale Bigsby heef op de eerste rol (dichtste bij de arm) 6 pootjes. Daar doe je dan het ringetje van de snaar overheen, draait de snaar er omheen en trekt dan de snaar over de 2e rol heen naar de tuner.
Da's een hoop gedoe....

En waarom: ik ben er altijd al heimelijk verliefd op geweest. Om een onverklaarbare reden heb ik ze altijd erg indrukwekkend gevonden, dus looks speelden mee :D Maar vooral: ik wilde best een trem maar ben niet gecharmeerd van de standaard Fender oplossing op de JM. En iets als een Floyd gaat erg lelijk worden op een fifties styled gitaar...

@Bram: zoek anders voor de gein eens op Gitaarnet de test van de Duesenberg op. Ik had een aantal ideeën al eerder, maar hier zag ik dat het goed mogelijk was. Dit is in Les Paul hollow body-uitvoering grofweg de lijn voor mijn Rockmaster (qua styling dan hè...)

marc_o
20 april 2004, 09:47
Dit wordt vast een feest om naar te kijen, al vind ik persoonlijk dat de attack een eind naar de knoppen wordt geholpen door de vibrato, maar dat is mijn ding dan ook niet. Ziet er wel tof uit.
Errug benieuwd hoe het geheel wordt.

Mitch
20 april 2004, 17:04
Zit wat in marc. Aan de andere kant heb je wel meer snaarlengte, dus je krijgt er ook wel weer wat voor terug qua sound. En ach, ik hou natuurlijk wel die lekkere felle LG SP90 8-)

marc_o
20 april 2004, 17:56
Nou, ik ook hoor. Heb vanmiddag weer lekker zitten spelen en ja, p-90's zijn het helemaal voor mij. Ik hou niet meer van mijn humbuckergitaren eigenlijk.....irritant.

BramVersteeg
20 april 2004, 18:49
idd, voor sommige zaken kunnen P-90's erg mooi zijn!
Ben benieuwd hoe het setje op SP's gitaar zal klinken. Ik heb ook een gitaar met 3 P-90's en die klinkt erg lekker. :razz:

Josdevos
20 april 2004, 21:49
laat maar...

sash
20 april 2004, 21:50
En wat moet deze SPAM in dit topic?

Bij interesse ga je naar marktplaats en niet naar dit topic.

BramVersteeg
21 april 2004, 01:22
Als dat tegen mij bedoeld is??....Ik zeg alleen dat dat lekker klinkt, niet dat ie m'n gitaar moet kopen.

LordRiffenstein
21 april 2004, 10:37
En wat moet deze SPAM in dit topic?

Bij interesse ga je naar marktplaats en niet naar dit topic.

Hey Sash, die quote, is dat over je pa? :razz:

sash
21 april 2004, 20:18
Als dat tegen mij bedoeld is??....Ik zeg alleen dat dat lekker klinkt, niet dat ie m'n gitaar moet kopen.

Nee was tegen josdevos, maar hij heeft z'n post alweer ge-edit. Hij bood een Godin LGX ofzo aan.

Mitch
6 mei 2004, 18:27
Nieuwe lading foto's.........
Het logge blok hout is al meer naar een hals getransformeerd. De toets is lekker vlak geschuurd (om die barst weg te werken natuurlijk :D ), al geeft dat wel een rommel:

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/zesde/frontview.jpg


Best wel veel rommel eigenlijk.....

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/zesde/topview.jpg


Hier de kop van dichtbij, met de opmerking dat -ie hier wel op zijn hoekigst is: dat wordt iets minder heftig/puntig.

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/zesde/head.jpg

De hals vastgeschroefd aan de body is wel een mooi moment: het gaat ineens weer ergens op lijken !

