PDA

View Full Version : Electronic upgrade kit van RS Guitarworks



Punt
5 februari 2004, 13:46
Heeft iemand hier ervaring mee?

http://www.rsguitarworks.net/catalog/index.php?cPath=24

nocaster
5 februari 2004, 18:02
twee setjes besteld, moet echt een stuk beter zijn.

Kees1
6 februari 2004, 08:39
Zou je dit ook op een nieuwe Strat gebruiken? Een element vervangen om wat Vintage geluid te krijgen lijkt mij wel wat.

Kees1
6 februari 2004, 08:39
Zou je dit ook op een nieuwe Strat gebruiken? Een element vervangen om wat Vintage geluid te krijgen lijkt mij wel wat.

michielv
6 februari 2004, 10:12
het lijkt me alleen zinvol als je een gitaar met goedkope/slechte electronica hebt. Die upgrade kits bestaan uit potmeters en condensatoren enz., da's dus geen vervanging van je element. Toegegeven, goede electronica verbetert je geluid (of beter gezegd, verkloot je geluid niet) maar er zit nix bij wat ze bij de lokale gitaarhandel ook niet zouden moeten hebben lijkt me.

Kees1, wat voor strat heb je? Als het een goede gitaar is zou ik het eerder in de richting van een goede versterker (speaker!) gaan zoeken dan een "vintage" element.

Punt
8 februari 2004, 01:27
De potmeters hebben ander waarden, de condensatoren zijn hig end kwaliteit en er zit een alternatief wiring schema in (zelfs anders dan de gangbare jaren 50 wiring mod).

Het heeft zeker invloed en op het LP forum zijn ze er zeer tevreden over.

Vroeg me alleen af of iemand hier er ervaring mee heeft.

Punt
8 februari 2004, 01:28
De potmeters hebben ander waarden, de condensatoren zijn hig end kwaliteit en er zit een alternatief wiring schema in (zelfs anders dan de gangbare jaren 50 wiring mod).

Het heeft zeker invloed en op het LP forum zijn ze er zeer tevreden over.

Vroeg me alleen af of iemand hier er ervaring mee heeft.

Kees1
8 februari 2004, 09:05
"Kees1, wat voor strat heb je? Als het een goede gitaar is zou ik het eerder in de richting van een goede versterker (speaker!) gaan zoeken dan een "vintage" element."

Ik heb nu een Roland Cube30 en ben inderdaad opzoek naar een goede versterker...