PDA

View Full Version : ENGL classictone



habberdoedas
4 februari 2004, 20:48
Heb m'n oog laten vallen op een ENGL classictone 50 watt 2x10". Wie heeft er een? Ben nl. erg benieuwd wat jullie ervaring is met deze Duitse buizen amp. Hoe klinkt hij bv in en band en op het podium..?
Ik verneem....

Mitch
4 februari 2004, 23:51
marc_odijk hier van het forum heeft ervaring, maar die zit nu in de kroeg in Ahoy :D Wacht even tot morgen voor een reactie zou ik zeggen . . . ..

habberdoedas
5 februari 2004, 16:46
Jo Mark Odijk,

Al uit de kroeg gerold. Van Seymour Paul vernomen dat jij engl classic tone ervaring hebt? Ben benieuwd wat jij voor ervaringen hebt met deze amp?

zilla
6 februari 2004, 01:05
Ik speel zelf ook al geruime tijd op Engl versterkers en ik moet zeggen: Voor mij nooit iets anders meer. Ze zijn betrouwbaar, schappelijk geprijsd en ze klinken wereld's. Duitse degelijkheid.

Ik zou zeggen: DOEN!!!

Gegroet Zilla

habberdoedas
6 februari 2004, 13:24
Hoi Zilla,

Op welke engl amp speel jij? Of weet je wat te vertellen over de 50 w classictone?

sash
6 februari 2004, 13:56
Engl Classictone? Is dat niet de Classic Tube die je bedoeld?

Classictone is van Koch.

marc_o
6 februari 2004, 21:47
Hik..........daar izzik wheerr.....hik.

Uhm, de classic, prima bak hoor, maar ik heb die niet, ik had de savage en heb tegenwoordig de souvereign.

Verwacht van de classic geen highgain, maar meer een, hoe kom je erop, classicguitarsound, denk hierbij aan clean tot en met black crowes.

Persoonlijk vind ik Engl een prima betrouwbare versterker waaraan je veel plezier beleeft.
Het voordeel van de classic is dat je, hoewel hij 2 kanalen heeft, toch ook nog beschikt over 2 schakelbare mastervolumes, zodat je ieder kanaal ook nog eens op 2 volumeniveau's kunt bespelen...handig voor je stoere solomoment. Extra gain kun je vervolgens nog halen uit een overdrivepedaaltje naar keuze, daaraan zijn al vele topics besteed, en het blijft een smaakverhaal.

Weet je al genoeg zo, of moet ik nog doorzwetsen?

:)


was trouwens leuk in Ahoy, ik voel het nu nog.

habberdoedas
7 februari 2004, 00:15
jo Mark,

Bedankt voor je reaktie. Ik wil snel de clasictube of tone? proberen. De manuel heb ik reeds bij engl.com gedownload en het lijkt me een goeie buizenbak met een eenvoudige opzet. Alleen zit ik me af te vragen welke muziekzaak hem heeft staan. Iemand een idee waar?? Ik verneem...

LordRiffenstein
7 februari 2004, 10:08
De Classic Tube 50 is een lekkere allround versterker. Zeker geen metal-bakkie maar voldoende gain voor classic rock ed. Ik heb vorig jaar de head met cab getest bij Van Gorp in Roosendaal en ik denk dat zij ook de combo staan hadden, misschien kan je daar eens informeren.

marc_o
8 februari 2004, 18:07
Van Gorp heeft er meestal eentje staan inderdaad, prima lui ook trouwens.
Zit er ook eens aan te denken, zo'n classic.

habberdoedas
10 februari 2004, 10:41
Oké boys bedankt voor jullie reakties. Ik weet weer wat meer. In de loop van volgende week ga ik op pad om er een te proberen /aan te schaffen?