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/zesde/backview.jpg

Hier is beter te zien dat de hals al wel in proprties is, maar nog steeds gewoon een latje is :wink:

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/zesde/squareneck.jpg

Anders Destium
6 mei 2004, 18:31
Ziet er cool uit, ik kan me er al bijna wat bij voorstellen :lol:

Waar is de headstock op gebaseerd, of is dit de standaard headstock die Sander gebruikt? Hij doet me nogal denken aan dit idee, alleen dan wat puntiger: http://www.freewebs.com/anders_d/cu22artistheadstock.JPG

Mitch
6 mei 2004, 18:52
Nee, daar is ernstig over nagedacht door 'moi'. Nogmaals: hij is nu puntiger dan -ie wordt. De hoeken worden later naar smaak afgezwakt qua scherpte.
Ik wilde de diagonale lijnen van de body enigszins laten terugkomen in de kop. Ik heb allerlei ontwerpen geprobeerd met bollende lijnen (à la de body) maar dat werd echt té veel van het goede.
Uiteindelijk zag ik dat de kop van een Godin heel behoorlijk in de buurt komt van wat ik wilde :roll:
Het antwoord op mijn ontwerp-probleem stond dus al die tijd in de huiskamer :D
Anyhow, het zit nu een beetje tussen PRS en Godin in. Maar belangrijkst: de diagonaal op de top van de kop loopt parallel aan de diagonaal van de top van de body.

Negative K3 fan
6 mei 2004, 19:51
erg koel allemaal seymour, begint erop te lijken, ook niets aan het toeval overgelaten: de headstock vorm helemaal uitgepluisd, zwaar koel!!!

soup
6 mei 2004, 20:04
wanneer is ie eigenlijk af, want ik ben heeeeeeeeeel erg benieuwt hoe hij er uit gaat zien

Mitch
6 mei 2004, 20:23
De verwachting is juni.

@NK3: je wil niet weten wat ik allemaal voor debiels getekend en gephotosoept heb voor ik uiteindelijk op dit relatief simpele ontwerp kwam :D

amon
6 mei 2004, 21:01
ziet er erg mooi uit, maar dat is ondertussen al heel vaak gezegd...

die headstock is idd erg leuk, met die diagonaal evenwijdig aan de body, maar idd, zoals je al schreef, met wat rondere hoeken past ie beter bij de gitaar.


ik kan niet wachten tot de volgende sessie

iam
6 mei 2004, 22:23
ligt dat aan mijn ogen of wordt dat een hééél erg platte hals?

voor de rest ziet ie er echt top uit!!!
voor een deel ook mijn droomgitaar ;)

Mitch
6 mei 2004, 22:37
Ja, jij hield ook wel van surf-styling hè, iam ?
Wacht maar tot alle glimmers op hun plek zitten (chromen elementkappen, trem, brug, knoppen...) Niet over, maar wel tegen the top :D

Hoe staat het nou met de kine-studie ?

IndiepoprockJesse
6 mei 2004, 23:39
dit wordt hopelijk harde porno..

Jesse//

ssj3goku
7 mei 2004, 00:18
WOW Seymour, wat een onwijs vette gitaar wordt dat zeg :o Heel erg veel succes man, ziet er super uit! :D

Fiets
7 mei 2004, 00:55
Poolse porno wel te verstaan !!!!! :razz: :oops:

Mitch
7 mei 2004, 19:11
Die Poolse porno met je even uitleggen....of gaat het hier over de Mooie dames thread op Off-Topic ?

Mitch
11 mei 2004, 23:35
Oké, nieuwe lading !

De hals een stukje verder: stippen ! Hier, om het spannend te houden, de 12e fret:

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/zevende/fret12inlay.jpg


Lekker apart hè :D Maar waar gaat dit heen ???? Hier een tweede hint, kop + stukje hals. Nogmaals de kanttekening dat de kop een beetje minder scherp wordt dan -ie hier nu is......wordt later bijgewerkt.

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/zevende/neck-head.jpg



Nou oké, ik zal het maar verklappen: golfpatroon !

