PDA

View Full Version : het geluid van mijn boss GT 6.......



dennie2002
19 februari 2002, 17:49
OKe dan....

van de week die boss gt6 aangeschaft... volume van versterker e.d. gewoon normaal en bij bijna elk geluid komt er zo'n vet irritante piep uit me versterker.... en het geluid van het effect is gewoon zacht... hoe kan dat?? iemand nog tips voor die boss GT6?? die hoor ik dan graag.... Thanks

anoniem
20 februari 2002, 13:46
Kijk of je hem goed hebt aangesloten. Een reden van het piepen kan ook zijn dat er op je versterker een fx-knop heb zitten. Die moet je dichtdraaien. Om hem harder te laten gaan moet je hem in een loop nemen. (Zet daarvoor die achterlijke ingebouwde COSM uit door hem op external te zetten.) Dan gebruik je de pre-amp van je versterker.

Succes

Echoes
22 februari 2002, 11:02
Boss GT-6 op je hi-fi aansluiten...puik geluid! ontzettend clean

Triple-Dan
22 februari 2002, 11:14
Op 2002-02-22 10:02, schreef Echoes:
Boss GT-6 op je hi-fi aansluiten...puik geluid! ontzettend clean


Dacht het dus niet.........

dennie2002
22 februari 2002, 15:01
Als ik ga optreden sluit ik zo'n ding niet aan op een hifi.... maar bedankt voor je tip :razz:

hijlkema
10 juli 2002, 15:56
Op 2002-02-20 12:46, schreef anoniem:
Kijk of je hem goed hebt aangesloten. Een reden van het piepen kan ook zijn dat er op je versterker een fx-knop heb zitten. Die moet je dichtdraaien. Om hem harder te laten gaan moet je hem in een loop nemen. (Zet daarvoor die achterlijke ingebouwde COSM uit door hem op external te zetten.) Dan gebruik je de pre-amp van je versterker.

Succes

hijlkema
10 juli 2002, 15:59
[quote]
Op 2002-02-20 12:46, schreef anoniem:
Kijk of je hem goed hebt aangesloten. Een reden van het piepen kan ook zijn dat er op je versterker een fx-knop heb zitten. Die moet je dichtdraaien. Om hem harder te laten gaan moet je hem in een loop nemen. (Zet daarvoor die achterlijke ingebouwde COSM uit door hem op external te zetten.) Dan gebruik je de pre-amp van je versterker.

Succes
Hoe doe je dat?
Ik heb een mesa/boogie en ik wil graag zo veel mogelijk via het geluid van de versterker spelen. het is een buizenbak en ik speel via de send/return loop.
b.v.d.
groet Jan

hijlkema
10 juli 2002, 15:59
[quote]
Op 2002-02-20 12:46, schreef anoniem:
Kijk of je hem goed hebt aangesloten. Een reden van het piepen kan ook zijn dat er op je versterker een fx-knop heb zitten. Die moet je dichtdraaien. Om hem harder te laten gaan moet je hem in een loop nemen. (Zet daarvoor die achterlijke ingebouwde COSM uit door hem op external te zetten.) Dan gebruik je de pre-amp van je versterker.

Succes
Hoe doe je dat?
Ik heb een mesa/boogie en ik wil graag zo veel mogelijk via het geluid van de versterker spelen. het is een buizenbak en ik speel via de send/return loop.
b.v.d.
groet Jan

The Edge
10 juli 2002, 16:23
niet te dicht bij je versterker gaan staan kan ook helpen :lol:

Ic3gl0vE
19 juli 2002, 18:58
Op 2002-07-10 14:59, schreef hijlkema:
[quote]

Succes
Hoe doe je dat?
Ik heb een mesa/boogie en ik wil graag zo veel mogelijk via het geluid van de versterker spelen. het is een buizenbak en ik speel via de send/return loop.
b.v.d.
groet Jan


eeh ik denk niet dat je een gt6 had moeten kopen

FragDaddy
20 juli 2002, 15:16
eeh ik denk niet dat je een gt6 had moeten kopen


wat is dat nou voor rare opmerking? waarom niet? GT-6 niet goed genoeg?

anyway, je kunt het beste je GT-6 aansluiten met de '4-kabel' methode. je gitaar prik je in de input van de gt-6, en de gt-6 output prik je in de EFFECT-RETURN van je versterker. vervolgens heeft de GT-6 ook nog een effectloop aansluiting voor externe effecten (die je dan via de gt-6 aan/uit kan zetten. van deze uitgang ga je naar de INPUT vna je versterker (Waar je normaal je gitaar in prikt) en van de EFFECT-SEND van je versterker ga je weer terug naar de effectloop van je GT-6.

dit hele verhaal stelt je in staat om je voorversterker van je mesa/boogie als effect te kunnen schakelen. zo heb je met de GT-6 volledige controle over je versterker, en vooral over het volume van voorversterker/eindversterker/effecten.

suc6 ermee!

boss
22 juli 2002, 23:54
die piep heeft waarschijnlijk te maken met de globale instelling van je GT-6
Ik heb zelf een GT-3 en daar kan je in de mastersectie een aantal keuzes maken zoals:
Naar PA
Naar Versterker
Naar Gitaar versterker
etc....

Kijk daar eens naar
suc6