PDA

View Full Version : effectprocessor roland vg 88



dizzup
9 augustus 2001, 18:21
wie heeft er ervaring met de roland vg 88
ik denk erover om er een te kopen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: dizzup op 2001-08-09 19:08 ]</font>

signsofzodiac
2 september 2001, 14:33
Hoi.
Ik heb nu 1,5 jaar een VG-88, en ik weet nog steeds niet goed of ik hem verkoop of niet. De kwaliteit van de overstuurde geluiden is me eigenlijk nogal tegengevallen. Zeker bij Hi-gain geluiden lijkt het op een "wesp in een jampotje" op de achtergrond. Het scheurgeluid zelf is te gek, maar ergens op de achtergrond hoor je die bzbzbzbzzzzz. Maar dat kan ook aan mijn bak liggen. Hij wordt in erg veel studio's gebruikt, so... Waar je wel errug afhankelijk van wordt op den duur is de veelvoud aan goede geluiden. Vooral de mogelijkheid om je gitaar te stemmen zoals je maar wilt is ideaal (met 1 druk op de knop van E naar Bes naar drop-d, enz...) en de klank van de acoustische gitaar is te gek en vooral erg makkelijk. Ik zie mezelf nog niet met een ac. gitaar in een standaard op het podium staan met mijn electrische gitaar om mijn nek hangend alla Metallica. Dat zijn de twee dingen die mij weerhouden om hem te verkopen: de stemmogelijkheden en de acoustische gitaren. Oh ja, de cleane versterkersimulaties zijn best wel goed. Maar het blijft geen echte versterker. Zeker voor Hi-gain moet je gewoon eigenlijk een echte preamp of top hebben. Maar met de Roland geld: veel redelijke/goede geluiden met een paar toppers, en een onovertroffen velzijdigheid waar je aan verslaafd raakt. Je gebruikt het misschien niet allemaal, maar je hebt het wel in je tas voor het geval dat........