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/zevende/neck.jpg

JOEHOE ! Ik vind 'm zoooooo lekker :P Het heeft weer enig overleg en heen-en-weer geschuif met stippen, kijken, nog een kijken, verschuiven etc. gekost maar ik ben er s-u-p-e-r tevreden mee.


http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/zevende/total.jpg

robzilla
11 mei 2004, 23:38
Wat is er in godsnaam met je eerste en tweede fret gebeurd :o
Verder ziet het er erg tof uit, die stippen. Congratz.

birt
11 mei 2004, 23:43
Wat is er in godsnaam met je eerste en tweede fret gebeurd :o
Verder ziet het er erg tof uit, die stippen. Congratz.

betere intonatie

robzilla
11 mei 2004, 23:47
Wat is er in godsnaam met je eerste en tweede fret gebeurd :o
Verder ziet het er erg tof uit, die stippen. Congratz.

betere intonatie

aha. Nog nooit van gehoord, het lijkt me wel vervelend spelen trouwens..

Weer wat geleerd :)

Mitch
12 mei 2004, 10:05
Fretwave heet het. Merk je verder niks van, behalve dat -ie zuiverder is :)

Bins
12 mei 2004, 10:37
Wow man, hij wordt echt vet! Alleen die stippen wordt ik een beetje duizelig van, maar als hij helemaal af is, dan valt het vast wel mee. Dat fretwave is ook vet, ik zou daar niet eens aan denken. Je ziet echt aan alles dat dit een heel "weloverwogen" gitaar wordt.

Mitch
12 mei 2004, 10:43
Thanx ! Het Fretwave kwam ik domweg tegen bij De Gier. Hij had een gitaar staan die ermee was uitgerust en hij was er erg enthousiast over. Dat is -ie nooit zo maar en ik wilde het dus wel even horen ! Hij speelde even een paar barré-akkoorden en open akkoorden achter elkaar. Normaal wringt dan een open G nog wel eens wat, maar dit was zuiver ..... niet normaal meer. Ik was dus meteen verkocht. :)

IndiepoprockJesse
12 mei 2004, 10:45
hip, ziet er leuk uit..

waarom hebben ze dat fretwave niet eerder bedacht :???:

Jesse//

Mitch
12 mei 2004, 10:56
In mijn vak kom ik het ook tegen: Australiërs die met ogenschijnlijk simpele ideeën komen, maar daarin eigenlijk revolutionair zijn. En daarmee bedoel ik revolutionair t.o.v. de rest van de wereld !Waarschijnlijk een buitengewoon creatief land 8-)
Het komt op mij over dat ze niet zo vast zitten aan vaste denkpatronen, maar goed, ik dwaal af :wink:

PeArLjAm
12 mei 2004, 13:06
Wow Michel!!
hij begint nou echt vorm te krijgen. Ik vind hem echt heel erg mooi, de body in combinatie met de vorm van de headstock, geweldig gewoon. Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat. 8-)

Anders Destium
12 mei 2004, 13:37
Coole inlays :)

Negative K3 fan
12 mei 2004, 14:27
echt lijp, vooral dat fretwave, het ziet er gewoon uit als een paar schele frets, maar het is zeker meer ?

iam
12 mei 2004, 15:01
heel erg mooi, maar ik had er persoonlijk blockinlays in gezet :) net dat íetsje meer :wink:

BramVersteeg
12 mei 2004, 17:34
Wow :o Ziet er erg stoer uit! Echt erg mooi.
Erg apart zie inlays maar wel mooi. Ook leuk gedaan op de 12e fret. Van dat Fretwave had ik ook wel eens gehoord maar had er nog niet bij stil gestaan wat het dan precies in zou houden. Alleen gelezen dat het een nieuwe techniek was. Volgens mij krijg jij echt een erg unieke gitaar ipv een kloon van een ander model. Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Ik krijg ook altijd erg veel zin om zelf ook een gitaar te laten bouwen als ik zoiets zie :-D
Eerst maar eens wat poen bij elkaar schrapen.... :razz: :-(

The Mule
12 mei 2004, 18:04
Zeer cool! 8-)

maarten
12 mei 2004, 19:03
die dots heeft ie zeker op maandagmorgen erin gezet :P


ziet er erg vet uit!! stylish..

edit:

t doet een heeeel klein beetje aan een dna streng denken :D dont ask why'

erg vet

Ronald
12 mei 2004, 19:17
:) zo seymour dat ziet er heel strak uit, vooral dat stippenmotiefje vind ik erg apart

kben benieuwd naar het eindresultaat

marc_o
12 mei 2004, 23:02
Ah, het wordt een strakke bak hoor, je kunt vast niet wachten.... :)

Swan
12 mei 2004, 23:05
coole inlays!

