PDA

View Full Version : wat voor amp voor mij?



JvD.
4 februari 2004, 21:13
ik speel veel Blues en Metal.
kep een boss: distortion en wah.
en ik bespeel een ic300 [ibanez iceman]

ik wil het wat proffecioneler aanpakken

wat voor amp zou leuk zijn voor mij ?

zo mogelijk ook de prijs er bij graag.

Nielsje
4 februari 2004, 21:15
kan deze niet naar versterkers toe?

verder:

geld?

JvD.
4 februari 2004, 21:29
ik wil eigelijk gewoon weten wat voor versterkers goed zouden zijn voor mij, natuurlijk zo goedkoop mogelijk... maar wilw el wat heben =]

BLOK182
4 februari 2004, 21:36
Een maximum prijs is misschien wel handig, ik bedoel, de een vindt 200 euro al veel terwijl de ander pas iets merkt vanaf 2000 euro :wink: Op zich is een Roland Cube 30 voor 250 euro wel erg leuk, zie www.roland.be

JvD.
4 februari 2004, 22:51
mja... ik denk dat ik maximaal 300 wil uitgeven, tenzij de qualiteids verschil tussen 300 en 400 zo veel scheelt, leg ik bij 400 me grens... maar liefst onder de 300

die cube-30 is inderdaat heel leuk.. ook omdat er al wat vervorming/effectjes opzitten, ik heb nu geen kloot, wah en distortion pedaaltje en gewoone pre- en post gain van me Peavy rage 158

Swan
4 februari 2004, 23:01
ja das niet veel soeps heh...waar speel je nu dan op

jorrit
4 februari 2004, 23:22
k ben zelf ook begonnen met een peavey rage 158 maar als je een roland cube 30 koopt ga je er wel stukken op vooruit. en je kunt er leuke metal geluiden voor in de huiskamer uit halen blues moet vast ook wel lukken maar das niet helemaal mijn ding...

zilla
4 februari 2004, 23:45
Hey JvD,

Ik zou eens een kijkje gaan nemen bij Engl. Deze maken betaalbare buizenversterkers die werelds klinken. Prijzen vanaf 800 euro

Zilla

Harry
5 februari 2004, 10:18
goeie tip, alleen ietsepietsje boven zijn budget

pimmetje
5 februari 2004, 11:23
Wat bedoel je met professioneler aanpakken?

Ga je thuis professioneler de buren irriteren of ga je binnen afzienbare tijd ook in een bandje?

Die buizenbak moet je niet kopen als je alleen thuis gaat zitten spelen. Dan kan je 'm nooit lekker open draaien en heb je dus al snel een heleboel te veel neergelegd.

Als je 'm bij een bandje wilt gebruiken, dan is zo'n buizendingetje wel de moeite waard, maar ga dan 2eHands kijken. Dat scheelt flink. Voor 400 euro moet je dan wel een leuk bakkie kunnen vinden. Kitty Hawk bijvoorbeeld is een leuk buizenbakkie, waarvan je er 2eHands nog regelmatig wat voor een vraagprijs van zo'n 350/400 kan vinden.

Maar ook van bijvoorbeeld Marshall is voldoende te 2eHands te vinden. Een JTM-60, studio15, DSL-201 en nog meer zijn wel in de buurt van die 300/400 euro te vinden op 't internet.

Antal
5 februari 2004, 18:09
Hey JvD,

Ik zou eens een kijkje gaan nemen bij Engl. Deze maken betaalbare buizenversterkers die werelds klinken. Prijzen vanaf 800 euro

Zilla

Lijkt me niet echt zinnig aangezien hij aangeeft dat hij maar 300 euries te besteden heeft. :roll:

Ik zou idd die cube30 eens gaan bekijken, ik denk dat je daar wel iets leuks aan hebt.