PDA

View Full Version : Signaal splitten naar meerdere amps ??



Ditmar
5 februari 2004, 13:55
Hoihoi, ik ga binnenkort met m'n band de studio in en ik zit met een beetje een (luxe) probleem. We gaan de gitaren DI opnemen via Line-6 modeling dingen, en daarbij wilde ik graag de gitaar layeren over drie verschillende sporen. Dus:

-Een spoor met het ultramodderige laag voor de bottom (denk aan KoRn ofzo)
-Een spoor met wat meer felle gitaartonen (wat trashier geluid dus)
-Een spoor met minder distortion en wat meer helderheid voor in de melodieuze refreintjes enzo

Bij de beukriffs draai je dan bijvoorbeeld veel van het eerste geluid in de mix, bij de snelle stukken een combinatie van de eerste twee en bij melodieuze stukken de eerste en de derde enzo. Lijkt me duidelijk toch ?? Dat mix je dan af in van die scenes in ProTools en als het goed is krijg je dan een ubervet, vol en gebalanceerd en helder geluid.

Maar goed, nu het probleem, hoe krijg ik m'n gitaar ingeplugd in drie versterkers tegelijk ?? En dan zonder m'n output te verliezen, we spelen behoorlijk high gain en ik wil wel dat de volle output van een EMG op alle amps inknalt........

Well, you get my problem, weten jullie een manier om dit op te lossen ??? Meshuggah speelt live ook over meerdere POD Pro's, dus het moet op zich mogelijk zijn.