Mitch
12 mei 2004, 23:11
Thank you, thank you, so very kind of you !

Dit was ook weer zo'n geval van nadenken, plannen, heroverwegen, overleggen, goed voorbeeld zien en: hè, hè, goed idee.
Het bijbehorende denkproces is minstens even leuk als het bouwproces wat mij betreft.
Er zouden eerst twee bogen (één boven en één onder de 12e fret) op komen, maar door het natuurlijke lengteverschil werd dit toch misschien te rommelig. Toen liet Sander me zijn privé-bas zien (meest gewaagde en sexy bas die ik ken, serieus) en daar zat de ontbrekende schakel: toepassing van meerdere stippen op sommige posities. Daarna kwam Sander met het plan om er meer een golf in te maken.
Had ik al gezegd dat -ie smaak heeft ? :D

Javaca
12 mei 2004, 23:32
Mooi.
Die Fretwave lijkt mij wel handig.

IndiepoprockJesse
13 mei 2004, 12:31
meer over fretwave:

http://www.fretwave.com/what.htm

Jesse//

bat
13 mei 2004, 18:20
met die fretwaves vraag ik me dan weer af hoe het klinkt bij bends... (ja, ik bend zelfs daar wel eens wat)

Negative K3 fan
13 mei 2004, 19:45
alsof je zo vaak bend op het eerste vakje van de g snaar en 2e vakje van de c-snaar

Mitch
13 mei 2004, 22:06
alsof je zo vaak bend op het eerste vakje van de g snaar en 2e vakje van de c-snaar

Hoe was het ezelsbruggetje ook al weer .....
Een
Aap
Die
Geen
Citroenen
Eet ....... ...... ..... ..... :D

Ik heb toevallig wel een nummer waar ik op de G snaar een A aansla en bend. Doe ik normaal gesproken naar de B snaar toe, doe ik nu wel naar de andere kant.
Boven de 12e fret bend ik toch iets vaker :razz:

Anders Destium
13 mei 2004, 22:45
Ik begrijp niet waarom mensen ueberhaupt luisteren naar Neg K3 Fan, hij baseert zijn mening toch alleen op die van anderen.

Mithrandir
13 mei 2004, 22:51
:-? Heel volwassen Anders...

Wat een geweldige gitaar wordt dat Michel, super!

Kjiratsiekoedel
13 mei 2004, 22:55
LOL ik dacht dat fretwave-frets met puntje de andere kant op stonden.

Geinig stippenmotiefje.

Anders Destium
13 mei 2004, 23:00
Onkruid moet je wieden...

Ik ga deze thread niet verneuken maar gedogen is voor slappelingen.

Mitch
13 mei 2004, 23:29
@AD: NK is wel een stuk beter te pruimen dan bijv. een jaar terug. Peace !

:harmony:

Negative K3 fan
14 mei 2004, 09:28
alsof je zo vaak bend op het eerste vakje van de g snaar en 2e vakje van de c-snaar

Hoe was het ezelsbruggetje ook al weer .....
Een
Aap
Die
Geen
Citroenen
Eet ....... ...... ..... ..... :D


wow ik was aan het slapen ofzo, maar mijn punt kwam over.

en anders waarom begin je nu weer te zeiken dat slaat echt helemaal nergens op, dom geflame ik dacht dat mensen met zon inteligentie als jij daar wel boven stonden.

Anders Destium
14 mei 2004, 14:08
Posten doe je om iets toe te voegen en niet om te mierenneuken, hoe moeilijk is het om dat te begrijpen :???:

Mithrandir
14 mei 2004, 14:22
Hey!!! Je wilde deze thread niet ver(mieren)neuken weet je nog, doe dat dan ook niet.

bert k
14 mei 2004, 15:57
Heren, graag back on topic, anders ga ik selectief berichten rooien.

Rubenios
14 mei 2004, 16:27
alsof je zo vaak bend op het eerste vakje van de g snaar en 2e vakje van de c-snaar

Jup das een fijne noot om te benden vanuit e pentatonisch :)

Lucky
15 mei 2004, 00:53
Vette thread
nog vettere gitaar.

je vertelde het me maar nu ik het zie, heb ik er een beter beeld bij
waanzinnig, dude!
erg mooi egitaar gaat dat worden!
congrats.
die fretjes zien er maf uit. als ie klaar is wil ik er wel eens ...aan voelen...
kikke!

Mitch
15 mei 2004, 12:19
Nou vooruit. Omdat je het zo netjes vraagt :D

bat
15 mei 2004, 18:43
Sloeg vandaag m'n Fender Custom shop calender even om en ik zag iets. Verder zoeken op internet levert dit plaatje op:

http://www.wildwestguitars.com/fender/custom_set/strat2_ww01_m.jpghttp://www.wildwestguitars.com/fender/custom_set/ww02_tele_m.jpg

let eens op hoe die fretmarkers op de toets lopen...

inspiratie of toevallig hetzelfde idee :wink:

(meer info over deze gitaar: http://www.wildwestguitars.com/fender/pages/tele_ww02.htm en http://www.wildwestguitars.com/fender/pages/strat_ww01.htm)

Mitch
15 mei 2004, 20:02
Het golfpatroon is zeker niet bewust gejat. Bij het maken van een proefpatroontje werd wel duidelijk dat de golf het duidelijkst overkwam als -ie goed scherp hol liep, zoals dus ook op deze Fender. Wie dat bedacht heeft heeft dus waarschijnlijk dezelfde speurtocht gedaan :)

De inleg van pootafdrukjes en de print op de body zijn verder erg stijlvol; Fender is weer geweldig bezig.

http://smilies.jeeptalk.org/contrib/edoom/throwup.gif

bat
15 mei 2004, 22:12
't Is een one-off custom-shop gebeuren. Tja, ik zou er ook niet dood mee gevonden willen worden.

Vond de overeenkomst wel grappig :cool:

Mitch
16 mei 2004, 10:28
One-off kan ik inkomen. Zie er daar maar eens meer dan één van te verkopen :D
Maar het is wel grappig inderdaad ! Zo zie je maar dat aan de andere kant van de wereld iemand hetzelfde idee kan hebben.

BramVersteeg
16 mei 2004, 15:17
Volgens mij zijn er zat gitaren die een golfpatroon in de inlay hebben. I, vin zelf de vallende bladeren van een Patrick Eggle vienna wel mooi.
is ook golfpatroon.

Lucky
17 mei 2004, 11:48
en de bloemen en bladeren op de JEM flowerpatterns hebben eigenlijk ook een golf.

Mitch
17 mei 2004, 13:02
Ik ben geen Ibanez kenner dus geloof jullie onmiddellijk. Anyhow: werkzaamheden zijn iets verder, mooi is het echter nog niet. :D



Ruimte voor de elektronica:

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/achtste/bodyrouting.jpg



Ruimte voor de jacks (pickups en piëzo gescheiden)

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/achtste/jackholes.jpg




De hals is nu wel afgerond, letterlijk en figuurlijk (was nog steeds vierkant)

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/achtste/neckback.jpg


Zeer binnenkort meer, ik heb nu effe geen tijd !

soup
17 mei 2004, 13:34
ik ben echt zo benieuwd he :)

BlackSun
17 mei 2004, 14:10
Man Man man, dit wordt me toch wel een UBERGEIL gitaartje hoor :o :D

robzilla
17 mei 2004, 15:14
Wat is piezo precies?

Negative K3 fan
17 mei 2004, 16:10
Wat is piezo precies?

piezo elementen zijn van die dingen die ook op elektro acoustische gitaren zitten waardoor je electrische gitaar een beetje een acoustische klank krijgt.

Raffel
17 mei 2004, 16:43
ehj vet topic, nog niet eerder gezien lol.

Ik vind het mooiste tot nu toe de headstock, aangezien die ook wel op een moderne bijl zou passen, en daar hou ik toch meer van. Het begint aardig vorm aan te nemen!

Ik denk dat ik toch eens een keer zo'n stained maple top gitaartje moet laten maken. :D

robzilla
17 mei 2004, 17:50
Wat is piezo precies?

piezo elementen zijn van die dingen die ook op elektro acoustische gitaren zitten waardoor je electrische gitaar een beetje een acoustische klank krijgt.

owja! Ik wist het wel :D

Mitch
17 mei 2004, 21:20
OK guys, ik ben er weer en een groot deel van het feest gaat nu echt beginnen. Zoals eerder te zien was de routing gemaakt. Dat was echter niet het enige, ook de slagplaat is gesneden:

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/achtste/pickguard.jpg



Als je dan dus wat hardware erin gooit krijgt -ie ineens smoel ! 8-)


http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/achtste/bodyhardware.jpg


Prik er een hals in en we gaan praten :D


http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/achtste/total.jpg



En de meest coole close up tot nu toe:


http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/achtste/chromepearlclose.jpg


Lekker kinky chromen switch, chromen knoppen met parelmoer bovenkantje (matcht vrij behoorlijk met de slagplaat).
Voor de duidelijkheid: het zijn beide volume knoppen (pickpus en piëzo), geen toon knop. Hij krijgt al TOON genoeg :razz:

soup
17 mei 2004, 21:24
dat is echt zo mooi , :)
shit dit word echt een prachtige gitaar!!
mijn complimenten

green_day
17 mei 2004, 21:25
die gitaar wordt echt zoooo vet! welke kleur gaat het eigelijk worden? (ik heb het vast wel ergens gelezen..) Ook erg interessant allemaal om te volgen zo

Mitch
17 mei 2004, 21:27
'Gretsch' fifties oranje.

soup
17 mei 2004, 21:31
hoe trots voel je je nu?
ik zou me echt de gelukkigste persoon ter wereld noemen ,zeker als ie af is

bert k
17 mei 2004, 21:37
Ik ben JALOERS! Wat een geil ding wordt dat! :-D

birt
17 mei 2004, 21:39
'Gretsch' fifties oranje.

bij mij zou hij eerder vintage white of naturel worden


anyway, heeel mooi, zelfs nu al :)

strattie
17 mei 2004, 21:56
een woord: wauw :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Javaca
17 mei 2004, 22:36
KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL

Naturel met gouden hardware is ook erg mooi.

BartL
17 mei 2004, 22:46
KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL KWIJL

Naturel met gouden hardware is ook erg mooi.
+1!

DOE NATUREL!

Please? :-D :-D :-D :oops:

Edit: Waarvoor is het derde 'gat' in de slagplaat onder de 2 volumeknoppen?

IndiepoprockJesse
17 mei 2004, 22:47
wordt steeds vetter zo :-D

Jesse//

Mitch
17 mei 2004, 23:12
Gentlemen, please........no drooling on the guitar . Slecht voor het hout :wink:

Ik begrijp de roep om naturel, maar neem van mij aan dat transparant knaloranje ERG goed gaat staan. Bij naturel zou ook eigenlijk een andere kleur slagplaat nodig zijn.
En het blijft de bedoeling om een mix van Jazzmaster en Gretsch styling te maken natuurlijk...dan past naturel niet. Maar er blijft genoeg naturel hout over (gehele mahonie blijft naturel). Headstock wordt gedeeltelijk oranje. Komt een zwarte 'kolom' in het midden, soort voortzetting van de ebben toets. in dat zwarte stuk komt dan de 'G' van De Gier.

De roep om gouden hardware begrijp ik niet, anders wordt het meer een Frans Bauer signature :lol:

Derde gat is voor de drieweg mini switch voor de piëzo/pickups.

iam
17 mei 2004, 23:18
ik zou om de een of andere manier de toonknop toch niet kunnen missen


ziet er voor de rest ERG geil uit... damn... krijg ook goesting om eentje te laten bouwen (mss binnen 3 jaar als ik afgestudeerd ben...)

(Seymour, ben trouwens gestopt met mn opleiding, :oops:
volgend jaar doe ik regentaat muziek en engels (leraar sec. onderwijs is dit)
kinesitherapie lag me toch niet voor de volle 100%)

Mitch
17 mei 2004, 23:36
Hé, da's ook cool. Naast Geschiedenis mijn twee favoriete vakken op de middelbare school :) Heb zelfs nog een tijdje getwijfeld Engels te gaan studeren, maar het werd iets geheel anders. Hoe is 't met de toetsen ?

Ik hoop dat je ontwerp wint trouwens.

birt
18 mei 2004, 09:59
ik zou om de een of andere manier de toonknop toch niet kunnen missen


ziet er voor de rest ERG geil uit... damn... krijg ook goesting om eentje te laten bouwen (mss binnen 3 jaar als ik afgestudeerd ben...)

(Seymour, ben trouwens gestopt met mn opleiding, :oops:
volgend jaar doe ik regentaat muziek en engels (leraar sec. onderwijs is dit)
kinesitherapie lag me toch niet voor de volle 100%)

same here, als ik mijn ouders echt niet kan overtuigen voor vioolbouw ga ik ook regentaat doen, muziek en nog iets

PeArLjAm
18 mei 2004, 12:26
Mij lijkt dat oranje jiust errug tof!!! Ik ben zeer benieuwd.

PeteRS
18 mei 2004, 12:51
Ik vind oranje ook tof (zorg wel dat ie voor het EK klaar is). Errug tof projectje verder. Klein puntje van kritiek: ik vind de headstock niet echt 50's, doet mij meer denken aan een PRS, maar dan iets minder "getailleerd".

iam
18 mei 2004, 12:52
ik zou om de een of andere manier de toonknop toch niet kunnen missen


ziet er voor de rest ERG geil uit... damn... krijg ook goesting om eentje te laten bouwen (mss binnen 3 jaar als ik afgestudeerd ben...)

(Seymour, ben trouwens gestopt met mn opleiding, :oops:
volgend jaar doe ik regentaat muziek en engels (leraar sec. onderwijs is dit)
kinesitherapie lag me toch niet voor de volle 100%)

same here, als ik mijn ouders echt niet kan overtuigen voor vioolbouw ga ik ook regentaat doen, muziek en nog iets

cool :)
kom je dan naar gent? (btw je moet op tijd zijn als je wilt inschrijven in artevelde...)

iam
18 mei 2004, 12:52
Hé, da's ook cool. Naast Geschiedenis mijn twee favoriete vakken op de middelbare school :) Heb zelfs nog een tijdje getwijfeld Engels te gaan studeren, maar het werd iets geheel anders. Hoe is 't met de toetsen ?

Ik hoop dat je ontwerp wint trouwens.

thx voor de punten... wel jammer dat iedereen nu stemmen aan het ronselen is bij eender wie...

ik ga me daar niet mee bezighouden... ik ga voor de hoofdprijs ;)

birt
18 mei 2004, 13:05
ik zou om de een of andere manier de toonknop toch niet kunnen missen


ziet er voor de rest ERG geil uit... damn... krijg ook goesting om eentje te laten bouwen (mss binnen 3 jaar als ik afgestudeerd ben...)

(Seymour, ben trouwens gestopt met mn opleiding, :oops:
volgend jaar doe ik regentaat muziek en engels (leraar sec. onderwijs is dit)
kinesitherapie lag me toch niet voor de volle 100%)

same here, als ik mijn ouders echt niet kan overtuigen voor vioolbouw ga ik ook regentaat doen, muziek en nog iets

cool :)
kom je dan naar gent? (btw je moet op tijd zijn als je wilt inschrijven in artevelde...)

voor vioolbouw wel, voor regentaat niet

Negative K3 fan
18 mei 2004, 15:07
Naturel met gouden hardware is ook erg mooi.

natural met goud gadverdamme.